SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto testy Opel Astra Sedan 1.7 CDTI - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

Opel Astra Sedan 1.7 CDTI - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

26.04.2013, godz. 01:30
Opel Astra Sedan (Astra J)
foto:

Opel Astra Sedan dbając o najwyższy poziom bezpieczeństwa podróżnych, oferuje już w podstawowym wariancie wyposażenia m.in. 6 poduszek powietrznych i elektroniczne systemy wspomagające jazdę. Cena za takie rozwiązania ubrane w eleganckie nadwozie, w bazowym modelu okazuje się przystępna, bo koszt 100-konnego auta kształtuje się od kwoty 61 400 zł. W ostatnim rozrachunku nowy Opel jest godny zainteresowania, tym bardziej, że powstaje w Polsce. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to zaprezentowanie cennika oferowanego w salonach Sedana oraz przyjrzenie się jego zabezpieczeniom. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

Opel Astra Sedan - BEZPIECZEŃSTWO

Nowe modele Opla otrzymują najwyższe noty w testach zderzeniowych. Na takie oceny wpływa wysoka wytrzymałość nadwozia i doskonała ochrona pasażerów. Astra Sedan bazuje na tych samych rozwiązaniach co hatchback, czy wersja combi, a te modele w przeprowadzonych testach instytutu badań Euro NCAP, dostały po 5 gwiazdek w zakresie bezpieczeństwa i zapobiegania wypadkom. Producent zapewnia o mocnych wspornikach zderzaków, klatce zbudowanej z wysokowytrzymałej stali, czy systemie tłumienia energii uderzenia. Belki wzmacniające skonstruowano w taki sposób, aby zminimalizować uszkodzenia kolizyjne przy małych prędkościach.

>>> Opel Astra Sedan 1.7 CDTI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary IV generacji <<<

Na pokładzie znajduje się podstawowo 6 poduszek powietrznych. W ich skład wchodzą czołowe kierowcy i pasażera, boczne chroniące tułowia podróżujących z przodu oraz kurtynowe obu przedziałów, rozciągające się na wysokości okien. Wszystkie siedziska otrzymały trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Przednie mają dodatkowo napinacze pirotechniczne i aktywne zagłówki. Czujniki siedzisk z sygnalizacją niezapięcia pasów i uciążliwym dźwiękowym przypominaczem zlokalizowano jedynie z przodu. W razie wypadku uaktywnia się dodatkowo PRS (system składania pedałów). Tylna kanapa standardowo otrzymała fabryczne mocowania typu ISOFIX dla fotelików dziecięcych.

>>> Opel Astra Sedan 1.7 CDTI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Kierowca w trakcie jazdy może liczyć na kilka elektronicznych asystentów wspomagających jazdę i hamowanie. Standardowo na pokładzie znajdują się m.in. 4-kanałowy  ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy), TCS (układ zapobiegający poślizgowi kół napędzanych), EBD (system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania). Za dopłatą 600 zł koła mogą być wyposażone w system monitorujący ciśnienie w oponach, który zawiera wyświetlacz graficzny między tarczami wskaźników. Hill Start Assist ułatwiający ruszanie ze wzniesień wraz z elektronicznym hamulcem postojowym kosztuje 500 zł.

ZABEZPIECZENIE i CZUJNIKI

Astra Sedan podstawowo posiada zdalnie sterowany centralny zamek ze składanego kluczyka pilota. W kabinie znajdziemy natomiast przycisk odpowiedzialny za automatyczne ryglowanie zamków. Za dopłatą 400 zł, o auto troszczyć się może system antynapadowy, z kontrolą zamków drzwi bocznych.

>>> Opel Astra Sedan 1.7 CDTI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Auto w zależności od upodobań może być naszpikowane przeróżnymi czujnikami. System monitorujący ciśnienie w oponach to koszt 600 zł. Tylne radary zbliżeniowe znajdują się fabrycznie w BUSINESS i EXECUTIVE, a zestaw tylnych i przednich czujników przydających w trakcie ciasnych manewrów, wiąże się z dopłatą 700 zł. Czujniki deszczu uruchamiające wycieraczki dostępne są tylko w pakiecie WIDOCZNOŚĆ za cenę 700 zł. Tempomatu z ogranicznikiem prędkości nie ma jedynie podstawowy ACTIVE.

Opel Astra Sedan - OŚWIETLENIE

W bazowym modelu ACYIVE dostajemy reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej. W kolejnych odmianach BUSINESS i EXECUTIVE Opel montuje już soczewkowe lampy z LED-owymi diodami do jazdy dziennej. Rewelacyjny zestaw bi-ksenonowy AFL ze spryskiwaczami to już wydatek 4 800 zł. Za światła przeciwmgłowe zderzaka przedniego w wersjach ACTIVE oraz BUSINESS trzeba zapłacić 850 zł, a w wariancie EXECUTIVE dostajemy je standardowo. Tylne lampy po zmroku dają efektowny motyw świetlnej linii układającej się w kształt skrzydła. Trzecie światło STOP za tylną szybą jest montowane seryjnie.

>>> Opel Astra Sedan 1.7 CDTI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<

System AFL biksenonów dostosowuje strumień światła tak, aby zapewnić optymalne oświetlenie w zależności od warunków pogodowych, prędkości i sytuacji na drodze. Dodatkowo aktywna regulacja zasięgu ARL, umożliwia zwiększenie pola widzenia do 350 metrów, przy prędkości powyżej 50 km/h. System automatycznie obniża też strumień, zapobiegając oślepieniu innych kierowców. Do tego w momencie zbliżania się do wzniesienia, wiązka świetlna automatycznie się podnosi. Można zamówić też różne pakiety. Na przykład za 700 zł dostaniemy opcję WIDOCZNOŚĆ, na którą się składają: automatyczne sterowanie świateł drogowych, automatyczny włącznik świateł z czujnikiem zmierzchu, światłoczułe lusterko kabinowe i czujnik deszczu.

Opel Astra Sedan- GWARANCJA

Niemiecka marka obejmuje swoje auta 2-letnią gwarancją, bez limitu kilometrów na mechanikę pojazdu. Gwarancja na odporność nadwozia i perforację blach objęta jest jest okresem 12 lat, od daty zakupu auta przez pierwszego właściciela. Okresowy przegląd auta wymagany jest raz na rok, lub co 30 tysięcy kilometrów. Przygotowany jest dodatkowo program umożliwiający przedłużenie gwarancji do 5 lat łącznie.

Opel Astra Sedan - CENA

Czwarta generacja Astry Sedan jest obecnie objęta w salonach cennikiem promocyjnym. Najtańszy model w bazowym wariancie ACTIVE z silnikiem 1.4 100 KM kosztuje 61 400 zł. Najtańszy diesel 1.7 CDTI o mocy 110 KM to w promocji wydatek 76 350 zł.

Testowany przez redakcję SuperAuto24.pl samochód, to wersja wyposażenia EXECUTIVE z wysokoprężną jednostką 1.7 CDTI w mocniejszym wariancie 130 KM z systemem Start/Stop. Cena takiego samochodu wynosi w promocji 85 450 zł.

SILNIK skrzynia biegów ACTIVE BUSINESS
promocja
ESECUTIVE
promocja
1.4 Twinport 100 KM Manual 5 61 400 zł
-
-
1.6 Twinport 115 KM Manual 5 64 400 zł
72 950 zł
65 950 zł
78 250 zł
71 250 zł
1.6 Twinport 115 KM Automat 6 -
77 950 zł
70 950 zł
83 250 zł
76 250 zł
1.4 Turbo 140 KM Manual 6
69 400 zł
77 950 zł
70 950 zł
83 250 zł
76 250 zł
1.4 Turbo 140 KM Start/Stop
Manual 6 -
79 150 zł
72 350 zł
84 450 zł
77 650 zł
1.4 Turbo 140 KM Automat 6 -
82 950 zł
75 950 zł
88 250 zł
81 250 zł
1.6 Turbo 180 KM Manual 6 -
82 950 zł
75 950 zł
88 250 zł
81 250 zł
1.6 Turbo 180 KM Automat 6
-
87 950 zł
80 950 zł
93 250 zł
86 250 zł
1.7 CDTI 110 KM Manual 6
-
83 350 zł
76 350 zł
88 650 zł
81 650 zł
1.7 CDTI 110 KM Start/Stop Manual 6
-
84 550 zł
77 750 zł
89 850 zł
83 050 zł
1.7 CDTI 130 KM Manual 6
-
85 750 zł
78 750 zł
91 050 zł
84 050 zł
1.7 CDTI 130 KM Start/Stop Manual 6
-
86 950 zł
80 150 zł
92 250 zł
85 450 zł

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Opla Astry Sedan.

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: