Hyundai ix35 2.0 CRDI lifting - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce

2013-12-11 1:38

Układ jezdny to atut Hyundaia ix35. Autem podróżuje się bardzo komfortowo, a wielowahaczowe zawieszenie dzięki odpowiedniemu ustawieniu świetnie radzi sobie na polskich drogach. Nawet na zakrętach samochód odpowiednio się sprawuje, poza występowaniem tendencji do sporej podsterowności. Szybsza jazda na wprost nie jest problemem, gdyż małemu SUV-owi najlepiej idzie pokonywanie kolejnych kilometrów po autostradach. Za to rajdy bocznymi dróżkami lepiej traktować jako okazjonalność. TRZECI ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to ocena całego układu jezdnego koreańczyka. W NASTĘPNYCH CZĘŚCIACH pojawią się jeszcze: wnętrze, bezpieczeństwo i ceny samochodu.

Hyundai ix35 lifting - UKŁAD JEZDNY

Podwozie ix35 została oparte na wahaczach zastosowanych na obu osiach. Z przodu znajdują się kolumny McPhersona ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami gazowymi oraz stabilizator. Z tyłu natomiast zastosowano niezależny układ wielowahaczowy także współpracujący ze sprężynami śrubowymi oraz amortyzatorami. Takie rozwiązanie korzystnie wpływa na resorowanie nierówności i na prowadzenie pojazdu.

>>> Hyundai ix35 2.0 CRDI lifting - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary koreańskiego SUV-a <<<

Wyżej wspomniany układ zawieszenia pozwala na komfortowe pokonywanie dziurawych dróg. Praca podwozia jest sprężysta, a tłumienie nierówności jest bardzo skuteczne, zaś do wnętrza nie docierają niepokojące dźwięki z okolic kół. Co więcej, również zakręty nie są zmorą koreańskiego SUV-a. Owszem, czuć dosyć wysoki środek ciężkości pojazdu, jednak jazda po winklach jest pewna i stabilna, a auto dobrze trzyma się drogi. Jedynie w szybszych partiach czuć, że pojazd ma tendencję do podsterowności. Gwałtowne zmiany toru jazdy są dobrze znoszone, a przewidywalne zachowanie pozwala na sprawne pokonywanie wiraży. Ix35 to bardzo dobry wybór na polskie drogi, jeśli chodzi o komfort podróżowania.

>>> Hyundai ix35 2.0 CRDI lifting - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Do doskonałości nie ma jednak mowy. Układ jezdny ix35 ma też pewne niedociągnięcia. Do tych należy zaliczyć układ kierowniczy, który owszem precyzyjnie przekłada nasze komendy na drogę, jednak nie dostarcza takiej ilości informacji o poczynaniach przedniej osi, jakiej byśmy sobie życzyli. Dodatkowo w położeniu centralnym kierownicy można odczuć często spotykaną w elektrycznych wspomaganiach przypadłość, czyli dziwną martwicę układu oraz "myszkowanie". Przez to przy wysokich prędkościach auto może być czasami nieco nerwowe.

>>> Hyundai ix35 2.0 CRDI lifting - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrz, bagażnik i wyposażenie <<<

Testowany egzemplarz był również wyposażony w system wspomagania kierownicy o nazwie Flex Steer (wyposażenie wersji Premium), który wielokrotnie opisywaliśmy. Układ ten dysponuje trzema trybami pracy regulowanymi przez kierowcę: Normal, Sport i Comfort. Wciśnięcie jednego z nich powoduje zmianę siły wspomagania kierownicy, dzięki czemu kierowca może wybrać wariant najodpowiedniejszy pod jego gust. Pierwszy z nich (Normal) przydaje się podczas jazdy w ruchu miejskim. Tryb Sport zmniejsza siłę wspomagania, dzięki czemu wolant obraca się z przyjemnym oporem, co przydaje się w trasie. Ostatni Comfort to sztuczne podbicie siły wspomagania, pomocne przykładowo w trakcie trudnych manewrów parkingowych. Wszystkie te nastawy faktycznie działają, aczkolwiek różnica pomiędzy Normal a Sport jest niewielka. My osobiście stale używaliśmy konfiguracji Sport, która nam najbardziej odpowiadała.

Hyundai ix35 lifting - HAMULCE

W każdej wersji silnikowej na układ hamulcowy składa się komplet tarcz hamulcowych, umieszczonych na obu osiach. Z przodu zastosowano tarcze wentylowane, natomiast z tyłu ich pracę wspomagają lite tarcze hamulcowe. Całość została uzupełniona o elektroniczny rozdział siły hamowania oraz seryjny układ HAC, czyli asystent ruszania pod górę. Nie zabrakło również automatycznego włącznika świateł ostrzegawczych w razie nagłego hamowania.

>>> Hyundai ix35 2.0 CRDI lifting - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo i cena <<<

Hyundai ix35 został seryjnie wyposażony w gamę systemów wspomagających jazdę i poprawiających bezpieczeństwo podróży. W skład zestawu wchodzi: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy) i nowatorski układ VSM wpływający na tor jazdy i trakcję.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 4

W czwartym odcinku znajdzie się test wnętrza ix35 w wersji wyposażenia Premium. Jak prezentuje się deska rozdzielcza samochodu? Co sądzimy o materiałach wykończeniowych? Jakie opcje przewiduje producent w bogatszych odmianach? Ile litrów jest w stanie zmieścić bagażnik? O tym w 4. odcinku dziennika testu Hyundaia ix35 na SuperAuto24.pl.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają