SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto testy NOWA Kia Ceed 1.6 GDI - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

NOWA Kia Ceed 1.6 GDI - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

21.12.2012, godz. 01:30
Kia Ceed drugiej generacji
foto:

Kia w temacie bezpieczeństwa stawia na wysoki poziom. Najnowszy Cee'd już w serii posiada bogaty pakiet systemów wspomagających kierowcę i komplet 6 poduszek powietrznych. Koreański producent do tego podnosi atrakcyjność pojemnego hatchbacka rekordowym 7-letnim programem gwarancyjnym, i co najważniejsze, przystępną ceną w stosunku do jakości. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to m.in. przedstawienie cennika oferowanego w salonach Cee'da drugiej generacji. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

Kia Cee'd II - BEZPIECZEŃSTWO

W nowym Cee'dzie zintegrowane strefy zgniotu absorbujące energię uderzenia, zostały połączone ze wzmocnionymi elementami karoserii. Słupki środkowe wykonano ze stali o lepszej wytrzymałości, a podłużnice główne zostały dodatkowo wzmocnione. System poduszek powietrznych zabezpiecza kierowcę i pasażerów przed poważnymi obrażeniami w trakcie wypadku. Seryjnie we wszystkich wersjach kompaktu montowanych jest 6 airbagów: czołowe kierowcy i pasażera, boczne chroniące tułowia i kurtynowe rozciągające się na wysokości głów.

>>> NOWA Kia Cee'd 1.6 GDI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<

Pasy bezpieczeństwa są trzypunktowe, z przodu posiadają regulację na wysokość i pirotechniczne napinacze. Wnętrze dysponuje też czujnikami obecności pasażerów na wszystkich pięciu miejscach z kontrolą świetlną na desce. Pasy są do tego wymuszane na podróżujących - brak ich zapięcia skutkuje uciążliwym dla uszu sygnałem brzęczka. Na małym cyfrowym wyświetlaczu wpasowanym w szczyt deski pokazuje się rysunek auta informujący o niezamkniętych drzwiach. W dbałości o najmłodszych podróżnych, kierowca posiada możliwość zablokowania drzwi oraz elektrycznych szyb przed otwarciem. Fotele tylne wyposażono w system ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych.

>>> NOWA Kia Cee'd 1.6 GDI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Zestaw uzupełnia seryjny pakiet inteligentnych asystentów kierowcy w trakcie jazdy: EBD (elektroniczny rozdział siły hamowania), ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), ESC (układ stabilizacji toru jazdy), TCS (system kontroli trakcji), VSM (nowatorski układ podpowiedzi ruchu kierownicy współpracujący ze wspomaganym elektrycznie układem kierowniczym, wpływający na tor jazdy i trakcję), BAS (system wspomagania hamowania), HAC (wspomaganie podczas ruszania pod górę), ESS (automatyczny włącznik świateł awaryjnych w momencie gwałtownego hamowania).

ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI

W każdym modelu montowany jest centralny zamek i blokada przeciwuruchomieniowa - czyli popularny immobiliser. Alarm obwodowy, zdalne sterowanie centralnym zamkiem ze składanego kluczyka oraz automatyczne ryglowanie zamków po ruszeniu z miejsca znajduje się w wersjach M, L i XL. Za dopłatą 1 000 zł można zamówić system ratunkowy Kia Safety System (automatyczne rozpoznanie wypadku, wezwanie służb ratunkowych, rejestruje parametrów wypadku, wezwanie pomocy na żądanie, wezwanie assistance, powiadomienie o próbie odholowania, połączenie alarmowe 112).

>>> NOWA Kia Cee'd 1.6 GDI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

W liście opcji Kii widnieje kilka pozycji dotyczących przydatnych czujników ułatwiających użytkownikowi życie. Radary parkowania zainstalowane w tylnym zderzaku seryjne są tylko w wersji XL, a w pozostałych wymagają dopłaty 1 000 zł. Automatyczny system parkowania równoległego Auto Park Assist z czujnikami w przednim i tylnym zderzaku kosztuje 2 000 zł w wersjach L i XL. Czujniki wykrywają dostępną przestrzeń parkingową, automatycznie manewruje kierownica i podpowiada kierującemu czynności do wykonania. Tempomat z programowalnym ogranicznikiem prędkości jest montowany w wersjach L i XL. Elektrochromatyczne lusterko wsteczne z czujniki deszczu uruchamiającymi samoczynnie wycieraczki i czujnikami zmierzchu, włączającymi światła, to cecha L i XL.

Jest jeszcze na liście opcji system LDWS zapobiegający zjechaniu z toru jazdy (działa powyżej prędkości 60 km/h), który monitoruje utrzymanie pojazdu na pasie ruchu, a w razie najechania bądź przekroczenia linii namalowanej na jezdni, uruchamia sygnał dźwiękowy.

Kia Cee'd II - OŚWIETLENIE

Soczewkowe lampy z wbudowanymi kierunkowskazami wyglądają nowocześnie i świetnie oświetlają drogę. W wersjach S i M światła do jazdy dziennej wkomponowano w przedni zderzak.Wersje L i XL otrzymały wbudowane w reflektory LED-owe pasy do jazdy dziennej, z funkcją statycznego doświetlania zakrętów i automatycznie uruchamiane światła mijania z czujnikiem zmierzchu. Ksenonowe światła adaptacyjne ze spryskiwaczami wysokociśnieniowymi montowane są wyłącznie w XL. Rozmieszczonych po bokach zderzaka lamp przeciwmgłowych nie ma tylko w bazowej wersji S.

>>> NOWA Kia Cee'd 1.6 GDI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<

Tylne klosze lamp podstawowo posiadają żarówki, a w wersjach L i XL opatrzono je diodową technologią LED. Trzecie światło STOP  w tylnym spoilerze dachowym montowane jest seryjnie. Lusterka boczne w wersjach L i XL posiadają wbudowane kierunkowskazy oraz lampki podświetlające podłoże, zapobiegające wejściu w kałużę.

Kia Cee'd II - GWARANCJA

Spokój ducha właściciela gwarantuje jedyny na rynku 7-letni program gwarancyjny, obejmujący umowę na mechanikę ograniczoną limitem 150 000 kilometrów. Gwarancja ta jest bezpłatna i przechodzi na kolejnych właścicieli, jeżeli pojazd był poddawany regularnym przeglądom w autoryzowanych stacjach obsługi. Powłokę lakierniczą objęto 5-letnim okresem gwarancyjnym, a nadwozie zostało zabezpieczone antykorozyjnie i otrzymało 12-lat gwarancji na perforację.

film z CRASH TESTu Euro NCAP

Konstrukcja nadwozia nowego Cee'da została tak zaprojektowana, by strefy kontrolowanego zgniotu absorbowały siłę uderzenia podczas kolizji na piątkę. Dzięki zastosowanym systemom i materiałom, auto oferuje wiodący poziom bezpieczeństwa. W przeprowadzonych testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP, samochód otrzymał najwyższą ocenę 5 gwiazdek, w tym: 89% za stopień ochrony osób dorosłych, 88% za stopień ochrony przewożonych dzieci, 61% za bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem. Doskonałość wyposażenia wspomagającego bezpieczeństwo oceniono na 86%.

Kia Cee'd II - CENA

Najtańsza Kia Cee'd w podstawowej wersji wyposażenia S z silnikiem benzynowym 1.4 o mocy 100 KM, kosztuje 49 990 zł. Za najtańszego diesla 1.4 CRDi 90 KM, trzeba zapłacić w salonie 57 990 zł.

Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl koreański hatchback z silnikiem 1.6 GDI 135 KM, to wersja wyposażenia XL. Identyczny samochód z dodatkowymi elementami: automatyczną skrzynią dwusprzęgłową, kołami 17", lakierem metalizowanym, systemem parkowania równoległego, nawigacją satelitarną oraz pakietem skórzanej tapicerki z system ostrzegającym o zmianie pasa ruchu - to wydatek 95 390 zł.

silnik paliwo moc w KM S M L XL
1.4 DOHC BENZYNA 100 KM 49 990 zł 56 490 zł 63 990 zł 74 490 zł
1.6 GDI BENZYNA 135 KM - 61 490 zł 68 990 zł 79 490 zł
1.4 CRDI DIESEL 90 KM 57 990 zł 64 490 zł 71 990 zł 82 490 zł
1.6 CRDI DIESEL 110 KM 59 990 zł 66 490 zł 73 990 zł 84 490 zł
1.6 CRDI DIESEL 128 KM - 67 490 zł 74 990 zł 85 490 zł

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie testu Kii Cee'd.

WIDEO - tak prezentuje się Kia Cee'd II we wnętrzu :

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: