Dacia Logan – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-11-29 18:54

Dacia Logan - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Dacia Logan Dacia Logan za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA DACIA LOGAN 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Dacia Logan, ranking niezawodności, ZDJĘCIA DACIA LOGAN - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie DACIA LOGAN tylko na Superauto24.pl.

Dacia Logan – WSTĘP

Dacia Logan to auto należące do segmentu B, czyli klasy aut małych. Jest to pierwszy model wyprodukowany przez rumuńską Dacię, po przejęciu jej przez Renault. Auto produkowane jest od 2004 roku, a w 2008 roku Logan przeszedł modernizację. Dacia Logan z zamierzenia jest autem globalnym, skierowanym do klientów o mniej zasobnych portfelach. Auto zbudowane zostało w oparciu o elementy różnych modeli Renault. W związku z tym konstrukcja auta zawiera płytę podłogową z Renault Modus, zawieszenie z Clio, zaś silniki z z Thalii.

>>> Dacia Logan 2011 – CENA od 29 900 zł

Starsze modele:

>>> Dacia Logan 2009 – CENA od 19 tys. zł

>>> Dacia Logan 2006 – CENA od 11 tys. zł

Logan występuje jako sedan, a od 2006 roku także jako kombi MCV, występujące także w wersji 7-osobowej. Dostępne są także użytkowe wersje MCV oraz wersja pick-up. Produkcja Dacii Logan odbywa się w rumuńskiej miejscowości Pitesti. W Polsce Dacia Logan w najbogatszej wersji wyposażenia SL Arctica ECO 2 z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi 75 KM kosztuje 41 300 zł. Podstawowa wersja Access z silnikiem benzynowym 1.2 16V 75 KM kosztuje 29 900 zł.

Dacia Logan – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl dużo pozytywnych opinii o Dacii Logan: 

> goretmes: Niesamowity samochód - CICHOCIEMNY. Wszystko co najlepsze z motoryzacji schowane pod niepozorną karoserią. Śmieszne? Może jednak nie, bo jest to bardzo prosta konstrukcja (minimum elektroniki) a jakże dzisiejsza - bardzo nowoczesny silnik z niewiarygodnie małym apetytem na olej napędowy. Pojemny pod każdym względem (przestrzeń pasażerska jak i bagażnik). Aby się przekonać do tego samochodu należy zwyczajnie się nim przejechać, a na polskie drogi jest idealny. Nierówności wybiera świetnie, a zawieszenie od 70 tyś km to samo bez najmniejszych luzów. Tanie części z allegro (oryginału w salonie renault nie polecam ze względu na cenę). A co do ceny samego samochodu to nad nowym bym się długo zastanawiał (choć kto wie), a używka np. 3 letnia jest tania jak barszcz - chociaż to bardzo trwały samochód (wg rankingu w 2007 roku w segmencie najwyższe miejsce-przed toyotą corollą). Jeżeli nie przeszkadza nie najnowsza stylistyka i dużo plastikowych elementów we wnętrzu(praktycznych w utrzymaniu czystości)to mogę śmiało polecić ten samochód zwłaszcza dla rodzin z dziećmi-rewelacja!

> waldiron: Kupiłem ten samochód z zagranicy jako dwulatek z przebiegiem 50 tyś km. Celowo wybrałem jednostkę napędową 1.5 dci bo auto z tym silnikiem ma lepsze hamulce, lepsze wytłumienie kabiny i skrzynia biegów jest perfekcyjna. Polecam ten samochód bo jest niezawodny, od zakupu wymieniałem tylko olej, filtry, rozrząd i jedną żarówkę! Od nowości samochód ma te same hamulce, zawieszenie i całą resztę - nic mu nie dolega. Jestem bardzo zadowolony bo samochód jest duży i ekonomiczny. To najtańszy samochód w utrzymaniu jaki do tej pory miałem. Nie można zapominać też o wadach, głównymi są: klapa bagażnika otwierana tylko z kluczyka oraz brak możliwość złożenia tylnych siedzeń w celu powiększenia bagażnika. Słyszałem o innych niedogodnościach, jak ciężko pracująca kierownica. Na szczęście posiadam samochód w pełnym wyposażeniu więc wspomaganie kierownicy pomaga w manewrowaniu. Ogólnie polecam ten samochód.

> Piotrek: Podsumowując: dobre auto za dobrą cenę dla ludzi, którzy chcą jeździć zgodnie z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego. Silnikowi brakuje mocy, ale odpłaca to niskimi kosztami eksploatacji. Skrzynia pracuje sprawnie, a układ jezdny jakby stworzony na nasze drogi. Brakuje rozkładanego oparcia tylnej kanapy, ale lada tydzień na rynku pojawi się model MCV w którym tego problemu nie będzie. Sukces jaki odniósł Logan w Europie Zachodniej jest moim zdaniem wynikiem "powrotu do korzeni". Ludzie zmęczeni ultranowoczesnymi autami bardzo ciepło przyjęli spartańską i prostą Dacię. Reasumując, przydałby się na rodzimym rynku producent lub inwestor, który stworzyłby proste projekty następców Malucha, Dużego Fiata, Poloneza, a nawet Tarpana. Skoda już odniosła sukces, a patrząc na obecne i zapowiadane wersje Dacii Logan wypada rumuńskiemu producentowi życzyć jak najlepiej.

> Andrzej321: Wbrew wszystkim zdecydowałem się na zakup używanego Logana. I co najważniejsze nie żałuję!!! Nie wydałem ani złotówki w naprawy, bo zwyczajnie samochód jest bezawaryjny. Silnik 1.5dci 68km jest troszkę za słaby, ale dość ekonomiczny. Zawieszenie dobrze zestrojone o wysokim prześwicie. We wnętrzu dużo plastiku i dużo miejsca, bagażnik duży ale bez możliwości powiększenia. Dobre hamulce.

Dacia Logan - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Dacia Logan – OPINIE DZIENNIKARZY

Maciek Kalkosiński / Autokrata.pl: Z zewnątrz samochód prezentuje się nie najgorzej. Ostro ciosane kształty nawiązują do aktualnych trendów motoryzacyjnych. Mocno wyeksponowano duży tył. Mimo że samochód nie wygląda jak obiekt westchnień, to całość może się podobać. Francuską rękę widać od razu po zajęciu miejsca za kierownicą. Deska rozdzielcza, przyciski i plastiki są żywcem przejęte z drugiej generacji Clio. Mimo że do testów otrzymaliśmy najlepszą możliwą wersję wyposażenia, to wnętrze wygląda bardzo ubogo, choć schludnie. Na ilość miejsca nie będą narzekać ani pasażerowie z przodu, ani 3 dorosłe osoby z tyłu. Siedzenia są wygodne, kierownica dobrze leży w dłoniach, a instrumenty są w zasięgu ręki. Denerwuje jedynie klakson umieszczony nie na kierownicy, ale na jednej z dźwigni przy niej - rozwiązanie znane z dużo starszych produktów Renault.

Jednostka 1,5dci jest młodą konstrukcją, aktualnie montowaną do małych i średnich Renault oraz Nissanów. W Dacii zastosowano najsłabszą odmianę tego motoru. Mimo iż po przekręceniu kluczyka wyraźnie słychać dźwięk pracy diesla, to nie jest on uciążliwy dla ucha aż do prędkości około 120-140 km/h. Mimo tylko 60 koni mocy przyspieszenia i osiągi Logana są wystarczające dla samochodu rodzinnego. Niska pojemność skokowa oznacza niewielkie opłaty przy ubezpieczeniu i niskie spalanie. Przy dynamicznej jeździe miejskiej Logan pali 5,5 litra ropy na 100 km. Podobny wynik odnotujemy, gdy na trasie będziemy poruszać się z prędkościami w okolicach 120-140 km/h. Spokojniejsza jazda może się opłacić - mój rekord spalania na trasie to 3,8 litra przy prędkości około 80 km/h. Jeśli ktoś ma cierpliwość lub cierpi na chroniczny brak gotówki, może spróbować zejść niżej, co według kilku anonimowych specjalistów jest możliwe.

Dacia bez wątpienia jest mistrzem oszczędzania. Niskie spalanie, mały silnik (niskie opłaty ubezpieczeniowe), prosta konstrukcja (relatywnie tania obsługa i ewentualne naprawy) pozwalają docenić Logana. Jeśli ktoś ma już dosyć chodzenia, to z całą pewnością słabe prowadzenie i brak jakiejkolwiek finezji nie będzie dla niego przeszkodą, szczególnie że bez najmniejszych problemów Dacią można nie tylko tanio dojeżdżać do pracy, ale i jechać z całą rodziną na wakacje. Samochód jest wart swojej ceny i jeśli nie zapomnimy, ile za niego zapłaciliśmy, nie będziemy żałować zakupu.

Marcin Kolisko / Motogazeta.mojeuto.pl: Trójbryłowe nadwozie jest przykładem balansu między prostotą, a dobrym gustem. Prosta, wydłużona linia okien i wydatne nadkola wzmacniają przy tym wizerunek małej limuzyny. Auto jest także wizualnie lżejsze od podobnej Thalii od Renault, co uzyskano przez mniejsze wypukłości nadwozia i zdecydowane rysy blach. Plus to także dobra widoczność we wszystkich kierunkach. Takie koszto-oszczędne elementy jak archaiczne ramiona wycieraczek, identyczne lusterka wsteczne lub osobne zamki drzwiowe odeszły już jednak do lamusa. Obejrzyj galerię zdjęć z testu Dacii Logan. Jak przystało na samochód mający sprawdzić się na wszystkich drogach, w tym także na duktach nie asfaltowanych, Logan jest prosty i łatwy w utrzymaniu także w kabinie pasażerskiej. Przytłaczający jest ciemnoszary plastik deski rozdzielczej o twardej, przypominającej kamień fakturze. Jasno szary materiał użyty do wytłoczenia wewnętrznej części drzwi, może zaskoczyć pomysłowością, ale również podobna faktura powoduje wrażenie toporności wnętrza. A wcale tak nie jest. Podobnie jak z zewnątrz zachowano balans i "aluminiowe" wstawki na środkowej części deski rozdzielczej i przy zegarach oraz okrągłe wloty powietrza utrzymują akceptowany poziom. Poza regulatorami podnośników szyb na środkowej konsoli i lusterek wstecznych na kanale środkowym bez zastrzeżeń pozostaje także ergonomia wnętrza.

Na nieskomplikowanym zarysie nadwozia korzysta bagażnik, który niezależnie od wersji ma 510 litrów. W konkurencji w miarę porównywalnych cenowo samochodów w tyle pozostaje Fabia sedan z 438 litrami, identycznej pojemności bagażniki są w Thalii i Albea ze swoimi 515 litrami. W odróżnieniu od konkurencji, mocno ograniczone są jednak możliwości powiększenia tej powierzchni. Czy to – choć wątpliwe – zabieg księgowych, czy umyślny (?) błąd konstrukcyjny, po prostu ani tylne siedzenia, ani oparcie nie drgną przymocowane i wzmocnione przez poprzeczną podłużnicę od nadkola do nadkola. Nie bez przesady pomysłodawcy i twórcy samochodu z Renault przygotowali i określili Dacię Logan jako model na każdą drogę. Oczywiście bez przesady, ale uniwersalne koła, względnie wysokie i co ważne ciche zawieszenie może nie zachęcają do gonienia BMW na autostradzie, ale na pewno pozwolą ominąć pełzającą po dziurawym szutrze limuzynę, gdy ta zjedzie na przydrogowy parking.

Dacia Logan – TEST Auto Świat

Portal Auto Świat w wydaniu 45/08 z 3 listopada 2008 r. tak pisze o Dacii Logan dCi:

- Potrzebujesz niedrogiego nowego diesla z „wypasem”? Z welurowymi obiciami, klimatyzacją, elektrycznymi szybami i lusterkami, przestronną kabiną oraz pojemnym bagażnikiem? Jeżeli zamierzasz wydać na niego nieco ponad 40 tys. złotych, to masz proste zadanie: idziesz do salonu i kupujesz nowego Logana 1.5 dCi. Ponieważ rumuńska marka koncernu Renault już się przyjęła, a marketingowcy firmy przestali się bać, że lawinowo rosnąca popularność Dacii zagrozi firmie matce, postanowiono zdjąć Loganowi maskę taniej brzyduli. Znamy możliwości designerów Renault i nie uwierzymy, by dotychczasowy wygląd Logana był spowodowany czymkolwiek innym niż tylko pozycjonowaniem Dacii niżej od Renault – czytamy w AŚ.

W opinii testujących zmiana jest szokująca. Kto zna Logana sprzed liftingu, ten po zajęciu miejsca w kokpicie testowanej wersji SL Arctica poczuje się jak na luksusowej sofie. Miękkie, welurowe obicia foteli, welur także na boczku drzwi. Imitujące chrom plastiki posłużyły do wykonania wewnętrznych klamek i uchwytów. Zegary nie są już takie szare, a całość kokpitu dzięki nowym tworzywom i zmienionej stylizacji nareszcie wygląda dobrze. Kierowca ma całkiem sporo miejsca na wysokim fotelu, a nad głową znajdzie taki zapas przestrzeni, że spokojnie może prowadzić w kapeluszu. Tak jak poprzednio, prawie pionowe boczne szyby i słupki drzwi nie zabierają miejsca na wysokości ramion i powodują, że auto wydaje się większe, niż jest w rzeczywistości. Tylna kanapa nie jest jakoś szczególnie przestronna – tak przynajmniej pokazały nasze pomiary. Ale uwaga ta dotyczy tylko miejsca na kolana. Wystarczy, by z przodu siedział niewysoki kierowca, żeby tylni pasażerowie poczuli się jak w limuzynie.

15 sekund sprintu do „setki” potwierdza, że Dacia najbardziej lubi być prowadzona płynnie i spokojnie. Ma przyjemnie działający układ kierowniczy, superoszczędnego diesla i jak na dzisiejsze standardy pozostaje jednym z najbardziej komfortowych aut w swojej cenie. Teraz zmiana biegów nie denerwuje, lusterka mają większą powierzchnię, a środkowy tylny zagłówek wreszcie można schować. Cóż, Logan ma swoje wady, ale zadania taniego, oszczędnego i pojemnego auta rodzinnego spełnia świetnie.

Dacia Logan 1.5 dCi – DANE TECHNICZNE

4,288/1,740/1,534                                                       
 Dacia Logan  DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  sedan
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                            
 Rozstaw osi (metry)  2,630
 Masa własna (tony)  1,075
 Pojemność bagażnika (litry)  510
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  50
 SILNIK  dCi
 Paliwo  olej napędowy
 Liczba cylindrów  4 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  55 / 75 (4000 obr./min)
 Moment obrotowy (Nm)  180 (1750 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  162
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  14,2
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  5,0
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  3,7
 Cykl mieszany (litry/100 km)  4,1
 CENA  
 listopad 2011  41 300 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  niedostępne
 Nawigacja (zł)  niedostępne
 Skórzana tapicerka  niedostępne

Dacia Logan 1.5 dCi 75 KM - SPALANIE

Według danych producenta, Dacia Logan z silnikiem diesla 1.5 dCi o mocy 75 KM spala: 5,0 litra/100 km w cyklu miejskim, 3,7 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 4,1 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Dacia Logan z silnikiem 1,5 litra pali:

* ŚREDNIO - 5,6 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 6,0 l/100 km
* W TRASIE - 4,6 l/100 km

Dacia Logan (2011) – CENA

W Polsce Dacia Logan w najbogatszej wersji wyposażenia SL Arctica ECO 2 z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi 75 KM kosztuje 41 300 zł. Podstawowa wersja Access z silnikiem benzynowym 1.2 16V 75 KM kosztuje 29 900 zł.

Dacia Logan - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Dacia Logan 2011 r. – cena od 36,1 tys. zł 

>>> Dacia Logan 2007 r. – cena od 10,5 tys. zł

>>> Dacia Logan 2005 r. – cena od 8 tys. zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki