FIAT PUNTO EVO vs TOYOTA YARIS vs SKODA FABIA - porównanie, test, opinie

2011-09-22 21:53

Skoda Fabia, Fiat Punto Evo  i Toyota Yaris, w takiej właśnie kolejności, to najczęściej kupowane w Polsce auta segmentu B. W pierwszym półroczu Polacy kupili bowiem 560 sztuk Fabii, 3660 Fiatów Punto Evo i 3380 Yarisów. Wszystkie trzy auta należą do klasy małych, jednak są bardzo przestronne i praktyczne. Mocne wersje tych aut, z silnikiem benzynowym o mocy ok. 100KM, kosztują od 55 do 57 tys. złotych.

Teraz w szranki z Fiatem Punto Evo i Skodą Fabią staje najnowszej generacji Toyota Yaris, która właśnie wchodzi na rynki. „Motor” postanowił porównać Fiata Punto Evo 1.4 105KM MultiAir Dynamic, Skodę Fabię 1.2 TSI 105KM Monte Carlo oraz nową Toyotę Yaris 1.0 99KM w wersji nazwanej 100 Dynamic. Testowane egzemplarze wyposażone były w silniki benzynowe i miały bardzo bogate wyposażenie.

Przeczytaj koniecznie: Ulubione auta złodziei: Audi A4, VW Golf i VW Passat

Cała testowa trójka dysponuje nadwoziami pięciodrzwiowymi, choć Punto można kupić także w wersji 3d. Skoda Fabia 1.2 TSI Monte Carlo osiąga moc 105KM dzięki zastosowaniu turbosprężarki. Fiat Punto Evo moc 105KM osiąga dzięki zastosowaniu systemu MultiAir, czyli elektrohydraulicznego sterowania zaworów, co pozwala dostosować ich pracę do obciążenia silnika. Nowy Yaris w wersji 100 Dynamic, dysponuje najmniejszym i teoretycznie najsłabszym. Teoretycznie, gdyż jej osiągi dorównują osiągom Punto Evo MultiAir Dynamic.

Patrz także: Ford Evos Concept. Zapowiedź nowej stylistyki Forda

W opinii „Motoru” wszystkie testowe autka dobrze sobie radzą w mieście oraz poza miastem. Każde z nich może zabrać cztery dorosłe osoby i dysponuje bagażnikiem o przyzwoitej wielkości. Porównanie tygodnika wygrała jednak najnowsza Toyota Yaris, z uwagi na dobry stosunek ceny zakupu auta, do jego wyposażenia, nie zaś z powodu zastosowania nowoczesnych rozwiązań konstrukcyjnych. Skoda przegrywa z uwagi na najwyższą z porównywanych aut cenę. Fiat Punto, choć w opinii testujących jest autem bardzo udanym, przegrywa głównie z powodu jeszcze lepszej jakości swoich rywali i najgorszego według „Motoru” prowadzenia się.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają