Nissan Note – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-11-16 11:55

Nissan Note - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Nissan Note za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA NISSAN NOTE 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Nissan Note, ranking niezawodności, ZDJĘCIA NISSAN NOTE - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie NISSAN NOTE tylko na Superauto24.pl.

Nissan Note – WSTĘP

Nissan Note to auto zaliczające się do segmentu B, czyli klasy aut małych. Z uwagi jednak na nadwozie typu MPV, jest raczej małym vanem. Auto pojawiło się w sprzedaży w 2006 roku. Note powstał we współpracy z Renault i wykorzystuje wiele elementów modelu Modus. Mały van Nissana został zbudowany na przedłużonej płycie podłogowej Aliance B, znanej z Nissana Micry, Renault Modus i Clio III.

>>> Nissan Note 2011 – CENA od tys. zł

Starsze modele:

>>> Nissan Note 2009 – CENA od 25 tys. zł

>>> Nissan Note 2007 – CENA od 21,9 tys. zł

Nissan Note posiada rozstaw osi jeden z największych w swojej klasie. W aucie zastosowano przesuwaną o 16 cm kanapę tylną, dzięki czemu pojemność bagażnika może wzrosnąć z 280 do 437 litrów. W Polsce za podstawową wersję Nissana Note Visia 1.4 88 KM zapłacimy 38 990 zł.

Nissan Note – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl użytkownicy Nissanów Note pozytywnie piszą on swoich autach: 

> op77: NOTE jest moim 11 samochodem po niemieckich, francuskich a nawet koreańskim, kupionym z rozsądku, po bardzo długiej analizie zarówno samego auta jak i samochodów konkurencji. Z tytułu posiadania już Toyoty Yaris w latach 1999-2003, oraz Hondy Jazz 2003-2007, nie miałem innej rozsądnej alternatywy. Połączenie samochodu miejskiego z małą ciężarówką, mikrovana z limuzyną nie jest proste, ale przyznać trzeba uczciwie, że Nissanowi się udało. Pomijam tu wszystkie względy subiektywnego podobania się tego czy innego kawałka samochodu. Oceniam go kompleksowo i wszystkim, którzy szukają uniwersalności , niezawodności, poczucia bezpieczeństwa i chęci lekkiego wyróżnienia się w gąszczu innych pojazdów - POLECAM.

> Boom: Uważam, że to samochód godny polecenia każdemu, pomysłowy stosunkowo tani. W segmencie małych aczkolwiek wnętrze sporego kompaktu. Wyposażenie również bardziej z segmentu aut kompaktowych szkoda, że nie ma ESP - jest tylko w najdroższej wersji. Jeździ się nim świetnie w zimie szybko się grzeje widoczność intuicyjność i ciekawe rozwiązania które są naprawdę przydatne. Żona mówi że to najładniejsze auto - stara wersja jej się w ogóle nie podobała teraz ma sympatyczny pyszczek. Samochód wysoki więc zapinanie dziecka w foteliku to przyjemność w porównaniu z niskim autami. Spalanie małe. Idealne do 4 osób. Gorąco polecam każdemu.

> xlivu: autko jak na swoją cenę określam jako rewelacja, kompletna elektryka, klima i inne bajerki w cenie ciut powyżej 50000 przy japończyku to naprawdę wyczyn ! Dla rodziny 2+1 lub nawet 2+2 jest to rozwiązanie super, dużo miejsca (bardzo pakowny) , doskonale się prowadzi, ładnie wygląda jest ekonomiczny - ogólnie można powiedzieć że to naprawdę bardzo udana konstrukcja. Wcześniej myślałem o fordzie FUSION, ale po jazdach testowych zdecydowałem się na NOTE i nie żałuje.

Jak w przypadku wielu aut, tutaj także są niezadowoleni:

> 76_TOMEK_DOMEL: Samochód pod względem gabarytów idealny dla młodej rodziny z dwójką dzieci. Nie polecam silnika benzynowego 1,4. Jest bardzo paliwożerny. Gdy na pokładzie jedzie tylko kierowca można pokusić się o w miarę dynamiczną jazdę. Każdy pasażer pełnowymiarowy znacząco ogranicza osiągi samochodu. O jeździe z 5 pasażerów w dalekie trasy można zapomnieć.

> Reks: Ogólnie bardzo miło jeździ się tym samochodzikiem. Wysokie zawieszenie umożliwia jazdę po trochę większych nierównościach niż zwykłą osobówką. Dobra widoczność ze środka, dobrze działające wspomaganie, skrzynia biegów. Rewelacyjne rozwiązanie to przesuwana tylna kanapa i regulowana wysokość podłogi w bagażniku.

Nissan Note  - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Nissan Note  - OPINIE DZIENNIKARZY

Maciej Medyj / Motoforum.pl: Pod maską testowanego egzemplarza znajduje się bardzo nowoczesny całkowicie aluminiowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 1386 ccm z 4 zaworami na cylinder, ze zmiennymi fazami rozrządu i o zmiennej długości kanałów dolotowych. Wszystkie te nowinki techniczne czuje się pod pedałem gazu, albo inaczej mówiąc, nie czuje się żadnych absolutnie dysonansów ani dewiacji. Maszyna przez duże M. Osiągi „katalogowe” może tak jasno o tym nie świadczą, bo to „tylko” 88 KM i maksymalny moment obrotowy 128 Nm, ale podczas jazdy czerpie się z niej niczym niezmąconą przyjemność. Krótko mówiąc elastyczność i dynamika jak w silniku diesla, przy kulturze pracy i łagodnym brzmieniu jednostki benzynowej. A spalanie przy tym całkiem przyzwoite, choć w mieście przekraczało nieco osiem litrów na sto kilometrów, to w trasie spadało grubo poniżej sześciu. Średnio wyszło około 6,5 litra na setkę. Przełożenia skrzyni biegów są perfekcyjnie wręcz dobrane do charakterystyki silnika, więc po krótkim treningu kierowcy reszta pasażerów może się poczuć jak z „automatem” pod podłogą, tym bardziej, że praca lewarka jest również wzorowa.

Jedyną wadą NOTE jest zawieszenie. Oczywiście tylko w przypadku polskich warunków nawierzchniowych, bo w „równiejszych” krajach Unii nikt pewnie na to nie zwróci uwagi. Analizując problem od początku; należy zauważyć, że nowy Nissan ma duży rozstaw osi w stosunku do rozstawu kół. Wymusiło to na konstruktorach, podyktowane względami bezpieczeństwa, zastosowanie zawieszenia twardego i o krótkim skoku. Niestety pomimo tego w zakrętach pokonywanych z dużymi prędkościami NOTE jest nadal bardzo podsterowny. A w kontakcie z dziurami staje się nie do zniesienia: dobija, przestawia, stuka, kierownica drży... Dzieciaki będą musiały się dobrze trzymać, ale przynajmniej nie dostaną choroby morskiej. ABS na szczęście zdaje się nie zwracać uwagi na możliwe czasowe utraty kontaktu z drogą i włącza się dopiero w sytuacjach podbramkowych. Ogólnie hamowanie nie nastręcza problemów, a jego siłę można łatwo i płynnie kontrolować.

Grzegorz Skarbek / Autogaleria.pl: Wnętrze Nissana Note może się podobać. Deska może nie jest finezyjnie zaprojektowana, ale materiały zastosowane do jej wykończenia oraz ergonomię pozostawiam raczej bez negatywnego komentarza. Nic nie trzeszczy, nie skrzypi a każdy przełącznik jest na swoim miejscu. Byłoby idealnie, jednak są i "elementy wrażliwe". Zegary są nieco za małe i troszkę nieczytelne (czerwone pole oznaczone jest dziwną "siateczką") a kierownica z poręcznym sterowaniem radia i komputera pokładowego posiada tylko pionową regulację. Siedzisko fotela kierowcy może się jedynie przechylać, zamiast podnosić i obniżać a żeby wyregulować kąt oparcia należy otworzyć drzwi - w przeciwnym razie nasza ręka się nie zmieści się w wąskiej szczelinie między nimi a fotelem. Wysoka pozycja za kierownicą wymaga przyzwyczajenia (przy okazji świetnie widać wymiary samochodu i otoczenie), jednak niemożność odpowiedniego ustawienia się za "kółkiem" bywa czasem irytująca. Na szczęście fotele są dobrze wyprofilowane i nie męczą na dłuższej trasie.

To czym Notka zachwyca to ilość schowków we wnętrzu. Przed lewarkiem zmiany biegów postawimy dwie puszki, nad radiem do wnęki wrzucimy karty parkingowe, a jeszcze wyżej schowamy pod klapką nasze ulubione płyty CD. Na pierwszy rzut oka przed pasażerem jest tylko wnęka mieszcząca atlas, jednak okazuje się ona... półką w klapce do potężnego schowka, który prawie potrafi zmieścić szkolny plecak wyładowany książkami i drugim śniadaniem. Dużo prawda? To nie wszystko - fotel pasażera ma odchylane siedzisko a pod nim kolejny duży schowek. Brawo, brawo Panowie z Nissana! Pasażerowie tylnej kanapy w Nissanie Note mogą czuć się jak w biznes klasie, a dzieciaki jak w krainie zabaw. Do dyspozycji mają więc specjalne rozkładane stoliki (standard od wersji Acenta) idealne na obiad z McDonald's, w powiększanych kieszeniach można schować księgi z bajkami, a żeby naszym pociechom było jeszcze wygodniej, to kanapa ma regulację wzdłużną w zakresie 16 centymetrów.

Nissan Note – TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 38, 14 września 2009 r.) testował Nissana Note 1.4 88 KM w wersji wyposażenia Acenta:

W opinii testujących, stylistyka Note’a, podobnie jak innych modeli Nissana, wzbudza kontrowersje. Jedni cenią go za oryginalność, inni krytykują. Ubiegłoroczny face lifting tego nie zmienił, choć drobne przeróbki (m.in. inne zderzaki, atrapa) uatrakcyjniły nadwozie.

- W klasie minivanów Note wyróżnia się dużą przestronnością, którą docenią zwłaszcza pasażerowie tylnych siedzeń. Całkiem spory jest także bagażnik, który można powiększać – dzięki możliwości przesuwania   wzdłużnego lub rozkładania tylnej kanapy – do 437, a nawet 1330 l – czytamy w AŚ. Silnik benzynowy o mocy 88 KM zapewnia zdaniem AŚ raczej przeciętną dynamikę, ale jest ekonomiczny.

Nissan Note Visia 1.4 88 KM – DANE TECHNICZNE

 NISSAN NOTE    DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  MPV
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                              4,100/1,690/1,550
 Rozstaw osi (metry)  2,600
 Masa własna (tony)  1,092
 Pojemność bagażnika (litry)  280
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  46
 SILNIK  
 Paliwo  benzyna bezołowiowa 95
 Liczba cylindrów  4
 Moc (kW / KM)  65 / 88 (5200 obr./min)                                                  
 Moment obrotowy (Nm)  128 (3200 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  165
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  13,4
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  7,2
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  5,2
 Cykl mieszany (litry/100 km)  5,9
 CENA  
 listopad 2011  38 990 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  niedostępne
 Nawigacja (zł)  niedostępna
 Skórzana tapicerka  niedostępna

Nissan Note 1.4 88 KM Toyota Yaris III (2011) - SPALANIE

Według danych producenta, Nissan Note Visia z silnikiem benzynowym 1.4 o mocy 88 KM spala: 7,2 litra/100 km w cyklu miejskim, 5,2 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 5,9 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Nissan Note z silnikiem 1,4 litra pali:

* ŚREDNIO - 6,5 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 8,0 l/100 km
* W TRASIE - 4,3 l/100 km

Nissan Note (2011) – CENA

W Polsce za podstawową wersję Nissana Note Visia 1.4 88 KM zapłacimy 38 990 zł. Najdroższa wersja Tekna z silnikiem benzynowym 1.6 110 KM i automatyczną 4-biegową skrzynią kosztuje 60 390 zł.

Nissan Note - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Nissan Note 2011 r. – cena od 38,9 tys. zł

>>> Nissan Note 2008 r. – cena od 20,9 tys. zł

>>> Nissan Note 2006 r. – cena od 17,8 tys. zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki