SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto testy Nowa Dacia Logan 0.9 TCe - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

Nowa Dacia Logan 0.9 TCe - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

19.07.2013, godz. 01:30
Dacia Logan II
foto:

Logan to bezkonkurencyjny stosunek ceny do oferowanych możliwości. Pojemny sedan klasy B kosztujący tyle co małe auto miejskie, już w chwili prezentacji został skazany na sukces. Wyraźnej poprawie uległ nie tylko wygląd, ale też poziom rozwiązań wpływających na bezpieczeństwo. Wóz oferuje już w bazowym modelu 4 poduszki powietrzne, czy takie systemy jak ABS, ESC i ASR. Polepszona solidność sprawiła, że Dacia po raz pierwszy w historii otrzymała od organizacji Euro NCAP 4 gwiazdki za bezpieczeństwo. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to opis zabezpieczeń i prezentacja cennika nowego Logana. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI zaprezentujemy podsumowanie testu.

Dacia Logan II - BEZPIECZEŃSTWO

W celu zapewnienia lepszej ochrony w drugiej generacji Dacii Logan oraz Sandero, poprawiono rozwiązania wpływające na bezpieczeństwo podróżnych. Podstawowo trzypunktowe pasy wyposażone zostały w ograniczniki siły napięcia chroniące klatkę piersiową w przypadku uderzenia. Pasy z przodu posiadają napinacze pirotechniczne, a topowym LAUREATE ma jeszcze regulację wysokości pasów. Jest system mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych na dwóch tylnych miejscach bocznych, czy 4 poduszki powietrzne montowane już od bazowego poziomu (dwa przednie airbagi dla kierowcy i pasażera oraz boczne poduszki chroniące tułowia z przodu). Niestety kurtyny powietrzne w ogóle nie są osiągalne.

>>> Nowa Dacia Logan 0.9 TCe - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary drugiej generacji <<<

Podstawowo siedziska z przodu posiadają czujniki, które sygnalizują brak zapięcia pasów czerwoną lampką usytuowaną w konsoli środkowej. Jest także dźwiękowy sygnał przypominacza o zapinaniu pasów. Kanapa wyposażona w trzy zagłówki kanapy, w bazowej odmianie pozwala na regulację tylko środkowego zagłówka, a pozostałe przypięte są na stałe. Dopiero najwyższy wariant LAUREATE posiada trzy regulowane zagłówki siedzeń. W deskę z zegarami wkomponowano jeszcze czerwoną kontrolkę informującą o niezamkniętych drzwiach (w bazowym modelu ACCESS kontrolka dotyczy tylko drzwi kierowcy).

Kierowca dodatkowo ma w asyście kilka systemów wspomagających jazdę. Logan II oferuje fabryczny ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), ESC (układ stabilizacji toru jazdy), ASR (zapobieganie poślizgowi kół przy ruszaniu).

ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI

Fabrycznie każdy Logan posiada kodowaną blokadę zapłonu. Centralnego zamka drzwi zdalnie sterowanego falami radiowymi z kluczyka pilota nie ma jedynie bazowa wersja ACCESS. W kabinie na konsoli środkowej znajdziemy natomiast seryjny przycisk odpowiedzialny za ryglowanie zamków drzwiowych, wykluczający otwarcie drzwi z zewnątrz.

>>> Nowa Dacia Logan 0.9 TCe - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Czujniki parkowania w tylnym zderzaku, skutecznie chroniące samochód przed uszkodzeniami wymagają dopłaty - można je mieć za 650 zł. Regulator/ogranicznik prędkości służący do ustalania maksymalnej prędkości podróżnej pojazdem w wersji LAUREATE wymaga dopłaty 650 zł.

Dacia Logan II - OŚWIETLENIE

Duże zespolone reflektory otrzymały podwójny układ optyczny schowany za gładkimi kloszami. Lampy mają wbudowane także kierunkowskazy i seryjne światła do jazdy dziennej. Droga po zmroku oświetlana jest przyzwoicie. Wkomponowane w zderzak przedni okrągłe lampki przeciwmgłowe są opcją - wymagają dopłaty 310 zł w AMBIANCE, a seryjnie są montowane tylko w najbogatszej odmianie LAUREATE.

>>> Nowa Dacia Logan 0.9 TCe - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Ładnie ukształtowane lampy tylne z czerwono-białymi kloszami wyraźnie świecą i wyglądają atrakcyjnie po zmroku. Kierunkowskazy w przednich błotnikach mają białe obudowy. Trzecie światło STOP ulokowane na półce za tylną szybą jest seryjnym elementem wyposażenia.

Dacia Logan II - GWARANCJA

Nadwozie zabezpieczone antykorozyjnie posiada 6-letnią gwarancję na perforację. Powłoka lakiernicza natomiast posiada 2-letnią gwarancję producenta. Poza tym samochody marki Dacia są objęte 3-letnią gwarancją na mechanikę ograniczoną przebiegiem do 100 tys. km.

>>> Nowa Dacia Logan 0.9 TCe - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<

Możliwe jest też przedłużenie gwarancji do 5 lat, po zakupie w promocyjnej cenie 2 lat dodatkowej gwarancji Formuła Non Stop. Umowa obejmuje wymianę lub naprawę niesprawnych części i podzespołów mechanicznych, elektronicznych i elektrycznych oraz całoroczny assistance 24h poza kosztami przeglądów oraz kosztami części eksploatacyjnych w okresie 5 lat lub do 100 tys. km przebiegu. W przypadku sprzedaży samochodu umowa Formuła Non Stop może zostać przeniesiona na jego nabywcę

film z CRASH TESTu Euro NCAP

Niezależna organizacja badawcza Euro NCAP rozbijając Dacię Sandero II (pięciodrzwiowy odpowiedniki Logana II), przyznała rumuńskiemu autu ocenę 4 gwiazdek. Dzięki takiemu wynikowi producent zaliczył znaczny skok poziomu bezpieczeństwa, bo auto zostało pierwszą w historii Dacią z taką punktacją na koncie. Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów oceniono na 80 proc. punktów, ochrona dzieci otrzymała 79 proc. punktów, a bezpieczeństwo pieszych uderzonych przez auto to 57 proc. punktów. Ocena systemów zabezpieczających zastosowanych w pojeździe dostała natomiast 55 proc. punktów

Dacia Logan II - CENA w POLSCE

Druga generacja małego sedana z Rumunii, dzięki utrzymaniu cennika na bardzo niskim poziomie, zapowiada się na sprzedażowy hit, tak jak to było w przypadku pierwszej wersji. Samochód to rewelacyjny stosunek ceny do jakości i poziomu wyposażenia. Najtańszy Logan II w bazowej wersji wyposażenia ACCESS z silnikiem 1.2 16V 75 KM to wydatek zaledwie 29 900 zł. Odmiana z fabryczną instalacją LPG startuje od poziomu AMBIANCE w cenie 36 400 zł, a najtańszy Diesel 1.5 dCi 75 KM kosztuje 40 700 zł.

Testowany przez redakcję SuperAuto24.pl samochód, to najbogatszy model LAUREATE z jednostką napędową 0.9 TCe 90 KM. Cena takiego auta w salonie to 41 900 zł, a koszt identycznej odmiany jak w teście wynosi 47 480 zł. W naszym egzemplarzu wartość Logana podniosły dodatkowe elementy takie jak: alufelgi 15" (1 010 zł), lakier metalizowany (1 700 zł), kierownica i gałka ze skóry (310 zł), regulator/ogranicznik prędkości (650 zł), czujniki parkowania z tyłu (650 zł), elektryczne szyby tylne (310 zł), system audio-nawigacyjny MEDIA NAV (950 zł).

silnik/wersja ACCESS AMBIANCE LAUREATE
1.2 16V 75 KM 29 900 zł 32 900 zł 37 400 zł
1.2 16V 75 KM LPG
- 36 400 zł 40 900 zł
0.9 TCe 90 KM
- - 41 900 zł
1.5 dCi 75 KM
- 40 700 zł 45 200 zł
1.5 dCi 90 KM
- - 47 700 zł

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie drugiej generacji Dacii Logan.

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: