Doskonałe własności nowej opony to rezultat zastosowania w jej konstrukcji opasania z włókna aramidowego o nazwie Twaron, bieżnika Bi-Compound o dwóch rodzajach mieszanki oraz rozwiązań poprawiających parametry styku opony z podłożem.
Pięć razy mocniejszy od stali
Zastąpienie w tzw. opasaniu kordu stalowego włóknem aramidowym pozwoliło w znacznie większym stopniu zapanować nad siłą odśrodkową, która próbuje rozciągnąć oponę i zmienić jednocześnie jej profil. Włókno Twaron jest pięciokrotnie bardziej wytrzymałe od stali o tej samej masie. Dzięki niemu Pilot Super Sport odznacza się wyjątkową stabilnością przy dużych prędkościach, a nacisk na podłoże jest rozkładany bardziej równomiernie.
Dwa w jednym
Bieżnik typu Bi-Compound składający się z dwóch rodzajów mieszanki został specjalnie opracowany do wyczynowej jazdy po torach wyścigowych. Zewnętrzna część bieżnika zapewnia wytrzymałość w zakrętach, natomiast wykonane z innej mieszanki wewnętrzne partie przyczepność na mokrej nawierzchni.
Przeczytaj koniecznie: Nie wierz w niski przebieg - każdy licznik można skręcić bez problemu
Zmienny kształt, niezmienna powierzchnia
Mimo że podczas jazdy po zakrętach zmienia się kształt kontaktu opony z podłożem to jego powierzchnia pozostaje taka sama. Dzięki temu nie zmienia się również przyczepność nowego ogumienia podczas pokonywania zakrętów.
Michelin Pilot Super Sport występuje w średnicach osadzenia od 18 do 22 cali, o szerokości od 225 do 345 mm i profilu od 45 do 25. Ceny od 1043 zł (225/45 R18) do 2150 zł (305/30 R20).
MF