SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto testy Lancia Thema 3.6 V6 - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, wyposażenie i bagażnik

Lancia Thema 3.6 V6 - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, wyposażenie i bagażnik

15.11.2012, godz. 19:28
Lancia Thema
foto:

W kabinie wielkiego sedana czuć włoską rękę. Eleganckie wnętrze Themy zostało niesamowicie dopracowane i wykończone szlachetnymi materiałami. Wszechobecna skóra, wstawki z chromu i drewna to wymowne atrybuty prestiżu, podobnie jak wysmakowane detale. W obszernych wygodnych siedzeniach można przejechać wiele kilometrów bez poczucia zmęczenia. To wszystko gwarantuje sporą dawkę luksusu i znakomicie wpisuje się w standardy przyjęte w klasie wyższej. CZWARTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl to ocena deski rozdzielczej, kufra oraz wyposażenia nowej Lancii Themy. W NASTĘPNYCH CZĘŚCIACH pojawią się jeszcze: bezpieczeństwo, cena auta i podsumowanie.

Lancia Thema - WNĘTRZE

Włoski wpływ na estetykę wnętrza Themy jest oczywisty - kabina została niesamowicie dopracowana. W zależności od tego, co kto lubi, w ofercie są trzy poziomy wyposażenia - GOLD, PLATINUM i EXECUTIVE różniące się od siebie kolorystyką i niektórymi wykończeniowymi materiałami. Szczególną ekskluzywnością poraża ostatnia najbogatsza wersja, którą dysponowaliśmy w teście SuperAuto24.pl. Diabeł tkwi w szczegółach - włoszka z ameryki w tym wysmakowanym wydaniu oferuje najwięcej. Posiada m.in. dwukolorowe wnętrze oraz deskę rozdzielczą obłożoną w całości skórą z dekoracyjnymi przeszyciami. Nawet wieniec koła kierownicy może być wykonany z połączenia drewna, aluminium i skóry.

Cała kabina jest nacechowana szlachetnym wdziękiem. Tworzywa są miękkie i przyjemne w dotyku. Podstawowo znaczne elementy tapicerki drzwi pokrywa skóra, nie mówąc o fotelach i kanapie, które są uszyte w całości ze skóry, która poza odmianą GOLD jest dodatkowo perforowana. Wyrafinowane metalizowane dodatki rozświetlają środek. Chrom znajdziemy m.in. na: elementach kratek nawiewów, klamkach otwierania drzwi, wszelkich ringach przycisków, panelach drzwiowych czy obwolutach większych detali w panelu środkowym. Wszystko rewelacyjnie spasowano i wygłuszono, dlatego nie uświadczymy żadnego trzeszczenia psującego harmonię podróży.

>>> Lancia Thema 3.6 V6 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<

Walorem panelu centralnego jest połączenie nowoczesności i klasyki. Deska nie jest skomplikowana dlatego łatwo przypada do gustu. Oczy przykuwa analogowy zegarek utrzymany w stylu retro oraz zespół bardzo atrakcyjnie prezentujących się wskaźników. Chromowane obudowy dostały pięknie wyskalowane tarcze z niebieskimi wskazówkami, a całość podświetlono technologią LED utrzymaną w szafirowej barwie. Ten sam odcień LED-owej iluminacji dyskretnie nasycającej wnętrze, odnajdziemy w innych częściach auta. Lampki włożono pod klamki drzwi, we wnęki schowków, a nawet w uchwyty na napoje. Przydatną funkcją okazuje się regulator natężenia światła, którym można rozjaśniać i ściemniać barwę zegarów i ekranu.

Centralne miejsce w panelu zajmuje seryjny 8,4-calowy, dotykowy ekran ciekłokrystaliczny. Tuż pod nim znalazła się konsola sterowania seryjną dwustrefową klimatyzacją automatyczną z filtrem przeciwpyłkowym. Kierownica pokryta miękką skórą idealnie dopasowuje się do dłoni. Posiada seryjne sterowanie radioodtwarzaczem, komputerem pokładowym, telefonem i tempomatem. W wersji GOLD dwustopniowe ustawienie kolumny odbywa się ręcznie, a PLATINUM i EXECUTIVE pomaga już w tej operacji elektryka. Te dwie bogatsze opcje oferują również elektryczną regulację wysokości położenia pedałów, z kodowaną pamięcią ustawień fotela, radia, lusterek i pedałów.

>>> Lancia Thema 3.6 V6 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Auto jest nafaszerowane elektronicznymi udogodnieniami, dzięki którym jazda staje się przyjemna i relaksująca. Podstawowo na pokładzie znajdziemy elektrykę wszystkich szyb, składanych i podgrzewanych lusterek, przyciemniane szyby atermiczne, fotochromatyczne lusterko wsteczne, elektrykę przednich foteli i otwierania bagażnika. Wersje PLATINUM i EXECUTIVE mają jeszcze takie pozycje jak: elektryczna roleta tylnej szyby, ogrzewane i wentylowane fotele przednie i tylna kanapę, ogrzewane koło kierownicy, czy ogrzewane i chłodzone uchwyty na napoje.

WIDEO - zobacz luksusowe wnętrze Lancii:

KOMFORT i PRZESTRONNOSĆ

Wielkie nadwozie sugerujące przestronne wnętrze, faktycznie takie jest w rzeczywiści. Z przodu miejsca jest aż nadto - lewą i prawą stronę wozu wyraźnie przedziela szeroki tunel środkowy z ogromnym podłokietnikiem. Obszerne i bardzo wygodne siedzenia oferują pełny zakres elektrycznej ośmiostopniowej regulacji w każdą ze stron. Można ustawić sobie nawet twardość foteli i dostosować oparcie do odcinka lędźwiowego. W zajęciu odpowiedniej pozycji pomaga wspomniana wyżej możliwość podniesienia pedałów (w zakresie ok. 6 cm) oraz dwustopniowe manewrowanie kolumną kierownicy. Atutem są niewątpliwie funkcje pamięci ustawień (jeśli ktoś coś nam poprzestawia, jeden guzik przywróci wcześniejszą konfigurację). Trzymania bocznego foteli praktycznie nie ma, ale akurat w tego typu samochodzie nie jest ono raczej potrzebne.

>>> Lancia Thema 3.6 V6 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Na tylnej kanapie królewskie warunki będą miały dwie osoby. Przestrzeń osobista tego przedziału jest spora, dlatego miejsce na nogi i barki wyróżnia się dostatkiem. Z głowami też nie powinno być problemu nawet przy wyższym wzroście. Trójka również śmiało usiądzie z tyłu, ale osobie po środku może być nieco dziwnie, ze względu na wysoki tunel środkowy, który będzie przeszkadzał. Przy komplecie trzech dorosłych nie ma się więc co oszukiwać, że wszystkim będzie wygodnie. Zarówno z przodu jak i z tyłu do dyspozycji jest system podgrzewania foteli z możliwością zmiany intensywności.

Największym plus to bardzo niski poziom hałasu w kabinie. Dźwiękochłonne panele w podłodze, karoserii, nadkolach oraz grube uszczelki okien z dźwiękochłonną szybą przednią, skutecznie absorbują hałasy. Podczas jazdy w Themie panuje cisza, a to znacząco podwyższa komfort akustyczny podróży. Dopełnieniem przestronności może być rozsuwany elektrycznie szklany dach - taki jak w testowanym egzemplarzu. Taka panorama nad głową z roletą to wydatek 7 500 zł w odmianach PLATINUM i EXECUTIVE.

Lancia Thema - MULTIMEDIA

Lancia w bazowej odmianie GOLD zawiera radioodtwarzacz AM/FM z CD/DVD/MP3 spięty z 6 głośnikami, wzmacniaczem 276 Wat, ekranem dotykowym 8,4" i anteną zintegrowaną z tylną szybą. Zestaw ten posiada także sterowanie z koła kierownicy, system Bluetooth z funkcją głośnomówiącą i komunikacją bezprzewodową Unconnect, gniazdo JACK IN/OUT oraz port USB. Wszystkie te funkcje zapewniają komfort kierowcy. Większość funkcji wozu łącznie z obsługą dwustrefowej klimatyzacji, jest sterowana z dotykowego panelu, co znacznie ułatwia obsługę. Wersje PLATINUM i EXECUTIVE posiadają dodatkowo system nawigacji satelitarnej firmy Garmin. Takie centrum rozrywki jest bardzo proste w obsłudze mimo anglojęzycznego menu. Tutaj wszystkim steruje się po prostu intuicyjnie.

>>> Lancia Thema 3.6 V6 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeńśtwo i cena <<<

Bardziej zaawansowany system audio marki Alpine z 9 głośnikami i subwooferem o łącznej mocy wzmacnianej 506 W, to opcja wersji modelowej PLATINUM (koszt 3 500 zł), a standard w wersji EXECUTIVE. Dokładnie taki sprzęt mieliśmy okazję przetestować. Z pewnością zaspokoi on bardziej wymagających klientów. Rozkosz dla uszu to czysty dźwięk stacji radiowych i świetne brzmienie odtwarzanych plików z przenośnych urządzeń. Jest wyrazista góra, i niskie basowe tony płynące z subwoofera. Thema po prostu gwarantuje wielokrotne powtarzanie ulubionych kawałków.

Dla prawdziwych audiofilii przygotowano jeszcze większy majstersztyk. W opcji za kwotę 7 000 zł można zamówić do najbogatszej odmiany EXECUTIVE system nagłośnienia Harmon Kardon o łącznej mocy wzmacnianej 900 W. Jest on wyposażony w 18 głośników oraz subwoofer.

Lancia Thema - SCHOWKI

Thema w temacie przydatnych schowków i skrytek rewelacyjnie wywiązuje się ze standardów przyjętych w klasie wyższej. Pasażerowie obu rzędów mogą korzystać z wielu wygodnych rozwiązań. Przedni podłokietnik to głęboki schowek z gniazdem 12V i wejściami JACK IN/OUT oraz USB. Tuż przed nim jest roleta kryjąca pod sobą dwa uchwyty na napoje, które w zależności od potrzeb można chłodzić albo grzać (niedostępne w wersji GOLD). Jeżeli w trasie marzy się nam zimna woda, lub gorąca herbata, wystarczy nacisnąć odpowiedni przycisk. Tylny podłokietnik wysuwany z kanapy ma wbudowaną płytką zamykaną skrytkę i dwa samodopasowujące się do kubków miejsca (te już są pozbawione elektryki). W zakończenie tunelu środkowego skierowanego na tylną kanapę wpasowano dodatkowe gniazdo 12V.

Przydatne w podróży większe przedmioty można umieścić w pojemnym schowku w desce rozdzielczej przed pasażerem oraz w kieszeniach drzwi. Boczki drzwiowe mają nawet specjalne wnęki na butelki. Pod panelem sterowania wentylacją wpasowano otwieraną skrytkę, do której można włożyć portfel i dokumenty. Jest też trzecie już w kabinie gniazdo 12V. Obok dźwigni zmiany biegów wpasowano wąziutką półeczką idealną na telefon komórkowy. W podsufitce ulokowano otwierany futerał na okulary. Daszki przeciwsłoneczne poza tym, że oferują podróżnym podświetlane lusterka, to są także regulowane na kilka sposobów. Wszyte w tylne części foteli kieszenie nadają się do przewożenia laptopa czy prasy. Wędrującą zamykaną popielniczkę można umieszczać we wnękach na kubki.

Lancia Thema - BAGAŻNIK

Głęboki bagażnik sedana oferuje pojemność 462 litrów. Spokojnie ulokujemy więc w nim duże walizki, mimo że przestrzeń wnęki zaburzają nieco wchodzące do środka kufra nadkola. Wszystko zostało jednak ładnie obite materiałem, podłogę wyścielono eleganckim dywanikiem, a zawiasy klapy sprytnie schowano. Wnęka dostała dwie lampki doświetlające oraz haczyki po bokach, przydatne w przewozie toreb zakupowych. W razie potrzeby przetransportowania czegoś długiego, tylna kanapa oferuje możliwość złożenia oparć w konfiguracji 60/40, co pozwala znacznie powiększyć przestrzeń.

Klapa bagażnika otwiera się elektrycznie, a podnieść ją można na cztery sposoby. Pierwszym jest użycie z dalszej odległości przycisku w kluczyku, który wprawia klapę w ruch. Druga możliwość to naciśniecie z kabiny guzika zwalniającego zamek, a trzecią możliwością jest zwyczajne podejście do kufra i wciśnięcia odpowiedniego guziczka ukrytego w trzecim świetle STOP. Jest jeszcze czwarty tajny sposób - od środka zamocowano fluorescencyjną dźwignię, która umożliwia wydostanie się z kufra, w przypadku gdyby ktoś zamknął w nim człowieka.

Pod równą podłogą znajduje się standardowo duża wnęka. Inżynierowie umieścili w niej obok wielkiego akumulatora styropianowy organizer z zestawem naprawczym kół, trójkątem i gaśnicą. Jest też seryjna przydatna elastyczna siatka, którą można rozwiesić w trakcie przewożenia drobniejszych przedmiotów. Jeżeli ktoś nie jest przekonany do tak zwanej "bomby" będącej sposobem na "złapaną gumę", może dokupić sobie za 200 koło dojazdowe.

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 5

W piątym odcinku skupimy się na bezpieczeństwie Lancii Themy oraz jej cenach w salonie. Ile kosztuje najtańszy model? Jakie przewidziano zabezpieczenia i systemy wspomagające? Jakie zastosowano w aucie rozwiązania dbające o bezpieczeństwo podróżujących? O tym w 5. odcinku dziennika testu limuzyny drugiej generacji na SuperAuto24.pl.

kolorystyczne wersje tapicerki i skóry

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: