Fiat Bravo – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-11-23 11:31

Fiat Bravo - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Fiat Bravo za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA FIAT BRAVO 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Fiat Bravo, ranking niezawodności, ZDJĘCIA FIAT BRAVO - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie FIAT BRAVO tylko na Superauto24.pl.

Fiat Bravo – WSTĘP

Fiat Bravo to włoskie auto zaliczane do segmentu C, czyli klasy niższej średniej. Pierwsza generacja Bravo/Brava produkowana w latach 1995-2001 zastąpiła na rynku Fiata Tipo. Bravo II generacji zadebiutowało na rynku w 2007 roku jako bezpośredni następca niezbyt udanego modelu Stilo, który był zbyt awaryjny i zbyt drogi, przez co słabo się sprzedawał.

>>> Fiat Bravo 2011 – CENA od 43,9 tys. zł

Starsze modele:

>>> Fiat Bravo 2009 – CENA od 32,9 tys. zł

>>> Fiat Bravo 2007 – CENA od 26,5 tys. zł

W Polsce Fiat Bravo w wersji wyposażenia Dynamic z doładowanym silnikiem benzynowym 1.4 T-Jet 120 KM kosztuje 52 490 zł.

Fiat Bravo – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl podobnie - nikt jeszcze nie zdążył pojeździć, dlatego opinie dotyczą raczej wyglądu:

> klimek: jest gitara za takie pieniądze (jeszcze dostałem upustu 14k w salonie w Żywcu) mam autko nowoczesne, dynamiczne i nieźle wyposażone. Odnośnie paru osób piszących czemu nie ma porównań w gazetach np. bravo, golfa czy octavii. a powiem że są (...) tylko blado wypada konkurencja:))) Utarło się fiat bla bla bla... Niemniej ja nie mam ani poczucia wstydu ani jakiegoś niedosytu. Oglądałem przez zakupem octavię ale jakoś się nie polubiliśmy, vw golf z wyglądu niezły ale nie był wart tych pieniędzy zwłaszcza po serwisie i częściach po okresie gwarancji. Do fiata części zawsze tanie były i nawet jak cos padło to tanim kosztem się naprawić dało i dalej jeździć a nie płakać 2a miesiące, że skrzynia w golfie pękła i trzeba wywalić koszt polowy autka czy wielowahaczówkę zrobić za niezłą kasę. FIAT JEST OK

> Tomek: Nie byłem zmuszany do zakupu tego samochodu, odbyłem nim wcześniej aż 3 jazdy próbne, porównywałem z wieloma konkurentami i ostatecznie miałem problem ze zdecydowaniem pomiędzy Bravo a Toyotą Corollą. Ostatecznie wybrałem Fiata ale ciszy panującej w kabinie Toyoty bardzo mi żal... Przyjemność z jazdy w Bravo jest zdecydowanie większa, jakość materiałów użytych w kabinie nieporównywalnie lepsza, ale... gdyby to lepiej wyciszyli wyszedłby ideał :-) 27.11.2009 - Po wymianie poduszki silnika jest zdecydowanie ciszej a moje zdanie o samochodzie wyraźnie się poprawiło (o kontroli jakości w fabryce FIAT-a mam już wyrobione zdanie :-/ )

> marcin: jestem pozytywnie zaskoczony przemianą Fiata ,z kopciuszka robiącego tanie toczydła zmienił się w firmę która ma pomysł na samochód i to nie tylko Bravo bo i 500-ka czy Grande Punto to udane modele, a kłopoty z jakością samochodów to dzisiaj chleb powszedni producentów nawet Mercedesa (wyjątkiem jest chyba tylko Mazda) bezpośrednia konkurencja (Skoda, Kia, Hyundai) produkuje bezosobowe przemieszczacze dla emerytów , jedyna konkurencja dla Bravo to Seat Leon może jeszcze nowy plastikowy Focus.

> pelipek: daje 5 z małym minusikiem za w/w problemy. Generalnie jestem bardzo zadowolony, jeździ się świetnie no i wygląda prześlicznie w wersji sport, kolor Maranello na ciemnych felgach :) Czasem sam stoję i na niego patrzę jaki jest ładny ;) Problem w tym, że zamiast dziewczyn oglądają się za nim głownie faceci ;)

Fiat Bravo - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Fiat Bravo - OPINIE DZIENNIKARZY

Maciej Pobocha / Motofakty.pl: Na wstępie wyjaśnienie – w Bravo zmieści się pięciu pasażerów, bo dla tylu samochód został zaprojektowany. Rzecz w tym, że siedzący z tyłu nie będą zachwyceni. O ile nad głową miejsca jest wystarczająco dużo, za to na nogi dorosłych osób przestrzeni zdecydowanie brakuje. W zamian bagażnik ma przyzwoitą pojemność 400 l. Dla porównania w konkurencyjnych: Volkswagenie Golfie – 350 l, Toyocie Auris – 350 l, Renault Megane – 405 l. Wnętrze jest ciekawie zaprojektowane. Połączenie materiałów o różnej fakturze jest miłe dla oka, a przy okazji plastiki i tapicerka są dobrej jakości. Głębiej wyprofilowane fotele przednie świetnie podtrzymują ciało w zakrętach. Wieniec kierownicy pokryty skórą jest gruby i dobrze leży w dłoniach. Tym, którzy nie lubią wysiłku przy manewrowaniu, przyda się funkcja City. Po wciśnięciu guzika na panelu centralnym zwiększa ona wspomaganie przy niższych prędkościach. Lusterka zewnętrzne zapewniają dobrą widoczność do tyłu. Gorzej jest z patrzeniem przez tylną szybę, która jest niewielka.

Zaletą kompaktowego Fiata jest układ jezdny. Sprężyste, lekko twarde zawieszenie w połączeniu ze sprawnie działającym układem kierowniczym sprawiają, że kierowca ma pełną kontrolę nad tym, co dzieje się z samochodem na drodze.

Wojciech Traczyk / Motogazeta.mojauto.pl: Cechy charakterystyczne nowego Bravo to długa maska z długim przednim zwisem, dynamicznie ukształtowane reflektory, dość wąska linia okien, krótki tył i niewielkie tylne okno. Mimo iż rozmiarami Bravo znajduje się wśród liderów segmentu kompaktów (4,34 m długości), to jednak wcale nie sprawia wrażenia zbyt przydługawego. Wszystko razem bardzo ładnie i zgrabnie skomponowane. A, i nie można zapomnieć o nowym czerwonym logo, które po raz pierwszy pojawiło się właśnie wraz z nowym Bravo. Testowana przez nas wersja Sport dodatkowo wyposażona była w szereg elementów, które miały jeszcze bardziej podkreślić jej dynamiczny charakter. Wśród nich znalazły się tylny i boczny spojler, lakierowane zaciski hamulców, chromowane końcówki tłumika, sportowe nakładki na pedały, specjalna tapicerka, 17-calowe, niskoprofilowe felgi oraz na sportowo ustylizowane wskaźniki.

Wydawać by się mogło, że wnętrze Fiata Bravo będzie ciut bardziej obszerne. Przecież nie tylko pod względem długości ale i też pod względem rozstawu osi (2,6 m) Bravo to czołówka. Tylko trochę może tu usprawiedliwiać spory bagażnik o pojemności 400 (także ścisła czołówka). Samo wnętrze zostało zaprojektowane wybitnie z myślą o komforcie. Wygodne fotele z bardzo dobrym trzymaniem bocznym, wygodna trójramienna kierownica (regulowana w dwóch płaszczyznach), zwrócona nieznacznie w stronę kierowcy środkowa konsola.

Fiat Bravo - TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr15, 11 kwietnia 2011 r.) testował Fiata Bravo z silnikiem 1.4 Multiair 140 KM:
 
W opinii testujących, Bravo to kompakt dla wybrednych. - Jak przystało na włoskie auto, stylistyka karoserii to połączenie cech sportowych i elegancji. Wnętrze nawiązuje kolorystyką do lakieru nadwozia i trzeba przyznać, że wygląda wyjątkowo ładnie. Pozytywnie oceniliśmy również przestronność z przodu. Z tyłu nie jest niestety już tak dobrze. Dach obniża się jak w autach typu coupé, co sprawia, że nad głowami pozostaje niewiele miejsca. Wysokie osoby mogą narzekać także na brak przestrzeni na nogi – czytamy w AŚ. Według tygodnika kierowcy poszukujący kompaktu z pojemnym bagażnikiem będą zadowoleni, bo kufer Bravo mieści aż 400 l. To jedna z lepszych wartości wśród kompaktowych hatchbacków. Szkoda tylko, że próg bagażnika poprowadzono wysoko – utrudnia to załadunek ciężkich przedmiotów.

Silnik o mocy 140 KM potrafi w opinii testujących zachwycić dynamicznym przyspieszaniem. Jednak uzyskanie dobrych osiągów możliwe jest tylko pod warunkiem, że motor będzie utrzymywany powyżej 2 tys. obr./min. Poniżej tej wartości wyczuwa się wyraźną słabość. - Wciskamy gaz do oporu, a samochód i tak rozpędza się z ociąganiem. Dobrego zdania nie mamy o zużyciu paliwa. Podczas testu samochód potrzebował o około 3 l/100 km więcej, niż obiecuje producent. Dziwi wysokie spalanie w mieście, bo auto seryjnie ma system start-stop. Skrzynia biegów nie jest mocną stroną pojazdu. Podczas włączania pierwszego przełożenia wyczuwa się opór. Czasami trzeba było puścić pedał sprzęgła i dopiero po jego ponownym wciśnięciu udawało się trafić dźwignią w odpowiednie miejsce - czytamy. Zawieszenie Bravo w wystarczającym stopniu pochłania nierówności nawierzchni. Jednocześnie dynamiczna jazda na zakrętach ani gwałtowne manewry nie są w stanie wyprowadzić auta z obranego kierunku. Przydałby się tylko precyzyjniejszy układ kierowniczy. 

Fiat Bravo - DANE TECHNICZNE

 Fiat Bravo   DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  hatchback
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                              4,336/1,792/1,498
 Rozstaw osi (metry)  2,600
 Masa własna (tony)  1,260
 Pojemność bagażnika (litry)  400
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  58
 SILNIK  T-Jet (turbo)
 Paliwo  Benzyna bezołowiowa 95
 Liczba cylindrów  4 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  88 / 120 (5000 obr./min)                                               
 Moment obrotowy (Nm)  206 (1750 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  197
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  9,6
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  8,1
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  5,3
 Cykl mieszany (litry/100 km)  6,3
 CENA  
 listopad 2011  52 490 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  3500 zł
 Nawigacja (zł)  Instant Nav - 7000 zł
 Skórzana tapicerka  6200 zł

Fiat Bravo - SPALANIE

Według danych producenta, Fiat Bravo z silnikiem benzynowym 1.4 T-Jet o mocy 120 KM spala: 8,1 litra/100 km w cyklu miejskim, 5,3 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 6,3 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Fiat Bravo z silnikiem 1,4 litra pali:

* ŚREDNIO – 7,6 litra / 100 km
* W MIEŚCIE – 11,0 l/100 km
* W TRASIE - 6,7 l/100 km

Fiat Bravo – CENA

W polskich salonach Fiat Bravo w wersji wyposażenia Dynamic z doładowanym silnikiem benzynowym 1.4 T-Jet 120 KM kosztuje 52 490 zł. Najdroższa odmiana Sport z silnikiem wysokoprężnym 2.0 165 KM Multijet z manualną 6-biegową skrzynią, to wydatek rzędu 69 490 zł

Fiat Bravo - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Fiat Bravo 2011 r. – cena od 41,9 tys. zł

>>> Fiat Bravo 2010 r. – cena od 37,9 tys. zł

>>> Fiat Bravo 2008 r. – cena od 26,7 tys. zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki