Honda Jazz 1.4 Comfort – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-12-19 12:04

Honda Jazz - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Honda Jazz za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA HONDA CITY 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Honda Jazz, ranking niezawodności, ZDJĘCIA HONDA CITY - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie HONDA CITY tylko na Superauto24.pl.

Honda Jazz – WSTĘP

Honda Jazz to najmniejsze auto japońskiego producenta, zaliczane do segmentu B, czyli klasy aut małych. Pierwsza wersja produkowana była w latach 1982-86. Jazz II generacji pojawił się dopiero w 2002 roku. Aktualnie na rynku dostępne jest trzecie wcielenie Jazza, które zadebiutowało w 2008 roku. Kształtem Jazz przypomina minivana. Auto jest bardzo podobne do drugiej generacji, jednak Jazz III nieco urósł. Obecny Jazz zbudowany został na płycie podłogowej Globar Small Car. Jazz III jest laureatem nagrody Car of the Year 2008 w Japonii. Występuje tylko jako 5-drzwiowy hatchback.

>>> Honda Jazz 2011 – CENA od 51,5 tys. zł

Starsze modele:

>>> Honda Jazz 2007 – CENA od 22,9 tys. zł

W Polsce Honda Jazz  w wersji wyposażenia Comfort z silnikiem benzynowym 1.4 i-VTEC 100 KM kosztuje 56 100 zł. Najdroższa odmiana Elegance z silnikiem benzynowym 1.4 i-VTEC 100 KM kosztuje 64 100 zł.

Honda Jazz - OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl opinie o Hondzie Jazz są pozytywne:

> m_krk: Jeśli tak będzie dalej jak jest do tej pory to po raz drugi w życiu będę zaprzeczał stwierdzeniu, że człowiek (kierowca) cieszy się dwa razy - wtedy kiedy kupi i wtedy kiedy sprzeda. Już jedno takie auto miałem, które sprzedawałem z żalem a Jazz ma szanse być takim drugim.

> sylwester k: takiego autka szukałem, niby małe ale wielkie, w sam raz dla 4 osobowej rodziny bez problemu można przewozić wózek a do ogródka np 4 drzewka tuii ;)bardzo ekonomiczne koszty przeglądów z materiałami podobno na poziomie 600zł niby nie jest mało ale w zamian mamy bardzo praktyczny i ekonomiczny a przede wszystkim bezawaryjny samochodzik

> karlo: Auto rewelacyjne, zwrotne, silnik 1.2 jest oszczędny i lubi wysokie obroty, na trasie brakuje mu elastyczności, więc często trzeba redukować bieg. Wart więc rozważyć zakup wersji 1.4. W mojej ocenie Jazz jest bezkonkurencyjny w swojej klasie. Duży bagażnik, obszerne wnętrze i wyśmienite wyposażenie. Przy uwzględnieniu bogatego wyposażenie, cena nie jest wygórowana.

> matek: Ładnie wygląda, świetnie jeździ, mało pali. Jeśli trzeba staje się małą ciężarówką (nie ma w tym przesady) lub samochodem rodzinnym. Jeśli trzeba staje się małym sportowcem, ale głównie jest porządnym samochodem do robienia kilometrów. Ja nie lubię z niego wysiadać, a żona go uwielbia. Dla młodych ludzi to świetny wybór. Miłośników marki (należę do nich) też zaspokoi.

> kony: Posiadam wersję Executive więc nie mam powodu do narzekań ani niedosytu. Pozornie jest to samochód drogi w zakupie, ale kiedy porówna się wyposażenie z konkurencją, doda do tego jakość i zaawansowaną myśl techniczną Hondy, cena robi się nawet atrakcyjna. Mogę z całego serca polecić ten samochodzik osobą ceniącym ekonomiczność i brak chęci imponowania sąsiadom, kupując jak największe auto.

Honda Jazz - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Honda Jazz - OPINIE DZIENNIKARZY

Michał Niezgoda / Autogaleria.pl: Honda Jazz lub Honda Fit, jak ją nazywają w Japonii i USA - to auto, które na rynku po raz pierwszy zadebiutowało siedem lat temu. Ta rodowita Japonka urzekła klientów, a przede wszystkim klientki, atrakcyjnym designem, przestronnym wnętrzem i godną zaufania solidnością. Szybko zyskała miano jednego z najlepszych aut w klasie. Jazz miała tylko jedną wadę - cenę. Oto tajemnica dlaczego w Polsce potencjalni klienci wybierają Toyotę Yaris i Skodę Fabię. Najmniejszy samochód Hondy odnalazł się za to na rynkach zachodnich. W Niemczech, jeszcze przed oficjalną premierą, ponad tysiąc osób złożyło zamówienie w "ciemno" na nowego Jazza. Czy druga generacja małej Hondy ma szansę zdetronizować dotychczasowych liderów bardzo popularnego w Polsce segmentu B?

Pierwsze spojrzenie na Hondę Jazz wywołuje zdziwienie. Nadwozie auta wygląda jakby przeszło zaledwie lifting. Teoretycznie to nie przystoi nowej generacji. Jednak czy trzeba całkowicie przedefiniowywać nadwozie, które dotychczas podobało się klientom? Styliści Hondy nadali jednobryłowej sylwetce nieco bardziej obłe kształty i voila - oto nowa Honda Jazz. Trzeba przyznać, że to auto ma w sobie coś radosnego. Jedni określają to mianem "uśmiechniętej buzi", inni "radosnych oczek" - jakkolwiek tego nie nazwiemy, wnosi to dużo optymizmu do porannych wizyt w garażu. Dodajmy do tego 16-calowe felgi ze stopów lekkich w najbogatszej odmianie Executive, a otrzymamy całkiem zadziornego brzdąca. Kobietom się podoba, a mężczyźni żeby docenić charakter Hondy Jazz muszą dać się ponieść kobiecej lub - jak kto woli - gejowskiej części swojej osobowości.

Jednak tak naprawdę design tego samochodu podporządkowany jest jednej nadrzędnej idei - maksymalnej przestronności wnętrza. Dlatego Jazz urósł - teraz mierzy 3900 mm długości (przyrost 5,5 cm), 1695 mm szerokości (przyrost 2 cm) i 1525 mm wysokości. Sam rozstaw osi wynosi obecnie 2500 mm (przyrost 5 cm). Wszystko to jest zasługą nowej płyty podłogowej specjalnie zaprojektowanej dla Jazza. Nowa Honda to wciąż małe auto miejskie, ale ze względu na jego gabaryty i praktyczne wnętrze należałoby je klasyfikować gdzieś między segmentem B, a kompaktowymi minivanami. Może mikrovan? Wnętrze Hondy Jazz to nieco ułagodzona wersja kosmicznej kabiny Civica. W oczy rzuca się przede wszystkim oryginalnie zaprojektowana konsola środkowa z nieprzyzwoicie dużym wyświetlaczem automatycznej klimatyzacji. Futurystyczna stylizacja trójramiennej kierownicy, która od kilku lat jest standardem w samochodach marki Honda, może budzić kontrowersje, ale trudno odmówić jej praktyczności. Mnóstwo krągłości i srebrnych wstawek sprawia, że w tym wnętrzu trudno o nudę. Dodatkowo Jazzowi na plus trzeba zaliczyć użycie lepszych niż w poprzedniku materiałów - teraz ich spasowaniu i jakości ciężko cokolwiek zarzucić. Pewien dysonans poznawczy w tak oryginalnie zaprojektowanym wnętrzu może wywoływać obszyta skórą gałka skrzyni biegów. Jest po prostu brzydka.(…) W Hondzie Jazz poczujesz się jak w sporym kompakcie. Miejsca jest tutaj faktycznie sporo. Cztery osoby w środku? Proszę bardzo, a dzięki 375-litrowemu bagażnikowi nawet z walizkami na tygodniowy wyjazd nie będzie problemu. Duże, kartonowe pudło na telewizor bez trudu zmieścisz w drugim rzędzie siedzeń - to zasługa stawianych pionowo siedzisk. Możliwości aranżacji wnętrza Jazza jest sporo, a ogranicza je tylko wyobraźnia pakującego.

Trzeba przyznać, że z nowym motorem o pojemności 1.4 i-VTEC pod maską Honda potrafi "jazzować". Rozwijana przez japońskiego producenta technologia zmiany faz i wzniosu zaworów silnika owocuje w tym przypadku mocą 100 KM i średnim spalaniem na poziomie 5,4 l/100 km. Całkiem oszczędnie. Dla porównania Tata Indica z silnikem benzynowym o tej samej pojemności i prawie 40 KM (!) mniej gwarantuje spalanie na poziomie 6,5 l/100 km. Technologiczna przepaść. Wysokoobrotowa Hondy najlepiej czuje się, kiedy wskazówka obrotomierza niemal dosięga czerwonego pola - moc maksymalną 100 KM uzyskuje dopiero przy 6000 obr./min. Tylko wtedy uda nam się osiągnąć deklarowane przez producenta przyspieszenie 0-100 km/h w 11,4 sek. Do wyboru pozostaje nam także nieco słabszy silnik benzynowy 1.2 i-VTEC o mocy 90 KM.

Często powtarzającym się zarzutem pod adresem samochodów Hondy jest twarde i tym samym niezbyt komfortowe zawieszenie. Nie sposób dogodzić wszystkim w tej sprawie, jedni wolą bardziej sportową i twardą charakterystykę, a inni sprężystą i komfortową. Jazz może i wywołuje wrażenie nieco zbyt twardego, ale na dłuższą metę całkiem dobrze radzi sobie z realiami polskich dróg. Zwiększony rozstaw osi sprawia, że Jazz nie boi się szybko następujących po sobie nierówności. Dopiero przy naprawdę dużych prędkościach gubi rytm. Nie ma się czego bać - z potencjalnej opresji uratuje nas seryjnie montowany system ESP (VSA). Układ kierowniczy jest wspomagany elektrycznie, ale trudno nie oprzeć się wrażeniu, że w odróżnieniu od poprzednika wreszcie wykonuje polecenia kierowcy ze znośną precyzją. Trudno wymagać czegoś więcej od samochodu, którego żywiołem jest miasto. (…)

Honda Jazz to samochód, którego nie sposób nie docenić. Tylko jak pokazują badania rynku klienci bardzo sobie cenią lojalność wobec marki. Hondzie nie będzie łatwo skusić dotychczasowych posiadaczy samochodów innych producentów. Konkurencja w tym segmencie jest mocna, a Jazzowi brakuje miejscami siły przebicia. Japońskiemu producentowi pozostaje mieć nadzieję, że Polki nie przykładają wielkiej wagi do wierności.

Honda Jazz - TEST Auto Świat

Portal Auto-Świat.pl w wydaniu 17-18/11 z 08.07.2011 r. testował Hondę Jazz 1.4 i-VTEC 100 KM:

- Honda Jazz 1.4 i-VTEC to sprawne autko miejskie, które można wykorzystać także jako mini ciężarówkę. Zmiany, jakim poddano Jazza wraz z wprowadzeniem modelu 2011 można określić jako kosmetyczne. Z zewnątrz minimalnie zmodyfikowano grill, reflektory i tylne światła, w kokpicie pojawiła się chromowana obwódka wyświetlacza klimatyzacji, deska rozdzielcza nieznacznie zmieniła kolor. Producent informuje też, że nieco przekonstruował zawieszenie w celu poprawy komfortu jazdy. Wszystkie te zmiany są mało zauważalne i nie ma się co dziwić. Honda Jazz to jedno z najbardziej udanych aut klasy miejskiej. Po co je psuć? Karoseria, kształtem zbliżona do minivana, pozwoliła uzyskać dużo miejsca w środku. Zarówno z tyłu, jak i z przodu dwie osoby mogą podróżować w akceptowalnych warunkach. Miejsca na nogi pasażerów tylnych siedzeń jest wyjątkowo dużo, jak na tę klasę auta. Kanapę składa się bardzo łatwo, a czynność ta powiększa do imponujących rozmiarów i tak przyzwoity przedział bagażowy. W takiej konfiguracji w środku zmieszczą się rowery i sprzęt biwakowy dla dwóch osób. Deska rozdzielcza (a także wiele innych elementów) wykonana jest z twardych materiałów zmywalnych, które jednak wyglądają estetycznie. Dziwi tylko umiejscowienie wyświetlacza klimatyzacji, gdyż kierowca zasłania go sobie ręką – aby odczytać wskazania, trzeba oderwać dłoń od kierownicy- czytamy w AŚ. 

W opinii testujących na uwagę zasługuje dobra widoczność z wnętrza. Dużo widać w lusterkach zewnętrznych, wielkich jak w niejednej limuzynie, linia szyb poprowadzona jest nisko, nawet małe szklane trójkąciki w przedniej części nadwozia są zaprojektowane tak, że coś przez nie widać. (…) Silnik o pojemności 1339 ccm (nazywany przez producenta 1.4 i-VTEC) zapewnia sprawne przyspieszanie w mieście i bezstresowe wyprzedzanie na trasie.  Jego charakterystyczny dźwięk pomimo niezłego wytłumienia przebija się do wnętrza. Pięciobiegowa przekładnia manualna pracuje prawidłowo. Co do zużycia paliwa to w praktyce jest ono wyższe od obietnic producenta, ale w niemal każdych warunkach auto zadowoli się 6,5-7 litrami paliwa na „setkę”. W pierwszej chwili czujemy, że przy prędkości 90 km/h  na nierównej drodze autem strasznie rzuca, co nie ma wpływu na bezpieczeństwo, ale na komfort jazdy. Szybko jednak się do tego przyzwyczajamy i zaczynamy doceniać, że nawet na większych wybojach nie słychać, aby zawieszenie „dobijało”. Wytłumienie podwozia jest wzorowe. Auto daje się precyzyjnie kierować także przy większych prędkościach. Na drodze dobrej jakości możemy pozwolić sobie na wyższe prędkości na zakrętach.

Honda Jazz 1.4 i-VTEC 100 KM– DANE TECHNICZNE

 Honda Jazz (2011)  DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  MPV
 Długość / szerokość / wysokość (metry)  3,900/1,695/1,525
 Rozstaw osi (metry)  1,495
 Masa własna (tony)  0,1079
 Pojemność bagażnika (litry)  337
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  42
 SILNIK  i-VTEC
 Paliwo  Benzyna bezołowiowa 95
 Moc (kW / KM)  73 / 100 / 6000 (obr/min)
 Moment obrotowy (Nm)  127/4800 (obr/min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  182
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  11,4
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  6,6
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  4,8
 Cykl mieszany (litry/100 km)  5,5
 CENA  
 grudzień 2011  56 100 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  niedostępne
 Nawigacja (zł)  niedostępna
 Skórzana tapicerka  niedostępna
 Liczba cylindrów  4 (rzędowo)

Honda Jazz 1.4 100 KM - SPALANIE

Według danych producenta, Honda Jazz z silnikiem benzynowym 1.4 o mocy 100 KM spala: 5,7 litra/100 km w cyklu miejskim, 4,2 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 4,8 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Honda Jazz z silnikiem 1,4 litra pali:

* ŚREDNIO - 6,0 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 7,4 l/100 km
* W TRASIE - 5,3 l/100 km

Honda Jazz (2011) – CENA

W Polsce Honda Jazz  w wersji wyposażenia Comfort z silnikiem benzynowym 1.4 i-VTEC 100 KM kosztuje 56 100 zł. Najdroższa odmiana Elegance z silnikiem benzynowym 1.4 i-VTEC 100 KM kosztuje 64 100 zł.

Honda Jazz - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Honda Jazz 2011 r. – cena od 49,9 tys. zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki