Chevrolet Spark lifting 1.2 16V - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

2013-01-25 2:30

Spark będący najtańszą ofertą na rynku w klasie mini, otrzymał notę 4 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. To zasługa m.in. zestawu 6 poduszek powietrznych, montowanych już od pierwszego poziomu wykończenia, czy systemów ABS, BAS i HBA. Autko swoją atrakcyjność podnosi jednak przede wszystkim niską ceną - podstawowy model to wydatek zaledwie 28 990 zł. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to ocena bezpieczeństwa oraz zestawienie cen oferowanego w salonach Chevroleta Sparka po liftingu. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

Chevrolet Spark - BEZPIECZEŃSTWO

Wysoki standard wyposażenia jest oferowany już w podstawowej odmianie. Autko z fabryki wyjeżdża z zestawem 6 poduszek powietrznych. W skład wchodzą Air Bagi dla kierowcy i pasażera, kurtyny boczne chroniące głowę oraz dodatkowe poduszki w fotelach osłaniające klatkę piersiową i brzuch. Taki pakiet zapewnia zabezpieczenie podróżującym ze wszystkich stron. Nadwozie m.in. zostało też wzmocnione dodatkowymi belkami wkomponowanymi we wszystkie drzwi boczne.

>>> Chevrolet Spark lifting 1.2 16V - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<

Pasy są trzypunktowe, a przednie zostały dodatkowo wyposażone w napinacze. Wszystkie siedziska posiadają czujniki obecności osób, dzięki którym umiejscowione w desce rozdzielczej kontrolki, przypominają o niezapiętych pasach bezpieczeństwa zarówno z przodu, jak i z tyłu. Brak pasów skutkuje uciążliwym dla uszu sygnałem brzęczka. Najbogatsza wersja LT ma dodatkowa regulację wysokości pasów przednich. Tylna kanapa podstawowo ma trzy zagłówki. Na dwóch skrajnych miejscach tylnej kanapy standardowo znajdują się uchwyty ISOFIX do montowania fotelików dziecięcych. Tylne drzwi mają też zabezpieczenie przed nagłym otwarciem.

>>> Chevrolet Spark lifting 1.2 16V - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Standardowo na wyposażeniu znajdują się systemy wspomagające jazdę i hamowanie. Jest: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), BAS (system wspomagania nagłego hamowania) i HBA (hydrauliczny układ wspomagania nagłego hamowania). Za dopłatą 1 000 zł można zamówić przy zakupie auta dodatkowy ESC (układ stabilizacji toru jazdy).

ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI

Każdy Spark posiada immobiliser, czyli elektroniczną blokadę rozruchu. Jest także blokada zamków tylnych drzwi przed otwarciem od wewnątrz przez dzieci. Centralny zamek to prawie seria - nie znajdziemy go tylko w najtańszej, podstawowej wersji LS. Zdalne sterowanie z kluczyka pilota to cecha odmian LT, LT+ i LTZ. Poza tymi najprostszymi zabezpieczeniami, autko nie oferuje nic więcej.

Chevrolet Spark - OŚWIETLENIE

Potężne przednie reflektory, to ostro wcinające się w zderzak oraz w błotniki klosze. Oświetlenie drogi jest dobre - podróżowanie po zmroku nie sprawi problemów. Wkomponowanych w zderzak przedni lamp przeciwmgłowych nie znajdziemy jednak w podstawie - takie światła maja wersje LT, LT+ i LTZ. Podobnie jak w innych autach mini, opcja z ksenonowymi reflektorami i spryskiwaczami nie występuje w ogóle.

>>> Chevrolet Spark lifting 1.2 16V - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Wysoko usytuowane zespolone lampy tylne ładnie wyglądają po zmroku i poprawiają widoczność i bezpieczeństwo. Są łudząco podobne do tych, jakie zastosowano w większym modelu Aveo hatchback. Klosze unowocześniono zastępując pomarańczowe elementy kierunkowskazów białymi. Trzecie światło STOP w tylnym spoilerze jest montowane seryjnie.

Chevrolet Spark - GWARANCJA

Każdy Chevrolet objęty jest 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów. 3-letnia gwarancja obejmuje już natomiast ograniczenie przebiegu do 100 000 km. Perforacja korozyjna nadwozia obejmuje 6 lat gwarancji. Istnieje również możliwość skorzystania z usługi Chevrolet Euro Service na okres 36 miesięcy, poczynając od daty rejestracji - usługa zawiera w tym: bezpłatną całodobową pomoc drogową, darmowe holowanie do najbliższego autoryzowanego serwisu oraz, w niektórych przypadkach, zapewnienie transportu zastępczego.

>>> Chevrolet Spark lifting 1.2 16V - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze i bagażnik <<<

Co ważne, nabywając i montując instalację u autoryzowanego dystrybutora Chevroleta, warunki gwarancji nie ulegają zmianie, a producent instalacji LPG dodatkowo udziela na nią 2-letniej gwarancji bez limitu przebiegu, lub 3-letniej gwarancji do 100 000 km przebiegu (warunek systematycznych przeglądów co 15 tys. km).

film z CRASH TESTu Euro NCAP

Najmniejszy Chevrolet zapewnia bezpieczeństwo na poziomie 4 gwiazdek - taką właśnie notę otrzymał w przeprowadzonych testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP. W punkcie obejmującym zderzenie czołowe i boczne z barierą, Spark wykazał się maksymalną liczbą punktów w zakresie ochrony 3-letniego dziecka.

Chevrolet Spark lifting - CENA

Auto w polskich salonach dostępne jest w pięciu wersjach wyposażenia. Najtańszy Chevrolet Spark po liftinfu w odmianie podstawowej LS z silnikiem 1.0 68 KM, kosztuje 28 990 zł. Najtańszy odmłodzony Spark z mocniejszym silnikiem 1.2 82 KM występuje w wersji LT, za kwotę 34 490 zł.

Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl mały Chevrolet, to najbogatsza wersja wyposażenia LTZ. W polskiej ofercie model ten z silnikiem 1.2 82 KM, kosztuje 39 990 zł.

Dedykowana instalacja LPG Landi Renzo dla obydwu silników to koszt 3 700 zł.

SILNIK / WERSJA LS LS+ LT LT+ LTZ
1.0 68 KM 28 990 zł 30 990 zł - - -
1.2 82 KM - - 34 490 zł 35 990 zł 39 990 zł

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Chevroleta Sparka.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki