SuperAuta24»

Auto

»

Testy

» NOWA Honda CR-V czwartej generacji - TEST - cena, dane techniczne, wymiary, silnik, bezpieczeństwo - ZDJĘCIA + WIDEO. Honda CR-V, Honda CR-V 2013, Honda CR-V 2013 OPINIE, Honda CR-V 2013 STYLISTYKA, Honda CR-V 2013 TEST, Honda CR-V 2012 WYMIARY, Honda CR-V 2013 ZDJĘCIA, Honda CR-V 4, Honda CR-V IV, Honda CR-V czwarta

NOWA Honda CR-V czwartej generacji - TEST - cena, dane techniczne, wymiary, silnik, bezpieczeństwo - ZDJĘCIA + WIDEO

Po tym, jak czwarta generacja europejskiej odmiany Hondy CR-V zaliczyła oficjalny debiut w Genewie, wreszcie trafia do sprzedaży. Kompaktowy japoński SUV w stosunku do poprzedniczki stał się bardziej wyrazisty stylistycznie. Otrzymał też sporo technicznych udoskonaleń i ciekawych rozwiązań, co podnosi jego atrakcyjność i funkcjonalność. Pojemne oraz przestronne auto jest przy tym dynamiczne - wystarczająco mocne silniki sprawnie napędzają SUV-a, którego zawieszenie nastawiono na komfort. Do tego po raz pierwszy w ofercie znalazł się napęd 2WD. W TEŚCIE SuperAuto24.pl sprawdzamy czwartą odmianę Hondę CR-V.

Honda CR-V - WSTĘP

Honda CR-V została zaprezentowana w 1995 roku podczas Salonu Samochodowego w Tokio. Wszechstronny samochód z automatycznie włączanym napędem wszystkich kół, szybko zyskał na popularności wśród konstrukcji segmentu SUV. Pojazd po tym jak trafił do Europy w 1997 r. stał się bestsellerem rynkowym. Od 2000 r. montaż CR-V zaczął się obywać w Swindon w Wielkiej Brytanii.

Drugą generację CR-V pokazano pod koniec 2001 roku. Auto urosło, oferowało więcej przestrzeni wewnątrz i wciąż posiadało napęd wszystkich kół Real Time 4WD. Odznaczało się jednak polepszonymi osiągami i parametrami, za sprawą nowego silnika benzynowego Hondy 2.0 i-VTEC. W 2005 r. pod maskę trafił wysokoprężny silnik i-CTDi.

Następczyni - czyli trzecia generacja SUV-a zadebiutowała na Salonie Samochodowym Paryż 2007 i tego samego roku wjechała do salonów sprzedaży. W stosunku do poprzednika pojazd stał się niższy i krótszy, ale za to szerszy. Charakterystyka prowadzenia zostało bardzo zbliżona do  jazdy osobówką. Zlikwidowano też koło zapasowe montowane na tylnej klapie, co pozwoliło na zastosowanie po raz pierwszy klapy unoszonej do góry. W 2009 roku auto przeszło facelifting i otrzymało po raz pierwszy automatyczną skrzynię współpracującą z silnikiem Diesla i-DTEC.

Od wprowadzenia do sprzedaży modelu CR-V, w sumie na całym świecie pojazd znalazł na siebie ponad 5 milionów nabywców. Z tego powodu Honda w 2012 roku przedstawiła kolejną czwartą generację wozu, po raz kolejny wychodząc na przeciw do klientów. Nowa Honda zbudowana na płycie podłogowej trzeciej generacji, została gruntownie zmodernizowana z uwzględnieniem wymagań rynku europejskiego. Czwarty CR-V po raz pierwszy oferuje wybór między napędem 2WD a 4WD. Produkcja odbywa się w Swindon w Wielkiej Brytanii.

STYLISTYKA

Zwarta karoseria nowego CR-V odznacza się dobrymi proporcjami i zasługuje na miano udanego stylistycznie wozu. SUV posiada kilka wyrazistych przetłoczeń i elementów ozdobnych, zdradzających wielozadaniowy charakter. Wszystko tutaj pasuje i nie ma wkomponowanych na siłę "upiększaczy". Patrząc na przód od razu widać, że to całkiem nowy wóz. Duży wlot dostał powietrza dostał trzy poziome chromowane listwy, zintegrowane optycznie z głęboko wchodzącymi w karoserię reflektorami. Lampy tak ukształtowano, by sprytnie łączyły się z atrapą grilla. Centralnie na wlocie osadzono lśniący emblemat z literą H - jeden z nielicznych elementów wspólnych z pozostałymi modelami japońskiej marki. Klosze świateł otrzymały standardowe pasy wykonane w technologii LED, służące do jazdy dziennej, a pokrywa silnika ciekawe wybrzuszenia. Uzupełnieniem i podkreśleniem "uterenowionego" charakteru auta, jest dolna część zderzaka pełniąca funkcję osłony, pozostawiona w czarnym kolorze. Po bokach rozstawiono okrągłe lampy przeciwmgłowe, wpasowane w rozstawione czarne plastikowe kratki.

Wysokie nadwozie o prześwicie wynoszącym 165 mm w połączeniu z osłonami błotników i progów z tworzywa pozostawionymi bez lakieru, wizualnie mają zapewniać o silnej osobowości Hondy CR-V. Całość wygląda na solidny wóz, nieobawiający się jazdy po nieubitych drogach. Linia sylwetki stara się być dynamiczna za sprawą wyraźnych pociągnięć biegnących przez karoserię w dolnej części. Mocno ukształtowane nadkola mogą pomieścić koła o dużych rozmiarach (17-calowe alufelgi są standardem). Przednia szyba została przesunięta do przodu o 60 mm, a przez całą długość auta przebiega na wysokości klamek wyraźna kreska zgrabnie integrująca się na tyle z kloszem lampy. Karoseria dostała dużą powierzchnię szyb, co zapewnia przyzwoitą widoczność w każdym kierunku. Jedną z najbardziej widocznych zmian w stosunku do poprzednika, jest odmienne wkomponowanie okna w słupek C, które zakończono kantem (w trzeciej generacji szyba była zaokrąglona).

Tył wozu z nowoczesnymi zespolonymi lampami LED, przypominającymi trochę kształtem światła znane z SUV-ów marki Volvo, wygląda okazale. Ciekawie zakrzywionych szerokich słupków, przez kryjące je lampy w ogóle nie widać, gdy podziwia się wóz z tyłu. Wielka klapa bagażnika otrzymała poziome przetłoczenia i wnękę pod tablicę rejestracyjną zakończoną chromowanym pasem. Zderzak podobnie jak ten z przodu okraszono częściowo matowym plastikiem, w którym znalazły się czerwone płytki odblaskowe. Jest też centralne logo marki i napis z oznaczeniem modelu. Na końcu dachu można za to znaleźć antenę w modnym stylu płetwy.

Honda w swojej ofercie posiada dodatkowe dwa pakiety stylizacyjne. Pakiet miejski ma dodać SUV-owi sportowego charakteru. Przedni i tylny zderzak ze srebrnym matowym wykończeniem sprawia, że samochód wydaje się być niższy. Do tego dochodzi spoiler na pokrywie bagażnika oraz boczne lusterka w srebrnym, matowym kolorze. Uzupełnienie stanowią 19-calowe obręcze aluminiowe. Pakiet terenowy podkreśla offroadowe cechy. W jego skład wchodzą osłony zderzaków chroniące przed uszkodzeniami. Jest też nakładka progowa, boczne elementy ozdobne oraz osłona krawędzi bagażnika.

WNĘTRZE

Kabinę najnowszej CR-V ulepiono od nowa na zasadzie poziomych powierzchni. Nie ma tutaj nic co pamiętamy z trzeciej generacji auta. Udoskonalono wygląd deski rozdzielczej i niektórych rozwiązań, choć niektórymi detalami trochę zalatuje najnowszym Civikiem. Oko cieszą finezyjne linie przebiegające poprzecznie przez elegancką konsolę. Nie ma już zawieszonego po środku panelu centralnego z radiem i sterowaniem nawiewem jak w poprzedniczce. Teraz zwyczajnie we wnętrzu jest po prostu ładniej i zarazem nowocześniej. Całość stara się jak może, by być przyjazna kierowcy. Jakość zastosowanych materiałów bardzo zadowala. Tu i ówdzie plastiki przyprawiono srebrnym kolorem i akcentami z chromu. Tworzywa wykończeniowe są miękkie w dotyku, a wszystko zostało spasowane z należytą starannością. Lewarek skrzyni biegów podobnie jak wcześniej wychodzi z konsoli.

Totalna zmiana dotknęła także wskaźników pokładowych. Przeciętne blaty zegarów zastąpiono nowatorskim zestawem. Po środku jest ogromny talerz z wpasowanym centralnie okrągłym wyświetlaczem komputera. Z lewej obrotomierz, a z prawej temperatura wody i wskaźnik poziomu paliwa. Gdy wszystkie kontrolki migną, to pokazuje się kolorowa choinka. Dla tradycjonalistów na pierwszy rzut oka to wszystko może wydawać się trochę zbyt dziwaczne, ale po paru minutach szybko idzie się tego ustrojstwa przekonać. Całość podświetlono niebieskawym kolorem.

Wysoką jakość wykonania SUV-a ma potęgować bogate wyposażenie seryjne. Elektryka wszystkich szyb oraz lusterek jest standardem, podobnie jak radioodtwarzacz czy tempomat. Na pokładzie także bazowo znajduje się klimatyzacja automatyczna dwustrefowa. Rozwiązania w kokpicie łatwo porównać do tych z Civica. Uwagę przykuwa wkomponowany centralnie seryjny kolorowy 5-calowy wyświetlacz wielofunkcyjny i-MID. Ekranik ten pokazuje m.in. dane dotyczące spalania czy godzinę, może sterować też funkcjami systemu audio, telefonu i nawigacji satelitarnej (o ile jest na wyposażeniu).

Ergonomiczny panel kontrolny posiada to co trzeba, ale początkowo trzeba poświęcić chwilę, by nauczyć się obsługi wszystkich jego funkcji. Choćby przyciski z kierownicy potrzebują rozszyfrowania, bo nie są usytuowane tak jak w przeciętnych samochodach. A propos kierownicy - dzięki skórzanemu obiciu i wyprofilowaniu ster przyjemnie układa się w dłoniach (jego wygląd prawie identyczny jak w Civicu). Najbogatsze wersje EXECUTIVE NAVI dysponują systemem nawigacji HDD z wbudowanym dużym wyświetlaczem, bezprzewodowym Bluetooth oraz lepszym system audio.

KOMFORT I PRZESTRONNOŚĆ

W kabinie miejsca jest bardzo dużo. Wrażenie przestronności potęguje przemyślanie zaprojektowana deska i boczki drzwiowe. Obicia drzwi zostały specjalnie wyprofilowane, tworząc wklęsły kształt. Pozwoliło to na wygospodarowanie miejsca oraz na przesunięcie przednich foteli w kierunku bocznej części pojazdu, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z auta. W konsekwencji wóz oferuje też więcej miejsca pomiędzy fotelami, gdzie znajduje się konsola centralna z dwoma uchwytami na napoje, schowkiem oraz dyszami nawiewu dla tylnych siedzeń.

Jak to w pojazdach typu SUV bywa, w CR-V siedzi się wysoko. Fotel kierowcy ma jednak duży poziom regulacji i można w nim wygodnie się usadowić i przybliżyć do podłogi. Kolumna kierownicza oferuje regulację w dwóch kierunkach, kokpit dostał centralny podłokietnik i dobre wyprofilowanie siedzeń - to wszystko wpływa na odpowiednią pozycję za kierownicę i pozytywną ocenę miejsca pracy kierowcy. Tył z płaską podłogą także jest obszerny. Siądą tam bezproblemowo trzy dorosłe osoby. Wysokość siedziska kanapy została obniżona o 38 mm w stosunku do modelu trzeciej generacji. Zaowocowało to uzyskaniem bardziej komfortowej pozycji. Z oparcia może wysuwać się podłokietnik. Honda oferuje tapicerki materiałowe, materiałowo skórzane oraz wykonane w całości ze skóry.

BAGAŻNIK

Bagażnik można śmiało nazwać bardzo dużym. Jego pojemność wzrosła o 65 litrów, co oznacza, ze teraz do dyspozycji jest 589 litrów. Przestrzeń nie jest regularna przez nadkola, ale za to podłogę mamy płaską. Próg załadunkowy nie jest wysoki, wiec łatwo będzie ulokować w kufrze cięższe przedmioty. Pod podłogą znajduje się spora wnęka na koło zapasowe i narzędzia.

W razie potrzeby powiększenia, z pomocą przychodzi banalnie proste składanie siedzeń. Systemu łatwego kładzenia oparć kanapy, polega na pociągnięciu odpowiednich uchwytów znajdujących się w bagażniku, które pozwalają przekształcić pięcioosobową kabinę pasażerską we wszechstronną bagażówkę oferującą 1669 litrów. Nie trzeba jednak składać całości, bo oparcia dzielą się w stosunku 60:40.

NAPĘD

Nowa Honda CR-V to najnowsza wersja układu napędu wszystkich kół Real Time AWD. Hydrauliczne rozwiązanie z systemem Dual Pump stosowane w trzeciej generacji tego modelu zostało zastąpione układem sterowanym elektronicznie, który ma zapewnić szybsze reakcje w momencie utraty przyczepności kół. Układ przyczynia się również do redukcji wagi o 17 procent (obniżenie wagi całego systemu o około 16,3 kilograma) i ograniczenia tarcia wewnętrznego o 59 procent. Wprowadzone modyfikacje pozwalają więc zniwelować negatywny wpływ systemu napędu na cztery koła na zużycie paliwa.

Nowy system Real Time AWD wykorzystuje wielotarczowe sprzęgło, aby połączyć wał napędowy z tylnym mechanizmem różnicowym. W miejscu dwóch hydraulicznych pomp oraz systemu sprzęgła pilotowego (konstrukcja trzeciej generacji CR-V) zastosowano silnik elektryczny napędzający jedną pompę hydrauliczną, która steruje sprzęgłem. Nowy system wykrywa różnice prędkości obrotowej pomiędzy kołami znacznie szybciej, niż poprzedni układ, co pozwala zniwelować poślizg kół na powierzchniach o niskiej przyczepności, na przykład pokrytych śniegiem. Elektronika współpracuje dodatkowo z HSA (Hill Start Assist) systemem wspomagającym ruszanie na wzniesieniu, który utrzymuje ciśnienie w układzie hamulcowym przez krótki czas po zdjęciu przez kierowcę nogi z pedału hamulca.

Nowa Honda CR-V ze względu na zapotrzebowanie klientów, trafi także do salonów z napędem tylko na przednią oś.

SILNIKI i SKRZYNIE BIEGÓW

W polskich salonach Honda CR-V czwartej generacji początkowo będzie oferowana z dwoma silnikami. Motor 2.0 i-VTEC posiada moc 155 KM i 192 Nm. Druga jednostka jest wysokoprężna - to 2.2 i-DTEC generująca mocą 150 KM i moment obrotowy 350 Nm. Obydwa silniki są mogą być zespolone z 6-biegową przekładnią manualną, lub 5-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Jednostki te są znane z poprzedniego CR-V, jednak zostały zmodyfikowane pod kątem niższej emisji CO2. W 2013 roku gamę zupełni małolitrażowy Diesel 1.6.

Nacisk położono wyraźnie na ekologię. Silniki zostały poddane modyfikacjom mającym na celu zmniejszenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji. Auto standardowo wyposażono w systemy ECON oraz Start/Stop. Pierwszy pomaga kierowcy uzyskać jak najniższe spalanie (spowolnione ruchy przepustnicy, sugestie co do stylu jazdy), wraz z podpowiedziami w temacie spalania na wyświetlaczu, a Start/Stop zatrzymuje pracę silnika przykładowo po dojechaniu do świateł. Dodatkowo system wpływa na działanie tempomatu i klimatyzacji, pozwalając na nieznaczne odstępstwa od zaprogramowanej prędkości lub temperatury, aby obniżać zużycie paliwa.

Honda CR-V 2.2 i-DTEC - TEST

W trakcie oficjalnej prezentacji czwartej generacji Hondy CR-V mieliśmy przyjemność krótko pojeździć modelem z wysokoprężnym silnikiem 2.2 i-DTEC. Jednostka jak na diesla cechuje się wysoką kulturą pracy. Po zapalaniu auta akustyka utrzymuje się na niskim poziomie. Wiele uwagi poświęcono ograniczeniu hałasu silnika. W trakcie nawet szybszej jazdy opory powietrza nie dają się we znaki - to zasługa zastosowania podwójnych uszczelek drzwi. Szumy dobiegające z nawierzchni do kabiny pasażerskiej także są bardzo niskie.

Nie możemy zbyt wiele napisać o wrażeniach z jazdy, ponieważ dysponowaliśmy Hondą zbyt krótko, by przekonać się, jak wóz faktycznie sprawuje się na drodze. Pierwsze odczucie po umiejscowieniu się za kierownicą i przejażdżce było jednak pozytywne, bo jednostka ochoczo reagowała na nacisk pedału gazu. Potwierdzeniem żwawego "zbierania się" było późniejsze spojrzenie do danych katalogowych - 2.2 i-DTEC przyspiesza do setki w 9,7 sekundy, a to dobry wynik jak na ciężkiego 150-konnego SUV-a. Sporo w tym zasługi dużego momentu obrotowego - 350 Nm przekazywanych na obie osie potrafi wyrwać z kopyta. Manualna skrzynia biegów zadowalała precyzją wyboru poszczególnych przełożeń.

Nie udało nam się niestety zebrać żadnych danych dotyczących spalania. Podajemy więc tylko, co o zapotrzebowaniu na paliwo mówi fabryka. Auto według producenta z manualną skrzynią powinno spalać 5.1 l/100km w trasie, a średnio 5.7 litra/100km. O zużyciu w mieście w folderze nie ma już wzmianki. Bardziej szczegółowe wrażenia z jazd opiszemy dopiero wówczas, gdy nowe CR-V zagości na dłużej w naszym teście SuperAuto24.pl.

UKŁAD JEZDNY

Czwarta generacja CR-V powstała na płycie podłogowej poprzedniczki. Według producenta otrzymała poprawki w zawieszeniu i układzie kierowniczym. Przednia konstrukcja opiera się na kolumnach McPhersona z dolnymi wahaczami przymocowanymi do kolumny pomocniczej i stabilizatorze poprzecznym. Tył skonstruowano na układzie wielowahaczowym z aluminiowymi zwrotnicami i stabilizatorem. Nowością jest za to samoadaptacyjne elektryczne wspomaganie kierownicy MA-EPS. Oferuje ono kierowcy większą siłę wspomagania podczas wykonywania manewrów przy niskich prędkościach. Przy jeździe z wyższą prędkością układ ma za zadanie robić się bardziej precyzyjny.

Odczucia na temat prowadzenia samochodu po pokonaniu krótkiego dystansu mieliśmy pozytywne. Wysoko zawieszone auto wydawało się stabilne podczas jazdy i nie wykazywało tendencji do większych przechyłów. Zawieszenie skutecznie tłumiło nierówności gorszych jezdni, po których się poruszaliśmy. Podróż była cicha i komfortowa. Wszelkie wyboje i wyrwy wydawały się być pestką dla japońskiego SUV-a. O właściwościach napędu przenoszonego na cztery koła trudna nam cokolwiek napisać, dlatego musimy poczekać na dłuższe jazdy testowe.


HAMULCE

Układ hamulcowy niezależnie od wersji silnikowej jest identyczny. Z przodu znalazły się wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 315 mm, a z tyłu tarcze lite o średnicy 302 mm. Hamulce są wspomagane całym pakietem systemów, które kierowca dostaje już w podstawie. Są to: czterokanałowy ABS z ESS (układ hamowania awaryjnego zapobiegający blokowaniu się kół), TSA (system stabilizacji toru jazdy przyczepy), EBD (elektroniczny system rozdziału siły hamowania oraz asystent hamowania (Brake Assist). jest też HSA (system wspomagania ruszania na wzniesieniu). W przypadku awaryjnego hamowania, układ ESS automatycznie włączy migające światła ostrzegawcze.

Na wyposażeniu może byc także pakiet systemów ADAS (zestaw zaawansowanych systemów sterujących). Są to: LKAS (system utrzymywania na pasie ruchu), tempomat adaptacyjny ACC oraz CMBS (system ograniczający skutki kolizji). Systemy te pomagają kierowcy uniknąć zderzenia, a w razie kolizji zapewniają podróżującym maksymalną ochronę.

BEZPIECZEŃSTWO

Nowy SUV Hondy poza wyposażeniem w wymienione systemy bezpieczeństwa, posiada strukturę nadwozia ACE, wykonaną w technice zaawansowanej kompatybilności pojazdów. Została ona zaprojektowana tak, aby zapobiec deformacji kabiny, rozpraszając energię zderzenia z dala od przedziału pasażerskiego. Konstrukcja ma za zadanie łagodzić także skutki zderzenia z pieszym.

W kokpicie podstawowo znajduje się sześć poduszek powietrznych. W ich skład wchodzą Airbagi dla kierowcy i pasażera oraz poduszki boczne chroniące tułowia i kurtyny. Siłę uderzenia podczas wypadku monitoruje zaawansowany system czujników. Wszystkie siedzenie są wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami. Nowością w CR-V jest system łagodzenia obrażeń kręgów szyjnych.

Na bezpieczeństwo wpływają też zagłówki redukujące ryzyko obrażeń kręgosłupa podczas uderzenia w tył samochodu. Wszystkie siedziska w kabinie otrzymały czujniki obecności podróżujących osób - brak zapiętych pasów jest wyświetlany na zegarach i skutkuje mało przyjemnym dla uszu dźwiękiem brzęczyka. Jest także kontrolka symbolizująca niezamknięte drzwi. Tylne siedzenia dostały mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych. Przednie reflektory ze zintegrowanymi diodami LED do jazdy dziennej mogą być nawet Bi-ksenonowe, co znacznie wpływa na poprawę oświetlenia drogi po zmroku.

.

NOWA Honda CR-V rocznik 2013 - CENA

wersja 2.0 i-VTEC 2.2 i-DTEC
S 2WD 94 900 zł -
COMFORT 2WD 102 400 zł -
ELEGANCE 2WD 110 500 zł -
COMFORT 4WD 111 500 zł 129 500 zł
ELEGANCE 4WD 119 600 zł 137 600 zł
LIFESTYLE 4WD 128 700 zł 146 700 zł
EXECUTIVE 4WD 138 500 zł 156 500 zł
EXECUTIVE NAVI 4WD 144 500 zł 162 500 zł
EXECUTIVE 4WD + ADAS 144 500 zł 162 500 zł
EXECUTIVE NAVI 4WD + ADAS
150 500 zł 168 500 zł

.

* ADAS (zestaw zaawansowanych systemów sterujących) - są to: LKAS (system utrzymywania na pasie ruchu), ACC (tempomat adaptacyjny) oraz CMBS (system ograniczający skutki kolizji).

Dopłata do automatycznej skrzyni 5-biegowej wynosi 6 000 zł (dostepna tylko w połączeniu z napędem 4WD).

.

Honda CR-V 2.2 i-DTEC - DANE TECHNICZNE

SILNIK R4
Paliwo Diesel
Pojemność 2199 cm3
Moc maksymalna 110 kW/150 KM/4000 obr./min
Maks mom. obrotowy 350 Nm/2000 obr./min
Układ zasilana paliwem Common rail
Sprzęgło Suche jednotarczowe ze sprężyną talerzową
Prędkość maksymalna
190 km/h
Przyspieszenie 0-100km/h 9,7 s
Skrzynia biegów manualna/6
Napęd 4WD
Zbiornik paliwa 58 l
Masa własna/ładowność 1653/2200 kg
Opony 225/65 R17
Emisja CO2 149 g/km
Bagażnik/po złożeniu siedzeń 589 l/1669 l

.

WYMIARY

Wymiary nadwozia w porównaniu z modelem poprzedniej generacji, zmieniły się nieznacznie. Długość zredukowana o 5 mm wynosi teraz 4570 mm, a wysokość  mierząca 1650 mm zmalała o 30 mm. Rozstaw osi pozostał ten sam - 2620 mm. Prześwit auta to 165 mm.Waga auta jest zróżnicowana w zależności od wersji silnika i wyposażenia.

Najlżejszy model benzynowy z napędem 2WD waży 1456 kg, Diesel 4WD z manualną skrzynią biegów to 1653 kg, a masa najcięższej wersji a automatyczną przekładnią może dojść nawet do 1806 kg. Pojemność bagażnika wynosi 589 litrów, a po rozłożeniu siedzeń przestrzeń wzrasta maksymalnie do 1669 l.

KOLORY NADWOZIA

Nowa Honda CR-V oferowana będzie w polskich salonach w 9 kolorach nadwozia.

.

WIDEO - zobacz z bliska możliwości nowej Hondy CR-V

ZAAWANSOWANY SYSTEM WSPOMAGAJĄCY JAZDĘ (ADAS)
Na pokładzie Hondy CR-V znalazły się zaawansowane układy bezpieczeństwa wspomagające kierowcę, ale nie wyręczające go w jego roli, wchodzące w skład systemu ADAS (Advanced Driver Assist System). Są to: system utrzymywania na pasie ruchu (Lane Keeping Assist System - LKAS), tempomat adaptacyjny ACC (Adaptive Cruise Control) oraz system ograniczający skutki kolizji CMBS (Collision Mitigation Braking System).

fb udostępnij tweet udostępnij g+ udostępnij nk udostepnij
Rafał Mądry
update counter