spaliny samochodowe

i

Autor: Patrick Pleul

UE wprowadzi nowe zasady pomiarów emisji spalin

2015-10-29 12:26

Jak donosi PAP, Unia Europejska wstępnie uzgodniła nowe przepisy dotyczące pomiaru emisji spalin wypuszczanych przez silniki wysokoprężne. Według nowych założeń od 1 września 2017 r. pomiary będą przeprowadzane w warunkach drogowych. Do tej pory badania były przeprowadzane tylko w laboratoriach, przez co wyniki końcowe nie pokrywały się z wynikami uzyskiwanymi na drodze.

Wstępne decyzje dotyczące nowego sposobu pomiaru emisji spalin przez silniki wysokoprężne zapadły w komitecie technicznym, w którym zasiadają eksperci z krajów unijnych. Duży wpływ na podjęcie prac nad nowymi przepisami miała niedawna afera spalinowa, którą zapoczątkował Volkswagen. "UE jest pierwszym i jedynym regionem na świecie, który wprowadza takie pewne metody pomiarów. I to nie koniec" - powiedziała komisarz UE ds. rynku wewnętrznego Elżbieta Bieńkowska.

Zobacz: Akcja naprawcza diesli EA 189: Volkswagen otrzymał akceptację

Nowe przepisy będą wdrażane w dwóch etapach, by producenci aut wysokoprężnych mogli spełnić wymogi. Od września 2017 r. nowe modele w trakcie drogowego badania emisji spalin będą musiały osiągać najwyżej 110% wyniku uzyskanego w laboratorium. Do stycznia 2020 r. różnica ta ma być zmniejszona do 50%. Starsze modele będą musiały osiągnąć wyżej podane normy odpowiednio do 2019 i 2021 roku. Według Komisji Europejskiej obecna różnica pomiędzy wynikami z badań w realnych warunkach i w laboratorium to około 400%.

Nowe uzgodnienia UE nie pozostały bez echa. Swoje niezadowolenie wyraziły organizacje ekologiczne, które uważają podane limity za zbyt wysokie.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany