SuperAuta24»

Auto

»

Testy

» Citroen C4 Picasso – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. Citroen C4 Picasso – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

Citroen C4 Picasso – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

Citroen C4 Picasso - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Citroen C4 Picasso za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA CITROEN C4 PICASSO 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Citroen C4 Picasso, ranking niezawodności, ZDJĘCIA CITROEN C4 PICASSO - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie CITROEN C4 PICASSO tylko na Superauto24.pl.

Citroen C4 Picasso – WSTĘP

Citroen C4 Picasso to kompaktowy minivan zaliczany do segmentu c, czyli klasy niższej średniej. C4 Picasso jak wskazuje nazwa, bazuje na kompaktowym modelu C4 i jest rynkowym następcą popularnego minivana Citroena Xsary Picasso. Citroen C4 zadebiutował w 2006 roku i do 2010 roku oba ww. modele były oferowane równolegle. Rynkowi konkurenci Picasso, to m.in. Opel Zafira, Renault Scenic oraz Toyota Verso. W 2007 roku do oferty dołączył Citroen C Grand Picasso, mogący przewieźć 7 osób w trzech rzędach.

>>> Citroen C4 Picasso 2011 – CENA od 55 tys. zł 

Starsze modele:

>>> Citroen Picasso 2009 – CENA od 25 tys. zł 

W polskich salonach ceny Citroena C4 Picasso w podstawowej wersji wyposażenia Attraction z silnikiem benzynowym 1.6 VTI 122 KM kosztuje od 55 tys. zł. C4 Picasso Attraction z silnikiem wysokoprężnym 1.6 HDI FAP 122 KM kosztuje 61 800 zł. Najdroższa odmian Exclusive z silnikiem wysokoprężnym 2.0 HDI FAP 160 KM kosztuje 97 850 zł.

Citroen C4 Picasso – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Samochód jest stosunkowo nowy na rynku, dlatego opinie użytkowników są raczej nieliczne. Na portalu Autocentrum.pl przeważają jednak pozytywne opinie:

> Waldek: Według mnie super Design i całkiem dobre wykonanie. Na razie nic nie trzeszczy wszystko dobrze spasowane itd. Materiały OK.W wersji Exclusive wyposażenie jest praktycznie pełne (jedyna opcja to otwierany dach). W tej wersji samochód ma absolutnie wszystko od skrętnych bixenonów począwszy na radiu z możliwością podłączenia telefonu skończywszy. Stylistyka naprawdę fajna. Super bajer w postaci podświetlanych diodami elementów na desce rozdzielczej, drzwiach i podsufitce (w nocy wygląda to rewelacyjnie).Ogromna szyba, bajeranckie zegary (możliwość zmiany kolorów).Fajny wygląd zewnętrzny(w wersji Exlusiv ciemne tylne szyby, AF.dodatki chromowane itd). Niestety dość twardy i zdecydowanie z tym silnikiem ale bez automatu. Do tego miejsca w 2 rzędzie nie jest za dużo(według mnie lepiej byłoby zrobić fotele na szynach tak jak np. w C8,aby użytkownik sam mógł decydować czy chce więcej miejsca dla pasażerów, czy na bagaż)

> zadowolony: Jeżdżę najczęściej w dwie osoby, a i tak nie mam zamiaru przesiąść się na mniejszy samochód. Kiedy muszę jechać innym samochodem, to mam wrażenie gramolenia się do i z samochodu. Kto ma wysoki samochód ten wie co mam na myśli. Pożyczyłem znajomym mój samochód na wyjazd z dziećmi za granicę, a w tym czasie "ujeżdżałem" ich Mercedesa C220 z 2003 roku. No cóż, samochód na wieś dla szpanu. Po ich powrocie, wystawili ten samochód na sprzedaż i szukają VAN-a. Dobre?

> Kantos: Na razie doskonale. Co będzie dalej zobaczymy. Sprawa wygląda tak, że w życiu nie zakładaliśmy kupna francuskiego auta. Raczej miał być to japończyk. Avensis, Corolla Verso czy coś podobnego. Ale po oglądnięciu Picasso już żadne auto nam się nie podobało. Wszystkie pozostałe samochody ( oczywiście w tym przedziale cenowym ) są jakieś takie zwykłe, przeciętne, nudne... Jeśli chcesz mieć auto inne niż wszyscy kupuj C4 PICASSO

> bogusław: Doskonałe auto rodzinne, doskonały design pojazdu i wnętrza z indywidualnym stylem odróżniającym od reszty. Kokpit rewelacyjny z bardzo dobrą ergonomią. Kto powiedział że sterowniki klimatyzacji muszą być po prawej stronie kierownicy a środek kierownicy musi się obracać wraz z wieńcem? To nic nie ma wspólnego z ergonomią a raczej z "polityczną poprawnością" Nie ma problemu niech jeździ przed kokpitem od sztancy.

> Marek: do wymiany auta przymierzałem się rok. Dla mnie wygrał z mazdą 5, zafirą i corollą van. Każdy obszar auta jest bardzo starannie przemyślany. Bardzo dobra jakość wykonania i materiałów oraz design wnętrza. nie widzę żadnych poważniejszych minusów. Auto daje prawdziwą przyjemność z jazdy. Z xarą picasso związek utrzymany jest jedynie poprzez samodzielne tylne fotele, chociaż tamten model był całkiem przyzwoity.

Citroen C4 Picasso - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Citroen C4 Picasso – OPINIE DZIENNIKARZY

Citroen C4 Picasso - TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 3, 14 stycznia 2008 r.) opisuje Citroena C4 Picasso jako auto, w którym podczas deszczu dzieci nie nudzą się:

- Deszcz to niejedyna sytuacja, gdy dzieci się nudzą. Każdy, kto choć raz musiał przejechać kilkadziesiąt kilometrów z rozbrykanymi dzieciakami wie, że piosenka śpiewana przez Barbarę Krafftównę szczególnego znaczenia nabiera właśnie w aucie. Citroën słynie z vanów i sztukę ich budowania opanował do perfekcji. Co przygotował dla najmłodszych? Całkiem sporo. Okno dachowe (3,9 tys. zł) sprawdza się najlepiej wieczorową porą, gdy "widownia" z tylnych siedzeń może obserwować gwiazdy lub gdy do samochodu "zaglądają" kolorowe neony sklepów. Stoliki z tyłu (standard) przydadzą się nie tylko na postoju (by np. położyć na nich jedzenie, a w uchwyt wstawić "butlę" z napojem), to także świetne miejsce dla misiów, lalek, gier, książeczek itp. Po ich rozłożeniu czekała prawdziwa niespodzianka - pod każdym z nich kryją się 7-calowe monitory, które połączone są z odtwarzaczem DVD (7,9 tys. zł). Wkładamy płytę, dzieciakom nakładamy bezprzewodowe słuchawki i... w samochodzie zapanowuje błogi spokój! – czytamy w tygodniku.

Testowane przez AŚ Picasso wyposażono w 138-konnego turbodiesla ze zautomatyzowaną, elektronicznie sterowaną skrzynią (6-biegową), która "uczy się" stylu jazdy kierowcy. - Wrażenia? Początkowo przekładnia zbyt wolno reaguje na polecenia "wydawane gazem", jednak po kilku kilometrach auto dopasowuje się do prowadzącego i zachowuje jak prawdziwy "automat". W samych superlatywach trzeba wypowiadać się o silniku - cichy, oszczędny, dynamiczny podsumowuje AŚ.

Citroen C4 Picasso 1.6 HDI FAP 110 KM – DANE TECHNICZNE

 Citroen C4 Picasso (2011)  DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  minivan
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                                           4,470/1,830/1,660                                                          
 Rozstaw osi (metry)  2,728
 Masa własna (tony)  1,489
 Pojemność bagażnika (litry)  500
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  60
 SILNIK  HDI FAP
 Paliwo  Olej napędowy
 Liczba cylindrów  4 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  81 / 110 (4000 obr./min)
 Moment obrotowy (Nm)  240 (1750 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  180
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  12,5
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  7,3
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  5,1
 Cykl mieszany (litry/100 km)  5,9
 CENA  
 grudzień 2011  61 800 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  niedostępne
 Nawigacja (zł)  3500 zł
 Skórzana tapicerka  niedostępna

Citroen C4 Picasso 1.6 HDI FAP 110 KM - SPALANIE

Według danych producenta, Citroen C4 Picasso z silnikiem wysokoprężnym 1.6 HDI FAP o mocy 110 KM spala: 7,3 litra/100 km w cyklu miejskim, 5,1 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 5,9 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Citroen C4 Picasso z silnikiem 1,6 HDI pali:

* ŚREDNIO - 6,3 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 7,3 l/100 km
* W TRASIE - 5,9 l/100 km

Citroen C4 Picasso (2011) – CENA

W polskich salonach ceny Citroena C4 Picasso w podstawowej wersji wyposażenia Attraction z silnikiem benzynowym 1.6 VTI 122 KM kosztuje od 55 tys. zł. C4 Picasso Attraction z silnikiem wysokoprężnym 1.6 HDI FAP 122 KM kosztuje 61 800 zł. Najdroższa odmian Exclusive z silnikiem wysokoprężnym 2.0 HDI FAP 160 KM kosztuje 97 850 zł.

Citroen C4 Picasso - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Citroen C4 Picasso 2011 r. – cena od 61,6 tys. zł

>>> Citroen Picasso 2006 r. – cena od 15,9 tys. zł

fb udostępnij tweet udostępnij g+ udostępnij nk udostepnij
oprac. Piotr Mieszkowski
update counter