Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Biturbo - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary rodzinnego vana

2013-10-07 3:30

Trzecia generacja Zafiry przyniosła sporo nowoczesnych rozwiązań. Stylistyka przestała być nudna oraz stała się połączeniem dynamizmu i elegancji, zaś pod karoserią ukryto nowoczesną technologię. To duża różnica w stosunku do poprzedniczek, które były na wskroś rodzinne i mało emocjonujące, jeśli chodzi o design. Nowa Zafira z dopiskiem Tourer może się podobać osobom w każdym wieku, a to duży plus. PIERWSZY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to ocena stylistyki rodzinnego vana z Niemiec. W NASTĘPNYCH CZĘŚCIACH pojawią się kolejno: układ napędowy, zawieszenie, wnętrze, bezpieczeństwo i ceny auta

Opel Zafira Tourer - WSTĘP

Opel Zafira to kompaktowy minivan spokrewniony technologicznie z Astrą. Pierwsza generacja Zafiry uplasowanej w segmencie K, znana jest już od 13 lat. Po tym, jak pojawiła się na rynku w 1999 roku, była pierwszym samochodem w swojej klasie wyposażonym w siedem miejsc (przy czym dwa fotele chowały się pod podłogą w bagażniku). Rewolucyjny system składania siedzeń nazwany Flex7, umożliwiał nietypową konfigurację foteli. Tym rozwiązaniem Zafira ustanowiła nowe standardy i sprowokowała innych producentów do projektowania bardziej elastycznych wnętrz. Druga generacja niemieckiego pojazdu (Zafira B) wjechała na rynek w 2005 roku, a jego produkcja przez pięć lat odbywała się nawet w polskich zakładach Opla w Gliwicach.

>>> Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Biturbo - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Wraz z pojawieniem się trzeciego wcielenia minivana, do nazwy dodano słowo Tourer, które miało podkreślać rewolucję, jaką przeszło auto. Zafira C zadebiutowała we wrześniu 2011 roku na Salonie Samochodowym we Frankfurcie, a od stycznia 2012 r. można ją nabyć w salonach sprzedaży. Opel od początku debiutu swojego vana, sprzedał w Europie ponad 2,2-miliona egzemplarzy tego modelu. Konkurencją dla rodzinnego transportera są m.in. takie auta jak: Ford S-Max, Citroen C4 Grand Picasso, Volkswagen Touran, czy Renault Grand Scenic.

Opel Zafira Tourer - STYLISTYKA

Zafira Tourer zwraca uwagę. Dzieje się tak dlatego, że dwubryłowa karoseria jest smukła, dynamiczna i elegancka. Pod tym względem może śmiało konkurować z Fordem S-Maxem, który jest jednym z najbardziej wyrazistych aut w swojej klasie. Można powiedzieć, że styliści Opla starali się połączyć wizerunek rodzinnego vana z prestiżem drogiej limuzyny. Całość wygląda naprawdę świetnie - można się nawet pokusić o stwierdzenie, że jeżeli ktoś szuka wygodnego i reprezentatywnego auta, ten powinien się przymierzyć do niemieckiego samochodu.

>>> Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Biturbo - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Swoimi charakterystycznymi, bumerangowymi reflektorami przypomina elektrycznego Opla Amperę. Pod kloszami ukryto światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, tradycyjne reflektory oraz kierunkowskazy. Atrapa chłodnicy o trapezoidalnym kształcie z chromowanym pasem i logo marki, to element pojawiający się we wszystkich modelach niemieckiego producenta. Dynamiki "dziobowi" dodają także boczne przetłoczenia maski łączące się z wąskimi słupkami "A" oraz wyrazista linia biegnąca przez środek pokrywy silnika. Olbrzymia, mocno pochylona szyba przednia sprawia, że patrząc od przodu można odnieść wrażenie, iż cały dach jest wykonany ze szkła.

>>> Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Biturbo - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze i wyposażenie <<<

Patrząc z boku na Zafirę również trudno nie zauważyć dynamizmu auta - to za sprawą dwóch poziomych linii, przy czym jedna zaczyna się na przednim błotniku i kieruje aż do tylnych lamp. Druga startuje przy przednim nadkolu, "idzie" przez dolną część drzwi, by tuż pod koniec progu unieść się do góry w typowej dla Opla stylistyce. Równie ważnym rozwiązaniem jest opadająca linia dachu, zakończona małą lotką. Błotniki narysowane bez zbędnych ekstrawagancji, mogą skrywać imponujące 19-calowe alufelgi, natomiast tył wozu bardzo przypomina ten, który znamy konkurencyjnego Forda S-Maxa.

Opel Zafira Tourer - KOLORY NADWOZIA

Bogata paleta barw oferuje aż 14 kolorów nadwozia. Podstawowe bazowe kolory to Granatowy Royal i Biały Summit. Lakier opalizujący Czerwony Power oraz lakiery metalizowane i perłowe wymagają od klientów dopłaty 2 000 zł. Lakierowane zderzaki to standard w każdej wersji, tak samo jak lusterka boczne i klamki w barwie nadwozia. Chromowane klamki i listwy ozdobne okien to cecha bogatszej wersji Cosmo, czyli takiej jak prezentowana na zdjęciach.

>>> Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Biturbo - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo i cena <<<

Opel Zafira Tourer - WYMIARY

Pojazd w stosunku do II generacji Zafiry jest większy w każdym kierunku - jest o 16 mm dłuższy, o 7 mm szerszy i o 6 mm wyższy (długość 4,66 m, szerokość 1,88 m, wysokość 1,69 m). Rozstaw osi wynosi 2,76 metra, zaś waga minivana waha się w zależności od wersji od 1496 kg do 1878 kg. Pojemność bagażnika zależy od wariantu wyposażeniowego: 710/1860 litrów dla wersji 5-osobowej oraz 152/642 /1792 litrów dla opcji 7-osobowej.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 2

W drugim odcinku znajdzie się test jednostki i układu napędowego. Testowy minivan został wyposażony w wysokoprężny motor 2.0 CDTI Biturbo o mocy 195 KM. Jak podwójnie turbodoładowany diesel reaguje na wciśnięcie pedału gazu? Czy skrzynia biegów jest precyzyjna? Jak wygląda prawdziwe spalanie kompaktowego auta? O tym w 2. odcinku dziennika testu Opla Zafiry Tourer na SuperAuto24.pl.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają