SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto testy Citroen DS4 2.0 HDi Sport Chic - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary eleganckiego kompaktu

Citroen DS4 2.0 HDi Sport Chic - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary eleganckiego kompaktu

23.09.2013, godz. 01:30
Citroen DS4
foto:

Któż nie zna słynnego Citroena DS? Piękne kształty, nowoczesne rozwiązania i komfort to słowa "klucze" do opisania tego jakże wyjątkowego modelu. Po kilkudziesięciu latach Francuzi przypomnieli sobie o swojej chlubie i postanowili włączyć się do walki o bardziej zasobnego klienta, który celuje w produkty premium. Dlatego też powstała seria DS skierowana do osób szukających czegoś nietuzinkowego, co w znaczącym stopniu będzie różnić się od Audi czy Volvo. PIERWSZY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to ocena stylistyki Citroena DS4. W NASTĘPNYCH CZĘŚCIACH pojawią się kolejno: jednostka napędowa, układ jezdny, wnętrze, bezpieczeństwo i ceny auta.

Citroen DS4 - WSTĘP

Citroen DS4 jest przedstawicielem klasy samochodów kompaktowych, jednak producent ma zamiar przyciągnąć nim klientów, dla których bardzo ważny jest wygląd i elegancja pojazdu. Model ten zadebiutował na świecie podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2010 r., a do sieci sprzedaży trafił rok później. Jest konkurentem dla dość sporego przekroju propozycji pozycjonujących się w klasie C. Aspiracje francuza sięgają aż do półki premium, gdzie znaleźć można Audi A3, Lexusa CT, czy Volvo V40.

>>> Citroen DS4 2.0 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Konstrukcja DS4 bazuje na modelu C4, od którego przejęto podwozie i mechanizmy, jednak stylistycznie ciężko jest już odgadnąć, że 5-drzwiowy hatchback ma coś wspólnego z uboższym bratem. Największe podobieństwo widać z przodu, gdzie można zobaczyć podobne reflektory. Cała reszta to zupełnie inna bajka.

Citroen DS4 - STYLISTYKA

DS-czwórce na pewno nie można zarzucić braku elegancji. Francuscy styliści dobrze przyłożyli się do pracy, dzięki czemu nie ma osoby która nie odwróciłaby się za "elegantem". Jeszcze lepsze wrażenie wywołuje głęboki czarny kolor, taki jak w testowanym przez nas egzemplarzu, nasuwającym natychmiast skojarzenia z wysoką kulturą, teatrem i wytwornymi restauracjami. Nabywca wyjątkowego Citroena niezależnie od sytuacji w jakiej się znajdzie, będzie dumnie wysiadał z tak stylowego wozu. Kierowca powinien jednak uważnie dopasować własną garderobę do pojazdu, ponieważ jeżdżenie takim designerskim samochodem w sandałach i pstrokatej koszulce będzie siać zgorszenie wśród estetów.

Z profilu auto wygląda dosyć osobliwie - niski przód w połączeniu z nieco jajowatym tułowiem nie jest zbyt spójny stylistycznie. Jednak gdy nasz wzrok przyzwyczai się do całokształtu, oczy skupią się na detalach, które nadają autu wyjątkowości. Designerzy zastosowali w projekcie dobrze znany sposób na dodanie dynamizmu karoserii tzn. tylna klamka została ukryta przy słupku C, przez co można odnieść wrażenie, że pojazd ma trzy- a nie pięciodrzwiową bryłę. Do tego dochodzi jeszcze spora ilość chromowanych elementów dekoracyjnych i nieco rozdmuchane błotniki. W obszerne nadkola wstawiono duże obręcze kół, wykonane z stopów lekkich, o ciekawych wzorach zarezerwowanych tylko dla linii DS. W podstawowej odmianie Chic otrzymujemy 16-calowe alufelgi z możliwością zakupu "siedemnastek" w cenie 1 200 zł, So Chic przemieszcza się na 17-calowych lekkich obręczach (18" 2 100 zł), a testowana przez nas wersja Sport Chic ma założone 18-calowe alufelgi, które za kwotę 2 500 zł można zamienić na "dziewiętnastki".

>>> Citroen DS4 2.0 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Przód może budzić mieszane uczucia - jednym się spodoba, innym nie. Z tej strony auto przypomina nieco nachmurzonego księgowego po pięćdziesiątce, który doskonale zdaje sobie sprawę ze swojej władzy. Winne są temu fragmenty zapożyczone z modelu C4, takie jak linie grilla układające się w firmowe logo szewronu, reflektory o specyficznym kształcie i spory wlot powietrza. Jednak tu także nie zabrakło eleganckich dodatków - znów wszędzie przewija się chrom i wyraźne przetłoczenia dodające agresywności, a na masce umieszczono logo DS, aby podkreślić wyjątkowość bryły.

>>> Citroen DS4 2.0 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<

Teraz pora na najpiękniejszą część karoserii. Tył DS4 jest bardzo urokliwy - obłe zakończenie nadwozia z niewielką ilością wyraźnych linii może nasuwać mężczyznom skojarzenie z pięknie wyrzeźbionymi pośladkami kobiety. Dodatkowego szyku dodają cudowne światła, artystyczne logo DS i chromowana listwa u dołu zderzaka imitująca formą dwie końcówki układu wydechowego. Nad klapą bagażnika widnieje skromny daszek z trzecim światłem stop. Suma wszystkich detali i ogólnej sylwetki sprawia, że obok tego auta trudno przejść obojętnie.

Citroen DS4 - KOLORY NADWOZIA

DS4 można kupić w jednym z 8 kolorów nadwozia. Standardowy Blanc Banquise nie wymaga dopłaty, natomiast metaliczne i perłowe już tak. Do metalicznych zaliczymy Brun Hickory, Bourrasque, Gris Aluminium oraz Gris Shark - za nie trzeba dopłacić 2300 zł. Perłowe lakiery zaś to Blanc Nacre (2900 zł), Noir Perla Nera (2300 zł) oraz Rouge Babylone (2900 zł). Standardowa wersja o nazwie Chic ma lusterka malowane pod kolor nadwozia, natomiast bogatsze wersje czyli So Chic, Sport Chic i Ultra Prestige są wyposażone seryjnie w lusterka w kolorze dachu. Co ciekawe, dwie najbogatsze wersje wyposażeniowe są seryjnie malowane w dwóch kolorach. Zewnętrzne elementy wykonane w chromie (listwy boczne, nakładki progowe i ramki okien) są seryjne.

>>> Citroen DS4 2.0 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja <<<

Citroen DS4 - WYMIARY

Citroen DS4 mierzy 4275 mm długości, 1810 mm szerokości i 1523 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi natomiast 2,60 metra. Masa własna kompaktu może się zmieniać w zależności od wyposażenia i wersji silnikowej, od 1276 kg do 1430 kg, a jego dopuszczalna masa całkowita może wynosić maksymalnie 1880 kilogramów.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 2

W drugim odcinku znajdzie się test jednostki i układu napędowego. Testowy Citroen DS4 został wyposażony w wysokoprężny motor 2.0 HDi o mocy 163 KM. Jak czterocylindrowy, turbodoładowany diesel reaguje na wciśnięcie pedału gazu? Czy skrzynia biegów jest precyzyjna? Jak wygląda prawdziwe spalanie kompaktowego auta? O tym w 2. odcinku dziennika testu Citroena DS4 na SuperAuto24.

autor: Łukasz Kuźmiuk zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: