Kia Cee’d – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-11-08 14:27

Kia Cee’d - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Kia Cee’d za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA KIA CEE’D za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Kia Cee’d, ranking niezawodności, ZDJĘCIA KIA CEE’D - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie KIA CEE’D tylko na Superauto24.pl.

Kia Cee’d - WSTĘP

Kia Cee’d to popularne auto segmentu C, czyli klasy niższej średniej. W ofercie Kii model Cee’d zastąpił mniej udany model Cerato. Auto specjalnie zaprojektowano pod gust europejskich klientów, tak aby mogło powalczyć w klasie kompaktów z udanymi europejskimi autami.

>>> Kia Cee’d 2011 – CENA od 44,5 tys. zł

Starsze modele:

>>> Kia Cee’d 2009 – CENA od 29,9 tys. zł

>>> Kia Cee’d 2007 – CENA od 24 tys. zł

W polskich salonach Kia Cee’d w podstawowej wersji wyposażenia S z 5-drzwiowym nadwoziem hatchback i silnikiem benzynowym 1.4 105 KM kosztuje 44 500 zł.

Kia Cee’d – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl znaleźliśmy niestety dużo negatywnych opinii o kompaktowej Kii, co zastanawia, biorąc pod uwagę popularność i dużą liczbę tych aut na ulicach:

> Marcin: Auto jak każde w segmencie, ale... serwis zły. Otóż w Lublinie i w podlubelskiej Kalinówce działa serwis Technotop. Miałem wątpliwą przyjemność naprawiać tam auto po stłuczce. Pod lakierem bezbarwnym są paprochy, podczas polerowania zmatowiono inne elementy zaś w jednym z miejsc pobrudzono lakier czarną substancja konserwującą. Mój błąd, że odebrałem takie auto, gdyż serwisant P. Sławek stwierdził, że niedoróbki są moim dziełem. Istna masakra, ale sprawa jest u rzeczoznawcy i niedługo idzie do sądu. Ponadto regulowano mi zbieżność ponieważ auto ściągało w lewo. Wystawiono rachunek na 120 zł. Z czego to wynika. Ano stąd, że sprawdzano wynik u siebie (60zł)i w innym warsztacie (60zł). Takich historyjek miałem z sumie kilkanaście, okraszonych długim oczekiwaniem, niedotrzymywaniem terminów, pobrudzeniem smarem całego auta i nieskutecznością. NIE POLECAM TEJ FIRMY.

> Maciej: Kupując samochód brałem pod uwagę przestrzeń, pojemność bagażnika, bezpieczeństwo, automatyczną skrzynię biegów, tempomat, klima aut., regul.lusterka, ergonomię wnętrza. Skłamał bym, gdybym powiedział, że KIA CEED SW jest złym samochodem. Jest on pojemny, nawet o ładnych kształtach i niezłych parametrach jezdnych. Jak jest z awaryjnością nie wiem i nie chce wiedzieć bo serwis z tego co wiem to jeszcze sam nie poznał do końca co jest pod maską i jak to się naprawia. Powiem tak: gdybym miał jeszcze trochę czasu na zdobycie trochę gotówki to bym kupił Toyotę Avensis.

> monter: Samochód miał być o wiele lepszy, spodziewałem się ze przynajmniej te 3 lata pojeżdżę "w spokoju" a tu.... niestety się przeliczyłem. Kia jest delikatnym autem, a nasze drogi jakie są każdy wie. Zawieszenie dramat, juz po roku mi wszystko trzeszczy i skrzypi, wymieniane wahacze i przeguby, nie mówiąc juz o drobnych usterkach, klimatyzacja dno do tego wymiana nagrzewnicy. Po roku samochód zachowuje się jak by miał z 5 lat. Niby wygląda ładnie, ale to wszystko. Mało dynamiczny silnik. Nie wart ceny!

Kia Cee’d – OPINIE DZIENNIKARZY

Opinie dziennikarzy są już nieco lepsze niż opinie użytkowników, choć także dalekie od zachwytów:

Maciej Struk / Auto Motor i Sport: po przejechaniu 40 tys. km Kią Ceed rubryka usterki pozostaje pusta. Nie przepaliła się nawet żarówka, nic nie piszczy ani nie wydaje z siebie podejrzanych dźwięków. Wnętrze pozostaje „świeże". Czarna tapicerka foteli nie złuszczyła się, a poza kilkoma zadrapaniami na plastikach, szczególnie w okolicach progów drzwi - kabina wygląda niemal jak w nowym aucie. Typowe dla Cee'da pozostają natomiast głuche stuki wydawane przez zawieszenie na drogach o złej nawierzchni. (…) Cee'd przez międzynarodowy zespół jest chwalony za pewne prowadzenie, łatwą do opanowania podsterowność, precyzyjny układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem i porządne hamulce. Do tego dorzucamy jeszcze przestronne wnętrze, wygodne fotele i dobrą pozycję za regulowaną w dwóch płaszczyznach kierownicą oraz duże lusterka. Pojawiły się też narzekania. A to na wysoki poziom hałasu w czasie jazdy autostradą, na układ ESP, wkraczający do akcji późno, ale ostro, czy na srebrne wykończenie konsoli środkowej, odbijające się w przedniej szybie.

Wojciech Traczyk / Motogazeta.mojeauto.pl: Patrząc na sylwetkę Kii cee'd można odnieść wrażenie, jakbyśmy już podobne auto widzieli. Tylko jakie? Trochę odnajdziemy tu Corolli, trochę Golfa, po trochę innych przedstawicieli europejskiego segmentu C. Czyli taka mieszanka wszystkiego co najlepsze, ale tak zgrabnie podana, że absolutnie nie można dopatrzeć się tu żadnych śladów plagiatu. Jednak nam zabrakło tu jakiegoś akcentu stylistycznego, który raz, że jednoznacznie kojarzyłby się z tym modelem, a dwa dodałby mu nieco atrakcyjności. (…) O ile stylistyka nadwozia może, ale nie musi się podobać, to już wnętrze powinno przypaść większości do gustu. Widać, iż sporo czasu spędzono nad pracami w tym zakresie. Przede wszystkim dobrej oraz gdzieniegdzie średniej (np. kieszenie w drzwiach) jakości plastiki, dobrze dobrana kolorystyka, nowoczesne, z odpowiednimi schowkami (liczba i wielkość) i co najważniejsze wszystko jest poprawnie spasowane. Do plusów zaliczymy też poprawną ergonomię - czytelne, łatwo dostępne i łatwe w obsłudze wskaźniki i przełączniki, obsługa radia z kierownicy.

Kia Ceed - film z CRASH TESTU Euro NCAP

Kia Cee’d – TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 17-18, 7 lipca 2011 r. postawił pytanie, czy Kia Ceed z podstawowym silnikiem 1.4 ma sens:

W opinii testujących, silnik 1.4 i wersja wyposażeniowa M – to najczęściej wybierana przez klientów Kii specyfikacja cee’da. - Jeszcze do niedawna po cee’da ustawiały się kolejki, zwłaszcza model tuż po face liftingu przeżywał boom. Polska była pierwszym rynkiem europejskim, na którym wprowadzono kompaktową Kię. Dziś, niespełna 2 lata po  modernizacji, zainteresowanie cee’dem nieco spadło, choć nadal jego sprzedaż utrzymuje się na dobrym poziomie – pisze tygodnik.

Decydującym czynnikiem dobrej sprzedaży modelu Ceed jest cena. Za 52,5 tys. zł otrzymujemy według AŚ zgrabne auto z przestronną i dobrze wykończoną kabiną. - Można się przyczepić, że na kierownicy i gałce biegów brakuje skórzanego wykończenia, ale z drugiej strony powinniśmy na te detale przymknąć oko, gdyż seryjnie otrzymujemy klimatyzację, komputer pokładowy oraz audio z zestawem głośnomówiącym i sterowaniem radiem z koła kierownicy - czytamy. (…) A co z napędem? Silnik 1.4 to podstawowa jednostka benzynowa o mocy 105 KM . Jego dynamika nie jest oszałamiająca, ale dobra elastyczność sprawia, że kierowca nie ma poczucia jazdy przysłowiowym „mułem”. Podwozie cee’da zachowuje się poprawne, ale pod względem prowadzenia i komfortu odstaje od nowszych, niemieckich konstrukcji.

Kia Cee’d – DANE TECHNICZNE

KIA CEED hatchback 5d      DANE TECHNICZNE      
NADWOZIE  
Rodzaj  hatchback
Długość / szerokość / wysokość (metry)  4,260/1,790/1,450
Rozstaw osi (metry)  2,650
Masa własna (tony)  1,188
Pojemność bagażnika (litry)  340
Pojemność zbiornika paliwa (litry)  53
SILNIK  
Paliwo  benzyna bezołowiowa 95
Liczba cylindrów  4
Moc (kW / KM) 66 / 105 (6000 obr./min)                                                       
Moment obrotowy (Nm)                                              136 (5000 obr./min)
OSIĄGI  
Szybkość maksymalna (km/h)                                           180
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  13,0
ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)                 
Cykl miejski (litry/100 km)  7,2
Cykl pozamiejski (litry/100 km)  5,1
Cykl mieszany (litry/100 km)  5,8
CENA  
listopad 2011  44 500 zł
DODATKI  
Ksenony (zł)  niedostępne
Nawigacja (zł)  niedostępna
Skórzana tapicerka  niedostępna

Kia Cee’d - SPALANIE

Według danych producenta, Kia Cee’d z silnikiem benzynowym 1.4 o mocy 105 KM spala: 7,2 litra/100 km w cyklu miejskim, 5,1 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 5,8 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Kia Cee’d z silnikiem 1,4 litra pali:

* ŚREDNIO - 6,6 litra / 100 km
* W MIEŚCIE – 8,0 l/100 km
* W TRASIE - 5,5 l/100 km

Kia Cee’d (2011) – CENA

Ceny nowej Kia Cee’d zaczynają się od 43 500 zł za podstawowo wyposażoną wersję S z silnikiem benzynowym 1.4 105 KM z trzydrzwiowym nadwoziem, po 80ntys. zł za wersję kombi z silnikiem 1.6 CRDi VGT 128 KM w wersji wyposażenia XL z automatyczną skrzynią biegów. Opisywana wersja S, hatchback 5d, z silnikiem benzynowym 1.4 105 KM, to wydatek rzędu 44 500 zł.

Kia Cee’d - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Kia Cee’d 2011 – cena od 43 415 zł

>>> Kia Cee’d 2008 – cena od 29,9 tys. zł

>>> Kia Cee’d 2006 – cena od 24 tys. zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki