SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto testy Fiat 500L 1.4 16V - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

Fiat 500L 1.4 16V - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

01.02.2013, godz. 01:30
Fiat 500L
foto:

Wysoki poziom bezpieczeństwa Fiata 500L, uhonorowany 5 gwiazdkami Euro NCAP, idzie w parze z niewygórowanymi kosztami zakupu auta. Włoski pojazd jak na miejskiego minivana plasującego się między klasą B a C, dzięki cenie ustanowionej poniżej 50 tys. zł za bazowy model, jest bardzo atrakcyjną propozycją. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24, to zwrócenie uwagi na systemy bezpieczeństwa auta oraz prezentacja cen oferowanej w salonach powiększonej "pięćsetki". W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI zaprezentujemy podsumowanie testu.

Fiat 500L - BEZPIECZEŃSTWO

Karoseria została zbudowana w postaci klatki bezpieczeństwa. Konstrukcja w trakcie zderzania rozprasza energię i zapewnia jednorodność struktury i wytrzymałość podczas kolizji, w trakcie której kolumna kierownicy ulega złożeniu. Na wysoki standard wyposażenia wpływa już w podstawie bogaty pakiet poduszek powietrznych. Autko z fabryki wyjeżdża podstawowo zestawem 6 poduszek powietrznych. W skład wchodzą Air Bagi dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne rozciągające się pod dachem chroniące głowy oraz dodatkowe poduszki boczne w fotelach przednich osłaniające tułowia. Dodatkowym zabezpieczeniem dla kierowcy jest poduszka kolanowa, dostępna za dopłatą 1 000 zł w wersjach POP STAR, EASY i LOUNGE.

>>> Fiat 500L 1.4 16V - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<

Wszystkie pasy bezpieczeństwa są trzypunktowe, a przednie zostały dodatkowo wyposażone w napinacze pirotechniczne. Siedziska z przodu posiadają czujniki obecności osób, przypominające o niezapiętych pasach - brak pasów skutkuje uciążliwym dla uszu sygnałem brzęczka. Tylna kanapa podstawowo ma tylko dwa zagłówki regulowane na wysokość (trzeci środkowy jest seryjnie w najbogatszym LOUNGE, a w innych trzeba za niego zapłacić 400 zł). Na dwóch skrajnych miejscach tylnej kanapy standardowo znajdują się uchwyty ISOFIX do montowania fotelików dziecięcych.

>>> Fiat 500L 1.4 16V - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Rodzinny wóz już podstawowo oferuje bogaty pakiet układów poprawiających panowanie nad pojazdem w trudnych warunkach. Kierowca ma w asyście następujące systemy: ESP (elektroniczny układ antypoślizgowy kół podczas przyspieszania), MSR (przeciwdziałanie poślizgowi kół napędowych w czasie hamowania silnikiem), ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), EBD (system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania) wraz z Hill Holder (układ ułatwiający kierowcy ruszanie pod górę), DST (system dynamicznej kontroli skrętu), ERM (system zapobiegający dachowaniu) oraz HBA (sygnalizacja awaryjnego hamowania, automatycznie uruchamiająca światła awaryjne).

ZABEZPIECZENIA I CZUJNIKI

Centralny zamek sterowany z kluczyka pilota jest w 500L standardem. Auto w żadnej z wersji nie posiada podstawowo alarmu samochodowego chroniącego przed kradzieżą (można go zamówić do auta osobno z katalogu akcesoriów). Drzwi blokują się automatycznie po ruszeniu pojazdem z miejsca, tak by nie można ich było otworzyć z zewnątrz. W konsoli środkowej znalazł się dodatkowy guzik odpowiedzialny za ryglowanie.

>>> Fiat 500L 1.4 16V - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Czujnik zmierzchu wraz z czujnikiem deszczu występuje tylko w najbogatszym LOUNGE (w modelach POP STAR i EASY dopłata 700 zł). Radary parkowania umieszczone w tylnym zderzaku, przekazujące sygnał dźwiękowy o przeszkodzie wymagają dopłaty 1 300 zł, bez względu na wersję wyposażenia. W opcji za kwotę 1 500 zł, dla wersji POP STAR, EASY i LOUNGE dostępny jest jeszcze City Brake Control. System automatycznie zapobiega kolizjom do prędkości 30 km/godz. Dzięki radarom umieszczonym z przodu pojazdu, w momencie wykrycia zagrożenia stłuczki hamowanie z niskich prędkości odbywa się automatyczne.

Fiat 500L - OŚWIETLENIE

Podwójny układ przednich lamp wygląda wizualnie jak w mniejszym modelu 500. Górne reflektory posiadają światła mijania, drogowe oraz kierunkowskazy, wraz z manualną regulacją ustawienia wysokości z kabiny. Elementem bezpieczeństwa prewencyjnego są dolne mniejsze lampy z funkcją jazdy dziennej DRL. Seryjnym wyposażeniem jest funkcja zewnętrznego oświetlenia Follow Me Home, która po zmroku oświetla jeszcze przez chwilę drogę dojścia do domu. Lampy przeciwmgielne samoczynnie doświetlające zakręty kosztują 800 zł (seria w najbogatszym LOUNGE).

>>> Fiat 500L 1.4 16V - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze i bagażnik <<<

Tylne owale lamp ze zintegrowanymi kierunkowskazami dostały czerwone klosze. Światło mijania, podobnie jak stopu układa się w bardzo wyraźne litery C, rewelacyjnie prezentujące się po zmroku. Lampki przeciwmgłowe i cofania umieszczono niżej w zderzaku. Trzecie światło stop z tyłu jest seryjnym elementem wyposażenia.

Fiat 500L - GWARANCJA

Minivan podobnie jak inne modele Fiata, przy zakupie w salonie posiada 2-letnią gwarancję bez limitu kilometrów, przy zachowaniu obowiązkowych przeglądów okresowych. W całym okresie ważności tej gwarancji klient otrzymuje usługę ASSISTANCE 24h, ważną na terenie całej Europy.

Nadwozie samochodu objęte jest gwarancją na produkcyjne wady lakiernicze ujawnione w okresie 3 lat od daty sprzedaży. Elementy strukturalne nadwozia oraz elementy ruchome: drzwi, pokrywa maski, klapa bagażnika, objęte są 8-letnią gwarancją na perforację spowodowaną korozją.

film z CRASH TESTu Euro NCAP

Fiat 500L otrzymał bardzo wysoką ocenę 5 gwiazdek w przeprowadzonych badaniach zderzeniowych Euro NCAP. Ogólna punktacja wyniosła 83 na 100. W punktacji ten, minivan otrzymał 94 proc. możliwych punktów za stopień bezpieczeństwa osób dorosłych, 78 proc. za przewożenie dzieci, 65 proc. w przypadku ochrony pieszych oraz 71 proc. za wyposażenie bezpieczeństwa.

Fiat 500L - CENA w POLSCE

Auto w polskich salonach dostępne jest w pięciu wersjach wyposażenia. Najtańszy Fiat 500L w wersji FRESH z silnikiem benzynowym 1.4 16V 95 KM, kosztuje 49 900 zł. Najtańsza wersja wysokoprężna 1.3 MultiJet II 85 KM dostępna jest za kwotę 72 000 zł.

Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl Fiat 500L, to wersja wyposażenia EASY. W polskiej ofercie model ten z silnikiem 1.4 16V 95 KM, kosztuje 62 000 zł.

silnik wersja cena
1.4 16V 95 KM FRESH 49 900 zł
1.4 16V 95 KM POP 56 000 zł
1.4 16V 95 KM POP STAR 62 000 zł
1.4 16V 95 KM EASY 62 000 zł
1.4 16V 95 KM LOUNGE 69 000 zł
0.9 TwinAir 8V 105 KM POP STAR 66 000 zł
0.9 TwinAir 8V 105 KM EASY 66 000 zł
0.9 TwinAir 8V 105 KM LOUNGE 73 000 zł
1.3 MultiJet II 85 KM POP STAR 72 000 zł
1.3 MultiJet II 85 KM EASY 72 000 zł
1.3 MultiJet II 85 KM POP STAR DUALOGIC 76 000 zł
1.3 MultiJet II 85 KM EASY DUALOGIC 76 000 zł
1.3 MultiJet II 85 KM LOUNGE
79 000 zł
1.3 MultiJet II 85 KM LOUNGE DUALOGIC
83 000 zł
1.6 MultiJet II 105 KM POP STAR 78 000 zł
1.6 MultiJet II 105 KM EASY 78 000 zł
1.6 MultiJet II 105 KM LOUNGE 85 000 zł

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Fiata 500L.

WIDEO z testu - zobacz wnętrze Fiata 500L

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: