Fiat Bravo Multijet – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-12-13 17:43

Fiat Bravo - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Fiat Bravo za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA FIAT BRAVO 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Fiat Bravo, ranking niezawodności, ZDJĘCIA FIAT BRAVO - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie FIAT BRAVO tylko na Superauto24.pl.

Fiat Bravo – WSTĘP

Fiat Bravo to włoskie kompaktowe auto zaliczane do segmentu C, czyli klasy niższej średniej. Pierwsza generacja Bravo/Brava produkowana w latach 1995-2001 zastąpiła na rynku Fiata Tipo. Później było mniej udane Stilo. Fiat Bravo II generacji zadebiutował na rynku w 2007 roku.

>>> Fiat Bravo 2011 – CENA od 43,9 tys. zł

Starsze modele:

>>> Fiat Bravo 2009 – CENA od 31,9 tys. zł

W Polsce Fiat Bravo w wersji wyposażenia Active z silnikiem diesla Multijet 1.6 105 KM kosztuje 55 490 zł. Najdroższa odmiana Sport z silnikiem 2.0 Multijet 165 Km, to wydatek 69 490 zł

Fiat Bravo – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl opinie użytkowników Fiata Bravo są pozytywne:

> Marek: Witam ! Moja ocena to kontynuacja oceny z dnia 2011-01-06 po półrocznym użytkowaniu auta. Z jakiegoś powodu nie mogę edytować starej, więc piszę nową - może komuś się przyda. Auto od nowości ma przebieg 18 tkm. W tym czasie zrobiłem 2 duże trasy Chorwacja ok 3,5 tkm, oraz Bułgaria 4,2 tkm. Obydwie trasy to 2 dorosłe osoby plus dziecko 10 lat plus auto bardzo mocno obciążone plus 3 rowery na bagażniku na haku. Pojemność bagażnika - OK. Na trasach nie odczuwam braku mocy, prędkości do 130 km/h spalanie wg. komputera Chorwacja 6, Bułgaria 5,2. Spalanie z ostatniej trasy pozytywnie mnie zaskoczyło - być może silnik ułożony, Chorwację "robiłem" przy przebiegu ok 3 tkm. Wszystkie urządzenia działają prawidłowo, automatyczna klimatyzacja 2-strefowa ok, fotele. wygodne, brak regulacji zagłówków, silnik nie bierze oleju, dobra dynamika jazdy. Jak wspomniałem wcześniej - na przyszłość jednak automat. Nie ma problemu na autostradach bieg 6 lub rzadko 5, znacznie gorzej jest w mieście, choć teraz na wakacjach przynajmniej w Krakowie jest pusto. Trasa Kraków - Przemyśl wyjazd o godz 3 rano, jazda płynna do 100 km/h jedna osoba w samochodzie odległość ok 240 km średnia prędkość 70 km/h zużycie 4,1 l. Myślę iż na trasie ciężko jest przekroczyć zużycie 6 l, w trybie miejskim (Kraków)przy spokojnej jeździe ok. 6 l. Od auta oczekuję niskich kosztów eksploatacji - wydaje się iż ten model jak na razie spełnia moje oczekiwania. Bardzo przydatne zamontowane dodatkowo czujniki cofania. Jazda z 3 rowerami na haku (bagażnik firmy Atera)bezproblemowa. Czytaj poprzednie komentarze. Jeśli planujesz zakup nowego/innego auta, nie masz zdania co do marki, warto przeznaczyć pewną kwotę aby wypożyczyć dany model, przejechać odległość 100 - 200 km . Takie rozwiązanie daje nam lepszy obraz niż jazda testowa, dodatkowo pieniądze które przeznaczymy na pojazd będę lepiej wykorzystane.

> mik: Na razie ocenię wszystko na prawie 5.Mam nadzieję że tak pozostanie. Bardzo przyjemnie jeździ mi się tym samochodem. Czytając opinie natchnąłem się że ktoś wspominał że jest miękki lakier. Też mam takie wrażenie. Ale nie wiem czy to traktować jako usterkę. Mam nadzieję że warunki atmosferyczne spowodują jego utwardzenie. Mimo tych drobnych usterek nie zmieniam opinii o tym aucie. Styczeń 2011 .Żałuje tylko że nie mam potrzeby więcej czasu w nim spędzać w podróży. Jestem zadowolony .Tym bardziej że oszczędzam na przeglądach

> mezo25: Ogólnie jazda tym autem bardzo mnie cieszy i mam nadzieję, że długo się to nie zmieni. Wygląd...no cóż widać, że to włoskie auto... moim skromnym zdaniem nie ma ładniejszego kompaktu:) Polecam pakiet sport naprawdę dodaje charakteru do tego autka, a poza tym środek jest dużo ładniejszy, niż w zwykłych modelach.

> krzysiek: Mimo paru trzeszczących elementów, które prawie nie wpływają negatywnie na ocenę, jest bardzo nieźle! Stylistyka auta na najwyższym poziomie, w środku czuję się komfortowo (mimo małej ilości schowków), aż chce się jechać...

> maiek78: dobrze tak oceniam ten samochód ponieważ było wiele usterek powstałych na linii produkcyjnej jedna z nich została, skrzypienie deski gdyby nie to było by doskonale

Fiat Bravo - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Fiat Bravo - OPINIE DZIENNIKARZY

Maciej Pobocha / Motofakty.pl: Fiata Bravo trudno uznać za samochód rodzinny, bo brakuje w nim miejsca z tyłu. Zaletą auta jest układ jezdny. Na wstępie wyjaśnienie – w Bravo zmieści się pięciu pasażerów, bo dla tylu samochód został zaprojektowany. Rzecz w tym, że siedzący z tyłu nie będą zachwyceni. O ile nad głową miejsca jest wystarczająco dużo, za to na nogi dorosłych osób przestrzeni zdecydowanie brakuje. W zamian bagażnik ma przyzwoitą pojemność 400 l. Dla porównania w konkurencyjnych: Volkswagenie Golfie – 350 l, Toyocie Auris – 350 l, Renault Megane – 405 l.

Wnętrze jest ciekawie zaprojektowane. Połączenie materiałów o różnej fakturze jest miłe dla oka, a przy okazji plastiki i tapicerka są dobrej jakości. Głębiej wyprofilowane fotele przednie świetnie podtrzymują ciało w zakrętach. Wieniec kierownicy pokryty skórą jest gruby i dobrze leży w dłoniach. Tym, którzy nie lubią wysiłku przy manewrowaniu, przyda się funkcja City. Po wciśnięciu guzika na panelu centralnym zwiększa ona wspomaganie przy niższych prędkościach. Lusterka zewnętrzne zapewniają dobrą widoczność do tyłu. Gorzej jest z patrzeniem przez tylną szybę, która jest niewielka. Zaletą kompaktowego Fiata jest układ jezdny. Sprężyste, lekko twarde zawieszenie w połączeniu ze sprawnie działającym układem kierowniczym sprawiają, że kierowca ma pełną kontrolę nad tym, co dzieje się z samochodem na drodze.

Pod maską testowanego przez nas Bravo pracował diesel 1,6 l/120 KM. To elastyczna jednostka napędowa. Maksymalny moment obrotowy (300 Nm) jest dostępny od 1500 do 4000 obr./min, dzięki czemu sprawne przyspieszanie, np. podczas wyprzedzania, nie wymaga częstej zmiany biegów. Problem pojawia się przy niższych obrotach. Diesel ma kłopot z wprawieniem samochodu w ruch – auto potrafi zgasnąć, o ile odpowiednio nie zadziała się sprzęgłem. Zanotowane przez nas zużycie paliwa w trasie wyniosło 4,8 l/100 km (4,1 l/100 km według danych producenta), a w mieście 6,6 l/100 km (w danych fabrycznych 6,3 l/100 km). Na rozpędzenie się do setki 120-konne Bravo 1.6 Multijet potrzebuje 10,5 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 195 km/h. Cena samochodu zaczyna się od 65 490 zł.

Wojciech Traczyk / Motogazeta.mojeauto.pl: rochę znajdziemy tu podobieństw do Alfy Romeo, trochę do Maserati, a z pewnością do Grande Punto i, trochę może mniej, do nowej Cromy. Cechy charakterystyczne nowego Bravo to długa maska z długim przednim zwisem, dynamicznie ukształtowane reflektory, dość wąska linia okien, krótki tył i niewielkie tylne okno. Mimo iż rozmiarami Bravo znajduje się wśród liderów segmentu kompaktów (4,34 m długości), to jednak wcale nie sprawia wrażenia zbyt przydługawego. Wszystko razem bardzo ładnie i zgrabnie skomponowane. A, i nie można zapomnieć o nowym czerwonym logo, które po raz pierwszy pojawiło się właśnie wraz z nowym Bravo.

Testowana przez nas wersja Sport dodatkowo wyposażona była w szereg elementów, które miały jeszcze bardziej podkreślić jej dynamiczny charakter. Wśród nich znalazły się tylny i boczny spojler, lakierowane zaciski hamulców, chromowane końcówki tłumika, sportowe nakładki na pedały, specjalna tapicerka, 17-calowe, niskoprofilowe felgi oraz na sportowo ustylizowane wskaźniki. Wydawać by się mogło, że wnętrze Fiata Bravo będzie ciut bardziej obszerne. Przecież nie tylko pod względem długości ale i też pod względem rozstawu osi (2,6 m) Bravo to czołówka. Tylko trochę może tu usprawiedliwiać spory bagażnik o pojemności 400 (także ścisła czołówka). Samo wnętrze zostało zaprojektowane wybitnie z myślą o komforcie. Wygodne fotele z bardzo dobrym trzymaniem bocznym, wygodna trójramienna kierownica (regulowana w dwóch płaszczyznach), zwrócona nieznacznie w stronę kierowcy środkowa konsola. Dla osób, które nawet prowadząc zmuszone są do komunikowania się z innymi, Fiat przygotował system Blue&Me, który łączy w sobie m.in. zestaw głośnomówiący z technologią Bluetooth, funkcję głosowego odczytu sms-ów czy odtwarzacz MP3 z portem USB. Pewnych stereotypów nie da się zbyt szybko wykorzenić. Dlatego dość podejrzliwie przyglądamy się użytym w Bravo materiałom. Miłe w dotyku, dobrze spasowane, w czasie jazdy nie dawały o sobie znać - tak więc, jeśli nie rewelacja, to przynajmniej porządnie odrobione lekcje. W wersji Sport podobać się mogą wspomniane już zegary. Czerwone wskazówki na białym tle i pozycja startowa na godzinie szóstej. Niczym rasowy sportowiec.

Wersję Sport dostaniemy tylko z najmocniejszym dieslem oraz silnikiem benzynowym. Oba notabene mają po 150 KM. Nam do testów przypadła tym razem wersja z 1,9-litrową jednostką wysokoprężną. 305 niutonometrów zapewnia sprawne poruszanie się, nawet w dość dynamicznym tempie. A pamiętajmy, że Bravo trochę waży. Tak więc i w miejskim sprincie od świateł do świateł, jak i w szybszej jeździe na pozamiejskich drogach można z tej wersji Fiata sporo wycisnąć. Co ważne, mimo iż mamy do czynienia z dieslem nie będziemy zmuszeni do przekrzykiwania się w czasie rozmowy. Zawieszenie stosunkowo miękkie, tak że na szybciej pokonywanych zakrętach czy nierównościach autem może trochę "bujać", jednak ogólnie sprawuje się poprawnie i eliminuje wszelkie niedogodności. Ewentualne mocniejsze wstrząsy mogą być efektem najechania niskoprofilową oponą na jakąś większą nierówność. Uważać należy też na wysokie krawężniki. Zbyt nieostrożne najechanie na nie może skutkować uderzeniem o spód auta.

Wygodę prowadzenia zapewnia także, znany już z wcześniejszych modeli Fiata, przycisk City, który uaktywnia elektryczne wspomaganie kierownicy. Poprawnie działa też sześciobiegowa, manualna skrzynia biegów. Może zbyt długie są tylko przełożenia, ale zmiana następuje płynnie, a biegi wchodzą precyzyjnie. I jeszcze na koniec spalanie. Średnie spalanie na poziomie 6 l/100 km to wynik jak na najmocniejszego diesla bardzo dobry. Z całą pewnością można było zejść z tym wynikiem jeszcze niżej, ale żal było choć w części nie spróbować potencjału drzemiącego w testowanym Fiacie. Krótko mówiąc nowy Fiat Bravo to bardzo udany produkt. I ładny, i dynamiczny, i oszczędny. Cóż więcej można oczekiwać od auta? Wyjściowa cena - poniżej 50 tys. zł - jest również godna uwagi. Jednak już za wersję ze 150-konnym silnikiem wysokoprężnym trzeba zapłacić prawie 79 tys. zł. Czy warto? Na pewno warto choć chwilę się zastanowić nad wyborem tej opcji.

Fiat Bravo - TEST Auto Świat

Portal Auto-Świat.pl w wydaniu 16/11 z 05.05.2011 tak opisuje test Fiata Bravo:

- Choć nie obeszło się bez drobnych potknięć, testowe Bravo 2.0 Multijet po przejechaniu dystansu 50 tys. km oceniliśmy na czwórkę z plusem. Kompakt Fiata z nowym, 165-konnym turbodieslem trafił do redakcji (z przebiegiem 3200 km) pod koniec kwietnia ubiegłego roku. Wybór wersji silnikowej nie był przypadkowy, gdyż w poprzednim teście długodystansowym (100 tys. km) jeździliśmy Bravo 1.9 JTD/150 KM. Auto uzyskało wówczas wysoką ocenę końcową. Przystępując do testu modelu z nowszą jednostką, chcieliśmy sprawdzić, czy niezawodność Fiata była przypadkiem, czy stała się regułą – czytamy w AŚ.

- Według testujących, Bravo 2.0 Multijet Sport to najmocniejsza i jednocześnie najdroższa odmiana kompaktowego Fiata. 165-konna jednostka zapewnia bardzo dobrą dynamikę, zużywając przy tym umiarkowane ilości paliwa. Ile dokładnie, przekonaliśmy się podczas minizawodów przeprowadzonych w redakcji. Każdy z sześciu kierowców pokonał od 3000 do 5000 km. Wszyscy testujący mieli za zadanie uzyskać jak najniższe średnie spalanie, stosując zasady ecodrivingu. Uczestników wspomagał system Blue&Me oraz program Ecodrive (szczegóły na apli). Biorąc pod uwagę dużą moc silnika, zachęcającą do dynamicznego prowadzenia, okazało się, że zadanie nie jest łatwe. Większość kierowców narzuciła sobie dyscyplinę, część jednak uległa pokusie szybkiej jazdy. Wyniki pokazały, że w zależności od stylu prowadzenia średnie zużycie paliwa wyniosło od 5,5 do 7,6 l/100 km.

- Fiat Bravo otrzymał wiele pozytywnych opinii dotyczących prowadzenia. Kierowcy chwalili zawieszenie, które przy jeździe na wprost oraz na szybko pokonywanych zakrętach zachowywało się bardzo stabilnie. Wysoko oceniono komfort jazdy, który mimo obniżonego zawieszenia w wersji Sport nadal był bardzo dobry. Narzekano za to na mały prześwit podwozia (zdarzało się szorowanie osłoną podsilnikową o śnieżne koleiny) oraz głośną pracę zawieszenia. Zachwyceni byliśmy wnętrzem samochodu, które w topowej wersji okazało się estetycznie wykonane oraz bogato wyposażone. Kierowcy testowi chwali także dużą przestrzeń w przednim rzędzie oraz wysoką funkcjonalność pojemnego bagażnika. Słowa krytyki padały pod adresem klimatyzacji automatycznej, gdyż jej obsługa nie jest z pewnością intuicyjna, a ponadto zwracano uwagę, że zimową porą długo trwało nagrzewanie wnętrza. Przy ujemnych temperaturach pojawiały się również trudności w obsłudze skrzyni biegów – do momentu rozgrzania pracowała ona z wyraźnym oporem – czytamy w AŚ. - Trzeba podkreślić, że w trakcie testu auto nigdy nie zawiodło w trasie, nie licząc uszkodzonych kół po wjechaniu w dziurę. Denerwować zaczęły jednak usterki, które nasiliły się po przejechaniu 30 tys. km. Najpierw uszkodzeniu uległ zamek prawych drzwi tylnych, co uniemożliwiło dostanie się do auta z zewnątrz. W tym samym czasie dostrzegliśmy, że pękła plastikowa obudowa airbagu kierowcy. Najbardziej zaskoczyło nas wczesne zużycie wahacza, ale podejrzewamy, że stan polskich dróg miał tu duży wpływ na jego trwałość podsumowuje tygodnik.

Fiat Bravo 1.6 Multijet 105 KM – DANE TECHNICZNE

 Fiat Bravo  DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  hatchback
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                                         4,336/1,792/1,498
 Rozstaw osi (metry)  2,600
 Masa własna (tony)  1,320
 Pojemność bagażnika (litry)  400
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  58
 SILNIK  Multijet
 Paliwo  olej napędowy
 Liczba cylindrów  4 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  77 / 105 (4000 obr./min)
 Moment obrotowy (Nm)  290 (1500 obr./min)                                                                     
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  187
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  11,3
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  6,3
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  4,1
 Cykl mieszany (litry/100 km)  4,9
 CENA  
 grudzień 2011  55 490 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  niedostępne
 Nawigacja (zł)  niedostępna
 Skórzana tapicerka  niedostępna

Fiat Bravo 1.6 Multijet 105 KM - SPALANIE

Według danych producenta, Fiat Bravo z silnikiem wysokoprężnym 1.6 Multijet o mocy 105 KM spala: 6,3 litra/100 km w cyklu miejskim, 4,1 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 4,9 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Fiat Bravo z silnikiem 1,6 Multijet pali:

* ŚREDNIO - 6,3 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 7,3 l/100 km
* W TRASIE - 5,9 l/100 km

Fiat Bravo (2011) – CENA

W Polsce Fiat Bravo w wersji wyposażenia Active z silnikiem diesla Multijet 1.6 105 KM kosztuje 55 490 zł. Najdroższa odmiana Sport z silnikiem 2.0 Multijet 165 Km, to wydatek 69 490 zł

Fiat Bravo - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Fiat Bravo 2011 r. – cena od 41,9 tys. zł

>>> Fiat Bravo 2008 r. – cena od 26,9 tys. zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki