SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto testy Ford Focus III kombi 1.6 EcoBoost - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

Ford Focus III kombi 1.6 EcoBoost - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

30.11.2012, godz. 01:30
Ford Focus III kombi
foto:

Nowy Ford Focus III kombi w przeprowadzonych testach zderzeniowych Euro NCAP otrzymał 5 gwiazdek. Na seryjnym wyposażeniu klient dostaje już 6 poduszek powietrznych i bogaty pakiet elektronicznych systemów wspomagających jazdę i hamowanie. Inne opcjonalne ciekawe bajery umilające podróż niestety dużo kosztują, a sam samochód także nie należy do najtańszych. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to zestawienie cen oferowanego w salonach Focusa kombi. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

Ford Focus III kombi - BEZPIECZEŃSTWO

Trzecia generacja Focusa oferuje podstawowo 6 poduszek powietrznych (airbagi kierowcy i pasażera, boczne poduszki chroniące głowy i klatki piersiowe oraz kurtyny powietrzne rozciągające się wzdłuż linii okien. W aucie zastosowano trzypunktowe, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa. Dla przednich foteli pasy dodatkowo mają napinacze pirotechniczne z ograniczeniem siły napięcia. Czujniki z sygnalizacją niezapiętych pasów, przypominającą brzęczkiem o ich zapięciu, zastosowano na przednich fotelach kierowcy i pasażera. Siedzenia tylnej kanapy wyposażono w trzy seryjne zagłówki o regulowanej wysokości oraz system ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych. Auto sygnalizuje także dźwiękiem oraz obrazkiem na wyświetlaczu komputera pozostawienie niezamkniętych drzwi.

>>> Ford Focus III kombi 1.6 EcoBoost - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<

Ford w dbałości o bezpieczeństwo i wyśmienite prowadzenie montuje we wszystkich Focusach zaawansowane systemy. Kierowca podstawowo otrzymuje następujący pakiet wspomagającej elektroniki: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) z EBD (inteligentny system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania), ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy), TA (układ kontroli trakcji) i EBA (system wspomagania awaryjnego hamowania). Opcją jest natomiast ACS (system zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach), który w wersjach TREND i TREND SPORT kosztuje 1 600 zł, a w TITANIUM 800 zł. DDS (układ monitorowania ciśnienia w ogumieniu) to wydatek 200 zł.

ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI

Każdy Focus podstawowo ma montowany fabryczny centralny zamek sterowany pilotem oraz przycisk automatycznego ryglowania drzwi wewnątrz kabiny. Autoalarm obwodowy i pojemnościowy to pozycja w katalogu opcji za cenę 1 650 zł. Do najbogatszej wersji TITANIUM można dokupić za kwotę 2 900 zł system centralnego zamka z elektrycznym kluczykiem Ford KeyFree (potoczny inteligentny kluczyk, zwalniający zamki auta po zbliżeniu się do drzwi), z przyciskiem rozrusznika Ford Power.

Standardowo w Focusie nie znajdziemy żadnych czujników. Jeżeli pożądamy bajerów ułatwiających jazdę, trzeba zajrzeć do listy opcji dodatkowych. Radary parkowania z tyłu to koszt 1 100 zł, lub element jednego z pakietów. Czujniki parkowania w obu zderzakach to wyższy koszt 1 800 zł. System BLIS (monitorowanie martwego pola widzenia w lusterkach, w skład którego wchodzą elektrycznie składane i podgrzewane lusterka z lampkami oświetlającymi podłoże oraz elektrycznie sterowane szyby tylnych drzwi - koszt 2 500 zł. Testowy egzemplarz był wyposażony właśnie w takie ustrojstwo, które nie do końca działało tak, jakby się tego oczekiwało. W dzień system działał bez zarzutu i lampki zamocowane w lusterkach zawsze prawidłowo informowały o pojeździe znajdującym się w martwym polu, ale nocą pomarańczowa dioda potrafiła się zapalać nawet gdy obok auta nic nie było.

>>> Ford Focus III kombi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Najdroższą pozycją wycenioną na 3 400 zł jest bogaty pakiet czujników (taki elektroniczny anioł stróż) zawierający: LKA (system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu, który rozpoznaje znaki drogowe i monitoruje koncentrację kierowcy), automatyczną zmianę świateł z drogowych na mijania, podgrzewaną przednią szybę, przednie światła przeciwmgielne, wycieraczki z czujnikiem deszczu i fotochromatyczne lusterko wsteczne. Funkcja monitorowania zmęczenia kierowcy daje sygnał o konieczności zrobienia postoju. Wyłapywanie znaków drogowych to ciekawa opcja, bo na komputerze cały czas pojawia się kolorowy symbol z aktualnym ograniczeniem prędkości.

Ford Focus III kombi - OŚWIETLENIE

Atrakcyjnie zaprojektowane klosze przednich lamp mogą prezentować się różnie w zależności od wersji (jasne lub czarne wypełnienie wnętrz). W konfiguracji ze światłami biksenonowymi górną część okraszono pasem LED-owych świateł do jazdy dziennej. Okrągłe światła przeciwmgielne po bokach zderzaka niestety nie są seryjne - nie ma ich w AMBIENTE START i AMBIENTE, a w wersji TREND wymagają dopłaty 800 zł. W testowym wozie na wyposażeniu znalazły się reflektory biksenonowe. Zestaw z samoczynną regulacją kąta ustawienia, wysokociśnieniowymi spryskiwaczami, systemem statycznego doświetlania zakrętów, żarówkami LED do jazdy dziennej, światłami przeciwmgłowymi i tylnymi lampami w technologii LED to opcja. W cenniku zestaw ten kosztuje 4 000 zł w wersji TREND, a 3 500 zł w TREND SPORT i TITANIUM. Zgodnie z najnowszymi trendami, takie lampy dysponują po opuszczeniu auta funkcją opóźnionego wyłączenia światła przez około 30 sekund, co może się okazać przydatne po zmroku.

>>> Ford Focus III kombi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Lusterka boczne Focusa bez względu na wersję mają wbudowane kierunkowskazy. Poziome światła zachodzące klinem na boki karoserii, niestety seryjnie nie mają w kloszach LED-owych żarówek układających się w podwójne świetlne pasy (standard w wersjach z reflektorami biksenonowymi lub odmianie TITANIUM, lub w zestawie z dokupionymi ksenonowymi reflektorami). Trzecie światło STOP wkomponowane w daszek to podstawowy element.

Ford Focus III kombi - GWARANCJA

Podstawowa gwarancja na mechanikę pojazdu obejmuje 2-letni okres bez limitu kilometrów. Gwarancja na powłokę lakierniczą nadwozia to okres 2 lat, a perforacja blach to 12-letni okresem gwarancyjny bez limitu kilometrów.

>>> Ford Focus III kombi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, wyposażenie i bagażnik <<<

Istnieje możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia kosztów naprawy w zależności od wyboru opcji, od 3 do 5 lat eksploatacji, lub maksymalnym przebiegiem 150 tys. kilometrów. Gwarancja 10 lat lub przebiegu 200 tys. kilometrów aktywowana jest przeglądem wykonywanym w ASO. W ramach Ford Protect Klient, pojazd objęty jest programem assistance, tożsamym z warunkami Programu Ford Assistance 12.

film z CRASH TESTu Euro NCAP

Konstrukcja nadwozia składa się w 55 procentach ze stali o zwiększonej sztywności, co znacznie podnosi poziom bezpieczeństwa podróżujących w pojeździe. W testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP, autu przyznano maksymalną notę pięciu gwiazdek, a także dwie dodatkowe nagrody za zaawansowane systemy zwiększające bezpieczeństwo (system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu oraz system zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach).

Ford Focus III kombi - CENA

Auto w polskich salonach dostępne jest w pięciu wersjach wyposażenia. Bazowa odmiana AMBIENTE START z silnikiem 1.6 Duratec 85 KM, kosztuje w promocji 52 300 zł. Najtańszy model z silnikiem diesla 1.6 TDCi 95 KM to wydatek w promocji 62 800 zł.

Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl Ford Focus to wersja wyposażenia TREND SPORT. W polskiej ofercie taki model z silnikiem 1.6 EcoBoost 150 KM, bez dodatkowych pakietów kosztuje w promocji 72 550 zł.

silnik AMBIENTE START
promocja
AMBIENTE
promocja
TREND
promocja
TREND SPORT
promocja
TITANIUM
promocja
1.6 Duratec 85 KM M5

60 600 zł
52 300 zł

- - - -
1.6 Duratec 105 KM M5

60 600 zł
55 300 zł

62 200 zł
56 900 zł
69 200 zł
61 900 zł
72 600 zł
64 300 zł
77 200 zł
68 900 zł
1.6 Duratec 125 KM M5 - 68 200 zł
59 900 zł
72 200 zł
63 900 zł
75 600 zł
67 300 zł
80 200 zł
71 900 zł
1.6 Duratec 125 KM PowerShift - - 81 700 zł
73 400 zł
85 100 zł
76 800 zł
89 700 zł
81 400 zł
1.6 Duratec 120 KM M5 Flexi–Fuel
- 69 450 zł
61 150 zł
73 450 zł
65 150 zł
76 850 zł
68 550 zł
81 450 zł
73 150 zł
1.0 EcoBoost 100 KM M5 ASS - 66 050 zł
57 750 zł
70 050 zł
61 750 zł
73 450 zł
63 150 zł
78 050 zł
69 750 zł
1.0 EcoBoost 125 KM M6 ASS - - 73 300 zł
63 000 zł
76 700 zł
68 400 zł
81 300 zł
73 000 zł
1.6 EcoBoost 150 KM M6 ASS - - 77 450 zł
69 150 zł
80 850 zł
72 550 zł
85 450 zł
77 150 zł
1.6 EcoBoost 182 KM M6 ASS - - -
85 350 zł
77 050 zł
89 950 zł
81 650 zł
1.6 TDCi 95 KM M6

71 100 zł
62 800 zł

72 700 zł
64 400 zł
76 700 zł
68 400 zł
80 100 zł
71 800 zł
84 700 zł
76 400 zł
1.6 TDCi 115 KM M6 - - 79 700 zł
71 400 zł
83 100 zł
74 800 zł
87 700 zł
79 400 zł
2.0 TDCi 115 KM PowerShift - - 88 700 zł
80 400 zł
92 100 zł
83 800 zł
96 700 zł
88 400 zł
2.0 TDCi 140 KM M6 - - 83 450 zł
75 150 zł
86 850 zł
78 550 zł
91 450 zł
83 150 zł
2.0 TDCi 140 KM PowerShift - - 92 450 zł
84 150 zł
95 850 zł
87 550 zł
100 450 zł
92 150 zł
2.0 TDCi 163 KM M6 - - - 90 300 zł
82 000 zł
94 900 zł
86 600 zł
2.0 TDCi 163 KM PowerShift - - - 99 300 zł
91 000 zł
103 900 zł
95 600 zł

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Forda Focusa kombi trzeciej generacji.

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: