Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde 1.4 TB MultiAir - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo i cena

2013-04-19 3:30

Alfa Romeo MiTo zbudowana na płycie Fiata Punto, bazuje na podobnych rozwiązaniach dotyczących bezpieczeństwa. Hatchback może pochwalić się pięcioma gwiazdkami instytutu badań Euro NCAP, na co składa się bogaty pakiet systemów asystujących, czy siedem poduszek powietrznych montowanych już w podstawie. Patrząc na cenę MiTo QV, jej zakup ma mało wspólnego z racjonalnym wyborem, co zresztą jest typowe dla wozów typu hot hatch. Produkty te za to dają sporo frajdy i pozwalają wyróżnić się na drodze. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl to przyjrzenie się liście elementów wpływających na bezpieczeństwo oraz przedstawienie ceny. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

Alfa Romeo MiTo - BEZPIECZEŃSTWO

Poziom bezpieczeństwa auta jest bardzo wysoki. Na ochronę bierną wpływa w razie kolizji łamana kolumna kierownicy pochłaniająca energię uderzenia. Na pokładzie standardowo jest aż 7 poduszek powietrznych. W ich skład wchodzą: przednie poduszki kierowcy i pasażera, poduszki boczne chroniące tułowia osób podróżujących na przednich siedzeniach oraz kurtyny powietrzne rozciągające się na wysokości głów w obu przedziałach. Dopełnieniem jest airbag kolan kierowcy.

Z przodu zastosowano trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z podwójnymi napinaczami i ogranicznikami napięcia, a z tyłu pasy trzypunktowe. O zapięciu pasów przypominają czujniki - ich brak skutkuje uciążliwym dla uszu brzęczkiem oraz sygnalizacją w postaci świetlnych kontrolek wpasowanych w podsufitkę. Zagłówki przednich siedzeń typu Anti Whiplash zabezpieczają kręgosłupy przed urazami (nie dotyczy kubełkowych siedzeń Sablet). Zagłówki tylne mają jedynie regulację wysokości.

>>> Alfa Romeo MiTo QV 1.4 TB MultiAir - TEST - Dziennik dzień 1: Stylistyka i wymiary małej Alfy <<<

O bezpieczeństwo czynne w MiTo QV dba komplet układów poprawiających panowanie nad pojazdem w trudnych warunkach. Kierowca ma w asyście wybór trybów jazdy elektronicznego systemu D.N.A., a także: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), EBD (elektroniczny rozdzielacz siły hamowania pomiędzy koła przedni i tylne), VDC (inaczej ESP kontrolujące elektronicznie stabilność samochodu), ASR (układ antypoślizgowy kół podczas przyspieszania), HBA (system, wspomagania podczas nagłego hamowania), Hill Holder (układ ułatwiający kierowcy ruszanie pod górę), MSR (kontrola hamowania silnikiem poprzez centralkę silnika), CBC (kontrola hamowania na zakręcie), ALFA Q2 (samoblokujący mechanizm różnicowy nazywany "szperą" elektroniczną).

ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI

Alę Romeo przed złodziejami ochrania podstawowo immobiliser. Fabrycznie zamontowany jest też centralny zamek zdalnie sterowany ze składanego kluczyka pilota. Fabryczny autoalarm z blokadą otwarcia drzwi Safe Lock kosztuje 1 500 zł. We wnętrzu jest ulokowany przycisk blokujący zamki.

>>> Alfa Romeo MiTo QV 1.4 TB MultiAir - TEST - Dziennik dzień 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Auto może być także wyposażone w tylne czujniki parkowania, za które trzeba dopłacić 1 050 zł. Pakiet zawierający czujnik zmierzchu, czujnik deszczu, podgrzewane dyszy spryskiwaczy i wewnętrzne elektrochromatyczne lusterko wyceniono na dodatkowe 950 zł. W aucie standardowo zamontowany jest system FPS zapobiegający pożarowi w razie wypadku. Dostępną opcją na liście dodatków są jeszcze czujniki TPMS monitorujące ciśnienie w oponach.

Alfa Romeo MiTo - OŚWIETLENIE

Wyłupiaste przednie reflektory podstawowo wyposażone są w projekcyjny układ i manualną regulację wysokości świecenia świateł. Za zestaw samopoziomujących się lamp bi-ksenonowych z wysokociśnieniowymi spryskiwaczami trzeba zapłacić 2 650 zł). W zderzaku MiTo QV seryjnie "siedzą" okrągłe lampki przeciwmgłowe.

>>> Alfa Romeo MiTo QV 1.4 TB MultiAir - TEST - Dziennik dzień 3: Układ jezdny i hamulce <<<

O odpowiedni wygląd tyłu dbają bardzo nowocześnie prezentujące się lampy, opatrzone LED-ową technologią. W centrum kloszy ulokowano okrągłe pomarańczowe kierunkowskazy. Poniżej w zderzak wpasowane zostały wąskie paski odblaskowe ze osobnym światełkiem cofania i przeciwmgłowym. Świetlny pas STOP tylnej klapy to standard.

Alfa Romeo MiTo - GWARANCJA

Każdy model Alfa Romeo jest objęty podstawowo mechaniczną 2-letnią gwarancja bez limitu kilometrów oraz 2-letniim ASSISTANCE 24h, ważnym na terenie całej Europy. Klient przy zakupie auta otrzymuje także 3-letnią gwarancję na powłokę lakierniczą, a na perforację blach 8-letni okres gwarancyjny. Warunkiem utrzymania gwarancji są obowiązkowe przeglądy auta co 20 tys. km w autoryzowanych stacjach obsługi.

>>> Alfa Romeo MiTo QV 1.4 TB MultiAir - TEST - Dziennik dzień 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenia <<<

film z CRASH TESTu Euro NCAP

Niepodważalnym atutem MiTo jest wysoki poziom bezpieczeństwa potwierdzony testami zderzeniowymi Euro NCAP. Samochód zdobył najwyższą notę pięciu gwiazdek. W podziale na poszczególne warianty ochrona dorosłego otrzymała 97 proc. punktów, ochrona dziecka 85 proc. punktów, natomiast bezpieczeństwo pieszego w punktacji wypadło na 63 procent.

.

Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde - CENA

Sportowe wydanie samochodu z zieloną koniczynką w logo, w polskich salonach dostępne jest w cenie 87 500 zł. Dal porównania za podstawową wersję Junior z silnikiem 1.4 8V 70 KM trzeba zapłacić 48 900 zł.

silnik wersja cena
.        1.4 TB MultiAir 16V 170 KM           . Quadrifoglio Verde 87 500 zł

.

ceny pozostałych wersji Alfy Romeo MiTo

silnik wersja cena
1.4 8V 70 KM Junior 48 900 zł
1.4 8V 78 KM Progression 53 900 zł
0.9 8V 85 KM Progression 59 900 zł
1.4 TB MultiAir 16V 105 KM Distinctive 64 500 zł
1.4 TB MultiAir 16V 135 KM Distinctive 71 500 zł
1.4 TB MultiAir 16V 135 KM TCT
Distinctive 78 500 zł
1.3 JTDM 16V 95 KM Progression 63 900 zł
1.3 JTDM 16V 95 KM Distinctive 69 500 zł
1.6 JTDM 16V 120 KM Distinctive 76 500 zł

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Alfy Romeo MiTo Quadrifoglio Verde.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki