Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie

2013-08-29 3:30

Kabina Hyundaia i30 Wagon niemal w niczym nie ustępuje europejskiej konkurencji. Deska rozdzielcza prezentuje się nowocześnie, a jakość materiałów użytych do wykonania wnętrza nie wzbudza zastrzeżeń. Co więcej, pasażerowie nie powinni narzekać na ciasnotę, a całkiem wygodne fotele uprzyjemnią pokonywanie kolejnych kilometrów. Do dalekich wojaży zachęca również pojemny bagażnik, który podstawowo może pomieścić 528 litry, natomiast po złożeniu tylnej kanapy wartość ta rośnie do 1642 l. CZWARTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to ocena wnętrza i bagażnika wersji Wagon. W NASTĘPNYCH CZĘŚCIACH pojawią się jeszcze: bezpieczeństwo, ceny auta i podsumowanie testu.

Hyundai i30 Wagon - WNĘTRZE

Hyundai już od dłuższego czasu starał się udowodnić, iż może się równać z europejską konkurencją. Teraz można śmiało stwierdzić, że wnętrze koreańskiego kombi nie odbiega znacząco od standardów jakie znamy m.in. z Renault Megane czy Forda Focusa. Dużą zasługę w tym miał Thomas Burkle - były designer BMW, a dziś szef stylistów odpowiedzialnych za kokpitu i30. Deska rozdzielcza prezentuje się naprawdę dobrze. Boczne części deski z wlotami powietrza zgrabnie łączą się z profilami obić drzwiowych. Środkowy panel z zabudowanym fabrycznie radioodtwarzaczem (lub wkomponowanym kolorowym wyświetlaczem dotykowym) również przyciąga wzrok. Cała konsola w połączeniu ze wskaźnikami i kierownicą wygląda bardzo nowocześnie, i co najważniejsze jest po prostu praktyczna.

>>> Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<

Plastik użyty do zabudowania przestrzeni pasażerskiej jest dobry jakościowo, a tworzywa są przyjazne w dotyku i dają pozytywne wrażenie. Czarne elementy zostały przełamane lakierowanymi na srebrno panelami. Można również wybrać wnętrze w beżowej tonacji, co przypadnie do gustu osobom, które gustują w jasnych kolorach. Wszystkie przyrządy i klawisze otrzymały niebieskie podświetlenie - po zmroku wnętrze wygląda ciekawie, ale intensywne zimne światło może szybko męczyć wzrok. Jest jednak na to sposób - natężenie podświetlenia daje się regulować według uznania, a nawet całkiem wygasić.

Po środku analogowych zegarów znalazł się mały blat z kontrolkami oraz dwa cyfrowe wyświetlacze. Jeden informuje o stanie paliwa i temperaturze wody, a drugi pełni funkcję seryjnego komputera pokładowego (występują dwa typy wyświetlacza - mniej i bardziej zaawansowany). Wszelkie prezentowane informacje na komputerze są czytelne, a obsługa za pomocą dwóch przycisków znajdujących się na kierownicy jest banalna. Cena za tempomat wynosi 1 000 zł (dotyczy wersji COMFORT, STYLE i PREMIUM).

>>> Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Nawet najtańsza odmiana BASE ma przyzwoite wyposażenie - auta maksymalnie nie ogołocono z dodatków, by za wszelką cenę zejść z ceny. Jest dwustopniowa regulacja kierownicy i wspomniany komputer pokładowy. Elektryka lusterek i szyb przednich jest standardowa. Podgrzewanych lusterek bocznych nie ma tylko BASE i CLASSIC. Elektryka szyb tylnych jest dopiero od wersji COMFORT.

Klimatyzacji nie ma wcale w BASE. Manualną klimę dostajemy w wersji CLASSIC i CLASSIC PLUS. Automatyczna klimatyzacja dwustrefowa to wyposażenie standardowe wariantów COMFORT, STYLE i PREMIUM. Te trzy wymienione wersje uzupełnione zostały również w skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów obszytą skórą. Lusterko wsteczne fotochromatyczne, podgrzewana przednia szyba czy czujniki deszczu i pomiaru ciśnienia w oponach są zarezerwowane tylko dla najbogatszego PREMIUM.

KOMFORT I PRZESTRONNOŚĆ

Kabina azjatyckiego kombi jest duża, a wsiadanie do niej nie przysparza problemów. Niemal całkowicie płaska podłoga z tyłu powiększa obszar dla nóg. Przestrzeni na kolana oraz głowy nie będzie brakować nawet wysokim osobom. Kanapa jest wygodna i siedzi się na niej nisko. Wysuwany z oparcia szeroki podłokietnik (wersje COMFORT, STYLE i PREMIUM) podnosi komfort podróżowania - dwójka dorosłych rozsiądzie się tu bardzo wygodnie.

>>> Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Z przodu również nie zabraknie miejsca dla ramion, nóg i głów. Fotele są wygodne i dobrze wyprofilowane, dzięki temu dalekie podróże nie skończą się bólem pleców. O znalezienie komfortowej pozycji dba podwójna regulacja kierownicy i trzystopniowe ustawienia fotela, które można sporo obniżyć (regulacji fotela na wysokość nie ma tylko w wariancie BASE). Duży podłokietnik jest oferowany od wersji CLASSIC PLUS. W standardzie znajduje się materiałowa tapicerka foteli i boczków drzwiowych. W modelach STYLE i PREMIUM tapicerka jest materiałowo-skórzana. Pasjonaci oglądania nieba mogą się zdecydować na panoramiczny szklany szyberdach, który kosztuje 4 500 zł. Niestety jego obecność niekorzystnie wpływa na obszerność kabiny, ponieważ obniża podsufitkę.

Hyundai i30 Wagon - MULTIMEDIA

Radioodtwarzacza nie znajdziemy jedynie w bazowej odmianie. Poza tą wersją fabryczny zestaw CD/MP3 z RDS oraz 4 głośnikami jest już standardem, tak samo jak sterowanie radiem z koła kierownicy. Przydatnych złącz AUX-IN i USB w półce centralnej nie ma tylko Base. Obok złączy ulokowane są dwa gniazda 12V. Od wersji COMFORT we wnętrzu auta znajduje się 6 głośników, zamiast podstawowych czterech.

Obsługa fabrycznego radia jest bardzo łatwa, a wybieranie poszczególnych funkcji nie powinno stwarzać problemów. Zestaw audio z 6 głośnikami gra całkiem przyzwoicie. Dzięki pomocy systemu Bluetooth (nie ma tylko w BASE i CLASSIC) można odtwarzać muzykę bezprzewodowo oraz korzystać z zestawu głośnomówiącego. Przyciski odpowiedzialne za łączność umiejscowiono na kierownicy, natomiast mikrofon ukryto w podsufitce.

Nawigacja z kolorowym, 7-calowym ekranem dotykowym i kamerą cofania, chowaną pod logo marki na klapie, jest dostępna w wersjach STYLE I PREMIUM. Wymaga jednak sporej dopłaty w wysokości 5 000 zł.

Hyundai i30 Wagon - SCHOWKI

Projektanci Hyundaia pomyśleli o wielu przydatnych miejscach na drobiazgi. Największym schowkiem jest ten umiejscowiony w desce rozdzielczej przy kolanach pasażera. Posiada podświetlenie, a w modelach z klimatyzacją ma dodatkowy otwór wentylacyjny, przez który przepływa powietrze chłodzące jego zawartość.

W tunelu środkowym umieszczono wnękę z połączonymi ze sobą dwoma okrągłymi uchwytami na napoje z gumową wkładką regulacyjną. Tuż pod panelem środkowym znajdziemy bardzo głęboką półkę z dwoma stopniami - można się dostać do nich nawet z bocznej strony. Boczki drzwi wyposażono w obszerne kieszenie będące w stanie pomieścić nawet 1,5-litrowe butelki. W tylnych drzwiach także wygospodarowane miejsce na podobne rozwiązanie. W oparcia foteli wkomponowano standardowo elastyczne siatki.

Od wersji CLASSIC PLUS oferowany jest podłokietnik przedni z pojemnych schowkiem oraz skrytka na okulary umieszczona w podsufitce. Natomiast od wersji COMFORT nabywca otrzymuje podłokietnik wysuwany z tylnych oparć, w którym ukryto uchwyty na 2 napoje. Daszki przeciwsłoneczne wyposażone są seryjnie lusterka, ale dodatkowe lampki podświetlające montowane są dopiero od CLASSIC PLUS.

Hyundai i30 Wagon - BAGAŻNIK

Klapa bagażnika unosi się wysoko, co daje dobry dostęp do przestrzeni bagażowej. A ta, dzięki regularnym kształtom oraz objętości wynoszącej 528 litrów, pozwoli na zapakowanie dużych rzeczy. Gdy zachodzi potrzeba przewiezienia dłuższych elementów, można powiększyć przestrzeń załadunkową do 1642 litrów. Oparcia dzielą się asymetrycznie 60/40. Można je swobodnie odchylić, lub całkiem położyć, ale najpierw wymagane jest podniesienie samych siedzisk kanapy, co jest zadaniem banalnie prostym. Po wykonaniu tej operacji otrzymujemy idealnie równą powierzchnię.

Fabrycznie mamy wewnątrz kufra lampkę doświetlającą i haczyki pozwalające na zawieszenie mniejszych reklamówek. Bogate odmiany STYLE i PREMIUM mają ponadto zamontowane w bagażniku gniazdo 12V. Pod podłogą w wersji BASE ulokowano zestaw naprawczy koła, a w modelach CLASSIC, COMFORT i COMFORT PLUS znajdziemy standardowo koło dojazdowe z zestawem kluczy. Najbogatsze modele STYLE i PREMIUM uzupełnione zostały pełnowymiarowy zapas i dodatkowy schowek pod podłogą.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 5

Piąty odcinek zostanie poświęcony bezpieczeństwu Hyundaia i30 Wagon oraz cenom w salonach. Ile kosztuje podstawowa wersja BASE, a ile trzeba zapłacić za testowaną przez redakcję wersję COMFORT? Jakie zastosowano w aucie rozwiązania dbające o bezpieczeństwo podróżujących? Które z systemów otrzymujemy w wyposażeniu seryjnym? O tym w 5. odcinku dziennika testu nowego Hyundaia na SuperAuto24.pl.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki