SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto testy Nowy Ford Fiesta 1.0 EcoBoost - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

Nowy Ford Fiesta 1.0 EcoBoost - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

02.08.2013, godz. 01:30
Nowy Ford Fiesta 1.0 EcoBoost
foto:

Mimo niemałej ceny Fiesty w porównaniu z konkurencją, nieduży Ford to najlepiej sprzedawany model plasujący się w segmencie B na świecie. Na dodatek według danych za 2012 rok, samochód ten jest szóstym najchętniej kupowanym pojazdem na całym globie. Na taką popularność poza maksymalnie rozszerzoną dystrybucją, wpływ ma m.in. wysoki standard zachowanego bezpieczeństwa podróżujących, czy genialne właściwości jezdne. Niezły wygląd także ma tutaj spore znaczenie, co ostatnio pokazał konkurs "Women's World Car of the Year 2013", w którym aktualne wydanie Fiesty uplasowało się na szczycie podium. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to skupienie się na bezpieczeństwie Forda oraz zaprezentowanie jego cennika. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika ukaże się podsumowanie testu.

 

Ford Fiesta VII lifting - BEZPIECZEŃSTWO

W siódmej generacji Fiesty po liftingu, uległ poprawie poziom oferowanego bezpieczeństwa w stosunku do wcześniejszej wersji. Teraz auto już w podstawie oferuje bogaty systemem 7 poduszek powietrznych. Podstawowo na pokładzie małego hatchbacka znajdują się airbagi przednia dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki bezpieczeństwa chroniące głowy i klatki piersiowe, wraz z dodatkową poduszką kolanową kierowcy i kurtynami powietrznymi rozciągającymi w czsie wypadku wypadku na wysokości głów w obydwu przedziałach. W aucie zastosowano na wszystkich miejscach trzypunktowe, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa. Dla przednich foteli dodatkowo pasy mają napinacze pirotechniczne z ograniczeniem siły napięcia. Czujniki z dźwiękową oraz świetlną sygnalizacją niezapięcia, zastosowano na przednich fotelach kierowcy i pasażera. Siedzenia tylnej kanapy wyposażono w trzy seryjne zagłówki o regulowanej wysokości oraz system ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych.

>>> Nowy Ford Fiesta 1.0 EcoBoost - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<

Ford w dbałości o bezpieczeństwo i wyśmienite prowadzenie montuje we wszystkich modelach Fiesty zaawansowane systemy. Podstawowo hamulce mają wsparcie EBA (system wspomagania awaryjnego hamowania). W przypadku gwałtownego wciśnięcia pedału hamulca w podłogę, auto ostrzega też innych kierowców automatyką świateł awaryjnych. Jest również: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) z EBD (inteligentny system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania). Na wyposażeniu znajduję się także ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy), TA (układ kontroli trakcji) oraz HSA (układ pozwalający na łatwiejsze ruszenie wozem na wzniesieniach). Nowością na liście pokładowych opcji jest taki gadżet jak system Active City Stop, czyli radar zapobiegający kolizjom przy prędkościach do prędkości 30 km/h (cena 1 600 zł). Za układ DDS monitorujący ciśnienie powietrza w ogumieniu dopłacimy 200 zł.

ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI

Każda Fiesta podstawowo ma montowany fabryczny centralny zamek oraz przycisk automatycznego ryglowania drzwi wewnątrz kabiny. Zdalnego sterowania nie ma tylko w najtańszej wersji AMBIENTE (dopłata 300 zł). W pozostałych modelach standardowo dostajemy "centralkę" zamka z dwoma składanymi kluczykami pilotami (w AMBIENTE dopłata 800 zł). Alarm obwodowy to pozycja w katalogu opcji za cenę 1 500 zł. Warto zakupić za 100 zł nakrętki kół z blokadą zabezpieczającą, które chronią przed kradzieżą felg. Do odmian SPORT, TITANIUM i można dokupić za kwotę 1 800 zł (TITANIUM X 1 500 zł) system centralnego zamka z elektrycznym kluczykiem Ford KeyFree (potoczny inteligentny kluczyk, zwalniający zamki po zbliżeniu się do drzwi), z przyciskiem rozrusznika START/STOP.

>>> Nowy Ford Fiesta 1.0 EcoBoost - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Fiesta standardowo nie oferuje żadnych czujników. Radary parkowania z tyłu w pakiecie z elektryką składania lusterek kosztują 1 000 zł, a rozszerzony zestaw o radary przednie to wydatek 1 500 zł. Fiesta może mieć także kamerę cofania kosztującą następne 1 000 zł, możliwą tylko w połączeniu z radioodtwarzaczem SONY. Pakiet automatycznych wycieraczek z czujnikiem deszczu, automatyką reflektorów i samościemniającym się lusterkiem wstecznym, to wydatek 750 zł.

Ford Fiesta VII lifting - OŚWIETLENIE

Przednie lampy zgodnie z najnowszymi trendami, posiadają funkcję opóźnionego wyłączania światła przez około 30 sekund, co często okazuje się przydatna po zmroku. Podstawowo w wariantach AMBIENTE I TREND lampy są halogenowe. Droższe wersje SPORT, TITANIUM i TITANIUM X wyposażono w projekcyjny układ z pasami świateł do jazdy dziennej LED, co jest znaczną innowacją na tle poprzedniej Fiesty. Regulacja ustawienia wysokości świecenia odbywa się manualnie. Okrągłe światła przeciwmgłowe z lśniącą oprawą w bazowym AMBIENTE są niedostępne, w kolejnym TREND trzeba zapłacić za nie 950 zł, a w pozostałych są już częścią wyposażenia.

>>> Nowy Ford Fiesta 1.0 EcoBoost - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Lusterka boczne Fiesty mają wbudowane seryjne kierunkowskazy. Wysoko umieszczone tylne lampy zespolone (które swoją drogą świetnie prezentują się po zmroku) dostały nowy wygląd kloszy, w stosunku do odmiany przed liftingiem. Trzecie Światło STOP wmontowane w daszek tylnej klapy to element seryjnego wyposażenia.

Ford Fiesta VII lifting - GWARANCJA

Małego hatchbacka objęto 2-letnią gwarancją podstawową na mechanikę pojazdu bez limitu kilometrów. Gwarancja na lakier nadwozia jest objęta okresem 2 lat, a perforacja blach 12-letnim okresem gwarancyjnym, od daty zakupu auta przez pierwszego właściciela.

>>> Nowy Ford Fiesta 1.0 EcoBoost - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<

Istnieje możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia kosztów naprawy nawet do 5 lat eksploatacji, do maksymalnego przebiegu 150 tys. kilometrów. W ramach Ford Protect Klient objęty jest programem assistance, tożsamym z warunkami Programu Ford Assistance 12.

film z CRASH TESTu Euro NCAP

Jak na małego hatchbacka Ford Fiesta zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa podróżującym. Wiele dobrego wniósł Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS - czyli pakiet systemów wspomagających jazdę wraz z poduszkami powietrznymi) oraz konstrukcja nadwozia o zwiększonej sztywności. W testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP, autu przyznano maksymalną notę pięciu gwiazdek. Doceniono kompleksowość pakietu bezpieczeństwa, obejmującego ochronę pasażerów.

Ford Fiesta VII lifting - CENA

Auto w polskich salonach dostępne jest w siedmiu wersjach wyposażenia. Najtańszy 3-drzwiowy AMBIENTE z silnikiem 1.25 Duratec 60 KM, kosztuje 44 300 zł. Bazowa wersja 5-drzwiowiowa z najsłabszą odmianą silnika 1.25 60 KM, to wydatek 45 300 zł.

Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl Ford to wersja wyposażenia TITANIUM. W polskiej ofercie taki model z silnikiem 1.0 EcoBoost 100 KM kosztuje 58 500 zł. Wartość modelu z identycznymi pakietami w jakie uzupełniony został testowany egzemplarz pzekraczała 70 tys. zł.

Wersja 3-drzwiowa

silnik/wersja AMBIENTE
TREND

TREND
ECOnetic

SPORT
TITANIUM TITANIUM
ECOnetic
TITANIUM X
1.0 80 KM
44 300 zł 45 450 zł - - 51 450 zł - -
1.25 Duratec 60 KM
46 800 zł 47 950 zł - - 53 950 zł
- 58 850 zł
1.25 Duratec 82 KM
47 300 zł 48 450 zł - - 54 450 zł
- 59 350 zł
1.0 EcoBoost 100 KM
- 51 500 zł - - 57 500 zł
- 62 400 zł
1.0 EcoBoost 100 KM
skrzynia PowerShift
- 60 500 zł - - 66 500 zł
- 71 400 zł
1.0 EcoBoost 125 KM
- - - 63 400 zł
61 250 zł
- 66 150 zł
1.4 Duratec 96 KM
- 49 450 zł - - 55 450 zł
- 60 350 zł
1.6 Duratec 105 KM
skrzynia PowerShift
- 59 400 zł
- - 65 400 zł - 70 300 zł
1.5 TDCi 75 KM
52 950 zł 54 100 zł - - 60 100 zł
- 65 000 zł
1.6 TDCi 95 KM
- 56 300 zł 58 100 zł 64 450 zł 62 300 zł 63 850 zł 67 200 zł

.

Wersja 5-drzwiowa

silnik/wersja AMBIENTE
TREND

TREND
ECOnetic

SPORT
TITANIUM TITANIUM
ECOnetic
TITANIUM X
1.0 80 KM
45 300 zł 46 450 zł - - 52 450 zł - -
1.25 Duratec 60 KM
47 800 zł 48 950 zł - - 54 950 zł
- 59 850 zł
1.25 Duratec 82 KM
48 300 zł 49 450 zł - - 55 450 zł
- 60 350 zł
1.0 EcoBoost 100 KM
- 52 500 zł - - 58 500 zł
- 63 400 zł
1.0 EcoBoost 100 KM
skrzynia PowerShift
- 61 500 zł - - 67 500 zł
- 72 400 zł
1.0 EcoBoost 125 KM
- - - -
62 250 zł
- 67 150 zł
1.4 Duratec 96 KM
- 50 450 zł - - 56 450 zł
- 61 350 zł
1.6 Duratec 105 KM
skrzynia PowerShift
- 60 400 zł
- - 66 400 zł - 71 300 zł
1.5 TDCi 75 KM
53 950 zł 55 100 zł - - 61 100 zł
- 66 000 zł
1.6 TDCi 95 KM
- 57 300 zł 59 100 zł - 63 300 zł 63 850 zł 68 200 zł

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Forda Fiesty siódmej generacji po liftingu.

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: