SuperAuta24»

Auto

»

Testy

» BMW 320d – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. BMW 320d – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

BMW 320d – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

BMW 320d - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o BMW 320d za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA BMW 320d 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie BMW 320d, ranking niezawodności, ZDJĘCIA BMW 320d - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie BMW 320d tylko na Superauto24.pl.

BMW 320d – WSTĘP

BMW serii 3, to przedstawiciel klasy wyższej średniej, czyli segmentu D, zaliczany jednak do aut grupy premium. Jest to najpopularniejszy na świecie model bawarskiego producenta. Pierwsza generacja „trójki” pojawiła się w 1975 roku. Aktualnie w sprzedaży znajduje się piąta generacja BMW serii 3 oznaczona E90, która zadebiutowała w 2005 roku, zaś w 2008 roku przeszła face lifting. BMW serii 3 w nowym wcieleniu, czyli model F30, a więc VI generacja, zadebiutował jesienią 2011 roku i  wkrótce pojawi się w salonach.

>>> BMW 320d sedan 2011 – CENA od 115,4 tys. zł

Starsze modele:

>>> BMW 320d 2005 – CENA od 47 tys. zł

BMW 320d, model E90 z silnikiem wysokoprężnym 2.0 l i mocy 184 KM kosztuje 147 100 zł.  Podstawowa wersja „trójki”, czyli BMW 316 sedan 4d z silnikiem benzynowym 1.6 122 KM kosztuje 115 400 zł.

BMW 320d – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl przeważają pozytywne opinie o BMW serii 3 sedan, model E90:

>Koksik030:  Witam, właśnie ją sprzedałem Ojcu i kupiłem E60 bo chciałem poczuć klasę wyższą:):):).Zawsze oceniam autko jak je sprzedam, żeby nie przechwalić:)za wcześnie. Podałem swój e-mail jak ktoś ma jakieś pytania chętnie odpowiem jeśli będę potrafił Miłośnicy BMW zapraszam. Samochód nie wszystkim podobno się podoba ale to rzecz gustu (Nie chciałbym, żeby np. wszystkim podobała się moja żona, wtedy nie odpędziłbym napaleńców:)). Autko godne polecenia ja się w nim zakochałem i tęsknie za nim(ale wiek auta zmusza do zmiany).Teraz mam "związek" z BMW serii 5 na razie jestem zauroczony ale mam nadzieje, że miłość też przyjdzie.

> arek p.: BMW e 90 seria 3.to prawdziwe cacko! trzeba tym autem pojeździć, bo długo można pisać! to auto jest przyklejone do drogi, pokonuje zakręty pewnie jazda nim to sama przyjemność! miałem wcześniej audi też było jak najbardziej ok. ale audi jest nudne to tylko vw w trochę lepszym wydaniu dopiero siedząc za sterami bmw poczujesz że tę radość z jazdy. gratuluje wszystkim posiadaczom bmw, naprawdę fajnie mieć to auto, to moje pierwsze bmw i pozostanę przy tej marce

> Robert: Są zapewne samochody w tej klasie większe, może nawet bardziej komfortowe, ale należy sobie zadać pytanie: czy chcesz przemieszczać się z punktu A do punktu B? Czy chcesz za każdym razem, jak tylko masz na to ochotę, poczuć to COŚ, co sprawia, że chcesz jeszcze dalej i więcej...?

> Jeździłem wcześniej samochodami różnych marek (Fiat, Audi, Renault, Ford, Opel), ale w tym jest jakaś magia :). Daje bardzo wiele radości, jest to pierwszy samochód, przy którym nie myślę o zmianie na kolejny, inny... Czuję, że zostanę przy tej marce bardzo bardzo długo.

BMW 320d - film z CRASH TESTu

BMW 320d – OPINIE DZIENNIKARZY

Grzegorz Rochna / Motofakty.pl: BMW 320d to typowy sedan z klasycznym napędem tylnych kół. Niska sylwetka z długa maską o delikatnych i zaokrąglonych liniach, ma wspólne detale dla wszystkich modeli firmy, jak choćby przednia atrapa, zwana popularnie "nerką". (…) We wnętrzu odnajdujemy styl, jaki obowiązuje w "beemkach" od kilkunastu już lat. Dwa okrągłe zegary, wysoki tunel z dźwignią zmiany biegów, a także centralna konsola są co jakiś czas naszpikowane nowościami, czytaj "wyświetlaczami, lampkami  i pokrętłami", ale zarys deski rozdzielczej jest praktycznie taki sam. Za regulowaną w dwóch płaszczyznach i obszytą skórą kierownicą siedzi się nisko i wygodnie, w bardzo dobrze trzymających fotelach. Wysoko przebiegający parapet, czyli linia okna, oddaje sportowy charakter, jaki spotkamy na każdym kroku we wnętrzu "Trójki". Wszystkie przełączniki, sterujące automatyczną klimatyzacją i świetnie grającym sprzętem audio, są pod przysłowiową ręką. Jednak, jak to zwykle bywa, jest parę minusów. Warto zwrócić uwagę na zamontowanie zmieniarki CD, której na próżno szukać w kabinie, ponieważ konstruktorzy zamontowali ją w bagażniku. W dużo tańszych samochodach stosuje się wspólną obudowę dla całego zestawu audio, czyli w jednej obudowie radio i zmieniarka. Proste i ułatwiające życie rozwiązanie, ponieważ kiedy przyjdzie nam ochota na wymianę płyt CD np. w ulewnym deszczu, nie musimy wysiadać z auta. Drugim takim paskudnym minusem jest "czerwony plastik" umieszczony pod lusterkiem, mający za zadanie odbierać kod wysyłany z kluczyka, aby włączyć lub wyłączyć fabryczny alarm. Można było ładniej to zaprojektować, skojarzenia nasuwają się same: podobny element montowany był w starych rosyjskich zabawkach, np. w czołgach lub pojazdach księżycowych, tylko tam taka lampka migała, a w BMW niestety nie.

Pasażerowie tylnej kanapy, wyposażonej w trzy zagłówki, nie powinni narzekać na brak komfortu podróżowania, no chyba że jest ich więcej niż dwóch. Trzecie miejsce nie jest zbyt sprzyjające dalszym podróżom ze względu na podłokietnik, który co prawda jest chowany w oparcie kanapy, ale także na zamontowaną na tunelu obudowę nawiewów dla tylnych miejsc, która zajmuje sporo miejsca na nogi trzeciego pasażera. Bagażnik, który można powiększyć poprzez złożenie oparcia, jest sporych rozmiarów, 460 litrów, ale tu pojawia się kolejny minus, czyli ruchoma półka, dostarczana za dopłatą i montowana w jego górnej części, znacznie ograniczająca jego pojemność. Gdy ruszamy dynamicznie, zbyt słabe zaczepy odpinają się same i półka uwalnia się z głośnym hukiem, raz w jedną, raz w drugą stronę, a gdyby ją załadować np. drobnymi zakupami - lepiej o tym nie myśleć. Jednak całość wnętrza sprawia jak najbardziej pozytywne wrażenie, gdyż jest proste i funkcjonalne, a to w dzisiejszych czasach sztuka, która nie u wszystkich stawiana jest na pierwszym miejscu. Kiedy po zmroku podejdziemy do "beeemki", to po naciśnięciu pilota lampki umiejscowione pod klamkami rozjaśnią się piękną błękitną poświatą. Bajer? Tak, ale efektowny i bardzo przydatny.

Niektórzy producenci chwalą się, że ich turbodoładowane, wysokoprężne jednostki napędowe o pojemności do 2 litrów są najmocniejsze w klasie. Nic bardziej mylnego, bowiem palmę pierwszeństwa dzierży tu BMW. Czterocylindrowy diesel z Bawarii ma silnik w systemie common rail, o pojemności 1995 ccm i mocy 120 KW, czyli 163 KM! Dodatkowo moment obrotowy sięga 320 Nm już przy 2000 obr/min, co prawda do tej magicznej liczby silnik jedzie trochę ospale, ale to co dzieje się powyżej, daje pierwsze miejsce wśród takich jednostek dieslowskich. Gdyby nie charakterystyczna praca na zimno, to wrażenia z jazdy są podobne jak z silnikiem benzynowym o pojemności przynajmniej 2,5 litra. Oczywiście po rozgrzaniu klekot zanika, więc dalsza eksploatacja przebiega w "szybkiej" ciszy. Setkę na liczniku mamy po 8,3 sekundy, a osiągnięcie prędkości maksymalnej, czyli 225 km/h, nie stanowi problemu. Gdyby zastosowano skrzynię o 7 biegach, BMW 320d pojechałoby jeszcze szybciej. Zużycie paliwa jakie podaje producent dotyczy raczej delikatnej jazdy. W praktyce kiedy noga aż rwie się do naciskania pedału akceleratora (gazu),  wygląda to tak: 10 litrów po mieście, natomiast w trasie także 10 na sto kilometrów. Oczywiście mówimy o bardzo dynamicznej jeździe, ponieważ kiedy się trochę ostudzimy, to w mieście zejdziemy do 8 litrów, a w trasie do 7. Jeśli zestawimy to z mocą i osiągami, otrzymamy jeden z najoszczędniejszych diesli na rynku. Skrzynia biegów ma 6 przełożeń do jazdy w przód w standardzie i to bardzo dobrze zestopniowanych. Lewarek ma króciutki, sportowy skok i jest bardzo precyzyjny w prowadzeniu.

Tylny napęd to klasyka. Tak też jest w BMW, ponieważ firma pozostała wierna takiemu rozwiązaniu, dzięki czemu ma swoich fanów. Zestrojenie zawieszenia przez konstruktorów można uznać za perfekcyjne. To my decydujemy o tym jak auto ma zachować się w zakręcie, czy chcemy by było podsterowne lub nadsterowne. Oczywiście mówimy o przypadku, gdy pozbędziemy się systemu ESP, wyłączalnym w 100% klawiszem na desce rozdzielczej. Kiedy opóźnimy skręt kierownicą i płynnie dodamy gazu, "Trójka" jest podsterowna, natomiast lekkie szarpnięcie kierownicą z jednoczesnym mocnym wciśnięciem gazu powoduje lekki uślizg tylnych kół. Można także podczas szybkiej jazdy podcinać biegiem, tak aby pojechać delikatnym slajdem. Poza tym "Trójka" prowadzi się precyzyjnie i wprawny kierowca poradzi sobie z jej ujarzmieniem po kliku minutach jazdy. Nierówności wybiera dość twardo, ale sztuka kompromisu pomiędzy komfortem i sportem udała się znakomicie. Gorzej jest trochę pod pełnym obciążeniem, ale tylko gdy przejeżdżamy przez poprzeczne nierówności.

Do hamulców nie można mieć żadnych zastrzeżeń. Działają bardzo skutecznie, nawet z prędkości maksymalnych. ABS włącza się w ostatnim momencie, a wyżej wymieniony system ESP nie denerwuje kierowcy agresywnym "wstrzymywaniem" mocy przekazywanej na tylne koła. BMW 320d to jednak sportowiec, pomimo zastosowania silnika diesla. Nie odbiega dynamiką ani prowadzeniem od swoich większych i droższych braci, a tym bardziej od konkurencji, często znacznie ją wyprzedzając. Cena przekraczająca 140 tysięcy złotych stanowi pewną zaporę przed zbytnią popularnością w naszym kraju. Wiadomo jednak, że fani tej firmy, która wiernie stosuje tylny napęd we wszystkich swoich modelach, wydadzą każdy pieniądz, aby śmigać samochodem z Bawarii.

BMW 320d 2.0 184 KM - DANE TECHNICZNE

 BMW 320d (model E90) (2011)  DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                                    4,531/1,817/1,421                                                             
 Rozstaw osi (metry)  2,760
 Masa własna (tony)  1,430
 Pojemność bagażnika (litry)  460
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  60
 SILNIK  
 Paliwo  Olej napędowy
 Liczba cylindrów  4 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  135 / 184 (4000 obr./min)
 Moment obrotowy (Nm)  350 (2750 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  235
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  7,5
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  5,9
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  4,0
 Cykl mieszany (litry/100 km)  4,7
 CENA  
 grudzień 2011  147,1 tys. zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  bd.
 Nawigacja (zł)  bd.
 Skórzana tapicerka  bd.

BMW 320d 2.0 143 KM - SPALANIE

Według danych producenta, BMW 320d z silnikiem wysokoprężnym 2.0 o mocy 184 KM spala: 5,9 litra/100 km w cyklu miejskim, 4,0 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 4,7 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, BMW 320d z silnikiem 2,0 litra pali:

* ŚREDNIO - 5,2 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 9,9 l/100 km
* W TRASIE - 4,1 l/100 km

BMW 320d (2011) – CENA

BMW 320d, model E90 z silnikiem wysokoprężnym 2.0 l i mocy 143 KM kosztuje 147 100 zł.  Podstawowa wersja „trójki”, czyli BMW 316 sedan 4d z silnikiem benzynowym 1.6 122 KM kosztuje 115 400 zł.

BMW 320d - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> BMW 320d F30 2011 r. – cena od 105,6 tys. zł

>>> BMW 320d kombi 2007 r. – cena od 43,9 tys. zł

fb udostępnij tweet udostępnij g+ udostępnij nk udostepnij
oprac. Piotr Mieszkowski
update counter