Lancia Ypsilon – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-12-01 16:33

Lancia Ypsilon - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Lancia Ypsilon za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA LANCIA YPSILON 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Lancia Ypsilon, ranking niezawodności, ZDJĘCIA LANCIA YPSILON - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie LANCIA YPSILON (2011) tylko na Superauto24.pl.

Lancia Ypsilon (2011) – WSTĘP

Lancia Ypsilon to samochód zaliczany do klasy aut małych, czyli segmentu B premium. Ypsilon to kontynuacja Lancii Y10, która pojawiła się w sprzedaży w 1985 roku. Lancia Ypsilon II generacji pojawiła się w sprzedaży w 1996 roku. Nowa Lancia Ypsilon III, po raz pierwszy wyłącznie jako auto pięciodrzwiowe, pojawiła się w sprzedaży wiosną 2011 roku. Auto jest produkowane w fabryce Fiat Auto Poland w Tychach.

>>> Lancia Ypsilon 2011 – CENA od 44,9 tys. zł

Starsze modele:

>>> Lancia Ypsilon 2009 – CENA od 23,9 tys. zł

>>> Lancia Ypsilon 2006 – CENA od 16,9 tys. zł

Najtańsza wersja Lancii Ypsilon Silver, z silnikiem benzynowym 1.2 69 KM kosztuje w Polsce 44 900 zł. Najdroższa odmiana Platinum z silnikiem wysokoprężnym 1.3 Multijet JTD 95 KM kosztue 65 900 zł.

Lancia Ypsilon – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl na razie nie zbyt wielu opinii o nowym Ypsilonie. Opinie dotyczą raczej wyglądu:

> Akr: To jest auto z klimatem. To przede wszystkim. Nie chodzi w nim o miejsce wewnątrz, ekonomikę eksploatacji czy inne standardowe parametry. Ze względu na cenę w Polsce, lancie te trafiają raczej w ręce osób, które właśnie taki samochód chcą mieć - luksusowy i skromny zarazem. Polecam jasne wnętrza - podczas jazdy (zwłaszcza wieczorem) ma się bardzo miłe doświadczenia.

> Thermano: Bardzo udane auto dla kogoś , kto chce mieć coś innego niż to co widać na co dzień na ulicy . Również dla kogoś ( ale raczej Kobiety ) która chce mieć małe autko do miasta , wyposażone i komfortowe jak auto o klasę wyższe .

> AdamS: auto z charakterem, dla osób z poczuciem smaku, przyjemne z wyglądu i prowadzenia, ekonomiczne w utrzymaniu, super do jazdy i parkowania w mieście

> wojtek: W dużym mieście łatwo zaparkować, w długiej jeździe przyjemnie relaksować się jazdą. Tak naprawdę czego więcej potrzeba? Hałasu mogło by być mniej.

> ko: urocze auto, bardzo eleganckie i wygodne w użytkowaniu

Lancia Ypsilon  - OPINIE DZIENNIKARZY

Jakub Wielicki / Moto.wp.pl: Niewątpliwie szczęśliwa posiadaczka Lancii Ypsilon będzie musiała przyzwyczaić się do kilku rzeczy - przede wszystkim zegarów. Cała deska ze wskaźnikami nie jest umieszczona, jak w normalnym aucie, za kierownicą, tylko na środku podszybia. Może to nieco rozpraszać, zwłaszcza, że prezentowanych jest tam całkiem sporo informacji. W idealnym miejscu znajduje się za to, łatwa w obsłudze i przyzwoicie działającą nawigacja TomTom. Dzięki wyposażeniu w opcję Live, na bieżąco informuje nas o robotach drogowych oraz korkach. Dzięki temu urządzeniu możemy również sterować playerem MP3, czy odtwarzać muzykę z pendrive'a. Właścicielka będzie też zadowolona z systemu Magic Parking, który z niewielką pomocą - gaz i hamulec - równolegle zaparkuje małą Lancię.

