Ford Fiesta VII 1.4 Duratec - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

2012-09-14 4:10

Ford Fiesta VII to całkiem niedrogi i bezpieczny samochód. Auto może pochwalić się pięcioma gwiazdkami Euro NCAP. Na wyposażeniu seryjnym jest bogaty pakiet systemów wspomagających jazdę, a w opcji można mieć aż 7 poduszek powietrznych. Dodatkowo do zakupu zachęca niewysoka cena, która rozpoczyna się od 41 990 zł. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to zestawienie cen oferowanej w salonach Fiesty VII i zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

Ford Fiesta VII - BEZPIECZEŃSTWO

Siódma generacja Fiesty oferuje bardzo bogaty systemem 7 poduszek powietrznych. Podstawowo na pokładzie małego hatchbacka znajdują się jednak tylko Air Bagi dla kierowcy i pasażera. Modele SPORT i TITANIUM mają seryjne boczne poduszki bezpieczeństwa chroniące głowy i klatki piersiowe, wraz z dodatkową poduszką kolanową kierowcy (w pozostałych modelach dopłata 1 500 zł). Kurtyny powietrzne osłaniające pasażerów w modelach SPORT i TUTANIUM wyceniono na 1 500 zł. W pozostałych odmianach AMBIENTE, TREND i TREND SVP kurtyny można mieć tylko z poduszkami bocznymi za cenę 3 000 zł.

W aucie zastosowano trzypunktowe, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa. Dla przednich foteli pasy dodatkowo mają napinacze pirotechniczne z ograniczeniem siły napięcia. Czujniki z sygnalizacją niezapiętych pasów, przypominającą brzęczkiem o ich zapięciu, zastosowano na przednich fotelach kierowcy i pasażera. Siedzenia tylnej kanapy wyposażono w trzy seryjne zagłówki o regulowanej wysokości oraz system ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych.

>>> Ford Fiesta VII 1.4 Duratec - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<

Ford w dbałości o bezpieczeństwo i wyśmienite prowadzenie montuje we wszystkich modelach Fiesty zaawansowane systemy. Podstawowo hamulce mają wsparcie EBA (system wspomagania awaryjnego hamowania). W przypadku gwałtownego wciśnięcia pedału hamulca w podłogę, auto ostrzega też innych kierowców automatyką świateł awaryjnych. Jest również: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) z EBD (inteligentny system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania), ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy) i TA (układ kontroli trakcji).

ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI

Każda Fiesta podstawowo ma montowany fabryczny centralny zamek oraz przycisk automatycznego ryglowania drzwi wewnątrz kabiny. Zdalnego sterowania nie ma tylko w najtańszej wersji AMBIENTE (dopłata 300 zł). W pozostałych modelach standardowo dostajemy "centralkę" zamka z dwoma składanymi kluczykami pilotami (w AMBIENTE dopłata 800 zł). Alarm obwodowy to pozycja w katalogu opcji za cenę 1 250 zł. Warto zakupić za 100 zł nakrętki kół z blokadą zabezpieczającą, które chronią przed kradzieżą felg. Do najbogatszej wersji TITANIUM można dokupić (kwota 1 900 zł) system centralnego zamka z elektrycznym kluczykiem Ford KeyFree (potoczny inteligentny kluczyk, zwalniający zamknięciu auta po zbliżeniu się do drzwi), z przyciskiem rozrusznika START/STOP.

>>> Ford Fiesta VII 1.4 Duratec - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Fiesta standardowo nie oferuje żadnych czujników. Radary parkowania w obu zderzakach podnoszące ochronę przed niepotrzebnymi zarysowaniami kosztują 1 900 zł. Radary tylko na tył w pakiecie ze składanymi lusterkami są dostępne w cenie 700 zł. Pakiet automatycznych wycieraczek z czujnikiem deszczu, automatyką reflektorów i samościemniającym się lusterkiem wsteczne, to wydatek 750 zł. Pakiet ten wzbogacony dodatkowo o czujniki parkowania i kamerę cofania z ekranem wyświetlacza w lusterku wstecznym kosztuje już 2 900 zł.

Ford Fiesta VII - OŚWIETLENIE

Przednie lampy zgodnie z najnowszymi trendami, podstawowo posiadają funkcję opóźnionego wyłączania światła przez około 30 sekund, co często okazuje się przydatna po zmroku. Regulacja manualnego ustawienia wysokości to obowiązek w każdym nowym aucie. Okrągłe światła przeciwmgłowe to podstawa bogatszych modeli TREND SVP, SPORT i TITANIUM. Halogenowe reflektory projekcyjne emitujące większą wiązkę światła występują w bogatych odmianach SPORT i TITANIUM

>>> Ford Fiesta VII 1.4 Duratec - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Lusterka boczne Fiesty mają wbudowane seryjne kierunkowskazy. Wysoko umieszczone tylne lampy zespolone (które swoją drogą świetnie prezentują się po zmroku) znacznie zachodzą na boki karoserii. Trzecie światło STOP wkomponowane w daszek tylnej klapy to element seryjnego wyposażenia.

Ford Fiesta VII - GWARANCJA

Małego hatchbacka objęto 2-letnią gwarancją podstawową na mechanikę pojazdu bez limitu kilometrów. Gwarancja na lakier nadwozia jest objęta okresem 2 lat, a perforacja blach 12-letnim okresem gwarancyjnym, od daty zakupu auta przez pierwszego właściciela.

>>> Ford Fiesta VII 1.4 Duratec - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze i wyposażenie <<<

Istnieje możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia kosztów naprawy nawet do 5 lat eksploatacji, do maksymalnego przebiegu 150 tys. kilometrów. W ramach Ford Protect Klient objęty jest programem assistance, tożsamym z warunkami Programu Ford Assistance 12.

Ford Fiesta VII - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Jak na małego hatchbacka Ford Fiesta zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa podróżującym. Wiele dobrego wniósł Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS - czyli pakiet systemów wspomagających jazdę wraz z poduszkami powietrznymi) oraz konstrukcja nadwozia o zwiększonej sztywności. W testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP, autu przyznano maksymalną notę pięciu gwiazdek. Doceniono kompleksowość pakietu bezpieczeństwa, obejmującego ochronę pasażerów.

Ford Fiesta VII - CENA

Auto w polskich salonach dostępne jest w pięciu wersjach wyposażenia. Najtańszy 3-drzwiowy AMBIENTE z silnikiem 1.25 Duratec 60 KM, kosztuje 41 990 zł. Bazowa wersja 5-drzwiowiowa z najsłabszą odmianą silnika 1.25 60 KM, to wydatek 42 990 zł.

Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl Ford to wersja wyposażenia TREND SVP. W polskiej ofercie taki model z silnikiem 1.4 Duratec 95 KM kosztuje 48 290 zł. Pojazd z identycznymi pakietami, w jakie uzupełniona została testowa Fiesta, to wydatek 59 640 zł.

Wersja 3-drzwiowa

silnik AMBIENTE
TREND
TREND SVP
SPORT
TITANIUM
1.25 Duratec 60 KM / manual 5
41 990 zł 43 090 zł 44 390 zł - -
1.25 Duratec 82 KM / manual 5 44 390 zł 45 490 zł 46 790 zł - 52 090 zł
1.4 Duratec 96 KM / manual 5 - 46 990 zł 48 290 zł - 53 590 zł
1.4 Duratec 96 KM / automat 4
- 51 990 zł 53 290 zł - 58 590 zł
1.6 Duratec 120 KM / manual 5 - -
- 56 090 zł 56 190 zł
1.4 TDCi 70 KM / manual 5 50 210 zł 51 310 zł 52 610 zł - 57 910 zł
1.6 TDCi 95 KM / manual 5 - 54 040 zł 55 340 zł 60 540 zł 60 640 zł

.

Wersja 5-drzwiowa

silnik AMBIENTE
TREND
TREND SVP
SPORT
TITANIUM
1.25 Duratec 60 KM / manual 5
42 990 zł 44 090 zł 45 390 zł - -
1.25 Duratec 82 KM / manual 5 45 390 zł 46 490 zł 47 790 zł - 53 090 zł
1.4 Duratec 96 KM / manual 5 - 47 990 zł 49 290 zł - 54 590 zł
1.4 Duratec 96 KM / automat 4
- 52 990 zł 54 290 zł - 59 590 zł
1.6 Duratec 120 KM / manual 5 - -
- - 57 190 zł
1.4 TDCi 70 KM / manual 5 51 210 zł 52 310 zł 53 610 zł - 58 910 zł
1.6 TDCi 95 KM / manual 5 - 55 040 zł 56 340 zł - 61 640 zł

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Forda Fiesty siódmej generacji.

WIDEO - zobacz wnętrze Forda Fiesty VII generacji:

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki