SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto testy Hyundai i30 3d 1.6 GDI - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie

Hyundai i30 3d 1.6 GDI - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie

24.10.2013, godz. 01:30
Hyundai i30 3d
foto:

Kabina pasażerska Hyundaia i30 3d przypadnie do gustu Europejczykom. Deska rozdzielcza wygląda nowocześnie, a materiały użyte w środku auta wzbudzają pozytywne odczucia. Co więcej, pomimo tego, że i30 ma trzydrzwiowe nadwozie, pasażerowie nie powinni narzekać na ciasnotę. Bagażnik okazuje się być wystarczający na co dzień - może on pomieścić 378 litry, natomiast po złożeniu tylnej kanapy wartość ta rośnie do 1316 l. Dodatkowo w "naszym" egzemplarzu zagościła pomarańczowa materiałowo-skórzana tapicerka, która dodała wnętrzu szykowności i elegancji. Dzięki temu można się poczuć jak w samochodzie wyższej klasy.
CZWARTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to ocena wnętrza i bagażnika wersji 3d. W NASTĘPNYCH CZĘŚCIACH pojawią się jeszcze: bezpieczeństwo, ceny auta i podsumowanie testu.

Hyundai i30 3d - WNĘTRZE

Kabinę pasażerską koreańskiego auta można śmiało porównać do standardów jakie znamy m.in. z Renault Megane czy Forda Focusa. Ba, można się nawet pokusić o stwierdzenie, że wygląda ono lepiej niż u tej konkurencji. To zasługa Thomasa Burkle - byłego designera BMW, a obecnie szefa stylistów odpowiedzialnych za kokpit i30. Deska rozdzielcza prezentuje się nowocześnie i świeżo. Konsola środkowa z wbudowanym kolorowym wyświetlaczem dotykowym (lub z zabudowanym fabrycznie radioodtwarzaczem) przyciąga uwagę. Całość świadczy o tym, że Koreańczycy w końcu mogą pokonać europejskich "wrogów". Pomarańczowa tapicerka, dzięki której wnętrze sprawia wrażenie luksusowego, tylko upewniała nas w tym stwierdzeniu.

>>> Hyundai i30 3d 1.6 GDI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary odmiany 3-drzwiowej <<<

Tworzywa użyte do zabudowania przestrzeni pasażerskiej są przyjazne w dotyku i dają dobre wrażenie. Czarne elementy zostały przełamane lakierowanymi na srebrno panelami. Wszystkie przyrządy i klawisze otrzymały niebieskie lub białe podświetlenie - po zmroku wnętrze wygląda ciekawie, ale intensywne zimne światło może szybko męczyć wzrok. Całe szczęście natężenie podświetlenia można regulować według uznania lub całkiem wygasić, co jest bardzo użyteczne nocą. To miły dodatek dla osób często podrózujących po zmroku.

Pomiędzy analogowymi zegarami wygospodarowano miejsce na kontrolki oraz cyfrowy wyświetlacz. Informuje on o stanie paliwa i temperaturze cieczy chłodzącej oraz pełni funkcję komputera pokładowego, za pomocą którego można odczytać chociażby chwilowe zużycie paliwa lub teoretyczny zasięg. Informacje przedstawiane na komputerze są czytelne, a obsługa za pomocą dwóch przycisków znajdujących się na kierownicy jest banalna. Opcjonalny tempomat kosztuje 1 000 zł (tylko dla wersji Comfort, Style i Premium).

>>> Hyundai i30 3d 1.6 GDI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Nawet bazowy wariant wyposażenia o nazwie Base jest całkiem przyzwoicie "napakowany" - auta nie ogołocono ze zbyt dużej ilości dodatków, by za wszelką cenę obniżyć koszt zakupu modelu. Na pokładzie znajdziemy dwustopniową regulację kierownicy i komputer pokładowy. Elektryczne lusterka i szyby przednie to standard. Podgrzewanych lusterek bocznych nie ma tylko Base i Classic.

W Base niestety nie ma klimatyzacji, nawet manualnej. Taką dostajemy za dramo w wersji Classic i Classic Plus. Automatyczna klimatyzacja dwustrefowa to wyposażenie standardowe wariantów Comfort, Style i Premium. Te trzy wymienione wersje uzupełnione zostały również w skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów obszytą skórą. Lusterko wsteczne fotochromatyczne, częściowo podgrzewana przednia szyba oraz czujniki deszczu i pomiaru ciśnienia w oponach są zarezerwowane tylko dla najbogatszej edycji Premium.

KOMFORT I PRZESTRONNOŚĆ

Kabina azjatyckiego hatchbacka jest całkiem pojemna, a wsiadanie na przednie siedzenia nie przysparza problemów. Niestety jak to bywa w przypadku odmian trzydrzwiowych, zajmowanie miejsca na tylnej kanapie jest utrudnione. Dodatkowo, po złożeniu przednich oparć i przesunięciu siedziska do przodu później znów trzeba przesuwać fotel na wcześniejsze miejsce - nie wraca on automatycznie. Przestrzeni na kolana oraz głowy nie będzie brakować nawet wysokim osobom. Kanapa jest wygodna i siedzi się na niej nisko. Nieco przestrzeni zabiera panoramiczny dach (4 500 zł), więc warto o tym pamiętać przy wybieraniu dodatków opcjonalnych.

>>> Hyundai i30 3d 1.6 GDI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Z przodu również nie zabraknie miejsca dla ramion, nóg i głów. Fotele są wygodne i dobrze wyprofilowane, dzięki temu dalekie podróże nie skończą się bólem pleców. O znalezienie komfortowej pozycji dba podwójna regulacja kierownicy i trzystopniowe ustawienia fotela, które można sporo obniżyć (regulacji fotela na wysokość nie ma tylko w wariancie Base). Duży podłokietnik jest oferowany od wersji Classic Plus. W standardzie znajduje się materiałowa tapicerka foteli i boczków drzwiowych. W modelach Style i Premium tapicerka jest materiałowo-skórzana.

Hyundai i30 3d - MULTIMEDIA

W bazowej odmianie nie znajdziemy radioodtwarzacza. Poza tą wersją fabryczny zestaw CD/MP3 z RDS oraz 4 głośnikami jest już standardem, tak samo jak sterowanie radiem z koła kierownicy. Przydatnych złącz AUX-IN i USB w półce centralnej nie ma tylko Base. Obok złączy ulokowane są dwa gniazda 12V. Od wersji Comfort we wnętrzu auta znajduje się 6 głośników, zamiast podstawowych czterech, co ucieszy miłośników muzyki.

>>> Hyundai i30 3d 1.6 GDI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo i cena <<<

Obsługa zestawu multimedialnego zainstalowanego w testowanym egzemplarzu była łatwa i intuicyjna. Dotykowy ekran jest efektowny, jednak konserwatyści będą tęsknić za guzikami i pokrętłami. Audio z 6 głośnikami gra całkiem przyzwoicie. Dzięki pomocy systemu Bluetooth (nie ma tylko w Base i Classic) można odtwarzać muzykę bezprzewodowo oraz korzystać z zestawu głośnomówiącego. Przyciski odpowiedzialne za łączność umiejscowiono na kierownicy, natomiast mikrofon ukryto w podsufitce.

Nawigacja z kolorowym, 7-calowym ekranem dotykowym i kamerą cofania, chowaną pod logo marki na klapie, jest dostępna w wersjach Style i Premium (tak jak w "naszym" egzemplarzu). Wymaga jednak sporej dopłaty w wysokości 5 000 zł.

Hyundai i30 3d - SCHOWKI

Największym schowkiem jest ten umiejscowiony w desce rozdzielczej przy kolanach pasażera. Posiada podświetlenie, a w modelach z klimatyzacją ma dodatkowy otwór wentylacyjny, dzięki czemu można chłodzić jego zawartość.

W tunelu środkowym umieszczono wnękę z połączonymi ze sobą dwoma okrągłymi uchwytami na napoje z gumową wkładką regulacyjną. Tuż pod panelem środkowym znajdziemy bardzo głęboką półkę z dwoma stopniami - można się dostać do nich nawet z bocznej strony. Boczki drzwi wyposażono w obszerne kieszenie będące w stanie pomieścić 1,5-litrowe butelki - to rozwiązanie występuje także w tylnej części kabiny. Oparcia przednich foteli mają zainstalowane także elastyczne siatki, które można włożyć kilka drobiazgów.

Od wersji Classic Plus oferowany jest podłokietnik przedni z pojemnym schowkiem oraz skrytka na okulary umieszczona w podsufitce. Daszki przeciwsłoneczne wyposażone są seryjnie w lusterka, ale dodatkowe lampki podświetlające montowane są dopiero od Classic Plus.

Hyundai i30 3d - BAGAŻNIK

Bagażnik dzięki regularnym kształtom oraz objętości wynoszącej 378 litrów, pozwoli na swobodne zapakowanie zakupów. Gdy zachodzi potrzeba przewiezienia większych elementów, można powiększyć przestrzeń załadunkową do 1316 litrów. Oparcia dzielą się asymetrycznie 60/40. Da się je swobodnie odchylić, lub całkiem położyć, jednak po wykonaniu tej operacji nie otrzymujemy równej powierzchni - winę za to ponosi próg pomiędzy oparciami a właściwym kufrem.

Fabrycznie mamy wewnątrz kufra lampkę doświetlającą i haczyki pozwalające na zawieszenie mniejszych reklamówek. Bogate odmiany Style i Premium mają dodatkowo w bagażniku gniazdo 12V. Pod podłogą w wersji Base ulokowano zestaw naprawczy koła, a w modelach Classic, Comfort i Comfort Plus znajdziemy standardowo koło dojazdowe z zestawem kluczy. Najbogatsze modele Style i Premium uzupełnione zostały w pełnowymiarowy zapas.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 5

Piąty odcinek zostanie poświęcony bezpieczeństwu Hyundaia i30 3d oraz cenom w salonach. Ile kosztuje podstawowa wersja Base, a ile trzeba zapłacić za testowaną przez redakcję wersję Premium? Jakie zastosowano w aucie rozwiązania dbające o bezpieczeństwo podróżujących? Które z systemów otrzymujemy w wyposażeniu seryjnym? O tym w 5. odcinku dziennika testu kompaktowego Hyundaia na SuperAuto24.pl.

autor: Łukasz Kuźmiuk zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: