SuperAuta24»

Auto

»

Testy

» Opel Zafira II – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. Opel Zafira II – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

Opel Zafira II – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

Opel Zafira II - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Opel Zafira II za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA OPEL ZAFIRA 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Opel Zafira II, ranking niezawodności, ZDJĘCIA OPEL ZAFIRA 2 - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie OPEL ZAFIRA II tylko na Superauto24.pl.

Opel Zafira II – WSTĘP

Opel Zafira to popularny w Europie kompaktowy minivan, zaliczany do segmentu cczyli klasy niższej średniej. Pierwsza Zafira powstała w 1999 roku na bazie Opla Astry II i wizualnie bardzo ją przypomina. Zafira to także pierwszy minivan, mogący przewieźć 7 osób. II generacja zaprezentowana została w 2005 roku i spokrewniona jest technicznie z Astrą III. Aktualnie w sprzedaży znajduje się już nowy model Zafira Tourer, który debiutował w 2011 roku. Jednak z uwagi na duże zainteresowanie, Opel równolegle wciąż oferuje Zafirę II. Główni konkurenci Zafiry, to: VW Touran, Renault Scenic oraz Citroen C4 Picasso i Toyota Verso.

>>> Opel Zafira II 2011 – CENA od 64,9 tys. zł

Starsze modele:

>>> Opel Zafira I 2004 – CENA od 19 tys. zł

W polskich salonach Opel Zafira II w jedynej oferowanej wersji wyposażenia Family, z silnikiem benzynowym 1.6 115 KM kosztuje 64 900 zł. Opisywana przez nas wersja z silnikiem benzynowym 1.8 140 KM kosztuje już 70 900 zł. Za Zafirę II z silnikiem wysokoprężnym 1.7 CDTI 11) KM zapłacimy 76 900 zł, zaś za wersję z instalacją LPG i silnikiem benzynowym1.6 150 KM 88 500 zł.

Opel Zafira II – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl opinie użytkowników Opla Zafiry są bardzo podzielone:
 
> sasiad: Ogólnie auto OK. Postawiłem na CNG ze względu na "nabijanie" kilometrów. Przy pobliskich stacjach na CNG można powiedzieć, że da się jeździć na gazie. Choć większa pojemność butli spowodowałaby większe zadowolenie (niestety ciężar butli robi swoje). Silnik mało dynamiczny ale za to ekonomiczny. Przy jeździe mieszanej spala ok. 20 zł na 100 km co cieszy oko przy tankowaniu płacąc 60 zł. Wygoda i dużo przestrzeni. Samochód jak na razie bez większych napraw.

> 2zbyszek: Dałbym 4,5 , ale takiej oceny tu nie ma. Producent mógłby pokusić się o lepsza jakość tapicerki i większą paletę kolorów. Plastiki też mogłyby być lepsze. Brak schowków , zbyt małe kieszenie w drzwiach. W takim aucie czujnik cofania powinien być w standardzie , oraz światła oświetlające podłoże w drzwiach podczas wysiadania (pierdoły ale bardzo przydatne)

> supernowa; Auto naprawdę godne polecenia. Jeżeli chodzi o wygląd jest to oczywiście kwestią gustu ale wydaje mi się że jest nowoczesny i współczesny. Jazda tym samochodem wzbudza poczucie bezpieczeństwa. Ma się wrażenie że się płynie. Duży limit przestrzeni i pewność prowadzenia powodują że ten samochód jest po prostu dobry.

Rozczarowani Oplem Zafirą II piszą:

> mietek: Autko ładne, bardzo wygodne, z całkiem dynamicznym silnikiem. Kupiłem nowe w salonie, usterkowość bardzo duża, kilka razy auto niezdolne do jazdy (laweta..), na szczęście na gwarancji. Serwis w Katowicach i w Chorzowie beznadziejny, w aucie włącza się tryb awaryjny sygnalizujący jakąś usterkę i redukujący moc w najmniej oczekiwanym momencie, a goście w serwisie nie wiedzą co jest grane.. Ładne, wygodne , drogie, usterkowe auto. Opla więcej nie kupię.

> zawiedziony: Auto kupiłem jako nowe, przy zakupie diler namawiał do diesla, mimo iż informowałem, że przeważnie jeżdżę na krótkich odcinkach i w mieście; okazało się to błędem, dotychczas jeździłem samochodami z silnikami benzynowymi i byłem zadowolony, tym razem jest inaczej, częste i kosztowne usterki przy relatywnie niewielkim przebiegu; awaria EGRu (utrata mocy i przyspieszenia), wg serwisu przyczyną jest zła technika jazdy i użytkowanie na krótkich trasach; tak jakbym odcinek z pracy do domu (5km) miał jeździć droga okrężną, by dać filtrowi cząstek stałych się wypalić. Bez sensu. Do tej pory wymieniony EGR, układ prostowniczy alternatora, korozja tylnej pokrywy po dwóch (!) latach, korozja progów, schowek pasażera nie zamyka się, ogólnie nie polecam, szczególnie za taką cenę.

Opel Zafira II - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Opel Zafira II - OPINIE DZIENNIKARZY

Maciej Pobocha / Motofakty.pl: W odświeżaniu samochodów chodzi o to, aby sprzedać to samo auto jako zupełnie nowe. Nie inaczej jest w przypadku zmodernizowanego Opla Zafiry. Modernizacja to – jeśli chodzi o Zafirę – chyba zbyt mocne słowo. Samochód ma nieco inne reflektory, tyle światła, zderzaki, grill i nadkola. W środku lekko przeprojektowano…pokrętła ogrzewania i sterowania systemem audio, a w bogatszej wersji wyposażenia radioodtwarzacz z funkcją nawigacji ma możliwość podłączenia iPoda. Tak czy inaczej na pierwszy rzut oka auta nie da się odróżnić od poprzednika. Zafirą może podróżować siedem osób: dwie z przodu, trzy w środkowym rzędzie i dwie na dodatkowych fotelach mieszczących się w bagażniku. Dzięki systemowi Flex7, siedzenia trzeciego rzędu dają się składać i chować pod podłogę. Nie trzeba ich więc wyjmować z auta i przechowywania np. w garażu, jeśli akurat potrzebujemy spakować więcej bagaży. Fotel pasażera z przodu można zamówić w wersji ze składanym oparciem, schowkiem pod siedziskiem i składanym stolikiem z tyłu oparcia. Opcjonalnie dostępny jest też system FlexOrganizer składający się ze schowków, siatek i haczyków umieszczonych w bagażniku. Pozwala on na uporządkowanie drobniejszych przedmiotów. Pojemność przestrzeni bagażowej przy siedmiu osobach na pokładzie wynosi 140 l. W przypadku złożonych foteli drugiego i trzeciego rzędu wzrasta do 1820 l. Nowością jest dostępne w opcji zawieszenie z elektroniczną regulacją pracy amortyzatorów. Ich twardość dobierana jest automatycznie do warunków drogowych i stylu jazdy kierowcy. Oznacza to, że przy pokonywaniu nierówności zawieszenie staje się bardziej miękkie, a podczas szybkiej jazdy utwardza się, co zapobiega przechyłom nadwozia.
 
W Zafirze dostępne są też – po raz pierwszy – biksenonowe reflektory adaptacyjne współpracujące z układem kierowniczym. Obracają się one w kierunku zakrętu w stopniu zależnym od prędkości jazdy i promienia skrętu, zwiększając doświetlenie nawet o 90 proc. w porównaniu z reflektorami nieruchomymi. Podczas jazdy z wyższą prędkością po prostej drodze automatyczna regulacja szerokości promienia światła zapobiega oślepianiu kierowców jadących z przeciwnego kierunku, wzmacniając jednocześnie zasięg świateł mijania. Najtańsza Zafira 1.6 115 KM kosztuje 71 200 zł. Na wyposażeniu standardowym ma m.in. ABS, przednie i boczne poduszki powietrzne, lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie, szyby elektryczne z przodu i centralny zamek z pilotem.
 
Testowaną przez nas Zafirę napędzał nowy diesel 1,7 l o mocy 110 KM. Jednostka zapewnia przyzwoite osiągi. Obroty warto jednak utrzymywać powyżej 2000 na minutę, bo inaczej samochód praktycznie nie przyspiesza. Dźwięk pracy silnika zaczyna przeszkadzać przy ok. 2800 obr./min. 6-stopniowa ręczna skrzynia biegów pracuje precyzyjnie, chociaż skok przełożeń nie należy do najkrótszych. Z przodu siedzi się wygodnie. Fotele są dobrze wyprofilowane, a zajęcie wygodnej pozycji za kierownicą ułatwia jej regulacja w pionie i poziomie. W trzecim rzędzie siedzeń dorosłym pasażerom brakuje miejsca na nogi i nad głową – fotele chowane w podłogę przewidziano raczej dla dzieci. Zastrzeżenia można mieć do widoczności – gruby przedni słupek potrafi skutecznie zasłonić wyjeżdżający z boku inny samochód. Zawieszenie zestrojono neutralnie. Jest na tyle twarde, aby podczas pokonywania zakrętów samochód nie przechylał się zbytnio na boki, a jednocześnie wystarczająco miękkie, aby dobrze tłumić nierówności drogi.

Opel Zafira II - TEST Auto Świat

Portal Auto-Świat.pl w wydaniu z 7 marca 2009 roku opisuje Opla Zafirę B po face liftingu:

- Lider segmentu minivanów na rynku europejskim od początku tego roku oferowany jest w odświeżonej gamie. W każdej wersji Zafira ma siedzenia dla 7 pasażerów. System ich składania – Flex-7 – jest przemyślany: drugi rząd może być przesuwany wzdłuż lub złożony za przednimi fotelami. Dwa miejsca trzeciego rzędu, gdy nie są wykorzystywane, składa się płasko pod podłogą bagażnika. Ten ostatni imponuje pojemnością. Rozbudowany kokpit z dużym wyświetlaczem na konsoli środkowej jest czytelny i nie sprawia problemów z obsługą. Plus za wyprofilowanie przednich foteli z dobrym trzymaniem bocznym. Poniżej 2000 obr./min silnik Opla jest nieco ospały, ale gdy już się „rozkręci”, pokazuje pełnię swoich możliwości. Sprawnie przyspiesza do „setki” i jest dość elastyczny. Przeciętnie należy ocenić precyzję prowadzenia drążka skrzyni biegów, lecz samo zestopniowanie jest bardzo dobre. Dużą skutecznością popisują się hamulce.

W opinii testujących, do osiągów dopasowano sprężyście zestrojone zawieszenie, które zapewnia przyzwoity komfort podróżowania. System ESP płynnie koryguje tor jazdy i choć uruchamia się dość wcześnie, to nie przeszkadza w dynamicznej jeździe. Wyposażenia wersji Cosmo nie odbiega od średniej w segmencie, podobnie jak jakość wykończenia. - Zakup Zafiry należy do drogich wśród kompaktowych minivanów. Pocieszeniem może być w tym przypadku ekonomiczne spalanie – podsumowuje AŚ.

Opel Zafira II 1.8 140 KM – DANE TECHNICZNE

 Opel Zafira II 1.8 140 KM (2011)  DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  minivan                                                                                 
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                                  4,467/1,801/1,635
 Rozstaw osi (metry)  2,703
 Masa własna (tony)  1,505
 Pojemność bagażnika (litry)  140/1820
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  58
 SILNIK  Ecotec
 Paliwo  Benzyna bezołowiowa 95
 Liczba cylindrów  4 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  103 / 140 (6300 obr./min)
 Moment obrotowy (Nm)  175 (3800 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  197
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  11,5
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  bd.
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  bd.
 Cykl mieszany (litry/100 km)  7,1
 CENA  
 Grudzień 2011  70,9 tys. zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  5200 zł
 Nawigacja (zł)  niedostępna
 Skórzana tapicerka  niedostępna

Opel Zafira II - SPALANIE

Według danych producenta, Opel Zafira II z silnikiem benzynowym 1.8 o mocy 140 KM spala: 7,1 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Opel Zafira II z silnikiem 1,6 litra pali:

* ŚREDNIO - 9,5 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 11,5 l/100 km
* W TRASIE - 8,0 l/100 km

Opel Zafira II (2011) – CENA

W polskich salonach Opel Zafira II w jedynej oferowanej wersji wyposażenia Family, z silnikiem benzynowym 1.6 115 KM kosztuje 64 900 zł. Opisywana przez nas wersja z silnikiem benzynowym 1.8 140 KM kosztuje już 70 900 zł. Za Zafirę II z silnikiem wysokoprężnym 1.7 CDTI 11) KM zapłacimy 76 900 zł, zaś za wersję z instalacją LPG i silnikiem benzynowym1.6 150 KM 88 500 zł.

Opel Zafira II - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Opel Zafira II 2011 r. – cena 87,9 tys. zł

>>> Opel Zafira II 2002 r. – cena od 12 tys. zł

oprac. Piotr Mieszkowski
update counter
Artykuły premium