(…) przyszedł czas na najprzyjemniejszą część całego zamieszania z nową Lancią Ypsilon. Chodzi o jazdę. Tutaj włoscy inżynierowie naprawdę się spisali. Choć samochód należy raczej do miejskich maluchów, trzeba mu przyznać wielki plus za pracę zawieszenia. Dzięki jego miękkiej charakterystyce Ypsilon jest samochodem komfortowym i przewidywalnym. Choć przy naprawdę prędko pokonywanych, ciasnych zakrętach nadwozie lubi się przechylić, to auto prowadzi się neutralnie - zarówno w mieście jak i poza nim. Nawet na dużych dziurach pasażerowie podróżują naprawdę komfortowo, jak w aucie o rozmiar większym. Miękka praca zawieszenia ma jeszcze jedną zasadniczą zaletę. Jest nią cicha praca. Nawet jazda po nierówno ułożonych płytach betonowych nie zakłóca komfortu w kabinie. Tutaj zmierzamy do kolejnej wielkiej zalety włoskiego malucha. Jest nią wspomniana już wcześniej cisza. Dzięki zastosowaniu jakiś magicznych sztuczek, w kabinie Lancii Ypsilon jest naprawdę cicho i to nawet podczas jazdy po autostradzie.

Marcin Lewandowski / Moto.pl: Patrząc na auto, a bardziej na cenę (od 44 900 zł) wyraźnie widać, że mamy do czynienia z samochodem klasy premium. A w zasadzie samochodzikiem. To chyba najmniejsze na świecie auto, które wg zapewnień producenta ma oferować właścicielowi odrobinę luksusu. No chyba, że kogoś stać na Aston Martina i jako zabawkę za drobne 42 tys. euro (ok. 165 tys. zł) dorzuci do rachunku Cygneta. Założenie w sumie słuszne, bo niby dlaczego szukając małego autka miejskiego mamy rezygnować z luksusu. Zwłaszcza kiedy nas na to stać. Konstruując nową Lancię Ypsilon Fiat liczył na nowych klientów. Czy pojawią się w salonach? Dodatkowa para drzwi w aucie tej klasy to atut nie do przecenienia. Większość sprzedaży w tym segmencie stanowią właśnie modele pięciodrzwiowe. Na dodatek auto jest o ok. 10 cm dłuższe od swojego poprzednika i oferuje większy bagażnik (245 zamiast 200 l. pojemności). Jest niestety pewien mankament. Poprzednie generacje Ypsilona powstawały na płytach Fiatów Uno i Punto, a obecną generację oparto na zmodyfikowanej platformie Pandy i 500-ki, tej samej, którą Fiat zastosuje w kolejnej generacji Pandy. To oznacza, że szerokość Ypsilona wynosi dokładnie 164 cm, czyli 6,4 cm mniej, niż w odchodzącym Ypsilonie. To przekłada się na mniejszą wygodę podróżowania, zwłaszcza pasażerów jadących z tyłu.

Pod względem prowadzenia nowy Ypsilon jest znacznie lepszy od swojego poprzednika. Podobnie jak Panda małą Lancią jeździ się z przyjemnością, układ kierowniczy mimo elektrycznego wspomagania nie jest przesadnie "zmiękczony" przez co kierowca informowany jest na bieżąco o tym, co dzieje się z przednimi kołami.Aby klient decydujący się na Ypsilona nie miał poczucia, że to tylko i wyłącznie ekscentrycznie wyglądająca Panda za dwukrotnie wyższą cenę, auto otrzymało odpowiednie wyposażenie. Materiały użyte do wykończenia wnętrza sprawiają wrażenie wysokiej jakości. W rzeczywistości są tak samo twarde jak w Pandzie czy Sparku. Może nie wyglądają na tanie, ale do jakości nowego (większego, ale kosztującego podobnie) VW Polo wiele Lancii brakuje. Największy zawód sprawia... podstawowa wersja wyposażenia o obiecującej nazwie Silver (jedynie z motorem 1,2 l.). Na pokładzie srebrnego Ypsilona znajdziemy tylko 4 poduszki i elektryczne szyby w przednich drzwiach. Lancia stawia jednak na wersję Gold, która docelowo ma stanowić aż 50 proc. ogółu sprzedaży. Znajdziemy w niej klimatyzację, radio z CD i USB, czy kierownicę obszytą skórą. Wariant Platinum to dodatkowo 15-calowe alufelgi, elektrycznie sterowane tylne szyby, światła przeciwmgłowe oraz klimatyzacja automatyczna.

Nie ma się co oszukiwać. Lancia Ypsilon to luksusowa wersja kolejnej generacji Pandy. Ma wszystkie cechy, za które cenimy małego Fiata, a na dodatek zgodnie z hasłem reklamowym oferuje odrobinę luksusu, której klienci oczekują od Lancii. Szkoda tylko, że wzorem azjatyckiej konkurencji (auta premium) nie jest już w podstawie wyposażona we "wszystko" czego dusza zapragnie. A może dobrze, bo wtedy wersja podstawowa kosztowałaby tyle co dobre auto klasy średniej.

\

Lancia Ypsilon – TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 32, 24 sierpnia 2011 r.) testował Lancię Ypsilon:

- Od tego roku w tyskiej fabryce Fiata powstaje Lancia Ypsilon. W przeciwieństwie do budżetowej Pandy, która do tej pory była dominującym modelem produkowanym w tym zakładzie, Ypsilon nie będzie wcale maluchem dla mas. To lifestylowa propozycja dla majętnych klientów, którym zależy na prestiżu także wtedy, gdy udają się na zakupy do marketu. W teście Ypsilona z 95-konnym silnikiem Diesla sprawdzimy, czy auto ma szanse sprostać temu oczekiwaniu – pisze red. Tomasz Kamiński.W opinii testujących, Lancia przekonuje o swojej wyjątkowości wykończeniem karoserii. Dwukolorowy lakier kosztujący 3,5 tys. zł oraz liczne chromowane detale sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle innych pojazdów klasy B. Wnętrze Ypsilona niestety trochę nas rozczarowało. Po zajęciu miejsca od razu odczuwa się dyskomort z powodu rozbudowanej konsoli środkowej – osoby siedzące z przodu mogą narzekać na brak przestrzeni na nogi. Jedyna zaleta tego rozwiązania to wygodne sięganie do wysoko umieszczonej dźwigni skrzyni biegów.

Powodów do narzekania jest niestety według AŚ więcej. Gdy już się siedzi z przodu, okazuje się, że pasy bezpieczeństwa przechodzą wysoko na szyjach osób podróżujących w pierwszym rzędzie. W tej sytuacji należałoby obniżyć punkt mocowania pasa na środkowym słupku. Jednak w tym samochodzie nie ma takiej możliwości! W aucie, które aspiruje do grona prestiżowych modeli, to poważne niedopatrzenie. Kolejny minus przyznaliśmy za materiały wykończeniowe oraz stylistykę deski rozdzielczej. Część kokpitu wykonano z twardych plastików, a umieszczone na środku wskaźniki wyglądają jak wyjęte z samochodu dostawczego. Sytuację ratuje skórzane obszycie kierownicy oraz siedzeń. Niestety, te ostatnie okazują się wręcz niedopuszczalnie niewygodne. Z przodu wysokie osoby mogą narzekać na niedostateczne podparcie pod udami. Z tyłu jest jeszcze gorzej. Tu nawet niskim osobom będzie przeszkadzać zbyt krótkie siedzisko kanapy, a do tego oparcie ustawiono za bardzo pionowo.

To, że mamy do czynienia z małym autem, nie znaczy, że trzeba się ograniczać podczas pakowania bagażu. Większość konkurentów ma zdecydowanie większe kufry niż 217-litrowa część ładunkowa Lancii. Po powiększeniu bagażnika przeszkadza próg na podłodze. Jego powstawanie to efekt tego, że składa się wyłącznie oparcie tylnej kanapy. Na szczęście nie wszystko jest kontrowersyjne w nowym Ypsilonie.Pod maską testowanej wersji pracował 95-konny turbodiesel, o którym można się wypowiadać tylko pozytywnie. Motor nie atakuje uszu jadących nadmiernym hałasem, a charakterystycznego dieslowskiego klekotu nie słychać nawet po uruchomieniu zimnej jednostki. Mimo dynamicznego motoru Ypsilon nie należy do poskramiaczy zakrętów. Pierwszy powód to miękko zestrojone zawieszenie, które uwzględnia przede wszystkim oczekiwania amatorów komfortowego podróżowania. To rzeczywiście udało się konstruktorom prawie idealnie. Dlaczego prawie? Bo na częstych poprzecznych nierównościach odczuwa się minimalny dyskomfort, gdy autem zaczyna trząść. Druga cecha, która sprawia, że Ypsilon nie będzie lubiany przez fanów sportowej jazdy, to niedostatecznie precyzyjny układ kierowniczy. Prowadzący nie do końca odpowiednio wyczuwa drogę. O ile w przypadku Ypsilona walczącego o miano ekskluzywnego malucha jakość wykończenia czy stylistyka wnętrza okazują się dyskusyjne, o tyle wysoka cena, automatyczna klimatyzacja instalowana w wyposażeniu standardowym oraz możliwość dokupienia reflektorów ksenonowych udowadniają, że mamy do czynienia z nietuzinkowym samochodem. Jednak w tej sytuacji dziwi to, że Lancia każe dopłacać za tak ważne elementy z zakresu bezpieczeństwa, jak boczne airbagi oraz układ ESP.

- Wyszukana stylistyka nadwozia to zdecydowanie za mało, żeby auto mogło konkurować z prestiżowymi maluchami. Dlatego Ypsilon nie przekonuje mnie pod tym względem. Poza tym w tej Lancii drażni niedopracowanie foteli oraz ograniczona przestronność, nawet jak na pojazd klasy B. Natomiast o 95-konnym silniku mogę się wypowiadać w samych superlatywach. Świetna dynamika, cicha praca i umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo to jego najważniejsze zalety. Powodów do zadowolenia daje również zawieszenie zapewniające wysoki komfort – podsumowuje red. Tomasz Kamiński z AŚ.

Lancia Ypsilon 1.2 69 KM – DANE TECHNICZNE

 Lancia Ypsilon    DANE TECHNICZNE 
 NADWOZIE  
 Rodzaj  hatchback
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                                    3841/1873/1675
 Rozstaw osi (metry)  2388
 Masa własna (tony)  965
 Pojemność bagażnika (litry)  217
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  40
 SILNIK  
 Paliwo  benzyna bezołowiowa 95
 Liczba cylindrów  4 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  51 / 69 (5500 obr./min                                                      
 Moment obrotowy (Nm)  102 (3000 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  163
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  14,5
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  6,4
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  4,1
 Cykl mieszany (litry/100 km)  4,9
 CENA  
 grudzień 2011  44 900 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  niedostępne
 Nawigacja (zł)  niedostępna
 Skórzana tapicerka  niedostępna

Lancia Ypsilon 1.2 69 KM - SPALANIE

Według danych producenta, Lancia Ypsilon z silnikiem benzynowym 1.2 o mocy 69 KM spala: 6,4 litra/100 km w cyklu miejskim, 4,1 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 4,9 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Lancia Ypsilon (2011) – CENA

Najtańsza wersja Lancii Ypsilon Silver, z silnikiem benzynowym 1.2 69 KM kosztuje w Polsce 44 900 zł. Najdroższa odmiana Platinum z silnikiem wysokoprężnym 1.3 Multijet JTD 95 KM kosztue 65 900 zł.

Lancia Ypsilon - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Lancia Ypsilon Gold 2011 r. – cena od 40,7 tys. zł

>>> Lancia Ypsilon 2007 r. – cena od 21,5 tys. zł

>>> Lancia Ypsilon 2003 r. – cena od 15,9 tys. zł


 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki