SuperAuta24»

Auto

»

Testy

» Opel Astra IV - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. Opel Astra IV - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

Opel Astra IV - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

Opel Astra IV - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Opel Astra IV za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA OPEL ASTRA IV za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Opel Astra IV, ranking niezawodności, ZDJĘCIA OPEL ASTRA IV - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie OPEL ASTRA IV tylko na Superauto24.pl.

Opel Astra IV – WSTĘP

Opel Astra to jedno z najpopularniejszych na świecie aut niższej klasy średniej (segment C), produkowany od 1991 roku, jako następca Kadetta. Aktualnie w ofercie Opla znajduje się IV generacja Astry, oznaczona literą J. Model Astra  jest bardzo popularny na świecie i po Corsie, to właśnie Astra sprzedaje się w największej liczbie egzemplarzy. Od początku produkcji do dziś, sprzedano ponad 10 mln egzemplarzy Astry na całym świecie.

>>> Opel Astra IV 2011 – CENA OD 57 450 zł

Starsze modele:

>>> Opel Astra III 2009 – CENA od 33,9 tys. zł

>>> Opel Astra III 2006 – CENA od 22,9 tys. zł

Ceny Opla Astry IV w Polsce zaczynają się od 57 450 zł za 5-drzwiowego hatchbacka z silnikiem benzynowym 1.4 100 KM w wersji Essentia. Najbogatsza odmiana Cosmo z silnikiem wysokoprężnym 2.0 CDTi 165 KM to wydatek rzędu 94 550 zł.

Opel Astra IV – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl przewaga opinii pozytywnych, choć nie wszytkie:

> Jarek: Jestem zadowolony z zakupu auta. Po raz drugi kupiłbym tą Astrę. Czujniki parkowania z przodu i z tyłu działają dobrze. Czujnik deszczu również. O światłach biksenonowych z AFL-em już napisałem wcześniej. Trochę ciężka i mułowata (100 KM).

> szczesliwy posiadacz: Bardzo fajne auto dla młodej osoby a nawet rodziny. Wózek bez problemu wchodzi do bagażnika, z tyłu jest dość miejsca. Brakuje mi kilku drobiazgów mimo, że wersja jest najbogatsza (COSMO), czarna perła z brokatem i chromami. Zależało mi na szybkim zakupie a to była jedyna astra dostępna na już. Obawiałem się silnika, że może być za słaby ale mile się zaskoczyłem. W sumie był to zakup przypadkowy i nie żałuję bo auto z rocznika 2010 kupiłem prawie o 20tyś taniej i to mnie skłoniło bo chciałem kupić astrę III. Jeżeli miał bym konfigurować na pewno bym wywalił kilka zbędnych bajerów typu dioda świecąca na podświetlane przyciski od szyb i świecąca obwódka wokół drążka zmiany biegów (trochę zajeżdża tandetą i świeci w nocy jak choinka).

> marcin: Dobrze się prowadzi, milo przyśpiesza. Dobrze wyciszona i przyjemnie zaprojektowana. Jednakże silnik 1.4 100KM jest zdecydowanie za mały do tego rodzaju samochodu, powoduje to zwiększone spalanie.

> jan.braun: Samochód posiada wadę konstrukcyjną zawieszenia. Jego bardzo głośna praca a wręcz łomot na nierównościach drogi nie do usunięcia przez serwis. Byłem na przeglądzie gwarancyjnym w serwisie w Bydgoszczy oraz w Włocławku. Są bezradni.

> puder: ZBYT POWAŻNE USTERKI ABYM MÓGŁ OCENIĆ NA WIĘCEJ NIŻ ŹLE, ŹLE, ŹLE !!!!!!!

Opel Astra IV - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Opel Astra IV – OPINIE DZIENNIKARZY

Maciej Ziemek / Auto Motor i Sport: Podczas jazdy, zza kierownicy nadwagi auta nie odczuwa się wcale. Astra chętnie i szybko skręca, w reakcjach na ruchy kierownicą jest nawet dynamiczna. Stabilne zachowanie auta podczas szybkich manewrów, zawieszenie z ogromnym zapasem trakcji, ostry układ kierowniczy (jedynie 2 2/3 obrotu kierownicą dzielą maksymalne po-łożenie kół od lewej do prawej) oraz szerokie i sztywne opony Bridgestone Potenza RE 050A o rozmiarze 225/45 R18 skutecznie maskują ociężałość konstrukcji Astry. Dynamikę doznań „podkręca" również dobra pozycja za kierownicą. Siedzi się stosunkowo nisko, zakres wzdłużnej regulacji fotela przerasta nawet potrzeby osób o ponadprzeciętnym wzroście, regulowana równości Astrze pomaga również duży rozstaw osi, wynoszący 2685 mm, czyli prawie tyle, co w Insignii należącej do klasy średniej. Doznania rodem z auta wyższej klasy potęguje też wnętrze Astry. Sporo w nim miękkich materiałów i dodatków w kolorze chromu, które mają podkreślać dbałość projektantów o szczegóły oraz uderzać po oczach precyzją wykonania tele. Może być go całkiem sporo lub wcale. Pasażerowie z przodu i z tyłu mają do dyspozycji kieszenie w drzwiach, z przodu z uchwytami na butelki w rozmiarze XL (1,5 l), z tyłu - S (0,5 l). Miejsca na odkładanie mniejszych i większych drobiazgów nie brakuje (od monet, przez iPody i telefony komórkowe, po aparaty fotograficzne i atlasy). Bagażnik ma standardowo 370 l pojemności. Regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicy pozwala odsunąć kierownicę dość daleko od deski rozdzielczej.

Samochód, który podczas jazdy krętą drogą zachowuje się bardzo stabilnie na prostej jest zaskakująco komfortowy. Mechanizm Watta, redukujący poprzeczne ruchy belki skrętnej tylnego zawieszenia w stosunku do nadwozia usztywnia tylne zawieszenie, ale działa jedynie w czasie występowania na kołach sił poprzecznych, czyli wtedy, gdy koła toczą się po łuku. Gdy Astra jedzie prosto przed siebie, dość miękko zestrojone połączenie wahaczy wzdłużnych belki z nadwoziem na tyle skutecznie tłumi łagodne pofałdowania nawierzchni, że można poczuć się jak w samochodzie wyższej klasy. W dobrym tłumieniu niei montażu. Kto siedział w Insignii albo przynajmniej widział jej wnętrze, w Astrze będzie czuł się znajomo. Miejsca na przednich fotelach jest sporo, a same siedzenia bardzo wygodne. W testowanym egzemplarzu fotel kierowcy był wyposażony w osobną regulację kąta nachylenia przedniej i tylnej części siedziska, co umożliwiało zajęcie idealnie dopasowanej pozycji za kierownicą. Dla osób, dla których siedziska standardowej długości są zbyt krótkie, świetnym rozwiązaniem jest regulacja wysunięcia przedniej podpórki siedziska. W ten sposób nogi podparte są tuż za kolanami.

Z tyłu w Astrze podróżuje się wygodnie. Na brak miejsca nad głową nie można narzekać, a ilość miejsca na kolana zależy od tego, jak daleko do tyłu przesunięte są przednie foności. Podłoga może znajdować się w dwóch położeniach: wyższym - wtedy bagażnik jest niższy, ale nie ma progu, a pod podłogą powstaje spora przestrzeń na płaskie przedmioty; niższym - wtedy trzeba się liczyć z przerzucaniem bagaży przez wysoki próg.

Konrad Kokosa / mmwarszawa.pl: Opel Astra spełni oczekiwania osób poszukujących nowoczesnego, wszechstronnego samochodu kompaktowego. Na uwagę zasługuje przyjazne, solidnie spasowane wnętrze oraz dobrze zestrojone zawieszenie i skrzynia biegów. Dynamiczna sylwetka sprawia jednak, że widoczność jest najwyżej przeciętna. Osoby chcące jeździć dynamicznie powinny potraktować silnik 1,6 jako minimum, gdyż słabsze jednostki przypadną do gustu prawdopodobnie tylko zwolennikom bardzo spokojnej jazdy. Co ważne, okazuje się, że porównania do Insignii to nie przesada – Astra IV faktycznie zbliżyła się do klasy średniej.

Opel Astra IV – TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 7, 8 lutego 2010 r.) testował Opla Astrę IV hatchback z silnikiem 1.4 turbo 180 KM:

- Niebanalny design, staranne wykończenie wnętrza, do tego luksusowe wyposażenie i 180 koni pod maską. Opel Astra niemal każdym detalem wydaje się manifestować rodzinne podobieństwo do Insignii. Czy w wersji Sport okaże się tak wyjątkowa, jak jej styl, i przeniesie finezję z segmentu premium do grona popularnych kompaktów? - pyta red. Michał Krasnodębski. I odpowiada: Astra czwartej generacji to moim zdaniem sensacja na miarę Kadetta E. Ci, którzy sięgają pamięcią do połowy lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku, wiedzą, jak mocno to auto wybiegało w przyszłość swoją opływową linią, szczególnie w elektryzującej wersji GSI. Dziś mamy do czynienia z jednym z najbardziej przełomowych produktów w historii marki Opel. W przypadku tak spektakularnego debiutu wady w rodzaju stosunkowo ciasnej tylnej kanapy tracą swoje znaczenie. Komfort, styl, wykończenie, stabilność i płynność jazdy godne klasy premium!

Opel Astra IV – DANE TECHNICZNE

 Opel Astra IV hatchback   DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  hatchback
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                    4,419/1,814/1,510
 Rozstaw osi (metry)  2,685
 Masa własna (tony)  1,298
 Pojemność bagażnika (litry)  370
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  56
 SILNIK  Ecotec
 Paliwo  benzyna bezołowiowa 95
 Liczba cylindrów  4 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  74 / 100 (6000 obr./min)                                       
 Moment obrotowy (Nm)  130 (4000 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  178
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  13,9
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  7,1
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  4,6
 Cykl mieszany (litry/100 km)  5,5
 CENA  
 listopad 2011  57 450 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  niedostępne
 Nawigacja (zł)  6400 zł
 Skórzana tapicerka  niedostępna

Opel Astra IV - SPALANIE

Według danych producenta, Opel Astra IV z silnikiem benzynowym 1.4 o mocy 100 KM spala: 7,1 litra/100 km w cyklu miejskim, 4,6 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 5,5 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Opel Astra IV z silnikiem 1,4 litra pali:

* ŚREDNIO – 5,6 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 7,4 l/100 km
* W TRASIE - 5,1 l/100 km

Opel Astra IV (2011) – CENA

Ceny Opla Astry IV w Polsce zaczynają się od 57 450 zł za 5-drzwiowego hatchbacka z silnikiem benzynowym 1.4 100 KM w wersji Essentia. Najbogatsza odmiana Cosmo z silnikiem wysokoprężnym 2.0 CDTi 165 KM to wydatek rzędu 94 550 zł.

Opel Astra IV - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Opel Astra IV 2011 r. - cena 45 500 zł

>>> Opel Astra III 2007 r. - cena od 18,3 tys. zł

>>> Opel Astra IV 2003 r. - cena od 9,6 tys. zł

oprac. Piotr Mieszkowski
update counter
Artykuły premium