Seat Exeo sedan – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-12-12 8:37

Seat Exeo - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Seat Exeo za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA SEAT EXEO 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Seat Exeo, ranking niezawodności, ZDJĘCIA SEAT EXEO - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie SEAT EXEO tylko na Superauto24.pl.

Seat Exeo – WSTĘP

Seat Exeo to limuzyna zaliczana do segmentu D, czyli klasy wyższej średniej. Jest rynkowym konkurentem m.in. VW Passata, Renault Laguny i Forda Mondeo. Exeo zadebiutował podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2008 roku, zaś teraz w 2011 roku przeszedł kosmetyczny face lifting. Seat Exeo, to właściwie odświeżone Audi A4 poprzedniej generacji, z odmienionym przodem i tyłem.

>>> Seat Exeo 2011 – CENA od 89,4 tys. zł

Starsze modele:

>>> Seat Exeo 2009 – CENA od 47,9 tys. zł

W Polsce Seat Exeo Style, w wersji sedan, z silnikiem benzynowym 1.8 TSI 160 KM kosztuje 89 490 zł. Najdroższa odmiana Style 2.0 TDI 143 KM z automatem, to koszt rzędu 102 362 zł.

Seat Exeo - OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl opinie użytkowników Seata Exeo są …

> PW: Auto godne uwagi. Sprawdzone rozwiązania Audi. Silnik, skrzynia biegów to prawdziwa poezja. Pytaniem jest zawieszenie, które ponoć nie wytrzymuje polskich warunków, ale nie ma rzeczy niezniszczalnych. Dla mnie największy plus tego samochodu jest też jego wielkim minusem. Klon Audi A4 do przesady. Brakuje własnej inwencji designerskiej Seata. Wielka szkoda. Inżynierowie poszli po najmniejszej lini oporu. Rażą mnie klamki boczne przeklejone ze starego audi, również deska rozdzielcza mogłaby się wyróżniać nowym wzorem. Na domiar złego zmieniono kształt lusterek, które teraz mają kształ nie współgrający z bryłą nadwozia. O gustach się ponoć nie dyskutuje. Mimo wszystko samochód może się podobać, dziewczyny na ulicy też zwracają uwagę, więc chyba ostatecznie nie jest tak źle ;-) Zaskakuje mnie jeszcze jedna kwestia. Seat tak wiernie skopiował audi, że zapomniał chyba o poprawie bezpieczeństwa podczas zderzenia. W testach NCAP Exeo zdobył identyczną ilość gwiazdek jak stare audi. To kiepski wynik jak na samochód modelowy z 2009r. W mojej ocenie to jest największa wpadka Seata w tym modelu.

> ojciec rodziny: To moje pierwsze auto, z którego jestem całkowicie zadowolony. Poziom wyposażenia, jakość materiałów i spasowania, układ jezdny i silnik - wszystko zasługuje na pochwałę. Dzięki temu, że konstrukcja ma już swoje lata okazuje się być dopracowaną w 100%. Za cenę auta segmentu D dostajemy auto klasy premium. Dla mnie bomba. No i ta bryła - uwielbiam kombi, a EXEO to jedno z najładniejszych jego wydań na rynku.

> lukasek4433: Autko jest bardzo fajne. Dobrze jeździ ma mocny, dynamiczny i oszczędny silnik. Materiały są bardzo dobrej jakością wygląd mi pasuje i nie przeszkadza. Zawsze lubiłem Seaty. Ten jest juz 3 i znów jest super jak 2 poprzednie. Nie zawiodłem się na tej marce. Wole go niż jakieś 407 czy Avensise

> Remi: Jestem naprawdę zadowolony. Auto jest bardzo wygodne na trasie, spala mało, jest dynamiczne, w ogóle się nie psuje. W porównaniu z passatem B6 przegrywa tylko ilością miejsca w środku. Wykonanie, oraz zastosowane materiały jak z górnej półki.

> Z: Jest dobrze - na razie. Pewnie w czasie eksploatacji wyjdą na wierzch oszczędności w stosunku do pierwowzoru. Oby nie za było ich dużo. Brakuje mi automatu albo DSG - pewnie za jakiś czas będzie w ofercie.

Seat Exeo - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Seat Exeo - OPINIE DZIENNIKARZY

Marek Posiadała / Autokrata.pl: Stylistyka Exeo, w odróżnieniu od niektórych porównywalnych modeli innych znanych producentów, utrzymuje równowagę pomiędzy agresywnością i elegancją. Przód jest tu typowo "seatowski". Producent ochrzcił to jako "arrow design". Co prawda wizja oddaje coś z szyldu koncepcji, ale analogiczny trend jest również zauważalny u szeroko pojętej braci producentów motoryzacyjnych. Tył to praktycznie coś z pogranicza Skody Superb i Audi A4 w poprzednim wcieleniu, delikatnie stylizowany na hiszpańską modłę - bez żadnych większych ewolucji. Połacie boczne dość dobrze komponują się z resztą, jednak można byłoby zdziałać tu więcej. Na pocieszenie: analogię znajdziemy na przykład w Passacie. Wnętrzu nic nie sposób zarzucić. Zgodnie z obowiązującymi trendami okrągłe, wystrzeliwujące spod kokpitu zegary otoczone są chromowanymi pierścieniami. W ogóle chromu jest tu dość dużo, ale został on zaaplikowany z wartym podkreślenia wyczuciem i ze smakiem, czego nie można powiedzieć o tym podnoszącym prestiż zabiegu stylistycznym w wydaniu produktów co poniektórych koncernów. Ciemna, dość spokojna w swej stylistyce deska rozdzielcza została wykonana z materiałów dobrej jakości. Nic dodać, nic ująć. Pod względem jakości mamy tu znów poprzednie Audi A4 w odświeżonej wersji, a więc bardzo dobrą przejrzystość i intuicyjność obsługi oraz świetne spasowanie plastików. Stylistycznie nie jest to co prawda Prada, ale całokształt stanowi kawał dobrej i solidnej niemieckiej roboty o ponadczasowym charakterze.

Wygodne fotele o dwóch strefach twardości (środkowe rejony siedzisk są zdecydowanie bardziej miękkie w porównaniu z ich brzegami) zapewniają dobre podparcie boczne. Testowana wersja Style ma również regulację partii lędźwiowej. Zagłówki siedzisk producent wyposażył w system WOKS, eliminujący zagrożenie urazu szyjnego odcinka kręgosłupa w wypadku uderzenia w tył pojazdu z niewielką prędkością. Niestety gorzej jest tu z ilością miejsca. Pomimo godziwej jak na klasę średnią długości (4661 mm) rozstaw osi wynosi zaledwie 2640 mm (i znowu: dawcą płyty podłogowej jest tu A4 poprzedniej generacji). Jeśli chodzi o przestrzeń, z przodu jest jeszcze nieźle, ale osoby okupujące tylną kanapę mogą mieć powód do narzekań, oczywiście w wypadku podróży dłuższych niż dystans, na którym przewozimy podrośnięty już przychówek na trasie dom-szkoła. 460 l pojemności bagażnika stanowi całkiem niezły wynik w tej klasie. Ma on regularny kształt oraz kilka praktycznych schowków, a także haczyki do mocowania siatki i toreb z zakupami.

Seat zadbał o bezpieczeństwo użytkowników swego nowego flagowego modelu. Testowana wersja dysponuje m.in. sześcioma poduszkami powietrznymi oraz pakietem ABS, TCS, MSR, ESP i EBA. Trzeba przyznać, że zestaw jest imponujący. Co więcej, materiał użyty do produkcji nadwozia (połacie blachy wzmocniono laminowanymi profilami stalowymi), jak i sam zaawansowany proces technologiczny łączenia poszczególnych jego elementów (technologia laserowa) mają duży wpływ na zarówno sztywność konstrukcji, jak i bezpieczeństwo podróżujących podczas nieprzewidzianych zdarzeń losowych.

Sprawdzone wielowahaczowe zawieszenie sprawia, że samochód jest komfortowy, a przy tym świetnie pokonuje zakręty. Naprawdę bardzo trudno wyprowadzić go z równowagi… (…) Reasumując, Exeo jawi się jako zawodnik godny klasy średniej, który nie tyle muskularnym wyglądem, ale swoimi umiejętnościami bije na głowę czołówkę stawki zawodników rywalizujących na podobnie opłacanych ringach.

Seat Exeo - TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 03/10, 11 stycznia 2010 r.) testował Exeo 2.0 TDI:

W opinii testujących, nie da się ukryć, że z zewnątrz Seat Exeo przypomina protoplastę, czyli Audi A4 poprzedniej generacji. - Auto może się podobać lub nie – to rzecz gustu – ale trzeba przyznać, że testowany model pomalowany bordowym lakierem metalicznym prezentuje się elegancko. Z kolorem nadwozia współgra jasna skórzana tapicerka foteli. Siedzenia nie tylko są ładne, lecz także okazują się wygodne i dobrze podpierają z boku. Mniej pochlebnie można się wypowiadać o przestronności. Na brak miejsca będą narzekać głównie pasażerowie tylnej kanapy. 460-litrowy bagażnik nie ma rekordowej jak na sedana klasy średniej pojemności, ale wystarczy do zapakowania walizek kompletu pasażerów – czytamy w AŚ.(…)

- Zawieszenie samochodu jest w wystarczającym stopniu sztywne, by umożliwić dynamiczne pokonywanie zakrętów. Poza tym w opanowaniu auta pomaga precyzyjny układ kierowniczy. Gorzej jest, niestety, z trakcją podczas jazdy w koleinach na wprost. Nierówności udaje się pokonać bez większego uszczerbku na komforcie resorowania, ale przeszkadza głośna praca zawieszenia. Niecałe 100 tys. zł za auto klasy średniej z mocnym i ekonomicznym silnikiem oraz bogatym wyposażeniem to ciekawa propozycja. Pojazd nie był poddany crashtestom przez Euro NCAP – pisze red. Tomasz Kamiński.

Seat Exeo 1.6 TSI 160 KM - DANE TECHNICZNE

 Seat Exeo  DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  sedan
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                               4,661/1,772/1,430
 Rozstaw osi (metry)  2,642
 Masa własna (tony)  1,495
 Pojemność bagażnika (litry)  460
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  70
 SILNIK  TSI
 Paliwo  Benzyna bezołowiowa 95
 Liczba cylindrów  
 Moc (kW / KM)  51 / 69 (6000 obr./min)                                                      
 Moment obrotowy (Nm)  93 (3600 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  225
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  8,6
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  10,2
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  5,6
 Cykl mieszany (litry/100 km)  7,3
 CENA  
 grudzień 2011  89 490 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  5128 zł
 Nawigacja (zł)  SEAT Media System E - 10 749 zł
 Skórzana tapicerka  5733 zł

Seat Exeo 1.8 TSI 160 KM - SPALANIE

Według danych producenta, Seat Exeo z silnikiem benzynowym 1.6 TSI o mocy 160 KM spala: 10,2 litra/100 km w cyklu miejskim, 5,6 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 7,3 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Seat Exeo (2011) – CENA

W Polsce Seat Exeo Style, w wersji sedan, z silnikiem benzynowym 1.8 TSI 160 KM kosztuje 89 490 zł. Najdroższa odmiana Style 2.0 TDI 143 KM z automatem, to koszt rzędu 102 362 zł.

Seat Exeo - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Seat Exeo 2011 r. – cena od 95 tys. zł 

>>> Seat Exeo 2009 r. – cena od 46,5 tys. zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki