Fiat Panda 4x4 1.3 MultiJet 16V - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie

2013-07-25 3:30

Wnętrze Fiata Pandy 4x4 kontynuuje motyw zaokrąglonego prostokąta. Pomimo chęci nadania autu terenowego charakteru w kabinie znalazło się kilka bardzo wyszukanych detali, jednak nie przesadzono z udziwnieniem otoczenia kierowcy - jest ładnie, prosto, przejrzyście i funkcjonalnie. Włosi wiedzą, że nawet jeśli coś ma służyć do pracy poza utwardzonymi drogami, musi się też dobrze prezentować. CZWARTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to ocena wnętrza i bagażnika małego Fiata. W NASTĘPNYCH CZĘŚCIACH pojawią się jeszcze: bezpieczeństwo, cena auta oraz całościowe podsumowanie testu.

Fiat Panda 4x4 - WNĘTRZE

Powszechnie wiadomo, że Włosi są mistrzami designu. W przypadku Pandy 4x4 można powiedzieć, że pod względem stylistycznym wnętrze jest jeszcze ładniejsze niż karoseria. Dużo elementów ma kształt wszechobecnego zaokrąglonego kwadratu, aczkolwiek spostrzegawcze oko dostrzeże nawet tak mało istotny szczegół jakim są napisy na boczkach drzwi składające się z liter P,A,N,D jednak nigdzie nie są one ułożone w słowo Panda. W którym aucie można znaleźć coś podobnego? Tak samo jak kierownicę obszytą skóra w taki sposób, iż kierowca ma wrażenie, że bliżej jej do kwadratu niż koła? Klamki, maskownice głośników, zagłówki czy gałka zmiany biegów - wszędzie przewija się stały geometryczny wątek stylistyczny. Całość wygląda nietuzinkowo i bardzo oryginalnie.

>>> Fiat Panda 4x4 1.3 MultiJet 16V - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<

W kabinie dominują dwa kolory, w zależności jaki wybierzemy lakier. Dzięki temu, że deska rozdzielcza, boczki drzwi i tapicerka nie są monotonne kolorystycznie wnętrze emanuje pozytywną energią i już od samego rana nie pozwala na to, by szarość wkraczała do naszego codziennego życia. Niestety dobre wrażenie wizualne psują tworzywa użyte do zaaranżowania przestrzeni pasażerskiej - plastiki są twarde, a ich montaż i spasowanie w pewnych miejscach mogłoby być nieco lepsze. Całe szczęście przyciski odpowiedzialne za klimatyzację, radio i inne funkcje dodatkowe są ulokowane dosyć intuicyjnie i ich obsługa nie sprawia kłopotu.

Osoby lubujące się w tradycyjnym podejściu do motoryzacji będą zachwycone analogowymi zegarami prędkościomierza i obrotomierza, schowanymi w głębokich tubach. Ich czytelność jest niezła, chociaż niektórych może razić bardzo staroświeckie podświetlenie w pomarańczowym kolorze - biały byłby lepszym rozwiązaniem. Pośrodku wkomponowano komputer pokładowy, na którym możemy sprawdzać m.in. zasięg, średnie i aktualne spalanie oraz ilość przejechanych dziennie kilometrów. Na pochwałę zasługuje fakt, że komputer otrzymujemy na wyposażeniu podstawowym. Jego obsługa również nie nastręcza kłopotów - za zamianę wyświetlanych informacji odpowiada guzik wpasowany w manetkę przełącznika wycieraczek.

>>> Fiat Panda 4x4 1.3 MultiJet 16V - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Warto powiedzieć kilka słów o wyposażeniu Pandy 4x4. W standardzie otrzymujemy kolumnę kierowniczą regulowaną w jednej płaszczyźnie, klimatyzacje manualną, elektrycznie sterowane lusterka boczne, elektrycznie sterowane szyby przednie, komputer pokładowy, ochronne plastiki na karoserii, relingi dachowe oraz filtr cząsteczek stałych DPF. Na liście wyposażenia opcjonalnego znajdują się m.in. pakiet Zimowy (podgrzewana szyba przednia, podgrzewane fotele przednie - 500 zł), pakiet Techno (system Blue&Me, nawigacja B&M TomTom, port do nawigacji i sterowanie na kierownicy - 2000 zł), klimatyzacja automatyczna (1500 zł), czujniki parkowania z tyłu (1000 zł), przyciemniane tylne szyby (500 zł) oraz światła przeciwmgielne (700 zł).

Fiat Panda 4x4 - KOMFORT i PRZESTRONNOŚĆ

Ilość miejsca z przodu jest zadowalająca jak na taką wielkość nadwozia, nawet osoby o wzroście powyżej 185 cm powinny zaakceptować ilość wolnej przestrzeni. Niektórych kierowców może irytować nieco odstająca obudowa lewarka skrzyni biegów, ponieważ ogranicza trochę przestrzeń na prawe kolano. Pozycja za kierownicą jest wysoka co sprawia, że widzi się nieco więcej niż w standardowej odmianie, natomiast siedzenia mogłyby być lepiej wyprofilowane (co odczują zwłaszcza wysokie osoby), a boki przednich oparć powinny lepiej trzymać na zakrętach. Regulacja wysokości fotela wymaga dopłaty na poziomie 500 zł. Do zalet należy zaliczyć dobrą widoczność do przodu i na boki oraz spore lusterka boczne.

>>> Fiat Panda 4x4 1.3 MultiJet 16V - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Z tyłu niestety pasażerowie będą narzekać na ilość dostępnej powierzchni - na kanapie wygodnie umieszczą się dwie osoby dorosłe, jednak miejsce na nogi jest na tyle znikome, że tylne miejsca trzeba traktować jako awaryjne. Na dłuższe podróże warto tam usadowić co najwyżej trójkę dzieci. Nad głową przestrzeni wystarczy nawet wysokim osobom, ponieważ dach poprowadzono wysoko.

Fiat Panda 4x4 - SCHOWKI

Spora ilość schowków, wnęk i półek pozwala na utrzymanie porządku w kabinie. W desce po stronie pasażera poza zamykanym schowkiem znajduje się również półeczka na której można trzymać chociażby mapy lub inne drobiazgi. Pod drążkiem zmiany biegów umieszczono gniazdo USB oraz miejsce na kawę w kubku, a przy dźwigni hamulca ręcznego umiejscowiony został kolejny cup holder, jednak jego lokalizacja w sąsiedztwie "ręcznego" sprawia, że napój po prostu się nie mieści, no chyba, że będzie to wąska puszka przykładowo z napojem energetycznym.

>>> Fiat Panda 4x4 1.3 MultiJet 16V - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo i cena <<<

Do podsufitki po stronie kierowcy przymocowano poręczny futerał na okulary. Na zakończeniu tunelu środkowego znalazł się kolejny otwór na przenośną popielniczkę. Zarówno przednie jak i tylne drzwi wyposażone są w przegrody, których można ułożyć kolejne drobiazgi. Za szufladę pod siedzeniem pasażera trzeba zapłacić 500 zł. W daszkach przeciwsłonecznych standardowo znajdziemy lusterka. Zestaw dla palących, czyli wspominana przenośna popielniczka i zapalniczka kosztuje 200 zł.

Fiat Panda 4x4 - MULTIMEDIA

Do dyspozycji kierowcy oddano radioodtwarzacz płyt CD (z możliwością podłączenia przenośnego urządzenia USB) połączony z sześcioma głośnikami. Niestety sama jakość dźwięku stoi na przeciętnym poziomie. Do obsługi radia nie można mieć zastrzeżeń, a osoby często rozmawiające przez telefon docenią seryjny system Blue&Me, który pozwala sparować telefon z zestawem audio za pomocą Bluetooth'a. Pomocne w użytkowaniu sprzętu okazują się przyciski sterowania wpasowane w koło kierownicy. Opcjonalnie można zamówić również system Blue&Me drugiej generacji oraz pakiet Techno zawierający m.in. nawigację samochodową Tom Tom, mocowaną za sprawą specjalnego uchwytu na szczycie deski rozdzielczej (cena zestawu wynosi 2000 zł). Taką właśnie mieliśmy w testowanym egzemplarzu.

Fiat Panda 4x4 - BAGAŻNIK

Po uniesieniu do góry klapy bagażnika pokazują się regularne kształty kufra. Próg załadunkowy znajduje się jednak dosyć wysoko. Ścianki nadkoli zostały wyłożone materiałem, dzięki czemu nie straszy goła blacha, a po zmroku w układaniu przedmiotów pomaga seryjna lampka wpasowana w ściankę. Po złożeniu siedzeń powstaje niewielki próg. Łatwo składana oparcia uchylają się asymetrycznie w stosunku 60/40. Sam bagażnik ma pojemność 225 litrów, jednak w razie potrzeby maksymalnie można go powiększyć do 870 litrów. Pod podłogą w znajduje zestaw do naprawy kół Fix&Go ze sprężarką, są też wymagane przez przepisy trójkąt ostrzegawczy i gaśnica przeciwpożarowa. Jeżeli ktoś woli wozić ze sobą koło dojazdowe, to musi do takiego kompletu dopłacić 300 zł.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 5

W piątym odcinku skupimy się na bezpieczeństwie Pandy oraz jej cenie. Ile trzeba zapłacić w salonie za małego Fiata z napędem 4x4? Jakie zastosowano w aucie rozwiązania dbające o bezpieczeństwo podróżujących? O tym w 4. odcinku dziennika testu Pandy 4x4 trzeciej generacji na SuperAuto24.pl.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają