Ford Focus kombi – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-12-02 11:27

Ford Focus kombi - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Ford Focus kombi za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA FORD FOCUS KOMBI 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Ford Focus kombi, ranking niezawodności, ZDJĘCIA FORD FOCUS KOMBI - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie FORD FOCUS KOMBI  (2011) tylko na Superauto24.pl.

Ford Focus kombi – WSTĘP

Ford Focus to popularne auto segmentu C, czyli klasy niższej średniej, zwanej też klasą kompakt. Auto zadebiutowało w 1998 roku jako następca modelu Escort. Wprowadzenie Forda Focusa wprowadziło rewolucję u Forda i spowodowało poprawienie wyników sprzedaży tej firmy. W ciągu 7 lat sprzedało się ponad 5,5 mln egzemplarzy dwóch pierwszych generacji Focusa. Był nawet czas, że Focus był najlepiej sprzedającym się autem na świecie. Focus zdobył także tytuł „Car of the Year” 1999. Aktualnie w ofercie Forda znajduje się III generacja Focusa, która zadebiutowała w 2010 roku.

>>> Ford Focus kombi 2011 – CENA od 64 tys. zł

Starsze modele:

>>> Ford Focus 2009 – CENA od 33,9 tys. zł

>>> Ford Focus 2006 – CENA od 22,9 tys. zł

W Polsce Ford Focus w podstawowej wersji wyposażenia Ambiente z silnikiem diesla 1.6 95 KM Duratorq TDCi i 5-drzwiowym nadwoziem kombi kosztuje 71,5 tys. zł. To samo auto z podstawowym silnikiem benzynowym 1.6 105 KM  kosztuje 64 tys. zł. Najdroższy Focus kombi w wersji Titanium z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDCi 163 KM i automatyczną skrzynią biegów kosztuje 102,7 tys. zł.

Ford Focus kombi – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl jak na razie same pozytywne opinie o nowym Focusie:

> sunnyluk: Focus Mk3 w wersji kombi idealnie sprawdza się w codziennym użytkowaniu jak i na trasie. Silnik 1.6 95KM wystarczający do normalnej jazdy, 6 biegów w trasie sprawdza się wyśmienicie, jazda tym samochodem to czysta przyjemność, a pokonywanie zakrętów to nadal niedościgniony w tym segmencie wzór. Miejsca wystarczająco, bagażnik spory. Wszystkim niezdecydowanym polecam. Tył kombi bardzo przypomina większego brata Mondeo:)

> TomekR: Ładny, ergonomiczny o samochód świetnych właściwościach jezdnych i dający wiele przyjemności z prowadzenia. 105 konny benzynowy silnik nie pozwala nacieszyć się jazdą w 100% ale pozwala w miarę komfortowo i szybko przemieszczać się także na długich dystansach. Niedociągnięcia w wygodzie (siedzisko fotela) może dawać się we znaki na długich trasach.

> beretman: Piątka z małym minusem za drobne uciążliwości jw. auto zdecydowanie godne polecenia, sporo ciekawsze od poprzedniej generacji i bardzo ciekawe na tle konkurencji, która aktualnie jest albo zdecydowanie bardziej 'prosta' albo 'przesadzona' stylistycznie.

> Stolarz: Bardzo jestem zadowolony z Nowego Focusa. Komfort, wyciszenie, drobiazgi, lewarek zmiany biegów, kolorystyka - moim zdaniem samochód dopracowany. Mam nadzieję że po 5 latach będę miał takie samo zdanie. Ja polecam ten samochód.

> Rabe: Dobre auto. W swojej klasie wyróżnia się ponadprzeciętnym zawieszeniem i relatywnie niskim spalaniem. Należy pamiętać jednak, że to nowoczesny diesel, który po przebiegu 90-100.000 km będzie skarbonka bez dna.

> holek: GENIALNY SAMOCHÓD! Jeżdżenie nim to czysta przyjemność. Posiadam wypasioną wersję titanium z mnóstwem dodatków i wierzcie mi - nie zamieniłbym się nawet na Mondeo LXS!

Ford Focus 2011 - film z CRASH TESTu

Ford Focus kombi – OPINIE DZIENNIKARZY

Krzysztof Słomski / Autogaleria.pl: Trzecia generacja kompaktowego Forda powstała w Europie, ale z myślą o całym świecie, zgodnie z nową strategią obraną przez koncern jakiś czas temu. Na 120 rynkach, gdzie auto ma finalnie występować, będąc produkowane w Niemczech, USA, Rosji i Chinach, wspólnych będzie aż 80 proc. części. Wszyscy wiemy, jak takie zabiegi się kończą. Przede wszystkim oszczędności. Poza tym, jak auto ma podobać się wszystkim, to z reguły nie przypada do gustu nikomu. Przykład? Moim zdaniem nowy Nissan Micra. A jak jest z Focusem? Jak przystało na jednego z najmocniejszych graczy segmentu, kompaktowy Ford, tak jak dotychczas, oferowany jest u nas w trzech wersjach nadwozia, jako hatchback, sedan oraz kombi. (…) Focus III powstał na globalnej platformie podwoziowej, na której w sumie ma opierać się aż 10 nowych pojazdów marki (licząc wprowadzone nieco wcześniej modele C-Max i Grand C-Max). Samochód jest o 16 mm niższy, 21 mm dłuższy i 16 mm węższy od wytwarzanej do tej pory europejskiej wersji. Rozstaw osi został zwiększony z kolei o 8 mm. W parze z nowoczesną linią nadwozia idzie wnętrze. Prezentuje się ładnie i solidnie. Materiały w zasięgu ręki są miękkie. Nieco dalej bywa gorzej, ale do całości nie można się przyczepić. Kokpit otacza kierowcę, ale miejscami aż za bardzo. Na deficyt miejsca na nogi na szerokość może narzekać najbardziej pasażer z przodu. Z tyłu oferowana przestrzeń nie odbiega od średniej klasowej. (…) Wróćmy jeszcze do deski rozdzielczej, która jest zdecydowanie przeładowana przyciskami. Całokształt wygląda ciekawie, ale z ergonomią ma mało wspólnego. (…)

Pole dominacji kompaktowego Forda to własności jezdne. Tutaj nic się nie zmieniło. Jazda Focusem III na miejscu kierowcy to nadal czysta przyjemność. Samochód jest łatwy do wyczucia. Za pomocą bezpośredniego układu kierowniczego, koła bardzo dobrze reagują na polecenia prowadzącego. Zawieszenie pojazdu to jego kolejny mocny punkt. Układ składający się z kolumn MacPhersona z przodu i wielowahacza z tyłu jest bardziej komfortowy niż u poprzednika. Pomimo 17-calowych obręczy kół, z zadziwiająco dobrym skutkiem tłumi niedoskonałości nawierzchni, nie wydając przy tym niepotrzebnych i niemiłych odgłosów. Jednocześnie, dzięki sztywnym nastawom, gwarantuje on pewne prowadzenie samochodu i dobre trzymanie się drogi, nawet podczas dynamicznej jazdy. Brawo! Zakręty? Im więcej, tym lepiej! Poprawna stabilność na łukach jest możliwa dzięki standardowemu systemowi TVC, który działa niczym elektroniczny mechanizm różnicowy. Układ stale monitoruje zachowanie pojazdu. Podczas pokonywania zakrętu przy współpracy z systemem ESP, przekazywana jest odpowiednia ilość momentu obrotowego na oba przednie koła bez ograniczania mocy silnika. Moment trafia w większej ilości na koło po zewnętrznej stronie drogi, które ma w danej chwili lepszą przyczepność, a wewnętrzne jest niezauważalnie przyhamowane. W rezultacie poprawie ulega precyzja i łatwość prowadzenia.

Równie ważne w ocenie jazdy autem jest praca przekładni. Skrzynia biegów Focusa jest dobrze zestopniowana. Pomimo, że posiada umiarkowane skoki lewarka, to biegi po ich początkowym skierowaniu, praktycznie same wskakują na właściwe miejsce. Wszystko odbywa się precyzyjnie i lekko. Nie obędzie się jednak bez łyżki dziegciu w tym słoju miodu. Trochę nie wypada, by samochód aspirujący do czołówki w klasie, nawet ze słabszym silnikiem był wyposażony na polskim rynku w bębnowe hamulce z tyłu, i to pomimo że do układu hamulcowego nie mamy większych zastrzeżeń.
Pod maską testowanego egzemplarza pracuje dobrze znana jednostka 1.6 TDCi, która będzie pewnie najpopularniejszym źródłem napędu tego modelu. Została ona jednak zmodernizowana. Jest mocniejsza i ma o 8 zaworów mniej niż poprzednio. Z tym motorem Focus nie należy do sprinterów, ale stanowi idealną propozycję dla osób pokonujących ponadprzeciętne dystanse i oczekujących przyzwoitych osiągów z naciskiem na oszczędną eksploatację. Do tych celów 115 KM i 270 Nm w zupełności wystarczą. Dzięki funkcji overboost, chwilowo maksymalny moment obrotowy zwiększa się do 285 Nm. Niestety w standardzie jednostka ta wyposażona jest w nieszczęsny moim zdaniem system Auto-Start-Stop, wyłączający silnik na postoju. Mnie on irytował i bardzo często korzystałem z możliwości dezaktywacji tej funkcji. Może dlatego w zatłoczonej Warszawie komputer pokładowy potrafił wskazywać ponad 8 l/100 km. Nie myślcie jednak, że jednostka wysokoprężna jest paliwożerna. W trasie Focus z tym motorem potrafił zadowolić się nieco ponad 5 litrami ON na "setkę". Przy 50-litrowym zbiorniku, zasięg przy spokojnej jeździe może więc wynieść nawet 1000 km.

Focus udowadnia, że auto światowe wcale nie musi być złe, a wręcz przeciwnie. Bardziej komfortowe resorowanie przy zachowaniu świetnych własności jezdnych, z których model słynie, dobra jakość, nowoczesne technologie i układy napędowe (poza silnikami TDCi także jednostki benzynowe EcoBoost) oraz możliwość konfiguracji wedle upodobań i trzy wersje nadwozia, to najmocniejsze punkty samochodu. Ceny nie odbiegają od renomowanych rywali z segmentu. Nowy Focus to kolejny z asów w talii Forda. Czy lepszy od kart Volkswagena lub Opla? Na pewno nie jest gorszy, a rywalizacja będzie bardzo zacięta.

Ford Focus – TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 40, 7 października 2011 r.) testował nowego Forda Focusa hatchback z silnikiem benzynowym:

W opinii testujących, na największe wyróżnienie w nowym Focusie zasługuje zawieszenie. - Jego projektanci wykazali się niebywałą odwagą, godząc się na niewielkie (ale jednak) ograniczenie precyzji prowadzenia w celu zwiększenia komfortu resorowania. W efekcie samochód mniej spontanicznie reaguje na skręt kierownicą niż poprzednik, jednak finezja, z jaką sprężyny i amortyzatory radzą sobie z nawierzchniami o różnorodnej jakości, przenosi nowego Focusa do prawdziwej ekstraklasy. W ten sposób talent inżynierów Forda do projektowania wszechstronnych układów jezdnych zyskał kolejne potwierdzenie. Nowy Focus to spokojny i zrównoważony „typ”. Z wdziękiem wiezie swoich pasażerów w nienagannym komforcie. Przejazd przez tory tramwajowe? Łaty na jezdni? A może poprzeczne spoiny asfaltu zdołają wyprowadzić go z równowagi? Nic z tego! I nie byłoby w tym niczego nadzwyczajnego, gdybyśmy mieli do czynienia z pojazdem wyposażonym w aktywne – najlepiej pneumatyczne – zawieszenie z amortyzatorami o zmiennej twardości. Tymczasem w Focusie pracują tradycyjne sprężyny i amortyzatory, które dzięki wyjątkowo wyszukanemu dostrojeniu dają znakomity efekt – pisze red. Michał Kransodębski.

(…) Podczas zdecydowanych skrętów nadwozie chętniej się przechyla, przez co zmiana kierunku jazdy dokonuje się raczej łagodnie niż agresywnie. To jednak nie zmienia tego, że granice możliwości układu jezdnego znajdują się o wiele wyżej niż potrzeby przeciętnego kierowcy, a w razie czego na pokładzie jest też ESP. Nowy doładowany silnik benzynowy to jednostka o wielu obliczach. Potrafi aksamitnie cicho rozpędzać auto na wysokich biegach, ale kiedy trzeba... Nie, tego po dostojnym hatchbacku się nie spodziewaliśmy. Otóż czułe ucho fana techniki turbo bez trudu wyłowi dźwięki, o jakich w większości „cywilnych” samochodów nie ma co marzyć. Wystarczy dodać mocniej gazu, aby usłyszeć zdecydowaną zmianę tonu silnika – jego delikatny szum przechodzi w szorstki pomruk. Ale to dopiero początek przedstawienia. Chwilę później rozlega się świst turbiny i auto wyrywa do przodu. Jeżeli w tym momencie kierowca, zamiast zmienić bieg, zdejmie stopę z gazu, usłyszy parsknięcie zaworu turbosprężarki.  Ten, kto twierdzi, iż komfortowe auta są nudne, niech wypróbuje tego Focusa!

- Ktoś może powiedzieć, że nowy Focus wygląda zwyczajnie. Nawet jeśli to prawda, to pod względem dopracowania mamy do czynienia z wyjątkowym autem. Ford zabłysnął znakomitym komfortem jazdy – zarówno związanym z pracą trafnie zestrojonego i świetnie wyciszonego zawieszenia, jak również wynikającym z wygodnej pozycji za kierownicą. Silnik zapewnia nie tylko dobrą dynamikę, lecz także niespotykane wrażenia akustyczne koneserom techniki turbo. Focus to multitalent, chyba że przyczepimy się do niewygodnego zajmowania miejsc tylnych – pisze Michał Krasnodębski.

Ford Focus kombi 1.6 TDCi 95 KM – DANE TECHNICZNE

 Ford Focus kombi  DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  kombi
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                                          4,556/1,823/1,505
 Rozstaw osi (metry)  2,648
 Masa własna (tony)  1,362
 Pojemność bagażnika (litry)  490
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  53
 SILNIK  TDCi
 Paliwo  olej napędowy
 Liczba cylindrów  4 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  70 / 95 (3600 obr./min)                                                      
 Moment obrotowy (Nm)  230 (2000 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  180
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  12,7
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  5,1
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  3,7
 Cykl mieszany (litry/100 km)  4,2
 CENA  
 grudzień 2011  71 500 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  niedostępne
 Nawigacja (zł)  niedostępna
 Skórzana tapicerka  niedostępna

Ford Focus kombi 1.6 TDCi 95 KM - SPALANIE

Według danych producenta, Ford Focus kombi z silnikiem wysokoprężnym 1.6 TDCi  o mocy 95 KM spala: 5,7 litra/100 km w cyklu miejskim, 4,2 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 4,8 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, nowy Ford Focus z silnikiem 1,6 litra pali:

* ŚREDNIO - 5,0 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 7,0 l/100 km
* W TRASIE - 4,0 l/100 km

Ford Focus kombi (2011) – CENA

W Polsce Ford Focus w podstawowej wersji wyposażenia Ambiente z silnikiem diesla 1.6 95 KM Duratorq TDCi i 5-drzwiowym nadwoziem kombi kosztuje 71,5 tys. zł. To samo auto z podstawowym silnikiem benzynowym 1.6 105 KM  kosztuje 64 tys. zł. Najdroższy Focus kombi w wersji Titanium z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDCi 163 KM i automatyczną skrzynią biegów kosztuje 102,7 tys. zł.

Ford Focus kombi - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Ford Focus kombi 2011 r. – cena od 61,5 tys. zł

>>> Ford Focus kombi 2008 r. – cena od 21,9 tys. zł

>>> Ford Focus kombi 2004 r. – cena od 9,7 tys. zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki