SuperAuta24»

Auto

»

Testy

» Fiat Sedici – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. Fiat Sedici – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

Fiat Sedici – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

Fiat Sedici - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Fiat Sedici za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA FIAT SEDICI 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Fiat Sedici, ranking niezawodności, ZDJĘCIA FIAT SEDICI - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie FIAT SEDICI tylko na Superauto24.pl.

Fiat Sedici – WSTĘP

Fiat modelem Sedici próbował zaistnieć z segmencie SUV, czyli aut terenowo-rekreacyjnych. Model Sedici to efekt współpracy z japońskim Suzuki, w efekcie czego w 2006 roku zadebiutowały dwa bliźniacze auta: Suzuki i SX4 i Fiat Sedici. Oba auta produkowane są w węgierskiej fabryce Suzuki w Esztergom. Fiat Sedici różni się od swojego brata bliźniaka jedynie detalami i występuje wyłącznie z pięciodrzwiowym nadwoziem typu SUV, z napędem 4x4.

>>> Fiat Sedici 2011 – CENA od 49,9 tys. zł

Starsze modele:

>>> Fiat Sedici 2007 – CENA od 30,4 tys. zł

W polskich salonach Fiat Sedici w opisywanej przez nas podstawowej wersji wyposażenia Fresh z silnikiem benzynowym 1.6 120  KM i napędem na przednią oś kosztuje 49 990 zł, zaś w wersji Dynamic 51 990 zł. Wersja Dynamic z napędem na obie osie oraz silnikiem wysokoprężnym 2.0 135 KM kosztuje 65 990 zł

Fiat Sedici – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl przeważają pozytywne opinie o Fiacie Sedici:

> fpi kwadrat: Samochód świetny ,wygodny , nietuzinkowy i z charakterem co bym zmienił: - światła powinny się włączać i wyłączać z silnikiem tak jak jest w innych Fiatach niby drobiazg ale bardzo niewygodny bo trzeba ciągle o nich pamiętać i pstrykać . W porównaniu do poprzedniego samochodu ( Brawa) doszły dwie czynności przy ruszaniu - zapalenie świateł i zablokowanie drzwi i również dwie na zakończenie jazdy - bagażnik powinien mieć oddzielne zamykanie teraz blokuje się tylko razem z wszystkimi drzwiami i jak się zapomni jedzie się z "otwartym" bagażnikiem - dodałbym schowek na okulary np zamiast uchwytu nad drzwiami kierowcy - zamiast popielniczki w standardzie powinien być uchwyt na telefon ( takie element jako akcesoria oferuje Suzuki a powinno być odwrotnie) - dodałbym schowek pod siedzeniem kierowcy taki jak w Suzuki - dodałbym jakieś inne schowki - Odbiornik radiowy powinien mieć gniazdo do podłączenia odtwarzacza MP3 i USB ( Zastosowałem transmiter FM za 30 zł!! zdaje egzamin więc można i koszt jest znikomy ) - koło zapasowe zamocowałbym "do góry nogami" tworząc wygodny schowek.

> lawender:  Za całokształt dla Sedici należy się ocena wyróżniająca. Jest to bardzo niepozorne autko. Niepodobne do rasowej terenówki, ale mające charakter. Posiadam wersję 4x2 co nie przekreśla w żadnym stopniu możliwości jezdnych w trudnym terenie. Układ jezdny Fiata stoi na bardzo wysokim poziomie. Jest to z pewnością samochód nadający się zarówno do jazdy miejskiej, jak i dalekich podróży. Bardzo dobre przełożenia, mają bezpośrednie odzwierciedlenie w spalaniu. Przy ekonomicznej, spokojnej jeździe wynik w granicach 5L/100km uważam za wyśmienity, biorąc pod uwagę komfort z jazdy. Wysokie zawieszenie ułatwia poruszanie się nie tylko na leśnych i skalnych drogach, lecz również okazuje się idealnym rozwiązaniem przy manewrowaniu na wąskich drogach, niewielkich parkingach z wysokimi krawężnikami. Jedynym mankamentem są podwójne słupki z przodu, ograniczające kąt widzenia. Może to i kwestia przyzwyczajenia, ale dla mnie pomimo 30k km nadal to drażni podczas miejskiej jazdy. Poniekąd rekompensatą jest fakt, że znajdujemy się (siedzimy) wyżej.

> ewski: Moim zdaniem-auto uniwersalne. Doskonale sprawdza się w mieście. Małe gabaryty powodują, że poruszanie się po wąskich ulicach, ciasne zakręty i niewielka ilość miejsca do parkowania, nie są problemem (kto to lepiej wie od Włochów?). Wysokie i twarde zawieszenie oraz napęd na cztery koła dają możliwość pokonywania leśnych i polnych dróg w warunkach, w jakich przeciętnym samochodem nie mamy szans (wypady z psem za miasto stały się przyjemnością nawet jesienią). Wnętrze jest na tyle komfortowe, że bez problemu przejeżdża się kilkaset kilometrów, nie odczuwając zmęczenia. Pomaga w tym bardzo dobrze działająca klimatyzacja. Nieco słabe wyciszenie rekompensuje całkiem przyzwoity system audio. Ogólnie-jak dla mnie-jest to samochód jaki chciałem mieć.

Są jednak także rozczarowani:

> Agata: Ogólnie Sedici jest fajnym, miejskim samochodem, który od czasu do czasu może pozwolić sobie na szaleństwo poza drogami. Przydaje się zimą - napęd 4x4 jest tutaj najmocniejszym atutem. Do tego wszystkiego jest stosunkowo lekki i z łatwością podjeżdża zimą pod zaspy i niedogodne miejsca. Chociaż nie tylko zimą. Wielka szkoda, że podczas tych 3 lat miałam sporo problemów z klockami i pod koniec ze sprzęgłem. Nie tak wyobrażałam sobie 3-letni samochód po przejechaniu 68 tysięcy kilometrów.

Fiat Sedici - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Fiat Sedici - OPINIE DZIENNIKARZY

Resmoto.com (tekst A. Łapkowski): (…) nazwa Sedici oznacza po włosku "szesnaście", czyli 4x4. A to dlatego, że wszystkie wersje tego "małego Włocha" są z napędem na wszystkie koła. Sedici wyróżnia się na drodze swym bojowym wyglądem. Jest wysoki, do tego ma duże 16-calwe koła, relingi i osłony podwozia. Co ciekawe, Zasiadając za jego kierownicą można poczuć się jak w minivanie lub terenówce. Sedici ma spory 19-centymetrowy prześwit, co pozwala nie martwić się o urwanie tłumika podczas jazdy po polnych dróżkach. Spokojnie radzi sobie też z wysokimi krawężnikami w miejskim gąszczu.

Od spodu wokół całego nadwozia zamontowano szerokie plastykowe listwy sprawiające wrażenie masywności i solidności i jednocześnie chroniące lakier od przypadkowych uszkodzeń podczas jazdy w terenie. Przejrzysta deska rozdzielcza wykonana jest z twardych, ale jakościowo dobrych materiałów. Testowana wersja miała automatyczną klimatyzację, która zapewniała wysoki komfort jazdy. Do tego pośrodku foteli znajduje się oryginalne prążkowane wykończenie, lekko masujące podczas jazdy. Kierowca i pasażer z przodu mają miejsca pod dostatkiem. Z tyłu nieco gorzej, chociaż dla dzieci będzie w sam raz. Bagażnik nie zachwyca pojemnością, bo oferuje zaledwie 270 litrów.
 Testowana jednostka benzynowa o pojemności 1,6 litra i mocy 107 KM jest wystarczająca dla dynamicznej jazdy. Współpracuje z 5-biegową skrzynią mechaniczną i zapewnia dobre osiągi zarówno na trasie, jak też w terenie. Tymczasem nieco sztywne zawieszenie może wydawać się mniej komfortowe przy jeździe po dziurach, których u nas - niestety - nie brakuje. Jednak zdaje egzamin podczas jazdy terenowej. Układ napędowy ma trzy tryby pracy, które zmieniane są przyciskiem na konsoli przy hamulcu ręcznym. 2WD oznacza napęd na przednie koła, 4WD AUTO - napęd na tylną oś jest dołączany automatycznie przez sprzęgło elektromagnetyczne, jeśli nastąpi poślizg przedniej osi oraz 4WD LOCK - napęd stale przekazywany na obie osie w proporcji 50/50. Funkcja działu do prędkość i 60 km/h. Należy jednak pamiętać, że nie jest to typowa terenówka, więc nie posiada reduktorów i blokad. Dlatego nie warto ryzykować i wybierać się Sedici w prawdziwie trudny teren.

Podsumowując, można powiedzieć, że jest to idealny samochód miejski z lekkim akcentem terenowym. Dzięki temu spokojnie możemy pozwolić sobie na jazdę po podmiejskich dróżkach.

Fiat Sedici - TEST Auto Świat

Portal Auto-Świat.pl w wydaniu 45/09 z 28.12.2010 r. opisuje Fiata Sedici, jako auto niezawodne po japońsku:

- Zaprezentowany w 2006 r. Fiat Sedici (wraz z bliźniaczym Suzuki SX4 korzysta ze zmodyfikowanego podwozia Swifta) udowadnia, że wszystko jest możliwe: dzięki sporemu prześwitowi i kompaktowym wymiarom dobrze sprawdza się w mieście, a opcjonalny napęd na obie osie oraz krótkie zwisy zapewniają mu całkiem niezłą dzielność w lekkim terenie. Sprawdzamy, czy produkowany na Węgrzech "włoch" japońskiego pochodzenia zadziwi również niezawodnością? Sedici oferowano z dwoma silnikami. Japoński benzyniak 1.6 ze zmiennymi fazami rozrządu to trwała konstrukcja. W codziennej eksploatacji sprawdza się całkiem nieźle, jedynie dynamiczna jazda wymagająca korzystania z wysokich obrotów sprawia, że silnik nieprzyjemnie hałasuje i sporo pali. Dobrym wyborem będzie włoski diesel 1.9/120 KM. To udana jednostka zapewniająca niezłe osiągi i niewysokie spalanie (średnio ok. 7 l/100 km).

Sedici dostępne jest co prawda w wersji z napędem na przód, lecz nawet jeśli nie planujemy zbyt często zjeżdżać z asfaltu, to napęd na obie osie (przekazywany przez sprzęgło wielopłytkowe) znacznie zwiększa bezpieczeństwo w trudnych warunkach. Kierujący ma do wyboru trzy tryby: 2WD (napęd na przód), Auto (tył dołączany) i Lock (stały napęd 4x4). Wnętrze – jak na auto tej wielkości – jest całkiem przestronne: nawet na tylnej kanapie miejsca wystarczy dla dwóch dorosłych osób. Ponadto w Sedici znajdziemy dużo praktycznych schowków i uchwytów. Niestety, dość mały kufer (270 l) obniża funkcjonalność nadwozia – czytamy w AŚ.

Według opinii testujących, japońskie geny powinny gwarantować i... gwarantują Fiatowi wysoką trwałość. Przynajmniej na razie poważne usterki zdarzają się rzadko i przeważnie nie dotyczą ani silnika, ani przeniesienia napędu. Użytkownicy skarżą się głównie na drobiazgi: niską wytrzymałość klocków i tarcz hamulcowych oraz dość sztywno zestrojony układ jezdny. We wnętrzu potrafią skrzypieć plastiki i mocowanie fotela kierowcy. W wersjach benzynowych zdarzały się problemy z drgającym lewarkiem skrzyni biegów. Wybór zamienników nie jest na razie duży, ale prosta konstrukcja zawieszenia pozwala nieco obniżyć koszty. Wadą może być wysoka cena zakupu: diesle z początku produkcji kosztują ok. 40 tys. zł. Plus? Łatwo znaleźć egzemplarz krajowy z fabryczną gwarancją.

Fiat Sedici – DANE TECHNICZNE

 Fiat Sedici (2011)                                           DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  SUV
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                                       4,115/1,755/1,620                                                                      
 Rozstaw osi (metry)  2,500
 Masa własna (tony)  1,250
 Pojemność bagażnika (litry)  270
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  50
 SILNIK  
 Paliwo  Benzyna bezołowiowa 95
 Liczba cylindrów  4 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  88 / 120 (6000 obr./min)
 Moment obrotowy (Nm)  156 (4400 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  175
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  11,3
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  8,2
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  6,5
 Cykl mieszany (litry/100 km)  5,5
 CENA  
 grudzień 2011  49,9 tys. zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  niedostępne
 Nawigacja (zł)  niedostępna
 Skórzana tapicerka  niedostępna

Fiat Sedici - SPALANIE

Według danych producenta, Fiat Sedici z silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 120 KM spala: 8,2 litra/100 km w cyklu miejskim, 6,5 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 5,5 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Fiat Sedici z silnikiem 1,6 litra pali:

* ŚREDNIO - 7,5 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 9,0 l/100 km
* W TRASIE - 6,1 l/100 km

Fiat Sedici (2011) – CENA

W polskich salonach Fiat Sedici w opisywanej przez nas podstawowej wersji wyposażenia Fresh z silnikiem benzynowym 1.6 120  KM i napędem na przednią oś kosztuje 49 990 zł, zaś w wersji Dynamic 51 990 zł. Wersja Dynamic z napędem na obie osie oraz silnikiem wysokoprężnym 2.0 135 KM kosztuje 65 990 zł

Fiat Sedici - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Fiat Sedici 2011 r. – cena od 46,9 tys. zł

>>> Fiat Sedici 2008 r. – cena od 34,9 tys. zł

oprac. Piotr Mieszkowski
update counter