Nowy Citroen C3 picasso: Czy warto go kupić?

2011-04-06 8:00

Rynkowy sukces Xsary picasso i jej następcy C4 picasso sprawił, że Citroen postanowił spróbować swych sił w segmencie minivanów odpowiadających długością nadwozia klasie małych samochodów. C3 picasso to kolejny członek w "artystycznej" rodzinie uniwersalnych aut Citroena.

Jednym z założeń, którymi kierowali się twórcy C3 picasso, było uzyskanie jak największej przestronności wnętrza. Nie da się ukryć, że im nadwozie ma kształty bardziej zbliżone do prostopadłościanu, czyli inaczej mówiąc - do pudełka, tym lepsze wyniki pod tym względem można osiągnąć. Wyboru więc nie było. Styliści zadbali jednak o to, że pudełkowaty C3 picasso wygląda niezwykle sympatycznie. Wyjątkowo przestronne wnętrze daje się łatwo i szybko przystosować do aktualnych potrzeb dzięki przemyślanym rozwiązaniom.

Przeczytaj koniecznie:

Należą do nich m.in. oddzielnie przesuwane tylne siedzenia oraz składane do przodu oparcie fotela pasażera. Funkcjonalność wnętrza podnoszą różne schowki. Liczne użytkowe zalety to nie wszystkie walory C3 picasso. Wersja z panoramicznym dachem o łącznej przeszklonej powierzchni przekraczającej 4,5 m kwadratowego może poszczycić się doskonałym doświetleniem wnętrza.

Konstruktorzy auta dołożyli starań, żeby podróżującym jak najmniej przeszkadzał zewnętrzny hałas. W tym celu zastosowano grubsze niż u konkurencji szyby, a drzwi i okna chroni podwójny układ uszczelek. Obraz "artystycznego" minivana Citroena uzupełnia spora lista różnych dodatków oraz nowoczesne silniki zapewniające niezłą dynamikę i ekonomikę jazdy.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki