SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto testy Fiat 500L Living 1.6 MultiJet II - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet II - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

21.02.2014, godz. 01:30
Fiat 500L Living
foto:

Fiat 500L Living kusi wysokim poziomem bezpieczeństwa, co zostało potwierdzone 5 gwiazdkami Euro NCAP, zaś koszt zakupu auta plasuje się na dobrym poziomie. Włoski minivan mogący przewieźć do siedmiu osób kosztuje od 69 000 zł za odmianę z benzynowym silnikiem o mocy 105 KM i w wersji wyposażeniowej Pop Star. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24, to omówienie systemów bezpieczeństwa auta oraz prezentacja cen oferowanej w salonach największej w gamie "pięćsetki". W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI zaprezentujemy podsumowanie testu.

Fiat 500L Living - BEZPIECZEŃSTWO

Karoseria dużego Fiata to typowa nowoczesna, samonośna konstrukcja, zbudowana na kształt klatki bezpieczeństwa. Nadwozie w trakcie zderzenia rozprasza energię oraz zapewnia odpowiednią wytrzymałość podczas kolizji. Kolumna kierownicy w momencie wypadku ulega złożeniu, co zwiększa szanse na przeżycie kierowcy. Ponadto pasażerowie mogą liczyć na bogaty pakiet poduszek powietrznych, oferowany już w seryjnej odmianie. Autko z fabryki wyjeżdża podstawowo z zestawem 6 poduszek powietrznych - w skład wchodzą air bagi dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne rozciągające się pod dachem chroniące głowy oraz dodatkowe poduszki boczne w fotelach przednich osłaniające tułowia. Opcjonalnie można jeszcze zakupić poduszkę chroniącą kolana kierowcy, dostępną w cenie 1 000 zł.

>>> Fiat 500L Living 1.6 MultiJet II - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<

Wszystkie pasy bezpieczeństwa są trzypunktowe, a dodatkowo przednie otrzymały napinacze pirotechniczne. Fotele z przodu zostały wyposażone w czujniki obecności pasażerów, przypominające o niezapiętych pasach - brak pasów skutkuje uciążliwym dla uszu sygnałem dźwiękowym. Tylna kanapa podstawowo ma trzy zagłówki regulowane na wysokość, a na jej dwóch skrajnych miejscach standardowo znajdują się uchwyty ISOFIX, ułatwiające bezpieczny montaż fotelików dziecięcych.

>>> Fiat 500L Living 1.6 MultiJet II - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Rodzinny wóz już podstawowo oferuje bogaty pakiet układów wspomagających kierowcę podczas jazdy w trudnych warunkach. Na pokładzie znalazły się następujące systemy: ESP (elektroniczny układ antypoślizgowy kół podczas przyspieszania), MSR (przeciwdziałanie poślizgowi kół napędowych w czasie hamowania silnikiem), ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), EBD (system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania) wraz z Hill Holder (układ ułatwiający kierowcy ruszanie pod górę), DST (system dynamicznej kontroli skrętu), ERM (system zapobiegający dachowaniu) oraz HBA (sygnalizacja awaryjnego hamowania, automatycznie uruchamiająca światła awaryjne).

ZABEZPIECZENIA I CZUJNIKI

Centralny zamek sterowany za pomocą kluczyka-pilota to standard w 500L Living. Auto w żadnej z wersji nie posiada podstawowo alarmu samochodowego chroniącego przed kradzieżą (można go zamówić do auta osobno z katalogu akcesoriów). Drzwi ryglują się automatycznie po ruszeniu z miejsca, tak by nie można ich było otworzyć z zewnątrz, a dzieci podróżujące z tyłu nie otworzyły ich przez przypadek. W konsoli środkowej znalazł się dodatkowy guzik odpowiedzialny za uruchomienie i zwolnienie blokady.

>>> Fiat 500L Living 1.6 MultiJet II - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Czujnik zmierzchu wraz z czujnikiem deszczu jest podstawą w konfiguracji Lounge, zaś w Pop Star dodatek ten kosztuje 700 zł. Tylne czujniki parkowania wymagają dopłaty 1 300 zł, bez względu na wersję wyposażenia. Pondato klienci mogą się również zdecydować na system City Brake Control, za kwotę 1 500 zł, automatycznie zapobiegający kolizjom do prędkości 30 km/godz. Dzięki radarom umieszczonym z przodu pojazdu, w momencie wykrycia zagrożenia stłuczki hamowanie z niskich prędkości odbywa się automatycznie, bez udziału kierowcy.

Fiat 500L Living - OŚWIETLENIE

Podwójny układ przednich lamp nawiązuje do modelu 500 i jest identyczny z tym, który można zobaczyć w 500L. Górne reflektory pełnią funkcję świateł mijania i drogowych oraz ukryto w nich kierunkowskazy. Poniżej znalazły się lampy do jazdy dziennej. Seryjnym wyposażeniem jest funkcja zewnętrznego oświetlenia Follow Me Home, która po zmroku oświetla jeszcze przez chwilę drogę dojścia do domu. Lampy przeciwmgielne samoczynnie doświetlające zakręty kosztują 800 zł w odmianie Pop Star, zaś w Lounge są na wyposażeniu podstawowym auta.

>>> Fiat 500L Living 1.6 MultiJet II - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<

Tylne lampy ze zintegrowanymi kierunkowskazami dostały czerwone klosze o bardzo ładnym odcieniu. Światła pozycyjne, podobnie jak stopu układają się w wyraźne litery C, rewelacyjnie prezentujące się po zmroku. Lampki przeciwmgłowe i cofania umieszczono niżej w zderzaku. Trzecie światło stop z tyłu jest seryjnym elementem wyposażenia.

Fiat 500L Living - GWARANCJA

Fiat przy zakupie minivana w salonie oferuje 2-letnią gwarancję bez limitu kilometrów, przy zachowaniu obowiązkowych przeglądów okresowych. W całym okresie ważności tej gwarancji klient otrzymuje usługę ASSISTANCE 24h, obowiązującą na terenie całej Europy.

Nadwozie samochodu objęte jest 3-letnią gwarancją na produkcyjne wady lakiernicze, zaś elementy strukturalne nadwozia oraz elementy ruchome tj. drzwi, maska oraz klapa bagażnika, są objęte 8-letnią gwarancją na perforację spowodowaną korozją.

film z CRASH TESTu Euro NCAP

Model Living to przedłużona wersja Fiata 500L, dlatego też organizacja Euro NCAP nie przeprowadzała testów zderzeniowy dla tej odmiany. Posłużymy się zatem danymi dostępnymi dla krótszego wariantu. "Elka" otrzymała bardzo wysoką ocenę 5 gwiazdek w przeprowadzonych badaniach - ogólna punktacja wyniosła 83 na 100 możliwych. Wóz otrzymał 94 proc. możliwych punktów za stopień bezpieczeństwa osób dorosłych, 78 proc. za przewożenie dzieci, 65 proc. w przypadku ochrony pieszych oraz 71 proc. za wyposażenie bezpieczeństwa.

Fiat 500L Living - CENA w POLSCE

Auto w polskich salonach dostępne jest tylko w dwóch wersjach wyposażenia. Najtańszy Fiat 500L Living w wersji Pop Star z silnikiem benzynowym Twin Air 0.9 8V 95 KM, kosztuje 69 000 zł. Najtańsza wersja wysokoprężna 1.6 MultiJet II 105 KM, czyli taka jak w przypadku testowanego przez nas egzemplarza, dostępna jest od 81 000 zł, zaś jego mocniejsza odmiana o mocy 120 KM od 83 000 zł.

Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl Fiat 500L Living, to wersja wyposażenia Lounge. W polskiej ofercie model ten z silnikiem 1.6 MultiJet II 16V 105 KM, kosztuje 88 000 zł.

Silnik/Wersja Pop Star Lounge
0.9 TwinAir 105 KM 69 000 zł 76 000 zł
1.6 MultiJet II 105 KM 81 000 zł 88 000 zł
1.6 MultiJet II 120 KM 83 000 zł 90 000 zł

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Fiata 500L Living.

autor: Łukasz Kuźmiuk zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: