Hyundai i20 lifting 1.2 DOHC - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

2013-02-22 9:39

Hyundai i20 to samochód z gatunku tych, które zaspokajają codzienne potrzeby transportowe przeciętnych rodzin, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Auto w serii posiada 6 poduszek powietrznych i pełen pakiet systemów wspomagających kierowcę. Koreański producent do tego podnosi atrakcyjność miejskiego hatchbacka potrójnym 5-letnim programem gwarancyjnym, i co najważniejsze oferuje go w bardzo przystępnej cenie. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to przedstawienie cennika odmłodzonego i20 oraz opis elementów wpływających na bezpieczeństwo. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

Hyundai i20 po liftingu - BEZPIECZEŃSTWO

Zabezpieczenie przed poważnymi obrażeniami podczas wypadku stanowi rozbudowany system poduszek powietrznych. Już od podstawowej wersji i20 montowanych jest 6 airbagów: czołowe poduszki kierowcy i pasażera, boczne chroniące tułowia oraz kurtynowe chroniące głowy podróżnych obu przedziałów. Aktywne zagłówki niwelują uszkodzenia kręgów szyjnych. Pasy bezpieczeństwa są trzypunktowe, z przodu posiadają regulację na wysokość i pirotechniczne napinacze. Wnętrze dysponuje też czujnikami obecności pasażerów na wszystkich miejscach siedzących z kontrolą świetlną na panelu środkowym. Pasy na podróżujących z przodu są wymuszane - brak ich zapięcia skutkuje uciążliwym dla uszu sygnałem brzęczka. W dbałości o najmłodszych podróżnych istnieje możliwość zablokowania drzwi przed otwarciem. Fotele tylne wyposażono w system ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych na zewnętrznych siedziskach.

>>> Hyundai i20 lifting 1.2 DOHC - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<

Kierowca dodatkowo ma w asyście kilka systemów wspomagających hamowanie i kontrolę nad pojazdem. Standardowo na wyposażeniu znajdują się: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) z EBD (układ elektronicznego rozdziału hamowania) oraz ESP (elektroniczny układ antypoślizgowy kół podczas przyspieszania).

ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI

W każdym modelu i20 znajdziemy blokadę przeciwuruchomieniową - czyli popularny immobiliser. Centralnego zamka z wewnętrznym przyciskiem odpowiedzialnym za ryglowanie zamków, dezaktywującego zamknięcie drzwi podczas kolizji nie ma tylko w bazowym CLASSICU. Zdalne sterowanie centralnym zamkiem z kluczyka wraz z autoalarmem montowane jest tylko w najbogatszej wersji STYLE.

>>> Hyundai i20 lifting 1.2 DOHC - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Pakiet czujników: samościemniające się lusterko wsteczne, kamera cofania, tylne czujniki parkowania, czujnik deszczu uruchamiające samoczynnie wycieraczki i lampki do czytania w kabinie, został wyceniony na 2 500 zł. Jest jeszcze droższy zestaw wycenionego na 6 900 zł w COMFORT, lub 6 100 zł w STYLE, który zawiera kluczyk zbliżeniowy, pozwalający na wejście do auta bez wyciągania z kieszeni kluczyka, wraz z przyciskiem Start/Stop zamiast tradycyjnej stacyjki. W tej cenie jest jeszcze: alarm samochodowy, składane lusterka z kierunkowskazami, chromowane klamki zewnętrzne, czujniki deszczu, czujniki parkowania tyłem, kamera cofania, fotochromatyczne lusterko wsteczne, pełna elektryka szyb i skórzana kierownica.

Hyundai i20 po liftingu - OŚWIETLENIE

Halogenowe reflektory zaprojektowane od nowa w myśl koncepcji stylistycznej Fluidic Sculpture świecą bez zarzutów. Posiadają wbudowane kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej. W najbogatszej odmianie STYLE znajdują się trójkątne lampy przeciwmgielne wpasowane w zderzak, i pasy świateł do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. W pozostałych dopłata wersjach taki zestaw został wyceniony na 1 000 zł.

>>> Hyundai i20 lifting 1.2 DOHC - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Tylne lampy w stosunku do wersji przed liftingiem nie różnią się kształtem. Zmienił się za to wzór wypełnienia kloszy na trochę nowocześniejszy. Trzecie światło STOP w daszku klapy bagażnika montowane jest seryjnie. Lusterka boczne w najbogatszej wersji STYLE posiadają wbudowane kierunkowskazy.

Hyundai i20 po liftingu - GWARANCJA

Spokój ducha właściciela gwarantuje atrakcyjny program 5-Year Triple Care. Gwarancja ta obejmuje 5-letnią umowę na mechanikę bez limitu kilometrów, 5 lat bezpłatnej opieki technicznej pojazdu oraz 5 lat assistance (bezpłatna pomoc drogowa obejmująca holowanie do najbliższego dealera Hyundaia, zapewnienie pojazdu zastępczego, transport pasażerów, a nawet zakwaterowanie). Co ważne nadwozie zostało zabezpieczone antykorozyjnie i w przypadku zakupu w salonie otrzymujemy 12-letnią gwarancję na jego perforację.

>>> Hyundai i20 lifting 1.2 DOHC - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<

film z CRASH TESTu Euro NCAP

Auto w testach zderzeniowych europejskiej organizacji Euro NCAP otrzymało wysoką notę 5 gwiazdek. Rozbity pięciodrzwiowy model uzyskał wyjątkowo wysokie oceny we wszystkich czterech kategoriach. Bezpieczeństwo w zakresie ochrony dorosłych wyniosło 88%. Za ochronę dzieci przyznano 83% punktów, z ochrona pieszych wyniosła 64% punktów.

Hyundai i20 po liftingu - CENA

Auto w polskich salonach dostępne jest w dwóch wersjach nadwozia (3-drzwi oraz 5-drzwi) i w czterech wariantach wyposażenia. Najtańszy Hyundai i20 po liftingu w odmianie 3-drzwiowej CLASSIC z silnikiem 1.2 85 KM, kosztuje 40 900 zł.

Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl mały Hyundai i20 w wersji 5-drzwiowej, z jednostką 1.2 85 KM z poziomu wyposażenia COMFORT, w polskiej ofercie kosztuje 48 400 zł.

Cena Hyundai i20  3-drzwiowy

silnik/wersja CLASSIC CLASSIC PLUS COMFORT STYLE
1.2 DOHC 85 KM 40 900 zł 43 900 zł 46 900 zł 51 400 zł
1.2 DOHC LPG
44 600 zł 47 600 zł 50 600 zł 55 100 zł
1.4 CWT 100 KM - - 50 900 zł 55 400 zł
1.1 CRDi 75 KM - - 54 400 zł 58 900 zł
1.4 CRDi 90 KM - - - -

.

Cena Hyundai i20  5-drzwiowy

silnik/wersja
CLASSIC
CLASSIC PLUS
COMFORT
STYLE
1.2 DOHC 85 KM
42 400 zł
45 400 zł
48 400 zł
52 900 zł
1.2 DOHC LPG
46 100 zł
49 100 zł
52 100 zł
56 600 zł
1.4 CWT 100 KM
-
49 400 zł
52 400 zł
56 900 zł
1.1 CRDi 75 KM
-
51 900 zł
54 900 zł
59 400 zł
1.4 CRDi 90 KM
-
-
57 900 zł
62 400 zł

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie testu odmłodzonego Hyundaia i20.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki