Peugeot 2008 1.6 e-HDi - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce

2013-11-20 2:30

Zawieszenie Peugeota 2008 zostało jakby stworzone na polskie drogi. Globalny crossover musi sobie radzić na trasach gorszej kategorii i wychodzi mu to całkiem nieźle. Wszelkie ubytki na szosach są dobrze tłumione, dzięki czemu jazda nie jest formą kary. Samochód sprawnie pokonuje zakręty, a jego zachowanie jest przewidywalne. Owszem na wirażach auto się nieco przechyla, jednak skala tego zjawiska jest na akceptowalnym poziomie. TRZECI ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to ocena całego układu jezdnego francuza. W NASTĘPNYCH CZĘŚCIACH pojawią się jeszcze: wnętrze, bezpieczeństwo i ceny samochodu.

Peugeot 2008 - UKŁAD JEZDNY

Podwozie 2008 oparto na kolumnach McPhersona ze sprężynami śrubowymi z przodu oraz belce skrętnej ze sprężynami, amortyzatorami i stabilizatorze z tyłu. Całość została na tyle dobrze opracowana, że dobrze sprawdza się na polskich drogach. Dzięki takiemu rozwiązaniu podwozia drogi gorszych kategorii nie są przeszkodą dla crossovera. Sprężyste nastawy dobrze tłumią nierówności, a całość wypada stosunkowo cicho. Tylko większe wyrwy sprawiają, że do wnętrza docierają głośniejsze dźwięki. Konfiguracja amortyzatorów i sprężyn opracowana została tak, że komfort nieco zwycięża nad pewnością prowadzenia. Na zakrętach auto trochę się wychyla, jednak nie jest to nic strasznego i nie wpływa niekorzystnie na tor jazdy.

>>> Peugeot 2008 1.6 e-HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<

Układ kierowniczy pod względem precyzji jest na przyzwoitym poziomie i dostarcza całkiem sporą ilość informacji napływających z przedniej osi. Kierowcy, którzy lubią się integrować z pojazdem powinni być zadowoleni z takiego ustawienia układu. Jedyna jego wada to bardzo delikatny luz w centralnym położeniu, co czasami może być przyczyną dziwnych odczuć na kierownicy. Zjawisko to jest na tyle znikome, że większość nabywców może tego nie odczuć.

>>> Peugeot 2008 1.6 e-HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Jeśli chodzi o siłę wspomagania układu kierowniczego to należy przyznać, że została ona dobrze dobrana. Kierownica nie obraca się za lekko, jednak nie trzeba też być regularnym klientem siłowni by móc zasiadać na miejscu kierowcy w 2008. Dzięki przyjemnemu oporowi można wyczytać więcej informacji z drogi, a to przekłada się na lepsze odczucia zza "kółka". Samo manewrowanie na ciasnych parkingach przychodzi łatwo, ale widok do tyłu ogranicza niedużych rozmiarów szyba i szerokie słupki.

>>> Peugeot 2008 1.6 e-HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<

Peugeot 2008 - HAMULCE

W testowanym przez nas egzemplarzu z dieslowskim silnikiem e-HDI o mocy 92 KM, hamulce tarczowe znajdowały się na obu osiach. Z przodu zastosowano tarcze wentylowane, natomiast z tyłu zamontowano lite tarcze. Całość została uzupełniona o elektroniczny rozdział siły hamowania, a także Hill Assist (seryjny dla wersji Active i Allure), czyli asystenta ruszania pod górę. W standardzie znajduje się również system włączający światła ostrzegawcze w razie nagłego hamowania.

>>> Peugeot 2008 1.6 e-HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo i cena <<<

Peugeot 2008 został wyposażony również w standardowo montowane systemy wspomagające jazdę i poprawiające bezpieczeństwo podróży. W skład zestawu wchodzi m.in.: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) oraz ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy).

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 4

W czwartym odcinku znajdzie się test wnętrza 2008 w najbogatszej wersji wyposażenia o nazwie Allure. Jak nam się podoba deska rozdzielcza? Jakie zastosowano materiały wykończeniowe? Jakie opcjonalne dodatki można zamówić do auta? Ile litrów jest w stanie zmieścić bagażnik? O tym w 4. odcinku dziennika testu Peugeota 2008 na SuperAuto24.pl.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki