SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto porady Sprawa emisji tlenków azotu w silnikach TDI EA 189. Auta będą wzywane na naprawy według pojemności

Sprawa emisji tlenków azotu w silnikach TDI EA 189. Auta będą wzywane na naprawy według pojemności

17.12.2015, godz. 14:23
Volkswagen AG
Volkswagen AG foto: EAST NEWS

Koncern Volkswagen przedstawił Federalnemu Urzędowi ds. Ruchu Drogowego (KBA) środki techniczne, jakie zamierza podjąć w odniesieniu do silników EA189 o pojemnościach 1.2, 1.6 oraz 2.0 litra. Po przeprowadzeniu intensywnych badań KBA zaaprobowała te środki w pełnym zakresie. Oznacza to, że w stosunku do wszystkich samochodów, których dotyczy sprawa można już podjąć środki zaradcze.

Znany jest plan dotyczący czasu i sposobu naprawy aut wyposażonych w silniki Diesla typu EA 189. Volkswagen rozpocznie ją już na początku 2016 roku akcję przywoławczą i będzie informował o tym swoich klientów. Dealerzy Volkswagena z odpowiednim wyprzedzeniem zaproszą klientów w dogodnym dla nich terminie na przeprowadzenie czynności serwisowych.

Od pierwszego kwartału 2016 roku będą wdrażane zmiany w silnikach 2.0 TDI. Do końca drugiego kwartału planuje się rozpoczęcie działań w stosunku do silników 1.2. Od trzeciego kwartału aż do końca całej akcji stosownym czynnościom będą poddawane samochody z jednostkami 1.6 litra.

Sprawdź: Lista silników TDI o kodzie EA 189 EU5 - TABELA OZNACZEŃ

W jednostkach o pojemnościach 1.2 i 2.0 zostanie zaktualizowane oprogramowanie. Czynność ta potrwa około pół godziny. W silnikach 1.6 również zostanie zaktualizowane oprogramowanie. Oprócz tego, bezpośrednio przed przepływomierzem zostanie zamontowany regulator przepływu powietrza. Czynność potrwa w sumie niecałą godzinę.

Wymienione powyżej działania zostaną przeprowadzone w Europie na 28 rynkach unijnych. Po wprowadzeniu zmian samochody będą spełniać obowiązujące normy emisji. Celem jest, by nie wpływały one negatywnie na moc silnika, zużycie paliwa ani na osiągi.

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: