SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto testy Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Biturbo - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo i cena

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Biturbo - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo i cena

11.10.2013, godz. 01:30
Opel Zafira Tourer
foto:

Trzecia generacja Opla Zafiry z wynikiem 5 gwiazdek Euro NCAP, po raz kolejny udowadnia, że rodzina może nim bezpiecznie podróżować. Dodatkowo kierowcę wspomaga cały szereg różnych elektronicznych wspomagaczy i aktywnych asystentów. Obudowana dobrym wyposażeniem Zafira Tourer nie należy jednak do najtańszych aut na rynku, ale jej zakup nie będzie przysłowiowym wyrzuceniem pieniędzy w błoto. Po tym samochodzie widać za co się płaci, a walory transportowe potrafią wynagrodzić niemały wydatek. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to skupienie się na bezpieczeństwie oraz cenach niemieckiego minivana. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

Opel Zafira Tourer - BEZPIECZEŃSTWO

Duży Opel oferuje sporo systemów wpływających na bezpieczeństwo podróżujących. Za ochronę w trakcie kolizji najbardziej odpowiada sztywna klatka kabiny pasażerskiej wykonana ze stali o wysokiej wytrzymałości. Oczywiście nie mogło zabraknąć również poduszek powietrznych kierowcy, pasażera, bocznych oraz kurtynowych. Wszystkie fotele mają trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Przednie zostały dodatkowo wyposażone w napinacze i aktywne zagłówki. Standardowo wszystkie miejsca w aucie otrzymały sygnalizację niezapięcia pasów wraz z dźwiękowym sygnałem. Rodzice docenią także fabryczne mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych.

>>> Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Biturbo - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary vana <<<

Kierowca w trakcie jazdy może liczyć na elektronicznych asystentów wspomagających jazdę i hamowanie. Standardowo na pokładzie znajduje się m.in. ESP (układ stabilizacji toru jazdy) oraz asystent ruszania pod wzniesienie.

Opel Zafira Tourer - CZUJNIKI

Zafira Tourer może zaoferować całą masę różnych czujników. W opcji dla wersji Enjoy, za dopłatą 1 500 zł można mieć radary parkowania z tyłu i z przodu (standard dla Cosmo). Za 700 zł można dokupić system monitorujący ciśnienie w oponach z wyświetlaczem graficznym, na którym podawane są wszelkie aktualne informacje. Alarm samochodowy wyposażony w blokadę zamków oraz dodatkowymi czujnikami ruchu to koszt 1 600zł.

>>> Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Biturbo - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

W Pakiecie Ochronnym (kosztuj 2 700zł), otrzymamy dodatkowo elektrycznie składane lusterka z błyszczącymi elementami stylistycznymi, wyświetlacz graficzny komputera pokładowego oraz zaawansowanego asystenta parkowania. Na czujniki składają się natomiast: czujnik deszczu uruchamiający pracę wycieraczek, wskaźnik odległości od pojazdu poprzedzającego, reagujący na zagrożenie stłuczką. System ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych TSR, tempomat adaptacyjny, system aktywnej regulacji zasięgu świateł, kamerę pakowania z tyłu (zamiast czujników), zaawansowany asystent parkowania i układ ostrzegający o pojazdach w martwym polu w lusterkach zewnętrznych.

Opel Zafira Tourer - OŚWIETLENE

Efektownie wyglądające reflektory przednie świecą naprawdę dobrze. W standardzie klienci otrzymują lampy halogenowe i światła do jazdy dziennej DRL. W opcji można dostać światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Przeciwmgielne (standard w Cosmo) kosztują 850 zł, zaś spryskiwacze świateł kosztują 500 zł, a rewelacyjnie działający system biksenonowy AFL (ze spryskiwaczami i diodami LED do jazdy dziennej) to wydatek 5 200 zł. Tylne LED-owe lampy, które są podstawowo w Cosmo, w wersji Enjoy są warte 1 000 zł.

>>> Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Biturbo - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

System AFL biksenonów dostosowuje strumień światła tak, aby zapewnić optymalne oświetlenie w zależności od warunków pogodowych, prędkości i sytuacji na drodze. Dodatkowo aktywna regulacja zasięgu ARL, umożliwia zwiększenie pola widzenia do 350 metrów, przy prędkości powyżej 50 km/h. System automatycznie obniża też strumień, zapobiegając oślepieniu innych kierowców. Do tego w momencie zbliżania się do wniesienia, wiązka świetlna automatycznie się podnosi. Całość działa bardzo dobrze, dzięki czemu podnosi się bezpieczeństwo podróży nocą.

film z CRASH TESTu Euro NCAP

Strefy kontrolowanego zgniotu Zafiry Tourer bardzo dobrze absorbują siłę uderzenia. W testach zderzeniowych przeprowadzonych przez instytut badań Euro NCAP, Zafira Tourer uzyskała najwyższą notę - ocenę pięciu gwiazdek. Doceniono kompleksowość pakietu bezpieczeństwa - ochrona pasażerów przednich siedzeń dostała 93 proc. punktów. Obszar ochronny dzieci uzyskał wynik 86 proc. punktów. Próby wypadku z pieszym wykazały skuteczność ochrony na 82 proc. punktów.

Opel Zafira Tourer - CENA w POLSCE

Auto w polskich salonach dostępne jest w dwóch wersjach wyposażenia: Enjoy oraz Cosmo. Najtańsza Zafira kosztuje 85 250 zł z benzynowym silnikiem 1.8 Twinport Ecotec 115 KM. Najtańszy Diesel w cenie 97 250 zł, to 2.0 CDTI Ecotec 110 KM.

>>> Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Biturbo - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze i wyposażenie <<<

Prezentowany w teście SuperAuto24.pl egzemplarz w wersji Cosmo z silnikiem 2.0 CDTI Ecotec (Biturbo) 195 KM Start/Stop to koszt minimum 123 650 zł.

SILNIK/WERSJA Enjoy Cosmo
Jednostki benzynowe
1.8 Twinport Ecotec (115 KM) M5
85 250 zł
-
1.4 Turbo Ecotec (120 KM) M6
90 250 zł 100 850 zł
1.4 Turbo Ecotec (120 KM) start/stop M6
91 650 zł 102 250 zł
1.8 Twinport Ecotec (140 KM) M5
91 250 zł 101 850 zł
1.4 Turbo Ecotec (140 KM) M6 93 250 zł 103 850 zł
1.4 Turbo Ecotec (140 KM) start/stop M6 94 650 zł 105 250 zł
1.4 Turbo Ecotec (140 KM) LPG M6 100 750 zł 111 350 zł
1.4 Turbo Ecotec (140 KM) A6 99 250 zł 109 850 zł
1.6 Turbo Ecotec (150 KM) CNG M6
104 750 zł 115 350 zł
1.6 Turbo Ecotec (170 KM) start/stop M6
100 150 zł 110 750 zł
1.6 Turbo Ecotec (170 KM) A6
104 750 zł 115 350 zł
Jednostki wysokoprężne
2.0 CDTI Ecotec (110 KM) M6
97 250 zł -
2.0 CDTI Ecotec (130 KM) M6
99 250 zł 109 850 zł
2.0 CDTI EcoFLEX (130 KM) start/stop M6
100 650 zł 111 250 zł
1.6 CDTI Ecotec (136 KM) M6
103 250 zł 113 850 zł
2.0 CDTI Ecotec (165 KM) M6
101 750 zł 112 350 zł
2.0 CDTI EcoFLEX (165 KM) start/stop M6 103 150 zł 113 750 zł
2.0 CDTI Ecotec (165 KM) A6
107 750 zł 118 350 zł
2.0 CDTI Ecotec (195 KM) start/stop M6
- 123 650 zł

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Opla Zafiry Tourer.

autor: Łukasz Kuźmiuk zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: