SuperAuta24»

Auto

»

Testy

» Opel Meriva – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. Opel Meriva – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

Opel Meriva – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

Opel Meriva - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Opel Meriva za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA OPEL MERIVA 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Opel Meriva, ranking niezawodności, ZDJĘCIA OPEL MERIVA - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie OPEL MERIVA tylko na Superauto24.pl.

Opel Meriva – WSTĘP

Opel Meriva to mały minivan zbudowany na bazie modelu Corsa. Choć z uwagi na wymiary zewnętrzne Meriva zalicza się do segmentu b, pojemnością bliżej jej do kompaktowych aut. Pierwsza generacja Opla Merivy zadebiutowała w 2003 roku. Nowa Meriva zaprezentowana została podczas salonu samochodowego w Genewie w 2010 roku. Meriva II wyróżnia się tzw. portalowymi drzwiami wykonanymi w technologii FlexDoors, otwierającymi się w kierunku przeciwnym niż drzwi przednie. 

>>> Opel Meriva 2011 – CENA od 54,4 tys. zł

Starsze modele:

>>> Opel Meriva 2006 – CENA od 23,9 tys. zł

W polskich salonach Opla nowa Meriva w podstawowej wersji wyposażenia Essentia z silnikiem benzynowym 1.4 100 KM Twinport Ecotec kosztuje 54 450 zł. Opisywana przez nas wersja Essentia z silnikiem 1.4 Ecotec Turbo 120 KM kosztuje 58 300 zł. Meriva w specyfikacji Essentia z silnikiem wysokoprężnym 1.3 CDTI ecoFLEX 95 KM, to wydatek rzędu 65 650 zł.

Opel Meriva - OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl znaleźliśmy tylko dwie opinie o Merivie II. Same pozytywne:

> Meriviarz: Za całokształt daję 5, bo jestem bardzo mile zaskoczony. Jest bardzo ładny z zewnątrz, jak i w środku. Ja mam kolor złoto-srebrny a tapicerkę brązowo-beżową i tak świetnie to wygląda, że nie chciałbym innych kolorów. Szczególnie wnętrze wygląda bardzo ładnie i nowocześnie z zestawieniem kolorów ;)

> jurand200: ciche auto. dobry, szybki silnik-komfortowa jazda

Opel Meriva - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Opel Meriva – OPINIE DZIENNIKARZY

Dariusz Wołoszka / Info-Expert (źr. Motofakty.pl): Funkcjonalność i wszechstronność nowej Merivy zaprezentowanej w 2010 roku kryje się pod wszechobecnym przymiotnikiem Flex. Właścicielem samochodu z innowacyjnymi drzwiami FlexDoors możemy stać się za 56 150 zł. Design nadwozia minivana wpisuje się w trendy obowiązujące obecnie w Oplu. Przednie i tylne reflektory kształtem przypominają te z Astry IV. Bardzo krótka maska zwieńczona jest chromowanym wlotem powietrza znanym choćby z Insigni. W profilu zwraca uwagę charakterystyczne obniżenie dolnej krawędzi okien drzwi tylnych. Oprócz walorów estetycznych ma ono zapewnić również lepszą widoczność np. dzieciom siedzącym na tylnych fotelach. Nowa Meriva w porównaniu do poprzedniej generacji modelu jest dłuższa o 246 mm (4288 mm), szersza o 46 mm (1994 mm) i niższa o 9 mm (1615 mm). Rozstaw osi został zwiększony do 2644 mm czyli o 15 mm więcej niż w modelu debiutującym 9 lat temu.

Tzw. drzwi portalowe FlexDoors znane choćby z Rolls Royce’a Phantoma lub Mazdy RX8 budzą powszechną ciekawość. Tylne drzwi otwierane „pod wiatr” pod kątem prawie 90º ułatwiają zajmowanie miejsc na tylnej kanapie oraz montaż fotelików dziecięcych. Kabina, dzięki dużej powierzchni okien, zapewnia dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Wrażenie dobrego doświetlenia przestrzeni pasażerskiej potęguje duży wymagający dopłaty (2950 zł) przeszklony dach, który możemy zasłonić elektrycznie sterowaną roletą. Dostosowanie wnętrza do własnych potrzeb umożliwia system aranżacji tylnych foteli FlexSpace. Aluminiowe szyny pomiędzy fotelami są bazą systemu FlexRail pozwalającego na przesuwanie podłokietnika oraz schowków pomiędzy fotelami. Z tyłu natomiast dwupozycyjna podłoga bagażnika - FlexFloor oraz bagażnik na rowery - FlexFix sprawdzą się idealnie podczas wakacyjnych podróży. Konsola centralna, kierownica oraz wskaźniki na desce rozdzielczej to również rozwiązania znane doskonale z Insignii i Astry. Duża ilość przycisków na początku przytłacza, okazuje się jednak, że po pewnym czasie ich obsługa okazuje się prosta i nie nastręcza większych kłopotów. Przy wykorzystaniu trzech miejsc na tylnej kanapie do dyspozycji podróżnych jest bagażnik o pojemności 397 litrów. Po złożeniu tylnego rzędu siedzeń przestrzeń bagażowa powiększy się do 1496 litrów.

Testowy egzemplarz wyposażony był w benzynowy silnik o mocy 120 KM o momencie 175 Nm dostępnym w zakresie od 1750 do 4800 obr./min. Przyspieszenie do 100km/h w 11,5 sekundy i prędkość maksymalna 188 km/h są wartościami wystarczającymi w aucie typu minivan. Do 120 km/h wewnątrz Merivy panuje względna cisza, dzięki zastosowaniu m.in. potrójnych uszczelek drzwi czy elementów aerodynamicznych eliminujących szumy. Powyżej tej prędkości daje o sobie znać wysokie nadwozie i szumy opływającego powietrza stają się bardziej uciążliwe. Deklarowane średnie zużycie paliwa na poziomie 6,1 l/ 100 km w rzeczywistości oscyluje w granicach 8 l/ 100 km.

Dosyć twardo zestrojone zawieszanie Merivy z dobrze dobranym wspomaganiem kierownicy tworzą zgrany duet, który pozwala na pewne i stabilne prowadzenie pojazdu. Szybko pokonywane zakręty lub nagłe zmiany kierunku jazdy nie skutkują nadmiernymi przechyłami nadwozia. Pierwsza generacja Merivy znalazła na całym świecie ponad milion nabywców. Najnowszy minivan Opla przyciągnie nowych klientów ciekawym designem nadwozia oraz funkcjonalnością wnętrza, zniechęci natomiast ubogim wyposażeniem standardowym i dość wysoką ceną.
 

Opel Meriva - TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 33, 23 sierpnia 2011 r.) opisuje Opla Merivę jako auto niedoceniane:

- Trudno znaleźć inny samochód, który miałby tak wiele funkcjonalnych rozwiązań. Większość artykułów dotyczących nowej Merivy rozpoczyna się od zachwytu nad oryginalnym systemem otwierania drzwi tylnych – FlexDoors. My skupimy się jednak na cechach znacznie ważniejszych niż sposób zajmowania miejsc przez pasażerów tylnych siedzeń – czytamy w AŚ.

Według opinii testujących, w porównaniu z poprzedniczką druga generacja najmniejszego vana Opla znacznie urosła. Nadwozie oferuje teraz dużą ilość miejsca w obydwu rzędach foteli oraz w bagażniku. Funkcjonalność auta podnoszą bardzo praktyczne rozwiązania, takie jak FlexSpace oraz FlexRail. Pierwsze z nich to trzyczęściowa kanapa (składana, przesuwana, z regulacją kąta oparcia), pozwalająca dowolnie aranżować wnętrze. Na drugi system składa się wielopiętrowy podłokietnik zamocowany na szynie między fotelami.

- Wygodna kabina to jedno, prawdziwą przyjemność z podróżowania zapewnia 1,7-litrowy turbodiesel o mocy 130 KM. Silnik żwawo reaguje już od niskich obrotów, a jednocześnie jest bardzo ekonomiczny i niezbyt hałaśliwy. Merivę wykończono materiałami dobrej jakości, a komfort pasażerom (obok właściwie zestrojonego zawieszenia) zapewnia także bogate wyposażenie testowanej wersji Cosmo. Niestety, topowa odmiana z najmocniejszym  turbodieslem jest dość droga w zakupie. Porównując ją ze znacznie tańszą Vengą, trzeba jednak pamiętać o tym, że koreańskie auto ma o wiele mniejsze wnętrze – czytamy w tygodniku.

Opel Meriva - DANE TECHNICZNE

 Opel Meriva (2011)  DANE TECHNICZNE                                                                 
 NADWOZIE  
 Rodzaj  minivan
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                                    4,288/1,912/1,615
 Rozstaw osi (metry)  2,644
 Masa własna (tony)  1,285
 Pojemność bagażnika (litry)  397
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  54
 SILNIK  Turbo Ecotec
 Paliwo  Benzyna bezołowiowa 95
 Liczba cylindrów  4 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  88 / 120 (4800 obr./min)
 Moment obrotowy (Nm)  175 (4800 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  188
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  11,5
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  bd.
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  bd.
 Cykl mieszany (litry/100 km)  6,1
 CENA  
 grudzień 2011  58,3 tys. zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  niedostępne
 Nawigacja (zł)  5900 zł
 Skórzana tapicerka  niedostępna

Opel Meriva - SPALANIE

Według danych producenta, Opel Meriva z silnikiem benzynowym 1.4 Turbo Ecotec o mocy 120 KM 6,1 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Opel Meriva z silnikiem 1,6 litra pali:

* ŚREDNIO - 7,0 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 9,0 l/100 km
* W TRASIE - 6,5 l/100 km

Opel Meriva (2011) – CENA

W polskich salonach Opla nowa Meriva w podstawowej wersji wyposażenia Essentia z silnikiem benzynowym 1.4 100 KM Twinport Ecotec kosztuje 54 450 zł. Opisywana przez nas wersja Essentia z silnikiem 1.4 Ecotec Turbo 120 KM kosztuje 58 300 zł. Meriva w specyfikacji Essentia z silnikiem wysokoprężnym 1.3 CDTI ecoFLEX 95 KM kosztuje 65 650 zł.

Opel Meriva - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Opel Meriva 2011 r. – cena od 56 tys. zł

>>> Opel Meriva 2004 r. – cena od 16 tys. zł

oprac. Piotr Mieszkowski
update counter
Artykuły premium