SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto testy Opel Adam 1.4 Ecotec 87 KM - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie

Opel Adam 1.4 Ecotec 87 KM - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie

26.12.2013, godz. 01:30
Opel Adam
foto:

Kabina Opla Adama pasuje stylem do nadwozia. Deska rozdzielcza wygląda nowocześnie i nietuzinkowo, a materiały użyte we wnętrzu są całkiem niezłej jakości. Z przodu miejsca jest pod dostatkiem i nikt nie powinien narzekać na ciasnotę, ale tylna kanapa służy tylko do przewożenia zakupów. Fotele są wygodne, co przydaje się podczas stania w korkach, ale bagażnik u niektórych może wywołać wybuch śmiechu. CZWARTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to ocena wnętrza i kufra małego Opla. W NASTĘPNYCH CZĘŚCIACH pojawią się jeszcze: bezpieczeństwo, ceny auta i podsumowanie testu.

Opel Adam - WNĘTRZE

Ostatnimi czasy Opel udowadnia, że stara się robić pojazdy możliwie jak najlepsze, co widać m.in. po wnętrzach nowych modeli. W kabinie Adama połączono styl retro z technologią XXI wieku. Pod względem uroku ustępuje ono nieco Fiatowi 500, a w stosunku do Mini nie jest tak awangardowe. Nie oznacza to jednak absolutnie, że jest nudne. Deska rozdzielcza prezentuje się ciekawie - jest elegancka i nowoczesna, a jej spora część lakierowana pod kolor nadwozia dodaje "smaczku". Całe szczęście, że projektanci nie poszli w stronę futuryzmu, dzięki czemu wszystkie podzespoły i urządzenia pokładowe są na swoim miejscu.

>>> Opel Adam 1.4 Ecotec 87 KM - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<

Plastik użyty w kabinie pasażerskiej jest dosyć twardy, ale jego struktura nie jest nieprzyjemna dla dłoni. Tworzywa zastosowane do wykonania deski rozdzielczej są już miękkie w dotyku i mają ciekawą fakturę. Czarne elementy zostały przełamane lakierowanymi pod kolor nadwozia panelami, a w przypadku "naszego" egzemplarza o dobre samopoczucie dbała jasna tapicerka. Większość urządzeń pokładowych otrzymała przyjazne dla oka białe podświetlenie. Ponadto mały Adam może być wyposażony w klimatyczne oświetlenie, dające złudzenie przebywania w klubie oraz dach z imitacją gwiazd. Warto jednak dodać, że podsufitka z wizerunkiem nieba wygląda nieco kiczowato, ale niektórzy tym dodatkiem będą zachwyceni.

Po środku zegarów wygospodarowano miejsce na cyfrowy wyświetlacz, który pełni funkcję komputera pokładowego. Z niego można wyczytać m.in. średnie spalanie lub ilość przejechanych kilometrów. Wszelkie prezentowane informacje na komputerze są czytelne, jednak jego obsługa za pomocą pierścienia znajdującego się na manetce kierunkowskazów nie należy do najprzyjemniejszych w obsłudze. U dołu prędkościomierza i obrotomierza znalazły się wskaźniki poziomu paliwa oraz temperatury cieczy chłodzącej. Irytować może intensywne czerwone podświetlenie zegarów - lepszym rozwiązaniem byłaby biała barwa, dzięki czemu oczy mniej by się męczyły.

>>> Opel Adam 1.4 Ecotec 87 KM - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Bazowa odmiana wyposażeniowa o nazwie Adam wydaje się być nieco ogołocona z dodatków. Nabywca otrzymuje jedynie m.in. układ kierowniczy z trybem City, elektrycznie sterowane szyby przednie, zdalnie sterowany centralny zamek oraz 15-calowe stalowe obręcze z kołpakami. W standardzie nie otrzymamy np. klimatyzacji, kolumny kierowniczej z jakąkolwiek regulacją, tempomatu i komputera pokładowego.

Bogatsze odmiany Jam, Glam i Slam są już korzystniej wyposażone gdyż oferują m.in. manualną lub elektroniczną klimatyzację, radioodtwarzacz z wejściami AUX, USB oraz systemem Bluetooth, regulowaną w dwóch płaszczyznach kierownicę pokrytą skórą, tempomat, komputer pokładowy, 16-calowe lekkie obręcze, światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, okno dachowe, chromowane elementy ozdobne nadwozia oraz sportowe, obniżone zawieszenie.

KOMFORT I PRZESTRONNOŚĆ

Z przodu nawet wysocy pasażerowie będą zadowoleni ze sporej ilości miejsca na nogi, ramiona i głowę. Fotele są wygodne i dobrze wyprofilowane, dzięki czemu podróże nie kończą się bólem pleców, jednak trzymanie boczne mogłoby być lepsze. O znalezienie komfortowej pozycji za kierownicą dba dwuosiowa regulacja kolumny kierowniczej (z wyjątkiem odmiany Adam) i trzystopniowe ustawienia fotela. Niestety regulacja oparcia pokrętłem jest bardzo niewygodna ze względu na mała przestrzeń przeznaczoną na dostęp do tego elementu. Co ciekawe, podłokietnik nie jest oferowany w żadnej odmianie. Bazowo w aucie znajdziemy materiałową tapicerkę, jednak opcjonalnie może to być zestaw materiałowo-skórzany.

>>> Opel Adam 1.4 Ecotec 87 KM - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Z tyłu niestety miejsca jest niewiele. Można by rzec nawet, że tylna kanapa służy tylko do przewożenia bagaży. Wsiadanie jest niewygodne, a ilość miejsca na nogi nie zadowoli nawet dzieci. W tylnej części kabiny umieszczono dwa oddzielne siedziska, jednak trudno wyobrazić sobie, by ktoś tam chciał podróżować z własnej woli. Rodzice docenią zaczepy ISOFIX, dzięki którym można bezpiecznie przymocować fotelik dziecięcy.

Opel Adam - MULTIMEDIA

Radioodtwarzacz CD/MP3 z pięcioma głośnikami oraz złączem AUX jest standardem w Adamie. Zdalne sterowanie radiem z koła kierownicy jest dostępne od wersji Jam. System multimedialny z dotykowym, kolorowym wyświetlaczem jest dostępny w wariantach Jam, Glam i Slam w cenie 1300 zł. "Nasz" egzemplarz (wersja Jam) był wyposażony w ten właśnie system audio. Konfiguracje Glam i Slam standardowo są wyposażone w 7-głośnikowy system audio.

>>> Opel Adam 1.4 Ecotec 87 KM - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja <<<

Obsługa opcjonalnego systemu multimedialnego jest dosyć prosta, aczkolwiek brak wypustków podpowiadających gdzie położyć palec, zmusza kierowcę do oderwania wzroku od drogi lub korzystania z przycisków na kierownicy. Sam dotykowy wyświetlacz o przekątnej 7-cali jest czytelny i przyjazny dla oka, a dźwięk oferowany przez zestaw jest na bardzo dobrym poziomie. Łączenie telefonu z multimediami auta za pomocą technologii Bluetooth jest bardzo proste w realizacji.

Opel Adam - SCHOWKI

Projektanci Opla pomyśleli o kilko przydatnych miejscach na drobiazgi. Największym schowkiem jest ten umiejscowiony w desce rozdzielczej przy kolanach pasażera. Nieco nietrafionym pomysłem jest jego przedzielenie na pół, gdyż nie można do niego włożyć większych rzeczy, a samo sięganie do głęboko umieszczonych przedmiotów może być kłopotliwe.

W tunelu środkowym umieszczono wnękę z gumowym uchwytem na napój - to pomysłowe rozwiązanie dobrze się sprawdza w codziennym użytkowaniu, gdyż w każdej chwili można złożyć elastyczną opaskę, która przestaje zajmować miejsce, ale stale jest pod ręką. Pod dźwignią hamulca ręcznego wygospodarowano niewielką półeczkę, jednak jej użyteczność wzbudza wątpliwości. Boczki drzwi wyposażono w kieszenie, które pomieszczą przedmioty przeszkadzające w podróży takie jak np. napoje, portfel, mapę czy rękawiczki.

Opel Adam - BAGAŻNIK

Kufer ma znikomą objętość - wynosi ona bowiem zaledwie 170 litrów. Na plus należy jednak zapisać jego dużą głębokość oraz regularne kształty. Niestety dolna krawędź bagażnika została poprowadzona wysoko, co utrudnia wkładanie ciężkich przedmiotów. Klapka osłaniająca zawartość kufra przed wzrokiem niepożądanych osób nie unosi się samoczynnie do góry, co powoduje frustrację użytkownika, gdyż trzeba wciąż pamiętać o jej podnoszeniu i opuszczaniu - gdy pozostawi się ją w pozycji pionowej, wtedy ogranicza ona widok w lusterku wstecznym. Gdy zachodzi potrzeba przewiezienia większych elementów, można powiększyć przestrzeń załadunkową do 663 litrów. Oparcia dzielą się symetrycznie, jednak po ich opuszczeniu powstaje znaczącej wielkości próg.

Fabrycznie mamy wewnątrz kufra lampkę doświetlającą. Standardem dla każdej wersji jest zestaw naprawczy koła. Na liście wyposażenia opcjonalnego znalazła się elastyczna siatka bagażowa (niedostępna w podstawowej odmianie), która pomaga w utrzymaniu porządku w kufrze. Jej koszt to równe 500 zł.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 5

Piąty odcinek zostanie poświęcony bezpieczeństwu Opla Adama oraz jego cenie. Ile kosztuje podstawowa wersja, a ile trzeba zapłacić za testowaną przez redakcję wersję Jam? Jakie zastosowano w aucie rozwiązania dbające o bezpieczeństwo podróżujących? Które z systemów otrzymujemy już w standardzie? O tym w 5. odcinku dziennika testu niemieckiego malca na SuperAuto24.pl.

autor: Łukasz Kuźmiuk zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: