SuperAuta24»

Auto

»

Testy

» Opel Corsa – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. Opel Corsa – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

Opel Corsa – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

Opel Corsa - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Opel Corsa za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA OPEL CORSA za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Opel Corsa, ranking niezawodności, ZDJĘCIA OPEL CORSA - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie OPEL CORSA D tylko na Superauto24.pl.

Opel Corsa – WSTĘP

Opel Corsa to przedstawiciel segmentu B, czyli małych aut miejskich. Produkcja auta zaczęła się w 1983 r. i do dziś sprzedano ok. 15 mln sztuk wszystkich generacji Opla Corsy. Mały Opel jest także najlepiej sprzedającym się modelem niemieckiej marki. Nazwa Corsa po łacinie oznacza tyle, co korsykański. Aktualnie w sprzedaży znajduje się Corsa D, produkowana od 2007 roku.

>>> Opel Corsa 2011 – CENA od 37,4 tys. zł

Starsze modele:

>>> Opel Corsa 2008 – CENA od 23,5 tys. zł

>>> Opel Corsa 2002 – CENA od 7,9 tys. zł

W Polsce za 5-drzwiową Corsę D w podstawowo wyposażonej wersji Essentia, za to z mocniejszym od podstawowego (1.0 65KM) silnikiem benzynowym 1.2 85 KM zapłacimy 45 550 zł.

Opel Corsa – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl opinie użytkowników Opla Corsy są mocno podzielone:

> makumba: ok, powiem tak silnik jest za słaby to FAKT. jednak mi się często włącza agresor podczas jazdy innymi samochodami i potrafi być niebezpiecznie... tym autem nie poszaleje wiec jest BARDZO bezpieczne :P jazda nim 80km/h jest wspaniała, chodzi cicho, ale najpierw trzeba to auto rozpędzić a jak włączam się do ruchu to jak żółw :P eh no cóż takie kupiłam i jeżdżę i będę jeździć. wygląda ładnie ;]

> Młody: Auto z tym silnikiem jest warte uwago dla kierowców, którzy z reguły poruszają się po mieście, a w trasy jadą sporadycznie, dla przyjemności, wtedy Opelek naprawdę przyjemnie się prowadzi. Dla osób, dla których samochód służy do szybkiego przemieszczania się sugeruję zastanowienie się nad bardziej dynamicznym silnikiem. Moja wersja ma kubełkowe fotele, które doskonale się spisują - jeszcze nigdy po kilkuset kilometrowej trasie nie poczułem bólu kręgosłupa - co zdarzało mi się kiedy jeździłem Fabią, Cordobą, czy Astrą II. Ogólnie powiem, że lubię to autko, poza tym mało dynamicznym silnikiem.

> osa501: Od nowości źle spasowane zamknięcie schowka (odstaje). Po około 50000 km zaczęła schodzić folia z tej niby chromowanej klamki w drzwiach pasażera (zaznaczam że 99% jeżdżę sam). Wymiana na gwarancji. Od nowości kruszy się gąbka pod siedzeniem kierowcy (ważę około 80 kg więc chyba nie jest to za dużo jak na to auto), sprawa zgłaszana przy każdej okazji, serwis nic z tym nie robi, ale będę walczył :). Od nowości skrzypienie i piszczenie dochodzące z tylnego zawieszenia. Zgłaszane kilka razy, dopiero po ponad 62000 serwis twierdzi, że wykonał smarowanie.

> Inżynier Jaskiniowy: Auto ma szereg denerwujących na początku wad ale po przejechaniu 20 tys. zaczyna się je lubić. Może dlatego, że to samochód raczej dla starego, doświadczonego i opanowanego kierowcy, a nie dresa, który musi mieć 3 sekundy do 100. Szkoda, że pomiędzy silnikami 90KM i 160KM nie ma czegoś pośredniego na przykład 120KM. Do sprawnego przemieszczania się nie jest potrzebne 160KM bo to tylko paliwa żre więcej a z kolei 90 KM to trochę za mało przy wyprzedzaniu w trasie.

Opel Corsa - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Opel Corsa – OPINIE DZIENNIKARZY

Jacek Ambrozik / Interia.pl: Obszerne nadwozie i szeroka gama silników czynią z corsy D samochód uniwersalny. Na dodatek nie jest zbyt drogi. Opel corsa D to krewniak konstrukcyjny jednego z rynkowych bestsellerów - fiata grande punto. Oba auta dzielą ze sobą płytę podłogową, mają podobne, wyjątkowo obszerne nadwozie. W palecie silnikowej znajdziemy jednostki włoskie, niemieckie i japońską. Do jakości wykonania detali (bardziej niemieckiej niż włoskiej) nie można mieć większych zastrzeżeń.(…) Corsa D występuje w dwóch wersjach nadwozia - trzy- i pięciodrzwiowej. W stosunku do poprzednika auto wyraźnie urosło (na długość o 16 cm, na szerokość o 6 cm, na wysokość o 5 cm). (…) Nadwozie robi doskonałe wrażenie. Jest sztywne, czego odczuwalnym dowodem jest przyjemny dla ucha odgłos zamykania drzwi, nawet jeśli auto stoi na krawężniku.

Opel corsa D to jedna z lepszych propozycji na rynku w swojej klasie. Atutami samochodu są bardzo dobra relacja ceny do oferowanej wartości, staranne wykonanie nadwozia, atrakcyjne wzornictwo i bogate wyposażenie. Samochód nie sprawia też większych problemów serwisowych. Ze względu na obszerne wnętrze może pełnić rolę samochodu rodzinnego (oczywiście w wersji pięciodrzwiowej).

Roman Popkiewicz / Auto Motor i Sport: Pod względem elastyczności Corsa notuje wyjątkowo przeciętne wyniki, by nie powiedzieć słabe. O tym, jak niewiele silnik Opla potrafi przy niskich i średnich obrotach najlepiej świadczy fakt, że rozpędzanie od 60 do 100 km/h i od 80 do 120 km/h na 4. biegu trwa tyle samo. Corsa zmusza do częstej zmiany biegów - tylko wtedy dynamika jazdy okazuje się lepsza. Jednostka 1.2 ma natomiast inne argumenty, w tym przedziale cenowym chyba ważniejsze niż osiągi - oszczędza wydatków na paliwo. Silnik Corsy potrafił podczas testu zużyć mniej niż 7 l/100 km, a to świetny wynik dla malucha, który w wielu rodzinach jest jedynym samochodem. Opel pokazuje też, że da się do wnętrza małego samochodu przeszczepić jakość typową dla kompaktów. Corsa jest technicznie spokrewniona z Punto, jednak pod względem wykończenia niemieckie auto jest w innej lidze. Wygląd tworzyw i działanie przełączników są praktycznie jak z Astry.

Typowe dla Opla, dość twarde resorowanie trzeba lubić. Cierpi na tym komfort jazdy, co można by zaakceptować, gdyby odpowiednio podkręcone były właściwości jezdne. Tak jednak nie jest, np. Fabia i Punto potrafią na drodze przynajmniej tyle samo co Corsa przy bardziej miękkim zestrojeniu zawieszenia. Z kolei układ kierowniczy Opla działa jakby koniec kolumny kierowniczej wisiał w powietrzu - zerowe poczucie kontaktu kół z nawierzchnią. W efekcie, stosunkowo sztywne zestrojenie zawieszenia nie przekłada się na porywające właściwości jezdne.

Opel Corsa – TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 35, 21 września 2010 r.) testował Opla Corsę z silnikiem benzynowym 1.4 90 KM i porównywał go z innymi autami segmentu B:

W opinii testujących, Corsa ze stromą maską, mocno pochyloną przednią szybą i trójkątnymi oknami wygląda jak mały van. Dzięki temu pasażerowie mają poczucie dużej przestrzeni. -Jednak w porównaniu z niektórymi najnowszymi konkurentami Corsa nie wydaje się duża. Na przykład nowe Polo oferuje z przodu znacznie więcej miejsca, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę szerokość wnętrza – parametr, który w tym segmencie rynku ma niebagatelne znaczenie. Decyduje on o tym, czy kierowca i pasażer będą rywalizowali łokciami o miejsce między przednimi fotelami. Z tyłu przestronniej niż w Oplu będzie w Hyundaiu, a przede wszystkim w Hondzie- pisze red. Michał Krasnodębski. Zdaniem testującego, żwawy silnik o pojemności 1,4 litra osiąga moc 90 KM, zjednuje sobie sympatię kierowcy dobrą elastycznością. Napęd pozostaje cichy do średnich prędkości obrotowych, powyżej staje się hałaśliwy, ogólnie jednak sprawia pozytywne wrażenie. - Mniej podobała nam się hacząca skrzynia biegów z długimi ścieżkami drążka oraz zbyt bezpośredni układ kierowniczy, a także zawieszenie powodujące silne kołysanie się karoserii – czytamy w AŚ.

Opel Corsa 1.2 85 KM – DANE TECHNICZNE

 Opel Corsa   DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  hatchback
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                3,999/1,713/1,488
 Rozstaw osi (metry)  2,511
 Masa własna (tony) 1,070
 Pojemność bagażnika (litry)  285
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  44
 SILNIK  Ecotec Twinport
 Paliwo  benzyna bezołowiowa 95
 Liczba cylindrów  4
 Moc (kW / KM)  63 / 85 (5600 obr./min)                                      
 Moment obrotowy (Nm)  115 (4000 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  172
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  14,9
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  6,8
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  4,4
 Cykl mieszany (litry/100 km)  5,3
 CENA  
 listopad 2011  45 550 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  niedostępne
 Nawigacja (zł)  niedostępna
 Skórzana tapicerka  niedostępna

Opel Corsa 1.2 85 KM - SPALANIE

Według danych producenta, Opel Corsa z silnikiem benzynowym 1.2 o mocy 85 KM spala: 6,9 litra/100 km w cyklu miejskim, 4,4 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 5,3 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Opel Corsa z silnikiem 1,2 litra pali:

* ŚREDNIO - 5,5 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 7,5 l/100 km
* W TRASIE - 4,4 l/100 km

Opel Corsa (2011) – CENA

W Polsce za 5-drzwiową Corsę D w podstawowo wyposażonej wersji Essentia, za to z mocniejszym od podstawowego (1.0 65KM) silnikiem benzynowym 1.2 85KM zapłacimy 45 550 zł. Takie samo auto, ale z silnikiem wysokoprężnym 1.3 CDTi 75 KM Ecotec, to wydatek rzędu 50 600 zł.

Opel Corsa - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Opel Corsa 2011 – cena od 40,2 tys. zł

>>> Opel Corsa 2007 – cena od 19,9 tys. zł

>>> Opel Corsa 2004 – cena od 10 tys. zł

fb udostępnij tweet udostępnij g+ udostępnij nk udostepnij
oprac. Piotr Mieszkowski