Polacy chętniej kupują NOWE OPONY: Jakie są preferencje, kiedy decydujemy się na wymianę

2012-09-25 17:00

Polacy coraz chętniej kupują nowe opony według określonych priorytetów. W pierwszej kolejności liczy się dla kierowców bezpieczeństwo, później cena, dalej wpływ na spalanie i na końcu marka. Według badań firmy LANXESS AG i Instytutu PBS, właśnie takie preferencje i zwyczaje obowiązują w momencie wyboru opon samochodowych.

W badaniu przeprowadzonym na zlecenie firmy LANXESS, producenta wysokowydajnego kauczuku syntetycznego, stosowanego w oponach na całym świecie, przepytano osoby z całej Polski. Prawie dwie trzecie kierowców (68%) zadeklarowało decyzyjność przy okazji zakupu opon. Aż 87% z nich dokonało zakupu opon w ciągu ostatniego roku. Polacy deklarują przy tym dość częstą wymianę – 61% spośród decydentów przyznało, że opony wymienia raz na 3 lata lub częściej.

Powodem zakupu opon jest wymiana zużytych na nowe (56% badanych). Przy czym nowe, to dla większości opony z pierwszej ręki (aż 82% nabywców), a zakup opon używanych deklaruje zaledwie 18% nabywców z ostatniego roku. Polacy zużycie opon rozpoznają samodzielnie na na podstawie bieżnika – aż 74%. Najpopularniejszym źródłem wiedzy dla polskich kierowców są rodzina i znajomi – tak wskazało aż 41%. Szczególnie dla osób z małych miejscowości (40%) i wsi (47%) liczy się doświadczenie osób, które znają. Rodzina i znajomi to również przeważające źródło wiedzy o oponach dla kobiet – zadeklarowało tak aż 55% Polek.

W przypadku zakupu nowych opon, Polacy najbardziej patrzą na parametry przyczepności na mokrej nawierzchni oraz wpływ na spalanie. Pozostałe dwie ważne kategorie to cena i marka opon. W dalszej kolejności interesujący jest poziom generowanego hałasu. Wychodzi na to, że Polacy są skłonni zapłacić więcej za opony o lepszych parametrach, ale cena jest jednym z kluczowych faktorów. Ciekawe natomiast może być to, że aż 84% kierowców przyznało, że jest skłonnych wydać więcej na opony przyjazne środowisku.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki