Etykiety umieszczane na oponach: Polacy w nie nie wierzą

2014-11-24 12:36

Większość Polaków wiedzę na temat opon zimowych czerpie z publikacji ukazujących się w prasie lub internecie. Tylko niecałe 30 proc. korzysta z informacji zawartych na obowiązkowych etykietach naklejanych przez producentów na nowe opony. Obrazuje to, jak nieufnie Polacy podchodzą do etykiet, stanowiących firmową informację o właściwościach ogumienia.

Badania przeprowadzone przez serwis Allegro.pl pokazały, skąd kierowcy czerpią informacje o oponach. Obowiązkowe etykiety zawierające podstawowe dane na temat konkretnej opony. Zostały one wprowadzone przez Unię Europejską w dniu 1 listopada 2012 roku. Od tego dnia każdy producent jest zobowiązany, aby na każdej wyprodukowanej przez niego oponie znajdowała się specjalna naklejka, która informuje nabywcę o trzech parametrach: efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i poziomie hałasu generowanego podczas jazdy.

Przeczytaj: ETYKIETY na oponach: co oznaczają symbole, jak czytać etykiety

Jak prezentuje poniższa grafika, badania wykonane na zlecenie Allegro.pl wykazały, że zaledwie 47 proc. Polaków słyszało o etykietach na oponach, a prawie 60 proc. stwierdziło, że nie umie ich odczytywać. Tylko niecałe 30 proc. konsumentów, którzy wcześniej zadeklarowali, że słyszeli i potrafią korzystać z etykiet, wykorzystuje tę wiedzę podczas zakupów

- Większość zapytanych wiedziała o trzech podstawowych kryteriach uwzględnianych na etykietach, a 80 proc. badanych prawidłowo je określiło. Oprócz tego respondenci błędnie wskazali – mówi Robert Krotoski z Allegro.pl. – Dodatkowo jedna piąta zapytanych nie wierzy w informacje zawarte przez producentów na etykietach i uznaje je za formę reklamy – dodaje ekspert.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki