SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto porady Sprawa emisji tlenków azotu w silnikach TDI EA 189. Auta będą wzywane na naprawy według pojemności

Sprawa emisji tlenków azotu w silnikach TDI EA 189. Auta będą wzywane na naprawy według pojemności

17.12.2015, godz. 14:23
Volkswagen AG
Volkswagen AG foto: EAST NEWS

Koncern Volkswagen przedstawił Federalnemu Urzędowi ds. Ruchu Drogowego (KBA) środki techniczne, jakie zamierza podjąć w odniesieniu do silników EA189 o pojemnościach 1.2, 1.6 oraz 2.0 litra. Po przeprowadzeniu intensywnych badań KBA zaaprobowała te środki w pełnym zakresie. Oznacza to, że w stosunku do wszystkich samochodów, których dotyczy sprawa można już podjąć środki zaradcze.

Znany jest plan dotyczący czasu i sposobu naprawy aut wyposażonych w silniki Diesla typu EA 189. Volkswagen rozpocznie ją już na początku 2016 roku akcję przywoławczą i będzie informował o tym swoich klientów. Dealerzy Volkswagena z odpowiednim wyprzedzeniem zaproszą klientów w dogodnym dla nich terminie na przeprowadzenie czynności serwisowych.

Od pierwszego kwartału 2016 roku będą wdrażane zmiany w silnikach 2.0 TDI. Do końca drugiego kwartału planuje się rozpoczęcie działań w stosunku do silników 1.2. Od trzeciego kwartału aż do końca całej akcji stosownym czynnościom będą poddawane samochody z jednostkami 1.6 litra.

Sprawdź: Lista silników TDI o kodzie EA 189 EU5 - TABELA OZNACZEŃ

W jednostkach o pojemnościach 1.2 i 2.0 zostanie zaktualizowane oprogramowanie. Czynność ta potrwa około pół godziny. W silnikach 1.6 również zostanie zaktualizowane oprogramowanie. Oprócz tego, bezpośrednio przed przepływomierzem zostanie zamontowany regulator przepływu powietrza. Czynność potrwa w sumie niecałą godzinę.

Wymienione powyżej działania zostaną przeprowadzone w Europie na 28 rynkach unijnych. Po wprowadzeniu zmian samochody będą spełniać obowiązujące normy emisji. Celem jest, by nie wpływały one negatywnie na moc silnika, zużycie paliwa ani na osiągi.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: