Citroen C3 Picasso 1.6 HDI - TEST, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

2012-09-07 4:10

Citroen C3 Picasso nie jest najtańszą ofertą na rynku w klasie małych minivanów. Ciekawy styl, dobre materiały wykończeniowe i niezłe wyposażenie niestety swoje kosztują. Bazową odmianę ATTRACTION wyceniono na 56 600 zł, co oznacza, że konkurencję można nabyć trochę taniej. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to zestawienie cen C3 Picasso oraz skupienie się na bezpieczeństwie auta. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

Citroen C3 Picasso - BEZPIECZEŃSTWO

Podstawowa odmiana ATTRACTION oferuje na pokładzie 4 poduszki powietrzne - są to Air Bagi dla kierowcy i pasażera oraz poduszki boczne chroniące tułowia. Kurtynowe Air Bagi są montowane w kolejnych modelach SEDUCTION i EXCLUSIVE. Pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi i ogranicznikami napięcia to standard. Wskaźnik niezapiętych pasów z przodu jest montowany w modelach SEDUCTION i EXCLUSIVE, a wskaźnik pasów tylnego przedziału przypada już tylko odmianie EXCLUSIVE  (brak zapięcia skutkuje uciążliwym sygnałem brzęczka). Trzy zagłówki tylnej kanapy to podstawa.

>>> Citroen C3 Picasso 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<

W dbałości o najmłodszych wnętrze wyposażono w mocowania ISOFIX fotelików dziecięcych na kanapie tylnej. Niestety tylko w najdroższym EXCLUSIVE możemy zabezpieczyć podróżujące w tylnym przedziale dzieci, elektryczną blokadą szyb i drzwi tylnych (w modelach ATTRACTION i SEDUCTION opcja ta została wyceniona na 1 900 zł). Tak samo tylko w tej opcji występuje dodatkowe lusterko wsteczne służące do obserwacji maluchów na kanapie.

Jak na rodzinny pojazd przystało, w dbałości o bezpieczeństwo standardowo montowane są na pokładzie układy poprawiające panowanie nad pojazdem w trudnych warunkach. Kierowca ma w asyście: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), BAS (system wspomagania nagłego hamowania) oraz EBD (system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania). W opcji można dokupić jeszcze pakiet ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy) z ASR (kontrola trakcji). Auto seryjnie ma także automatyczne włączanie świateł awaryjnych w razie nagłego hamowania.

Citroen C3 Picasso - CZUJNIKI

Testowy hatchback w wersji EXCLUSIVE oferował w standardzie radar parkowania tyłem. Pozostałe wersje wymagają zamówienia tego przydatnego gadżetu - koszt czujników na tył z katalogu dodatków to 885 zł, a na przód (w tym do wersji EXCLUSIVE) 908 zł. Czujniki reagują na przeszkody dźwiękową sygnalizacją, a w przypadku wersji z ekranem nawigacji dodatkowo pokazuje się zarys auta z polem  zagrożonym uszkodzeniem. Automatyczny włącznik wycieraczek z czujnikiem deszczu oraz automatyka świateł uruchamiających się po zmierzchu, to cecha najbogatszej wersji EXCLUSIVE. W pozostałych wersjac za każdy z czujników trzeba dopłacić po 1 900 zł.

>>> Citroen C3 Picasso 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

O bezpieczeństwo przed kradzieżą dba seryjnie montowany, zdalnie sterowany ze składanego kluczyka centralny zamek. Automatycznie ryglowane zamki drzwi po ruszeniu pojazdem z miejsca także są w standardzie, wraz z przyciskiem centralnego zamka w konsoli środkowej. Dodatkowy alarm antywłamaniowy figuruje w katalogu dodatków w cenie 1 433 zł.

Citroen C3 Picasso - OŚWIETLENIE

Klosze reflektorów utrzymane w ciekawym kształcie zintegrowano z kierunkowskazami i światłami do jazdy dziennej. Lampy przyjemnie oświetlają drogę i naprawdę ładnie wyglądają. Układ ksenonowy w C3 Picasso nie jest w ogóle dostępny. Dodatkowe okrągłe lampki przeciwmgłowe znajdują się w zderzaku przednim poza wersją ATTRACTION.

>>> Citroen C3 Picasso 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Tylne lampy wkomponowane wysoko w słupek ciekawie łączą się z szybą. Światła cofania i przeciwmgłowe umieszczono na krawędziach tylnego zderzaka. Trzecie światło STOP montowane w tylnym daszku jest seryjne. Przydatne po zmroku lampki zamocowane pod elektrycznie składanymi lusterkami bocznymi, są cechą wyłącznie najbogatszego EXCLUSIVE. W tańszej wersji SEDUCTION taki bajer wymaga dopłaty 1 900 zł.

Citroen C3 Picasso - GWARANCJA

Francuska marka podstawowo obejmuje C3 Picasso umowną gwarancją na dwa lata. Zakresem obejmuje bezpłatne naprawy samochodu w przypadku jego usterek mechanicznych, elektrycznych, elektronicznych oraz hydraulicznych. Dodatkowo umożliwia skorzystanie z Programu pomocy domowej Citroen Assistance. Dostępne są jeszcze dodatkowe kontrakty gwarancyjne Citroena.

>>> Citroen C3 Picasso 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze i wyposażenie <<<

Przy zakupie w salonie klient otrzymuje także 3-letnią gwarancję na powłokę lakierniczą. Blachy C3 Picasso zostały zabezpieczone antykorozyjnie. Gwarancja na perforację nadwozia wynosi 12 lat.

Citroen C3 Picasso - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Citroen C3 Picasso w przeprowadzonych testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP, otrzymał ocenę 4 gwiazdek. Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera otrzymało 81% punktów, bezpieczeństwo dzieci 76%, a pieszego 43%. Wspomaganie bezpieczeństwo uzyskało natomiast 40%, co przyczyniło się do ogólnej oceny 4 gwiazdek.

Citroen C3 Picasso - CENA

Najtańszy nowy Citroen C3 Picasso w podstawowej wersji wyposażenia ATTRACTION z silnikiem benzynowym 1.4 VTi 95 KM, w salonie kosztuje 56 600 zł. Za najtańszego Diesla 1.6 HDi 90 KM w trzeba zapłacić 66 200 zł.

Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl, nowy Citroen C3 Picasso 1.6 HDi 110 KM w wersji wyposażenia EXCLUSIVE to najdroższy dostępny na rynku model. Jego koszt w salonie wynosi 82 200 zł.

Silnik ATTRACTION SEDUCTION EXCLUSIVE
1.6 HDi 90 KM manual 5 biegów 66 200 zł - 77 800 zł
1.4 VTi 95 KM manual 5 biegów 56 600 zł 62 600 zł -
1.6 HDi 90 KM PILOT 6 biegów STT
- 76 500 zł 82 100 zł
1.6 VTi 120 KM manual 5 biegów - 64 700 zł 70 300 zł
1.6 HDi 110 KM manual 6 biegów
- - 82 200 zł

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Citroena C3 Picasso.

WIDEO - zobacz z bliska Citroena C3 Picasso:

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki