Chevrolet Captiva 2.2 Diesel AWD - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

2014-01-31 2:30

Koreańskie auto z niemiecką technologią, sprzedawane pod szyldem amerykańskiego koncernu, czerpie z dobrych wzorców. Dobrze wykonana Captiva dba o wysoki poziom bezpieczeństwa i jest wygodna. Na dodatek dzięki temu, że wóz nie chce być na siłę luksusowy czy terenowy, jego cenę utrzymano na odpowiednim poziomie. Szkoda tylko, że Polacy wkrótce nie będą mogli się więcej cieszyć z dobrze skalkulowanych Chevroletów, bo GM zdecydował o wycofaniu marki z większości rynków Starego Kontynentu. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl to opis elementów wpływających na ochronę podróżnych i zaprezentowanie cennika. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI zaprezentujemy podsumowanie testu.

Chevrolet Captiva - BEZPIECZEŃSTWO

Nowoczesne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa biernego i czynnego mają odpowiednio chronić podróżnych. Na pokładzie znajduje się podstawowo 6 poduszek powietrznych: przednie kierowcy i pasażera, kurtyny rozciągające się z przodu i z tyłu oraz boczne, chroniące korpusy osób przedniego przedziału. Dla poduszki bocznej w listwie ozdobnej zamontowano świetlną kontrolę, by w razie przewozu dziecka na foteliku, pamiętać o dezaktywowaniu bocznego airbagu. Wszystkie siedziska otrzymały trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Przednie mają dodatkowo podwójne napinacze pirotechniczne z ogranicznikami obciążenia i regulację wysokości. Brak zapięcia pasów jest okupiony uciążliwym sygnałem dzwonka.

>>> Chevrolet Captiva 2.2 Diesel AWD - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary SUV-a <<<

Regulowane zagłówki siedzeń zapewniają ochronę przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku zderzenia z tyłem innego pojazdu. Tylna kanapa standardowo na skrajnych miejscach dysponuje fabrycznymi mocowaniami ISOFIX dla fotelików dziecięcych, z łącznikami w oparciach do dodatkowego górnego pasa mocującego. Głowa rodziny ma do tego możliwość uruchomienia blokady wszystkich drzwi przed niepożądanym otwarciem. Jest też blokada samych szyb, aby dzieci siedzące z tyłu nie bawiły się elektryką okien.

>>> Chevrolet Captiva 2.2 Diesel AWD - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Kierowca w trakcie jazdy może liczyć na elektroniczne systemy wspomagające jazdę i hamowanie. Standardowo zarówno w Captivie przednionapędowej, jak i odmianie 4x4, na pokładzie znajduje się: ESC (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy, działający jako mechanizm różnicowy zapobiegający poślizgowi kół), BAS (system wspomagania nagłego hamowania), TCS (układ kontrolujący trakcję), DCS (funkcja kontroli zjazdu ze wzniesień bez potrzeby użycia hamulca, utrzymujący określoną prędkość), HSA (układ wspomagania ruszania na pochyłościach, uniemożliwiający cofnięcie się samochodu nawet po zwolnieniu hamulca).

film z CRASH TESTu Euro NCAP

Captiva podobnie jak większość produktów Chevroleta może poszczycić się najwyższą oceną 5 gwiazdek przyznaną przez Euro NCAP. Producent zapewnia o mocnej budowie, bo auto to przede wszystkim sztywna konstrukcja z wysoko wytrzymałej stali, skutecznie pochłaniającej energię uderzenia. Punktacja to 88% w teście ochrony dorosłych, zabezpieczenie dzieci oceniono na 82% punktów, ochrona przechodniów uzyskała 48%, a zestaw asystentów wspomagających to przyzwoite 71%.

ZABEZPIECZENIA

W SUV-ie podstawowo zainstalowano zdalnie sterowany centralny zamek ze składanego kluczyka pilota oraz autoalarm. W kabinie znajdziemy natomiast przycisk odpowiedzialny za automatyczne ryglowanie zamków. Także tempomat pozwalający na ustawienie prędkości podróżnej jest elementem seryjnym. Czujniki parkowania z tyłu znajdują się tylko w wersji LT, ponieważ mocniej rozbudowany pakiet radarów dla przodu i tyłu pojazdu, przypada wariantom LT+ i LTZ. Kolorowej kamery prezentującej to, co dzieje się za samochodem i czujnika deszczu nie ma tylko podstawowy LS.

>>> Chevrolet Captiva 2.2 Diesel AWD - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

OŚWIETLENIE

Reflektory auta zespolone z kierunkowskazami, są połączeniem lamp halogenowych i projekcyjnych. Mają ręczną regulację wysokości i światła do jazdy dziennej. Automatycznie włączanych lamp i przydatnej funkcji "Fallow Me Home" (opóźnienie gaszenia lamp po wyjściu z auta) nie ma tylko podstawowy LS. Okrągłych lamp przeciwmgłowych rozstawionych po bokach zderzaka także brakuje bazowej wersji LS. Wysokociśnieniowe spryskiwacze reflektorów pojawiają się w bogatych modelach LT+ i LTZ. W ofercie niestety brakuje opcjonalnych ksenonów.

>>> Chevrolet Captiva 2.2 Diesel AWD - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<

Całkowicie dzięki liftingowi odmieniono tylne lampy. Ich klosze mają inny czerwono-biały wygląd, a we wnętrza wstawiono nowoczesne LED-owe wypełnienie, przypominające wzorem to co można zobaczyć w modelach Malibu i Camaro. Świecą mocną barwą i najbardziej efektownie prezentują się po zmroku. Trzecie światło STOP w klapie bagażnika jest montowane seryjnie. Kierunkowskazy w lusterkach bocznych są serią.

GWARANCJA

Każdy Chevrolet objęty jest 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów. Dłuższa 3-letnia gwarancja obejmuje już ograniczenie przebiegu do 100 000 km. Perforacja korozyjna nadwozia obejmuje 6 lat gwarancji. Istnieje również możliwość skorzystania z usługi Chevrolet Euro Service na okres 36 miesięcy, poczynając od daty rejestracji - usługa zawiera w tym: bezpłatną całodobową pomoc drogową, darmowe holowanie do najbliższego autoryzowanego serwisu oraz, w niektórych przypadkach, zapewnienie transportu zastępczego.

CENA w POLSCE

Jeśli wziąć pod uwagę bogate wyposażenie podstawowe, pakowność kabiny i mocne silniki, cena za auto nie jest wygórowana. Na korzyść także przemawia fakt, że Captiva wypada w zestawieniu z rywalami jako najtańsza propozycja na rynku w klasie wielkich SUV-ów.

Auto w polskich salonach dostępne jest w pięciu wersjach wyposażenia. Bazowa odmiana LS z silnikiem 2.4 167 KM i napędem na przód kosztuje 87 990 zł. Najtańszy model z silnikiem diesla 2.2 163 KM jest wydatkiem 101 900 zł. Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl egzemplarz z silnikiem 2.2 D 184 KM, napędem AWD i skrzynią automatyczną, był najbogatszą odmianą LTZ. W polskiej ofercie taki model kosztuje 134 490 zł.

 

SILNIK / WERSJA LS LS+ LT LT+ LTZ
2.0 D (163 KM) - - - - 115 990 zł (FWD) automat
2.2 D (163 KM) 101 900 zł (FWD) 112 990 zł (AWD) 107 990 zł (FWD) - -
2.2 D (184 KM) - - - 123 990 zł
(AWD)
128 990 zł (AWD)
134 490 zł (AWD) automat
2.4 (167 KM) 87 990 zł (FWD) -

93 990 zł
(FWD)
100 990 zł (AWD)

114 990 zł (AWD) automat
-
3.0 V6 (258 KM) - - - - 149 990 zł (AWD) automat

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Chevroleta Captivy.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki