usterka, zepsuty samochód

i

Autor: Isopix

Kiedy problemy z autem zdarzają się najczęściej? W grudniu i styczniu

2015-12-15 3:30

Pojazdy mechaniczne potrafią się zepsuć w najmniej oczekiwanym momencie, a prawdopodobieństwo wystąpienia awarii rośnie jesienią, zimą i wczesną wiosną. Wpływ na taki stan mają trudne warunki pogodowe, co potwierdzają statystyki prowadzone przez firmy oferujące ubezpieczenie assistance.

Z analizy wezwań samochodowego assistance z lat 2013-2015, w okresie od jesieni do wczesnej wiosny wynika, że grudzień i styczeń są dla kierowców najtrudniejsze. W tych miesiącach notuje się najwięcej interwencji. Tylko w styczniu i grudniu 2014 było ich o 17% więcej niż np. w listopadzie 2014, i aż o 36% więcej niż w listopadzie 2013*.

Przeczytaj: Sprawdź w internecie historię swojego ubezpieczenia OC

- Ilość interwencji w poszczególnych miesiącach z pewnością wykazuje pewną prawidłowość, jednak ważniejsza od miesiąca jest pogoda w danym czasie. Dla przykładu: marzec w tym roku był podobny pod względem ilości interwencji do stycznia, bo nawet w Warszawie zdarzały się noce z mrozami do -8 st. C. Z drugiej strony, niewiele mniej pracowity był dla nas październik 2014, kiedy pierwszy atak zimy zaskoczył wielu kierowców. Statystycznie jednak, obserwując wieloletnie dane, z pewnością grudzień i styczeń to dla kierowców trudne miesiące, a dla branży assistance pracowity okres – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.
.

Najczęstsze problemy z samochodem w sezonie zimowym

Problemy, z jakimi kierowcy borykają się zimą najczęściej, to zamarzanie paliwa lub oleju napędowego, kolizje i wypadki wynikające ze złej widoczności i śliskiej nawierzchni, awarie akumulatora, nierównomierna praca silnika, uszkodzone opony po najechaniu na dziurę czy zamarznięte zamki, uniemożliwiające dostanie się do pojazdu. Wszystkie te przypadki wchodzą w zakres assistance, pod warunkiem, że jest dobrze dobrane na zimę.

Sprawdź: Co zrobić gdy ktoś zarysuje lub uszkodzi auto na parkingu

- Z naszego wieloletniego doświadczenia wynika, że kierowcy najwięcej kłopotów mają nie z obfitymi opadami śniegu, a z dużym mrozem, kiedy współpracy odmawiają akumulatory, a woda, która czasem w niewielkich ilościach może znajdować się w zbiornikach z paliwem, po prostu zamarza, uniemożliwiając uruchomienie. Inny częsty przypadek to zamarzanie klocków przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Zazwyczaj w powyższych przypadkach pomoc jest udzielana na miejscu, co kierowcom pozwala wyruszyć spod domu czy pracy – wyjaśnia ekspert Piotr Ruszowski.

*Dane Mondial Assistance: do analizy wybrany został okres od października 2013 do marca 2014 i od października 2014 do marca 2015, łącznie 12 miesięcy.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki