Fiat Panda – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-11-22 15:52

Fiat Panda - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Fiat Panda za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA FIAT PANDA 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Fiat Panda, ranking niezawodności, ZDJĘCIA FIAT PANDA - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie FIAT PANDA tylko na Superauto24.pl.

Fiat Panda – WSTĘP

Panda to model Fiata zaliczający się do segmentu A czyli klasy małych aut miejskich. Panda II produkowana jest w Polsce od 2003 r. Pierwsza generacja Pandy zaprojektowana przez Giugiaro produkowana była we Włoszech w latach 1980-2003. Auto występuje wyłącznie jako pięciodrzwiowy hatchback.

>>> Fiat Panda 2011 – CENA od 24,9 tys. zł

Starsze modele:

>>> Fiat Panda 2009 r. – CENA od 17,3 tys. zł

>>> Fiat Panda 2006 r. – CENA od 10,9 tys. zł

W Polsce ceny Pandy zaczynają się od 24 990 zł za wersję Fresh Eco z silnikiem benzynowym 1.2 69 KM.

Fiat Panda – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl przeważają pozytywne opinie o Fiacie Panda:

> Piotr S: No cóż, jeździłem SC i było ok, później Panda 1,1. Teraz 1,2 jest znakomicie. Ładne auto, dobrze wykonane, świetnie się jeździ. Oczywiście ten przebieg jest zbyt mały żeby coś więcej powiedzieć ale Panda 1,1 miała 10 tyś i zero problemów więc myślę że tu też będzie wszystko ok. Jeśli ktoś chce mieć małe auto i wygodne oraz oszczędne to polecam. Lepiej kupić Pandę z dobrym wyposażeniem i niską ceną niż gołą Agilę, Ignis - brzydkie!!!! Polo, Yaris - drogie!!!! i do tego to wszystko to golasy. Marka Fiat to naprawdę dobre auta tylko panuje taki stereotyp że to badziewie tak samo jak ten że niemieckie auta i japońskie są niezniszczalne. TO WSZYSTKO BZDURY a co dziwne , ten stereotyp jest tylko w Polsce. Polska to faktycznie ciemnogród

> Przemko: Bardzo fajny samochód, najbardziej zaskoczyła mnie pozytywna opinia Jeremy Clarksona, które napisał o tym aucie w swojej książce "Nie zatrzymasz mnie". Ogólnie bardzo przyjazny kierowcy i pasażerom samochodzik, wygodny. Jedynym jego minusem jest to że dużo pali, za dużo jak na takie maleństwo. Jeździłem jeszcze wypożyczonym Grande Punto i było lepsze i wygodniejsze, a najważniejsze był to Diesel i palił dużo mniej od tej Pandy. Ale mimo wszystko jestem z Fiacika zadowolony i uważam że jest to dobra marka, Pandą Przejechałem Sycylie Wszerz i wzdłuż, a było wygodnie.

> snikers2004: Samochód bardzo fajny a to wszystko ze względu na napęd 4x4. wygląda przyzwoicie z alumami 14`, jest podwyższony i bez problemu radzi sobie w zimie. mieszkam w górzystym terenie i miąłem juz możliwość sprawdzić to autko w zimie, jestem zaskoczony jak przyjemnie się tym autem jeździ. jak zjedziesz z szosy tez można fajnie po wertepach pojeździć, małe autko wiec można w wiele miejsc wjechać. polecam wszystkim którzy chcą się przemieszczać sprawnie i bez utrudnień w każdej porze roku.

> anies81: bardzo fajny samochód na miasto, a nawet w dłuższe trasy. Jak na mały samochodzik w środku jest przestronny (wersja 1.2 jest trochę szersza, dłuższa i niższa niż 1.1!!!)Przyjemnie się prowadzi i ma oryginalną deskę rozdzielczą, radio seryjne Blaupunkt jest zupełnie wystarczające. Mam już ten samochód 4 miesiące, przejechałam ponad 5000tys. i naprawdę nie mam żadnych zastrzeżeń. Polecam!

Fiat Panda - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Fiat Panda – OPINIE DZIENNIKARZY

Bogdan Czajkowski / Auto Motor i Sport: Panda to zabawny niedźwiadek, na widok którego usta same składają się do uśmiechu. Fiat Panda też taki jest po trosze, ale bardziej niż uroda - której trudno zresztą cokolwiek zarzucić - liczą się w nim praktyczność, ergonomia obsługi i niskie koszty użytkowania. Ten samochód to sama praktyczność. Dłuższy o całe 20 cm od Seicento, jest jednym z przestronniejszych maluchów; wnętrze ma niewiele mniejsze niż Punto, od którego jest krótszy aż o 30 cm. Osiągnięto to dzięki jeszcze bardziej pionowym siedzeniom i dużej wysokości nadwozia. Niezbyt mocno pochylone słupki, dość szeroko otwierające się drzwi i wysoko umieszczone siedziska foteli ułatwiają wsiadanie, a zwłaszcza wysiadanie. Nie trzeba uprawiać zaawansowanej gimnastyki i wspomagać się uchwytami. Fotele są niezbyt obszerne, słabo wyprofilowane a jednak wystarczająco wygodne. Nawet przejeżdżając w ciągu dnia 700 km nie odczujemy nadmiernego zmęczenia. Brak trzymania bocznego to żaden kłopot - wystarczy... mocno wbić dłonie w koło kierownicy. Tablica przyrządów jest dobrze rozplanowana, bardzo praktycznie umieszczono dźwigni ę zmiany biegów na centralnej konsoli. Jedynie przyciski sterowania lusterkami zewnętrznymi znajdują się w niezbyt fortunnym miejscu na środkowym tunelu. (...) Testowa Panda przejechała w redakcyjnej służbie prawie 51 000 km - z czego 41 000 km w ciągu ostatnich ośmiu miesięcy - i w dobrej kondycji dotrwała do końca testu.

Zawieszenie, pomimo swej konstrukcyjnej prostoty, z godnością i niewzruszenie znosiło nasze drogi - po zakończeniu testu nie stwierdzono żadnych uszkodzeń ani śladów nadmiernego zużycia. Panda okazuje się pod względem komfortu zawieszenia trochę lepsza niż inne auta tej klasy, i to pomimo iż samochód w zakrętach lekko się przechyla, krótkie nierówności wprawiają go w nerwowe drgania o dużej amplitudzie, a przy mocnym hamowaniu przód głęboko nurkuje. W koleinach Panda zachowuje się jak niedźwiadek po spożyciu butelki miodu pitnego, „przewalając się" od prawej do lewej krawędzi koleiny.(...) Samochód do dynamicznych nie należy - nigdy się nie spieszy i nie wyrywa do przodu, szybko dostaje zadyszki. Mocno przyciśnięta, Panda głęboko sięga do zbiornika, czerpiąc prawie dziesięć litrów kalorycznego napoju i to bez większego efektu w dynamice. W miarę przejeżdżanych kilometrów odnosiliśmy wrażenie, że i tak nie nadzwyczajne osiągi podczas testu pogorszyły się.

 

Fiat Panda - TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 25, 4 lipca 2011 r.) porównywał Fiata Pandę z konkurencją, czyli m.in. Kią Picanto, Hyundaiem i10, Peugeotem 107 i Suzuki Alto:

W opinii testujących, Fiat Panda ciągle sprawia miłe niespodzianki. Na przykład przy okazji kuracji odmładzającej napęd dostał dodatkowe konie mechaniczne, przez co zyskał trochę południowego temperamentu, którego nam dotąd brakowało. Panda ma teraz w sobie więcej życia, szczególnie w zakresie niskich prędkości obrotowych. Zużywa także mniej paliwa.

- Zamiast średnio 6,3 litra jak dotychczas zadowala się zaledwie 5,1 litra benzyny na 100 km. Dzięki temu Fiat mieści się w dobrej średniej swojej klasy. Za to pod względem komfortu jazdy przewyższa rywali. Niedoskonałości jezdni przepadają w zawieszeniu o dużym skoku. Do tego autko toczy się przyjemnie cicho. Ciemną stroną miękko zestrojonego zawieszenia jest słabsza dynamika prowadzenia, ograniczona lekko pracującym układem kierowniczym (przycisk „City” dodatkowo zwiększa siłę wspomagania w celu łatwiejszego manewrowania) i wysoko położonym punktem ciężkości – czytamy w AŚ. Jednak według AŚ Włosi poprawili nie tylko silnik. - Wynikiem 38 metrów sympatyczny „miś” pokazuje, jak powinien hamować nowoczesny mały samochód. Lubimy Pandę także za wygodne wsiadanie do kabiny i nisko położony próg bagażnika. Dobre wrażenie mąci tylko nierówna powierzchnia ładunkowa powstała po złożeniu miejsc tylnych. Tak czy inaczej, w segmencie A trudno o praktyczniejszy pojazd, szczególnie jeśli popatrzymy na wielkość i kształt klapy bagażnika – pisze o Pandzie tygodnik.

Fiat Panda 1.2 69 KM – DANE TECHNICZNE

 Fiat Panda  DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  hatchback
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                          3,638/1,589/1,540                                                    
 Rozstaw osi (metry)  2299
 Masa własna (tony)  0,860
 Pojemność bagażnika (litry)  206
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  35
 SILNIK  
 Paliwo  Benzyna bezołowiowa 95                                        
 Liczba cylindrów  4 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  51 / 69 (5500 obr./min)
 Moment obrotowy (Nm)  102 (3000 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  162
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  13,4
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  6,4
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  4,9
 Cykl mieszany (litry/100 km)  4,0
 CENA  
 listopad 2011  24 990 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  niedostępne
 Nawigacja (zł)  niedostępna
 Skórzana tapicerka  niedostępna

Fiat Panda 1.2 69 KM - SPALANIE

Według danych producenta, Fiat Panda z silnikiem benzynowym 1.2 o mocy 69 KM spala: 6,4 litra/100 km w cyklu miejskim, 4,9 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 4,0 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Fiat Panda z silnikiem 1,2 litra pali:

* ŚREDNIO - 5,8 litra / 100 km
* W MIEŚCIE – 6,7 l/100 km
* W TRASIE - 5,4 l/100 km

Fiat Panda (2011) – CENA

W Polsce ceny Pandy zaczynają się od 24 990 zł za wersję Fresh Eco z silnikiem benzynowym 1.2 69 KM. Najdroższa odmiana MyLife Eco z silnikiem 1.2 69 KM, to wydatek rzędu 35 990 zł.

Fiat Panda - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Fiat Panda 2011 r. – cena od 24,9 tys. zł

>>> Fiat Panda 2007 r. – cena od 9,5 tys. zł

>>> Fiat Panda 2004 r. – cena od 6,5 tys. zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki