DACIA DUSTER 1.5 dCi 4x4 - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

2012-05-04 3:00

Dacia Duster to znakomita relacja ceny do jakości. Można śmiało stwierdzić, że to "najwięcej auta na rynku", za tak nieduże pieniądze. Niewielkie koszty nie przekładają się jednak na poziom bezpieczeństwa. Rumuńskie auto otrzymało tylko 3 gwiazdki instytutu badań Euro NCAP. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to opis systemów bezpieczeństwa i zestawienie cen modelu Duster. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

Dacia Duster - BEZPIECZEŃSTWO

Producent zapewnia o solidnej i trwałej konstrukcji SUV-a. Dacia w temacie bezpieczeństwa, jest propozycją dla nieco mniej wymagającego klienta. Na pokładzie maksymalnie mogą być tylko cztery poduszki powietrzne. Podstawowo w wersji DUSTER znajdują się 2 Air Bagi czołowe dla  kierowcy i pasażera. Kolejne modele AMBIENCE, LAUREATE i SL DELSEY posiadają jeszcze fabryczne boczne poduszki z przodu, chroniące głowę i klatkę piersiową. Kurtyny niestety nie są w ogóle osiągalne.

>>> Dacia Duster 1.5 dCi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka <<<

Trzypunktowe przednie pasy, tylko w LAUREATE i SL DELSEY posiadają seryjnie montowane napinacze pirotechniczne, podobnie jak regulację wysokości. Tylne pasy bezpieczeństwa są także 3-punktowe. Podstawowo siedzisko kierowcy ma dźwiękowy sygnał niezapiętych pasów. Od wersji AMBIENCE miejsce pasażera także ma czujnik w siedzisku i poza sygnalizatorem dźwiękowym, na desce miga czerwona kontrolka pasów. Tylna kanapa ma seryjne mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych. W deskę z zegarami wkomponowano jeszcze czerwoną kontrolkę niezamkniętych drzwi.

>>> Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Duster posiada fabryczny system ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) sprzężony z AFU (układem wspomagania nagłego hamowania). W zależności od wersji auta, można mieć jeszcze za dopłatą 1 210 zł pakiet układów ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy) i ASR (układ antypoślizgowy kół podczas przyspieszania). Duster jest pierwszym modelem w gamie Dacii, w którym oferowane są te dwa elektroniczne systemy bezpieczeństwa.

ZABEZPIECZENIE PRZED KRADZIEŻĄ

Fabrycznie każdy Duster posiada kodowany system blokady zapłonu. Centralny zamek drzwi zdalnie sterowany falami radiowymi z kluczyka pilota, to prawie standard (nie ma go tylko najtańsza wersja DUSTER). W kabinie na konsoli środkowej znajdziemy przycisk odpowiedzialny za ryglowanie wszystkich zamków.

Dacia Duster - GWARANCJA

Nadwozie zostało zabezpieczone antykorozyjnie. W przypadku zakupu auta w salonie otrzymujemy 6-letnią gwarancję na jego perforację. Powłoka lakiernicza natomiast posiada 2-letnią gwarancję producenta. Samochody marki Dacia są objęte 3-letnią gwarancją producenta lub przebiegiem do 100 tys. km. Przy zakupie auta z fabrycznym LPG, gwarancja wciąż obejmuje 3 lata lub 100 tysięcy przejechanych kilometrów.

>>> Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Możliwe jest też jej przedłużenie do 5 lat, po zakupie 2 lat dodatkowej gwarancji Formuła Non Stop. Umowa obejmuje wymianę lub naprawę niesprawnych części i podzespołów mechanicznych, elektronicznych i elektrycznych oraz całoroczny assistance 24h poza kosztami przeglądów oraz kosztami części eksploatacyjnych w okresie 5 lat lub do 100 tys. km przebiegu. W przypadku sprzedaży samochodu umowa Formuła Non Stop może zostać przeniesiona na jego nabywcę

WIDEO - Zobacz wnętrze Dacii Duster:

Dacia Duster - OŚWIETLENIE

Duże zespolone reflektory umieszczono wysoko nad ziemią. Światła otrzymały podwójny układ optyczny i kierunkowskazy w górnej części klosza. Opcją jest wyposażenie wnętrza lamp w czarne obudowy, dodające autu charakteru (takie jak w modelu testowym redakcji SuperAuto24.pl). Droga po zmroku oświetlana jest bardzo dobrze. Wkomponowane w zderzak przedni lampki przeciwmgłowe nie są standardem - wymagają dopłaty 310 zł, poza bogatą wersją LAUREATE i SL DELSEY.

Tylne lampy to nowocześnie wyglądające prostokątne klosze, wkomponowano w grube słupki. Trzecie światło STOP to standard. Opcja z ksenonowymi reflektorami nie występuje w ogóle. Trzecie światło STOP tylnej szyby jest montowane seryjnie.

>>> Dacia Duster 1.5 dCi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i dodatki <<<

Dacia Duster - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Bezpieczeństwo podróżujących SUV'em osób, w przeprowadzonych badaniach zderzeniowych instytutu Euro NCAP, zostało ocenione na 3 gwiazdki. Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera otrzymała 74%, bezpieczeństwo dzieci na tylnych siedzeniach to nota 78%, ochrona pieszych to zaledwie 28% w punktacji, a systemy wspomagające bezpieczeństwo dostały 29%.

Dacia Duster - CENA

Samochód to rewelacyjna cena do jakości. SUV okazał się przebojem rynkowym - w najtańszej wersji wyposażenia DUSTER z silnikiem 1.6 16V 105 KM, jest wydatkiem zaledwie 39 900 zł. Najtańszy diesel 1.5 dCi 90 KM kosztuje 50 500 zł. Najtańszy model z napędem 4x4 to koszt 49 900 zł.

Testowany przez redakcję SuperAuto24.pl samochód, to model LAURETAE 1.5 dCi 110 KM z napędem 4x4. Podstawowa cena takiego samochodu wynosi 66 500 zł.

WERSJA NAPĘD DUSTER AMBIENCE LAUREATE SL DELSEY
1.6 16V 105 KM 4x2 39 900 zł
45 300 zł 50 300 zł 52 700 zł
1.6 16V 105 KM LPG 4x2 - 49 200 zł 54 200 zł -
1.5 dCi 90 KM 4x2 - 50 500 zł 55 500 zł 57 900 zł
1.5 dCi 110 KM 4x2 - - 59 000 zł -
1.6 16V 105 KM 4x4 - 49 900 zł 57 800 zł 60 200 zł
1.5 dCi 110 KM 4x4 - - 66 500 zł 68 900 zł

Używana Dacia Duster - CENA za moto.gratka.pl

>>> Dacia Duster 2010 – CENA od 28 tys. zł

>>> Dacia Duster 2011 – CENA od 31 tys. zł

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Dacii Dustera.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki